Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului anunță prelungirea concursului de selectare a consultanților-formatori pentru dezvoltarea capacităților profesioniștilor din sectorul educație de a facilita sesiuni tematice

TERMENI DE REFERINȚĂ

  1. CONTEXT

Centrul de informare și documentare pentru Drepturile Copilului (CIDDC) este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md .

Din ce in ce în ce mai mulți profesioniști din educație raportează dificultăți în comunicarea cu părinții, inclusiv cu părinții copiilor ucraineni, de a coopera cu personalul instituției în procesul de dezvoltare a copilului, din cauza reacțiilor de stres și/sau a lipsei/insuficienței unor abilități parentale. Ne propunem să sprijinim cadrele didactice, într-un cadru sigur și incluziv, să reflecteze asupra experiențelor de relaționare cu părinții și în dezvoltarea abilităților de comunicare asertivă cu părinții în cadrul unor sesiuni tematice de parenting.

Activitățile se realizează în parteneriat cu Organele Locale de Specialitate în Domeniul Învățământului raioanele Călărași, Fălești și Hâncești în cadrul proiectului "Incluziunea sigură și participativă a copiilor refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova", implementat de CIDDC în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării și Alianța ONG-urilor Active în Domeniul Protecției Sociale a Copilului și Familie (APSCF), în cadrul programului de granturi al proiectului "Răspuns Umanitar Integrat pentru Ucrainenii afectați de Conflict și cetățenii din Țările Terțe din Ucraina, Polonia, România și Moldova", finanțat de Ministerul Federal de Externe al Germaniei (AA) prin intermediul Diakonie Katastrophenhilfe (DKH).

  1. SARCINI ȘI LIVRABILE

Consultantul-formator va avea următoarele sarcini și responsabilități:

- Elaborarea conceptului și a agendei pentru instruiri (8 ateliere online);

- Pregătirea materialelor care urmează a fi utilizate în cadrul instruirii;

- Elaborarea și aplicarea unui chestionar de evaluare inițială și finală:

- Evaluarea nevoilor de formare a specialiștilor care urmează să fie instruiți (în primul atelier);

- Facilitarea atelierelor de formare și de follow-up cu durata de 3-4 ore, în format online (utilizând aplicația Zoom), pentru cca 45 persoane per atelier;

- Participarea la ședințele de lucru privind organizarea atelierelor de formare;

- Menținerea comunicării cu beneficiarii instruiți între sesiuni;

- Elaborarea rapoartelor în urma desfășurării atelierelor de formare şi a celor de follow-up, conform modelului oferit de CIDDC;

- Respectarea cerințelor menționate în acești Termeni de Referință în timp util și la cele mai înalte standarde.

Notă: Materialele și atelierele vor fi livrate în limba română.

  1. TERMENUL DE REALIZARE ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ

Serviciile urmează să fie realizate în perioada septembrie 2023 - mai 2024.

Consultantul-formator va prezenta oferta financiară conform modelului: I. Date despre aplicant/ofertant:nume/ prenume, telefon, email,documente anexate la această ofertă, care confirmă eligibilitatea ofertantului (a se vedea dosarul aplicantului). II. Oferta financiară în lei moldovenești, incluzând suma brută (din aceasta vor fi reținute contribuțiile şi impozitele achitate de aplicant conform legislației în vigoare. Suplimentar se va calcula și achita fondul social – 24%), cu specificarea unui preț fix total pentru livrabile (atelier, agendă, raport) însoțită de o defalcare a costurilor .

Consultantul-formator va fi plătit prin virament bancar în MDL după livrarea serviciilor solicitate. Detaliile cu referire la plată vor fi stipulate în contractul de prestări servicii semnat între părți.

  1. CALIFICĂRI ȘI ABILITĂȚI

· Competențe de valorizare a demnității umane, drepturilor omului și diversității;

· Studii universitare în domenii relevante;

· Cunoașterea cadrului legal în domeniul educației și a drepturilor copilului;

· Cunoștințe și experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului;

· Experiență în elaborarea și facilitarea cursurilor de instruire;

· Abilități analitice, capacitatea de a sintetiza și de a prezenta cu claritate procese și aspecte complexe abordate în cadrul cursului și în documentele scrise (agende, rapoarte);

· Bune abilități de organizare a timpului și sarcinilor, capacitate de a respecta termene limită;

· Abilități de lucru în echipă;

· Cunoașterea limbilor română (excelent) și rusă (excelent).

  1. DOSARUL APLICANTULUI ȘI PROCEDURA DE SELECTARE

Toate ofertele trebuie să conțină:

  • CV-ul actualizat incluzând date privind experiența în domeniu;
  • Copia documentelor ce atestă studiile/ expertiza în domeniu;
  • Viziunea conceptuală a consultantului asupra executării sarcinilor propuse;
  • Oferta financiară.

Selecția consultanților-formatori se bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecția copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor și activităților CIDDC, precum și în afara organizației. CIDDC are o politică de protecție a copilului; formatorii selectați vor semna o declarație prin care se vor angaja să respecte prevederile acesteia.

Selecția se va realiza în două etape:

Într-o primă etapă, eliminatorie, CIDDC va evalua, pe baza documentației transmise, admisibilitatea candidaturilor sub aspectul îndeplinirii următoarelor cerințe:

  • respectarea termenului limită pentru depunerea dosarului;
  • respectarea documentației de înscriere indicate în termenii de referință.

