CIDDC - Centrul de Informare şi Documentare privind Drepturile Copilului din Moldova

Ofertă de suport emoțional de grup: Chișinău

Centrul de Informare și Documentare pentru Drepturile Copilului (CIDDC), în parteneriat cu Direcția Generală Educație, Tineret și Sport a Consiliului Municipal Chișinău, cu susținerea financiară a organizației Salvați Copiii România, oferă posibilitatea cadrelor didactice din instituțiile de învățământ (prioritar din cele în care s-au înscris să își facă studiile copiii refugiați) din mun. Chișinău de a beneficia de suport emoțional accesând unul sau mai multe grupuri tematice.

Înscrierea la grupurile tematice se poate face completând formularul atașat la e-mail sau pe link: https://forms.gle/7dDTRwKpC9cp7msb6

Grupurile vor avea loc online, pe platforma Zoom, în zilele de marți de la 15:30 – 17:30 sau miercuri 16:00-18:00 (în funcție de opțiunile grupului format). Un grup tematic va avea 3 sesiuni de cca 90-120 de minute. La solicitare, se vor elibera certificate online de participare.

Grupurile de suport vor fi facilitate de Parascovia TOPADA-COROI.

Descrierea detaliată și linkurile pe care ne vom conecta le găsiți mai jos.

(1) PREVENIREA ARDERII PROFESIONALE

(RECUNOAȘETREA ȘI GESTIONAREA STRESULUI OCUPAȚIONAL)

Link Zoom: https://us02web.zoom.us/j/84771481786?pwd=dzVDaXZjTVlEVWRUWjBLSGRLL1g3Zz09

Sesiunea 1/ ziua I (120 minute)

Ce este și cum recunoaștem stresul ocupațional sau sindromul arderii profesionale?

· Sindromul arderii profesionale: specificul dezvoltării, simptome

· Factori intrinseci și extrinseci ce contribuie la apariția și menținerea/ agravarea sindromului arderii profesionale

Sesiunea 2/ ziua II (120 minute)

Strategii de prevenire a arderii profesionale

· resurse interne și strategii de coping

· resurse externe (ce țin de locul ce muncă)

Sesiunea 3/ ziua III (120 minute)

Strategii de prevenire a arderii profesionale

Intervizarea, supervizarea și grupul Balint – ca metode de prevenire a arderii profesionale

 

(2) impactul stresului și al traumei asupra adaptării școlare și performanțelor academice ale copilului

Link Zoom: https://us02web.zoom.us/j/86019653315?pwd=UGlGRWwwQ2lsY1NqSDJZc3dMVDF6dz09

Sesiunea 1// ziua I (120 minute)

Manifestările stresului acut și cronic în contextul școlar

· Ce este și cum se manifestă stresul acut și stresul cronic?

· Cum afectează stresul acut și stresul cronic reușita școlară?

· Care sunt situațiile cu potențial stresogen ridicat în copilărie și adolescență?

· Care sunt factorii protectori?

Sesiunea 2// ziua II (120 minute)

Particularitățile adaptării și funcționării școlare a copiilor care prezintă simptome de stres traumatic

· În ce condiții evenimentele de viață devin traumatice?

· Care sunt simptomele stresului traumatic în funcție de etapele de dezvoltare?

· Care sunt diferențele între copii și adulți în ceea ce privește modul în care se reexperimentează experiența traumatică?

· Cum afectează trauma modul de dezvoltare și funcționare a creierului?

· Cum se comportă în clasă copiii care au experiențe traumatice?

Sesiunea 3// ziua III (120 minute)

Strategii de susținere și creare a unui context potrivit de învățare pentru copiii care au simptome de stres cronic sau traumatic

  • Care sunt condițiile optime care facilitează învățarea?
  • Cum putem crea un mediu sigur care să faciliteze adaptarea școlară și reușita academică?
  • Strategii de susținere a copiilor care prezintă simptome de stres traumatic.

 

(3) STRATEGII DE COMUNICARE CU PĂRINȚII

Link Zoom: https://us02web.zoom.us/j/86957207943?pwd=amg3K0lJRmp5NjFpc3BnbDZmRWV5QT09

Sesiunea 1/ ziua I (120 minute)

Provocări în comunicarea cu părinții

· Provocările cele mai frecvente întâlnite în comunicarea cu părinții

· În ce condiții comunicarea este alterată?

· Diferența dintre sănătate și boală

Sesiunea 2// ziua II (120 minute)

Strategii de comunicare cu părinții în funcție de structura de personalitate a acestora

· Indicatorii psiho-comportamentali ai accentuărilor/ tulburărilor de personalitate

· Strategii de comunicarea cu părintele/ îngrijitorul în funcție de structura de personalitate

Sesiunea 3/ ziua III(90 minute)

Comunicarea empatică

  • Cum comunicăm empatic?

· Cum susține sau împiedică comunicarea empatică limbajul nonverbal?

 

(4) DINAMICA GRUPULUI

Link Zoom: https://us02web.zoom.us/j/89439891421?pwd=dzYxcWtCOGxobkhCQUl1QzNDcHpkQT09

Sesiunea 1/ ziua I (120 minute)

Ce influență are percepție și interpretare asupra relațiilor?

· Ce este percepția și ce este interpretarea?

· Care este legătura dintre experiențele personale și procesele perceptive?

· În ce fel erorile de percepție ne influențează alegerile și relațiile?

· Strategii de schimbare a perspectivei.

Sesiunea 2/ ziua II (120 minute)

Etapele evoluției unui grup

· Prin ce etape trece un grup (Modelul B.W. Tuckman)?

· Ce factori facilitează sau împiedică crearea relațiilor?

· Ce strategii putem aplica pentru a crește coeziunea grupului?

· Ce este acompanierea și rolul acesteia în procesul didactic?

Contacts

Address: 15, E. Coca street, Chisinau, Republic of Moldova, MD-2008

Phone./Fax: (+373 22) 747813, 716598, 744600

Email  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Media partner:

Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente

Ambasadorul 2%

Sustin 2%!

Top of Page