În a doua etapă se vor examina candidații preselectați din prima etapa, urmărind îndeplinirea de către aceștia a calificărilor și abilitaților solicitate. Aplicațiile vor fi evaluate în baza următoarelor criterii:

Criteriu

Pondere

Experiența consultantului-formator în prestarea serviciilor solicitate

40%

Experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului

20%

Viziunea consultantului asupra executării sarcinilor propuse

10%

Oferta financiară

30%

Dosarul va fi prezentat în format electronic la adresa de email Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. cu mențiunea „Consultant-formator pentru dezvoltarea programului de parenting” până la data de 18 octombrie2023, ora 18:00.

Dosarele incomplete sau expediate după termenul limită nu vor fi evaluate.

Pentru informații adiționale, nu ezitați să ne scrieți la adresa Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. .

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord că datele dvs. personale vor fi utilizate în procesul de recrutare. Documentele ce conțin date cu caracter personal se vor păstra doar pentru perioada de recrutare.

Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului anunță prelungirea concursului de selectare a consultanților-formatori pentru dezvoltarea capacităților profesorilor de Educație pentru societate de a oferi suport elevilor

TERMENI DE REFERINȚĂ

  1. CONTEXT

Centrul de informare și documentare pentru Drepturile Copilului (CIDDC) este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md

Activitățile se realizează în parteneriat cu Organele Locale de Specialitate în Domeniul Învățământului raioanele Călărași, Fălești și Hâncești în cadrul proiectului "Incluziunea sigură și participativă a copiilor refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova", implementat de CIDDC în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării și Alianța ONG-urilor Active în Domeniul Protecției Sociale a Copilului și Familie (APSCF), în cadrul programului de granturi al proiectului "Răspuns Umanitar Integrat pentru Ucrainenii afectați de Conflict și cetățenii din Țările Terțe din Ucraina, Polonia, România și Moldova", finanțat de Ministerul Federal de Externe al Germaniei (AA) prin intermediul Diakonie Katastrophenhilfe (DKH).

Propaganda și/sau manipularea sunt subiecte des apărute pe agenda publică. Suntem înconjurați de mai multe mesaje ca niciodată, fiind expuși aproape constant la publicitate, la știri difuzate 24 de ore din 24, programe TV, aplicații și rețele de socializare. La un volum atât de mare de mesaje care vin sub diverse forme și dinspre numeroase canale, devine din ce în ce mai dificil pentru copii să recunoască propaganda și/sau manipularea. Gândirea critică este o competență esențială a cetățenilor în secolul 21.

Programul oferă suport cadrelor didactice care predau disciplina Educație pentru societate să reflecteze critic asupra propriilor competențe de a proiecta, facilita și evalua activități de învățare pentru dezvoltarea gandirii critice a elevilor.

  1. SARCINI ȘI LIVRABILE

Consultantul-formator va avea următoarele sarcini și responsabilități:

- Elaborarea conceptului și a agendei pentru instruiri (8 ateliere online);

- Pregătirea materialelor care urmează a fi utilizate în cadrul instruirii;

- Elaborarea și aplicarea unui chestionar de evaluare inițială și finală;

- Evaluarea nevoilor de formare a specialiștilor care urmează să fie instruiți (în primul atelier);

- Facilitarea atelierelor de formare și de follow-up cu durata de 3-4 ore, în format online (utilizând aplicația Zoom), pentru cca 80 persoane per atelier;

- Participarea la ședințele de lucru privind organizarea atelierelor de formare;

- Menținerea comunicării cu beneficiarii instruiți între sesiuni;

- Elaborarea rapoartelor în urma desfășurării atelierelor de formare şi a celor de follow-up, conform modelului oferit de CIDDC;

- Respectarea cerințelor menționate în acești Termeni de Referință în timp util și la cele mai înalte standarde.

Notă: Materialele și atelierele vor fi livrate în limba română.

  1. TERMENUL DE REALIZARE ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ

Serviciile urmează să fie realizate în perioada septembrie 2023 - mai 2024.

Consultantul-formator va prezenta oferta financiară conform modelului: I. Date despre aplicant/ofertant:nume/ prenume, telefon, email,documente anexate la această ofertă, care confirmă eligibilitatea ofertantului (a se vedea dosarul aplicantului). II. Oferta financiară în lei moldovenești, incluzând suma brută (din aceasta vor fi reținute contribuțiile şi impozitele achitate de aplicant conform legislației în vigoare. Suplimentar se va calcula și achita fondul social – 24%), cu specificarea unui preț fix total pentru livrabile (atelier, agendă, raport) însoțită de o defalcare a costurilor .

Consultantul-formator va fi plătit prin virament bancar în MDL după livrarea serviciilor solicitate. Detaliile cu referire la plată vor fi stipulate în contractul de prestări servicii semnat între părți.

  1. CALIFICĂRI ȘI ABILITĂȚI

· Competențe de valorizare a demnității umane, drepturilor omului și diversității culturale;

· Studii universitare în domenii relevante;

· Cunoașterea cadrului legal în domeniul educației și a drepturilor copilului;

· Cunoștințe și experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului;

· Experiență în elaborarea și facilitarea cursurilor de instruire;

· Abilități analitice, capacitatea de a sintetiza și de a prezenta cu claritate procese și aspecte complexe abordate în cadrul cursului și în documentele scrise (agende, rapoarte);

· Bune abilități de organizare a timpului și sarcinilor, capacitate de a respecta termene limită;

· Abilități de lucru în echipă;

· Cunoașterea limbilor română (excelent) și rusă (excelent pentru formatorii grupurilor de profesioniștii din instituțiile de învățământ cu predare în rusă; mediu pentru formatorii grupurilor de profesioniștii din instituțiile de învățământ cu predare în română).

  1. DOSARUL APLICANTULUI ȘI PROCEDURA DE SELECTARE

Toate ofertele trebuie să conțină:

  • CV-ul actualizat incluzând date privind experiența în domeniu;
  • Copia documentelor ce atestă studiile/ expertiza în domeniu:
  • Viziunea conceptuală a consultantului asupra executării sarcinilor propuse:
  • Oferta financiară.

Selecția consultanților-formatori se bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecția copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor și activităților CIDDC, precum și în afara organizației. CIDDC are o politică de protecție a copilului; formatorii selectați vor semna o declarație prin care se vor angaja să respecte prevederile acesteia.

Selecția se va realiza în două etape:

Într-o primă etapă, eliminatorie, CIDDC va evalua, pe baza documentației transmise, admisibilitatea candidaturilor sub aspectul îndeplinirii următoarelor cerințe:

  • respectarea termenului limită pentru depunerea dosarului;
  • respectarea documentației de înscriere indicate în termenii de referință.

În a doua etapă se vor examina candidații preselectați din prima etapa, urmărind îndeplinirea de către aceștia a calificărilor și abilitaților solicitate. Aplicațiile vor fi evaluate în baza următoarelor criterii:

Criteriu

Pondere

Experiența consultantului-formator în prestarea serviciilor solicitate

40%

Experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului

20%

Viziunea consultantului asupra executării sarcinilor propuse

10%

Oferta financiară

30%

Dosarul va fi prezentat în format electronic la adresa de email Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. cu mențiunea „Consultant-formator pentru dezvoltarea programului în prevenirea și combaterea propagandei, manipulării și dezinformării” până la data de 18 octombrie 2023, ora 18:00.

Dosarele incomplete sau expediate după termenul limită nu vor fi evaluate.

Pentru informații adiționale, nu ezitați să ne scrieți la adresa Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. .

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord că datele dvs. personale vor fi utilizate în procesul de recrutare. Documentele ce conțin date cu caracter personal se vor păstra doar pentru perioada de recrutare.

Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului anunță prelungirea concursului de selectare a 2 consultanți care vor realiza un program de abilitare privind aplicarea Meotdologiei cu privire la prevenirea și combaterea bullying-ului

TERMENI DE REFERINȚĂ

1. CONTEXT

Centrul de informare și documentare pentru Drepturile Copilului (CIDDC) este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md .

Conștientizând necesitatea susținerii profesioniștilor din sectorul educație în efortul de prevenire și combatere a bullying-uluiCIDDC oferă cadrelor didactice și psihologilor posibilitatea de a participa la un program de formare privind aplicarea Metodologiei cu privire la prevenirea și combaterea bullying-ului aprobată prin Ordinul Ministrului Educației și Cercetării nr. 1024/2022.

Activitățile se realizează în parteneriat cu Organele Locale de Specialitate în Domeniul Învățământului din raioanele Călărași, Fălești și Hâncești în cadrul proiectului "Incluziunea sigură și participativă a copiilor refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova", implementat de CIDDC în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării și Alianța ONG-urilor Active în Domeniul Protecției Sociale a Copilului și Familie (APSCF), în cadrul programului de granturi al proiectului "Răspuns Umanitar Integrat pentru Ucrainenii afectați de Conflict și cetățenii din Țările Terțe din Ucraina, Polonia, România și Moldova", finanțat de Ministerul Federal de Externe al Germaniei (AA) prin intermediul Diakonie Katastrophenhilfe (DKH).

2. SARCINI ȘI LIVRABILE

Consultantul-formator va avea următoarele sarcini și responsabilități:

- Elaborarea conceptului programului privind aplicarea Metodologiei cu privire la prevenirea și combaterea bullying-ului (1 program include 8 sesiuni online);

- Livrarea programului de formare;

- Participarea la ședințele de lucru privind organizarea programului de formare;

- Menținerea comunicării cu profesioniștii din sectorul educației instruiți între sesiuni;

- Evaluarea pre și post instruire a persoanelor instruite;

- Elaborarea rapoartelor în urma desfășurării programului de formare, conform modelului oferit de CIDDC

- Respectarea cerințelor menționate în acești Termeni de Referință în timp util și la cele mai înalte standarde.

3.TERMENUL DE REALIZARE ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ

Serviciile urmează să fie realizată în perioada septembrie 2023 - mai 2024.

Consultantul-formator va prezenta oferta financiară conform modelului: I. Date despre aplicant/ofertant:nume/ prenume, telefon, email,documente anexate la această ofertă, care confirmă eligibilitatea ofertantului (a se vedea dosarul aplicantului). II. Oferta financiară în lei moldovenești, incluzând suma brută (din aceasta vor fi reținute contribuțiile şi impozitele achitate de aplicant conform legislației în vigoare. Suplimentar se va calcula și achita fondul social – 24%), cu specificarea unui preț fix total pentru livrabile (atelier, agendă, raport) însoțită de o defalcare a costurilor.

4. CALIFICĂRI ȘI ABILITĂȚI

· Competențe de valorizare a demnității umane, drepturilor omului și diversității;

· Studii universitare în domenii relevante;

· Cunoașterea cadrului legal în domeniul educației și a drepturilor copilului;

· Cunoștințe și experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului;

· Cunoașterea cadrului legal de prevenire și protecție a copilului, inclusiv bullying;

· Cunoștințe și experiență în domeniul prevenirii și protecției copilului față de violență, inclusiv bullying;

· Abilități analitice, capacitatea de a sintetiza și de a prezenta cu claritate procese și aspecte complexe abordate în cadrul cursului și în documentele scrise (agende, rapoarte);

· Abilități de lucru în echipă;

· Cunoașterea limbilor română (excelent).

5. DOSARUL APLICANTULUI ȘI PROCEDURA DE SELECTARE

Toate ofertele trebuie să conțină:

  • CV-ul actualizat incluzând date privind experiența în domeniu;
  • Copia documentelor ce atestă studiile/ expertiza în domeniu.
    Conceptul cursului/ programului ce urmează a fi livrat specialiștilor în educație;
  • Oferta financiară.

Selecția consultanților-formatori se bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecția copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor și activităților CIDDC, precum și în afara organizației. CIDDC are o politică de protecție a copilului; formatorii selectați vor semna o declarație prin care se vor angaja să respecte prevederile acesteia.

Selecția se va realiza în două etape:

Într-o primă etapă, eliminatorie, CIDDC va evalua, pe baza documentației transmise, admisibilitatea candidaturilor sub aspectul îndeplinirii următoarelor cerințe:

  • respectarea termenului limită pentru depunerea dosarului;

· respectarea documentației de înscriere indicate în termenii de referință.

În a doua etapă se vor examina candidații preselectați din prima etapa, urmărind îndeplinirea de către aceștia a calificărilor și abilitaților solicitate. Aplicațiile vor fi evaluate în baza următoarelor criterii:

Criteriu

Pondere

Experiența consultantului-formator în prestarea serviciilor solicitate

30%

Conceptul cursului/ programului de abilitare privind Metodologia de prevenire și combatere a Bullying-ului ce urmează a fi livrat specialiștilor în educație

40%

Experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului

10%

Oferta financiară

20%

Dosarul va fi prezentat în format electronic la adresa de email Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. cu mențiunea Consultant-formator privind aplicarea Metodologiei cu privire la prevenirea și combaterea bullying-ului până la data de 18 octombrie 2023, ora 18:00 .

Dosarele incomplete sau expediate după termenul limită nu vor fi evaluate.

Pentru informații adiționale, nu ezitați să ne scrieți la adresa Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord că datele dvs. personale vor fi utilizate în procesul de recrutare. Documentele ce conțin date cu caracter personal se vor păstra doar pentru perioada de recrutare.

Achiziționare de servicii de consiliere psihologică/ psihoterapie pentru copiii și părinții/îngrijitorii refugiați care își fac studiile în instituțiile de învățământ din Republica Moldova

1. CONTEXT

Centrul de Informare și Documentare pentru Drepturile Copilului (CIDDC) este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md .

CIDDC oferă sprijină psiho-emoțional copiilor refugiați pentru a se integra în instituțiile de învățământ din Republica Moldova prin:

‒ ședințe de consiliere/ terapie acordate copiilor refugiați/părinților sau îngrijitorilor acestora;

Serviciile de consiliere psihologică/ psihoterapie vor fi prestate în cadrul proiectului ”Incluziunea sigură și participativă a copiilor refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova”, implementat de CIDDC în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării în parteneriat cu Alianța ONG-urilor Active în Domeniul Protecției Sociale a Copilului și Familie (APSCF), în cadrul programului de granturi al proiectului "Răspuns Umanitar Integrat pentru Ucrainenii afectați de Conflict și cetățenii din Țările Terțe din Ucraina, Polonia, România și Moldova", finațat de Ministerul Federal de Externe al Germaniei (AA) prin intermediul Diakonie Katastrophenhilfe (DKH).

2. SARCINI ȘI RESPONSABILITĂȚI

Psihologul selectat va avea următoarele sarcini și responsabilități:

- să ofere asistență psihologică (ședințe de consiliere psihologică/ psihoterapie), sensibilă la nevoile copilului;

- să informeze beneficiarul cu privire la condițiile prestării serviciilor psihologice (scop, durată, beneficii, riscuri, limite);

- să organizeze spațiul în care se află în momentul realizării ședinței de consiliere psihologice/ psihoterapie, astfel încât să asigure respectare a confidențialității și secretului profesional;

- să anunțe CIDDC și autoritățile competente în cazul în care beneficiarul a semnalizat intenția clară de a-și produce o vătămare gravă sie (suicid) sau altor persoane, pentru a le implica în rezolvarea situației (confidențialitatea în aceste situații, conform legislației Republicii Moldova, nu este aplicabilă);

- să participe la ședințele de lucru/ sesiunile de supervizare referitoare la serviciile de consiliere psihologică;

- să completeze și expedieze CIDDC documentația de proiect (acordul de prestare a serviciilor psihologice încheiat cu părintele/ cadrul didactic; jurnalul de evidență a serviciilor psihologice prestate, raportul în urma ședințelor de consiliere/terapie, chestionarul de satisfacție), conform modelului expediat de CIDDC.

3.TERMENUL DE REALIZARE ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ

Serviciile urmează să fie realizate în perioada septembrie 2023 - mai 2024.

Psihologul va prezenta oferta financiară conform modelului: I. Date despre ofertant: nume/ prenume, telefon, email,documente anexate la această ofertă, care confirmă eligibilitatea ofertantului (a se vedea dosarul aplicantului). II. Oferta financiarăîn lei moldovenești, incluzând suma brută (din aceasta vor fi reținute contribuțiile şi impozitele achitate de aplicant conform legislației în vigoare. Suplimentar se va calcula și achita fondul social – 24%), cu specificarea prețului pentru 1 ședință de consiliere psihologică (indicând durata ședinței) .

Psihologul va fi plătit prin virament bancar în MDL după livrarea serviciilor solicitate. Detaliile cu referire la plată vor fi stipulate în contractul de prestări servicii semnat între părți.

4. CERINȚE FAȚĂ DE APLICANȚI

· Competențe de valorizare a demnității umane, drepturilor omului și diversității;

· Studii superioare în domeniul psihologiei;

· Cunoștințe sau experiență de lucru cu copiii/ adulții aflați în situație de criză sau care au trecut prin evenimente traumatice, constituie un avantaj;

· Experiență de prestare a serviciilor de consiliere psihologică/ psihoterapie, minim 3 ani;

· Cunoașterea limbilor română (excelent), rusă (excelent), ucraineană (constituie un avantaj).

5. DOSARUL APLICANTULUI ȘI PROCEDURA DE SELECTARE

Toate ofertele trebuie să conțină:

  • CV-ul actualizat incluzând date privind experiența în domeniu;
  • Copia documentelor ce atestă studiile/ expertiza în domeniu;
  • Oferta financiară.

 

Selecția aplicantului (psihologului) se bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecția copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor și activităților CIDDC, precum și în afara organizației. CIDDC are o politică de protecție a copilului; Psihologii selectați vor semna o declarație prin care se vor angaja să respecte prevederile acesteia.

Selecția se va realiza în două etape:

Într-o primă etapă, eliminatorie, CIDDC va evalua, pe baza documentației transmise, admisibilitatea candidaturilor sub aspectul îndeplinirii următoarelor cerințe:

  • respectarea termenului limită pentru depunerea dosarului;

· respectarea documentației de înscriere indicate în termenii de referință.

În a doua etapă se vor examina candidații preselectați din prima etapa, urmărind îndeplinirea de către aceștia a calificărilor și abilitaților solicitate. Aplicațiile vor fi evaluate în baza următoarelor criterii:

Criteriu

Pondere

Experiența psihologului în prestarea serviciilor solicitate

50%

Cunoștințe sau experiență de lucru cu copiii/ adulții aflați în situație de criză sau care au trecut prin evenimente traumatice

20%

Oferta financiară

30%

Dosarul va fi prezentat în format electronic la adresa de email Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. cu mențiunea „Servicii psihologice pentru copii și părinții/îngrijitorii refugiați” până la data de 02 octombrie 2023, ora 18:00.

Dosarele incomplete sau expediate după termenul limită nu vor fi evaluate.

Pentru informații adiționale, nu ezitați să ne scrieți la adresa: Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. .

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord că datele dvs. personale vor fi utilizate în procesul de recrutare. Documentele ce conțin date cu caracter personal se vor păstra doar pentru perioada de recrutare.

Concurs de selectare a 2 consultanți care vor realiza un program de abilitare privind aplicarea Metodologiei cu privire la prevenirea și combaterea bullying-ului pentru profesioniștii din sectorul educație, în vederea sprijinirii integrării copiilor

1. CONTEXT

Centrul de informare și documentare pentru Drepturile Copilului (CIDDC) este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md .

Conștientizând necesitatea susținerii profesioniștilor din sectorul educație în efortul de prevenire și combatere a bullying-uluiCIDDC oferă cadrelor didactice și psihologilor posibilitatea de a participa la un program de formare privind aplicarea Metodologiei cu privire la prevenirea și combaterea bullying-ului aprobată prin Ordinul Ministrului Educației și Cercetării nr. 1024/2022.

Activitățile se realizează în parteneriat cu Organele Locale de Specialitate în Domeniul Învățământului din raioanele Călărași, Fălești și Hâncești în cadrul proiectului "Incluziunea sigură și participativă a copiilor refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova", implementat de CIDDC în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării și Alianța ONG-urilor Active în Domeniul Protecției Sociale a Copilului și Familie (APSCF), în cadrul programului de granturi al proiectului "Răspuns Umanitar Integrat pentru Ucrainenii afectați de Conflict și cetățenii din Țările Terțe din Ucraina, Polonia, România și Moldova", finanțat de Ministerul Federal de Externe al Germaniei (AA) prin intermediul Diakonie Katastrophenhilfe (DKH).

2. SARCINI ȘI LIVRABILE

Consultantul-formator va avea următoarele sarcini și responsabilități:

- Elaborarea conceptului programului privind aplicarea Metodologiei cu privire la prevenirea și combaterea bullying-ului (1 program include 8 sesiuni online);

- Livrarea programului de formare;

- Participarea la ședințele de lucru privind organizarea programului de formare;

- Menținerea comunicării cu profesioniștii din sectorul educației instruiți între sesiuni;

- Evaluarea pre și post instruire a persoanelor instruite;

- Elaborarea rapoartelor în urma desfășurării programului de formare, conform modelului oferit de CIDDC

- Respectarea cerințelor menționate în acești Termeni de Referință în timp util și la cele mai înalte standarde.

3.TERMENUL DE REALIZARE ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ

Serviciile urmează să fie realizată în perioada septembrie 2023 - mai 2024.

Consultantul-formator va prezenta oferta financiară conform modelului: I. Date despre aplicant/ofertant:nume/ prenume, telefon, email,documente anexate la această ofertă, care confirmă eligibilitatea ofertantului (a se vedea dosarul aplicantului). II. Oferta financiară în lei moldovenești, incluzând suma brută (din aceasta vor fi reținute contribuțiile şi impozitele achitate de aplicant conform legislației în vigoare. Suplimentar se va calcula și achita fondul social – 24%), cu specificarea unui preț fix total pentru livrabile (atelier, agendă, raport) însoțită de o defalcare a costurilor .

4. CALIFICĂRI ȘI ABILITĂȚI

· Competențe de valorizare a demnității umane, drepturilor omului și diversității;

· Studii universitare în domenii relevante;

· Cunoașterea cadrului legal în domeniul educației și a drepturilor copilului;

· Cunoștințe și experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului;

· Cunoașterea cadrului legal de prevenire și protecție a copilului, inclusiv bullying;

· Cunoștințe și experiență în domeniul prevenirii și protecției copilului față de violență, inclusiv bullying;

· Abilități analitice, capacitatea de a sintetiza și de a prezenta cu claritate procese și aspecte complexe abordate în cadrul cursului și în documentele scrise (agende, rapoarte);

· Abilități de lucru în echipă;

· Cunoașterea limbilor română (excelent).

5. DOSARUL APLICANTULUI ȘI PROCEDURA DE SELECTARE

Toate ofertele trebuie să conțină:

  • CV-ul actualizat incluzând date privind experiența în domeniu;
  • Copia documentelor ce atestă studiile/ expertiza în domeniu.
    Conceptul cursului/ programului ce urmează a fi livrat specialiștilor în educație;
  • Oferta financiară.

Selecția consultanților-formatori se bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecția copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor și activităților CIDDC, precum și în afara organizației. CIDDC are o politică de protecție a copilului; formatorii selectați vor semna o declarație prin care se vor angaja să respecte prevederile acesteia.

Selecția se va realiza în două etape:

Într-o primă etapă, eliminatorie, CIDDC va evalua, pe baza documentației transmise, admisibilitatea candidaturilor sub aspectul îndeplinirii următoarelor cerințe:

  • respectarea termenului limită pentru depunerea dosarului;

· respectarea documentației de înscriere indicate în termenii de referință.

În a doua etapă se vor examina candidații preselectați din prima etapa, urmărind îndeplinirea de către aceștia a calificărilor și abilitaților solicitate. Aplicațiile vor fi evaluate în baza următoarelor criterii:

Criteriu

Pondere

Experiența consultantului-formator în prestarea serviciilor solicitate

30%

Conceptul cursului/ programului de abilitare privind Metodologia de prevenire și combatere a Bullying-ului ce urmează a fi livrat specialiștilor în educație

40%

Experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului

10%

Oferta financiară

20%

Dosarul va fi prezentat în format electronic la adresa de email Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. cu mențiunea Consultant-formator privind aplicarea Metodologiei cu privire la prevenirea și combaterea bullying-ului până la data de 02 octombrie 2023, ora 18:00 .

Dosarele incomplete sau expediate după termenul limită nu vor fi evaluate.

Pentru informații adiționale, nu ezitați să ne scrieți la adresa Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord că datele dvs. personale vor fi utilizate în procesul de recrutare. Documentele ce conțin date cu caracter personal se vor păstra doar pentru perioada de recrutare.

Concurs de selectare de consultanți-formatori pentru dezvoltarea capacităților profesioniștilor din sectorul educație în vederea sprijinirii incluziunii copiilor refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova

1. CONTEXT

Facilitarea accesului la educație și incluziunea copiilor refugiați, este deopotrivă un drept în sine și un mijloc indispensabil pentru exercitarea altor drepturi ale copilului. Educația constituie factorul de bază în crearea și transmiterea de noi cunoștințe și valori, contribuie la dezvoltarea personală și profesională, la creșterea calității vieții și la participarea la viața socială și economică a țării gazdă. Activitățile educaționale au, inclusiv rolul de a readuce starea de normalitate și rutină în viața copiilor și adolescenților refugiați.

Conștientizând necesitatea acordării de sprijin specializat și orientat copiilor refugiați şi familiile lor către soluționarea nevoilor educaționale, psihologice, recreative și a altor nevoi specifice, Centrul de informare și documentare pentru Drepturile Copilului (CIDDC) sprijină profesioniștii din sectorul educație (cadre didactice și manageriale din învățământul preșcolar, primar și secundar general) să integreze copiii refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova prin:

‒ dezvoltarea/consolidarea capacităților profesioniștilor din educație de a aborda tema războiului cu copiii și de a le gestiona emoțiile;

‒ dezvoltarea/consolidarea capacităților profesioniștilor din educație de a preveni și răspunde la discriminarea și bullying-ul copiilor refugiați și a altor copii;

‒ dezvoltarea/consolidarea capacităților profesioniștilor din educație de a sprijini emoțional părinții, inclusiv pe cei refugiați, și de a le consolida abilitățile parentale prin sesiuni tematice de parenting.

Activitățile se realizează în parteneriat cu Organele Locale de Specialitate în Domeniul Învățământului din raioanele Călărași, Fălești și Hâncești în cadrul proiectului "Incluziunea sigură și participativă a copiilor refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova", implementat de CIDDC în parteneriat Ministerul Educației și Cercetării și Alianța ONG-urilor Active în Domeniul Protecției Sociale a Copilului și Familie (APSCF), în cadrul programului de granturi al proiectului " Răspuns Umanitar Integrat pentru Ucrainenii afectați de Conflict și cetățenii din Țările Terțe din Ucraina, Polonia, România și Moldova", finațat de Ministerul Federal de Externe al Germaniei (AA) prin intermediul Diakonie Katastrophenhilfe (DKH).

CIDDC este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md .

2. SARCINI ȘI LIVRABILE

Consultantul-formator va avea următoarele sarcini și responsabilități:

- Elaborarea conceptului și a agendei pentru instruiri (8 ateliere online);

- Pregătirea materialelor care urmează a fi utilizate în cadrul cursurilor;

- Elaborarea și aplicarea unui chestionar de evaluare inițială și finală;

- Evaluarea nevoilor de formare a specialiștilor care urmează să fie instruiți (în primul atelier);

- Facilitarea atelierelor de formare și de follow-up cu durata de 3-4 ore, în format online (utilizând aplicația Zoom), pentru cca 80 persoane per atelier;

- Participarea la ședințele de lucru privind organizarea atelierelor de formare;

- Menținerea comunicării cu beneficiarii instruiți între sesiuni;

- Elaborarea rapoartelor în urma desfășurării atelierelor de formare şi a celor de follow-up, conform modelului oferit de CIDDC;

- Respectarea cerințelor menționate în acești Termeni de Referință în timp util și la cele mai înalte standarde.

Notă: Materialele și atelierele vor fi livrate în limba română și limba rusă.

3.TERMENUL DE REALIZARE ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ

Serviciile urmează să fie realizate în perioada septembrie 2023 - mai 2024.

Consultantul-formator va prezenta oferta financiară conform modelului: I. Date despre aplicant/ofertant:nume/ prenume, telefon, email,documente anexate la această ofertă, care confirmă eligibilitatea ofertantului (a se vedea dosarul aplicantului). II. Oferta financiară în lei moldovenești, incluzând suma brută (din aceasta vor fi reținute contribuțiile şi impozitele achitate de aplicant conform legislației în vigoare. Suplimentar se va calcula și achita fondul social – 24%), cu specificarea unui preț fix total pentru livrabile (atelier, agendă, raport) însoțită de o defalcare a costurilor .

Consultantul-facilitator va fi plătit prin virament bancar în MDL după livrarea serviciilor solicitate. Detaliile cu referire la plată vor fi stipulate în contractul de prestări servicii semnat între părți.

4. CALIFICĂRI ȘI ABILITĂȚI

· Competențe de valorizare a demnității umane, drepturilor omului și diversității;

· Studii universitare în domenii relevante;

· Cunoașterea cadrului legal în domeniul educației și a drepturilor copilului;

· Cunoștințe și experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului;

· Experiență în elaborarea și facilitarea cursurilor de instruire;

· Abilități analitice, capacitatea de a sintetiza și de a prezenta cu claritate procese și aspecte complexe abordate în cadrul cursului și în documentele scrise (agende, rapoarte);

· Bune abilități de organizare a timpului și sarcinilor, capacitate de a respecta termene limită;

· Abilități de lucru în echipă;

· Cunoașterea limbilor română (excelent) și rusă (excelent pentru formatorii grupurilor de profesioniștii din instituțiile de învățământ cu predare în rusă; mediu pentru formatorii grupurilor de profesioniștii din instituțiile de învățământ cu predare în română).

5. DOSARUL APLICANTULUI ȘI PROCEDURA DE SELECTARE

Toate ofertele trebuie să conțină:

  • CV-ul actualizat incluzând date privind experiența în domeniu;
  • Copia documentelor ce atestă studiile/ expertiza în domeniu;
  • Viziunea conceptuală a consultantului asupra executării sarcinilor propuse;
  • Oferta financiară.

Selecția consultanților-formatori se bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecția copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor și activităților CIDDC, precum și în afara organizației. CIDDC are o politică de protecție a copilului; formatorii selectați vor semna o declarație prin care se vor angaja să respecte prevederile acesteia.

Selecția se va realiza în două etape:

Într-o primă etapă, eliminatorie, CIDDC va evalua, pe baza documentației transmise, admisibilitatea candidaturilor sub aspectul îndeplinirii următoarelor cerințe:

  • respectarea termenului limită pentru depunerea dosarului;

· respectarea documentației de înscriere indicate în termenii de referință.

În a doua etapă se vor examina candidații preselectați din prima etapa, urmărind îndeplinirea de către aceștia a calificărilor și abilitaților solicitate. Aplicațiile vor fi evaluate în baza următoarelor criterii:

Criteriu

Pondere

Experiența consultantului-formator în prestarea serviciilor solicitate

40%

Experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului

20%

Viziunea consultantului asupra executării sarcinilor propuse

10%

Oferta financiară

30%

Dosarul va fi prezentat în format electronic la adresa de email Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. cu mențiunea „Consultant-formator privind incluziunea copiilor refugiați” până la data de 02 octombrie 2023, ora 18:00.

Dosarele incomplete sau expediate după termenul limită nu vor fi evaluate.

Pentru informații adiționale, nu ezitați să ne scrieți la adresa Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. .

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord că datele dvs. personale vor fi utilizate în procesul de recrutare. Documentele ce conțin date cu caracter personal se vor păstra doar pentru perioada de recrutare.

Concurs de selectare de consultanți-formatori pentru dezvoltarea capacităților profesioniștilor din sectorul educație în susținerea participării copiilor, inclusiv a copiilor refugiați, la procesele decizionale

1. CONTEXT

Centrul de informare și documentare pentru Drepturile Copilului (CIDDC) este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md .

Programul de formare dezvoltarea competentelor pentru a susține participarea copiilor în luarea deciziilor vizează profesioniștii care lucrează cu și pentru copii, inclusiv copiii refugiați. Scopul programului este de a furniza un mediu sigur în care profesioniștii pot discuta practici privind implicarea copiilor în diferite contexte educaționale. De asemenea, programul vizează identificarea proceselor și metodelor practice și legale pentru a asigura că părerile copiilor sunt luate în considerare în mod autentic și etic, respectând standardele de participare adecvată.

Activitățile se realizează în parteneriat cu Organele Locale de Specialitate în Domeniul Învățământului din raioanele Călărași, Fălești și Hâncești în cadrul proiectului "Incluziunea sigură și participativă a copiilor refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova", implementat de CIDDC în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării și Alianța ONG-urilor Active în Domeniul Protecției Sociale a Copilului și Familie (APSCF), în cadrul programului de granturi al proiectului "Răspuns Umanitar Integrat pentru Ucrainenii afectați de Conflict și cetățenii din Țările Terțe din Ucraina, Polonia, România și Moldova", finanțat de Ministerul Federal de Externe al Germaniei (AA) prin intermediul Diakonie Katastrophenhilfe (DKH).

2. SARCINI ȘI LIVRABILE

Consultantul-formator va avea următoarele sarcini și responsabilități:

- Elaborarea conceptului și a agendei pentru instruiri (8 ateliere online);

- Pregătirea materialelor care urmează a fi utilizate în cadrul instruirii;

- Elaborarea și aplicarea unui chestionar de evaluare inițială și finală;

- Evaluarea nevoilor de formare a specialiștilor care urmează să fie instruiți (în primul atelier);

- Facilitarea atelierelor de formare și de follow-up cu durata de 3-4 ore, în format online (utilizând aplicația Zoom), pentru cca 80 persoane per atelier;

- Participarea la ședințele de lucru privind organizarea atelierelor de formare;

- Menținerea comunicării cu beneficiarii instruiți între sesiuni;

- Elaborarea rapoartelor în urma desfășurării atelierelor de formare şi a celor de follow-up, conform modelului oferit de CIDDC;

- Respectarea cerințelor menționate în acești Termeni de Referință în timp util și la cele mai înalte standarde.

Notă: Materialele și atelierele vor fi livrate în limba română.

3.TERMENUL DE REALIZARE ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ

Serviciile urmează să fie realizate în perioada septembrie 2023 - mai 2024.

Consultantul-formator va prezenta oferta financiară conform modelului: I. Date despre aplicant/ofertant:nume/ prenume, telefon, email,documente anexate la această ofertă, care confirmă eligibilitatea ofertantului (a se vedea dosarul aplicantului). II. Oferta financiară în lei moldovenești, incluzând suma brută (din aceasta vor fi reținute contribuțiile şi impozitele achitate de aplicant conform legislației în vigoare. Suplimentar se va calcula și achita fondul social – 24%), cu specificarea unui preț fix total pentru livrabile (atelier, agendă, raport) însoțită de o defalcare a costurilor .

Consultantul-formator va fi plătit prin virament bancar în MDL după livrarea serviciilor solicitate. Detaliile cu referire la plată vor fi stipulate în contractul de prestări servicii semnat între părți.

4. CALIFICĂRI ȘI ABILITĂȚI

· Competențe de valorizare a demnității umane, drepturilor omului și a diversității culturale;

· Studii universitare în domenii relevante;

· Cunoașterea cadrului legal și metodologic în domeniul educației și a drepturilor copilului;

· Cunoștințe și experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului;

· Experiență în elaborarea și facilitarea cursurilor de instruire;

· Abilități analitice, capacitatea de a sintetiza și de a prezenta cu claritate procese și aspecte complexe abordate în cadrul cursului și în documentele scrise (agende, rapoarte);

· Bune abilități de organizare a timpului și sarcinilor, capacitate de a respecta termene limită;

· Abilități de lucru în echipă;

· Cunoașterea limbilor română (excelent) și rusă (excelent pentru formatorii grupurilor de profesioniștii din instituțiile de învățământ cu predare în rusă; mediu pentru formatorii grupurilor de profesioniștii din instituțiile de învățământ cu predare în română).

5. DOSARUL APLICANTULUI ȘI PROCEDURA DE SELECTARE

Toate ofertele trebuie să conțină:

  • CV-ul actualizat incluzând date privind experiența în domeniu;
  • Copia documentelor ce atestă studiile/ expertiza în domeniu;
  • Viziunea conceptuală a consultantului asupra executării sarcinilor propuse:
  • Oferta financiară.

Selecția consultanților-formatori se bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecția copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor și activităților CIDDC, precum și în afara organizației. CIDDC are o politică de protecție a copilului; formatorii selectați vor semna o declarație prin care se vor angaja să respecte prevederile acesteia.

Selecția se va realiza în două etape:

Într-o primă etapă, eliminatorie, CIDDC va evalua, pe baza documentației transmise, admisibilitatea candidaturilor sub aspectul îndeplinirii următoarelor cerințe:

  • respectarea termenului limită pentru depunerea dosarului;

· respectarea documentației de înscriere indicate în termenii de referință.

În a doua etapă se vor examina candidații preselectați din prima etapa, urmărind îndeplinirea de către aceștia a calificărilor și abilitaților solicitate. Aplicațiile vor fi evaluate în baza următoarelor criterii:

Criteriu

Pondere

Experiența consultantului-formator în prestarea serviciilor solicitate

40%

Experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului

20%

Viziunea consultantului asupra executării sarcinilor propuse

10%

Oferta financiară

30%

Dosarul va fi prezentat în format electronic la adresa de email Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. cu mențiunea „Consultant-formator participarea copiilor la procese decizionale” până la data de 02 octombrie 2023, ora 18:00.

Dosarele incomplete sau expediate după termenul limită nu vor fi evaluate.

Pentru informații adiționale, nu ezitați să ne scrieți la adresa Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. .

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord că datele dvs. personale vor fi utilizate în procesul de recrutare. Documentele ce conțin date cu caracter personal se vor păstra doar pentru perioada de recrutare.

Concurs de selectare a consultanților-formatori pentru dezvoltarea capacităților profesioniștilor din sectorul educație de a facilita sesiuni tematice de parenting

CONTEXT

Centrul de informare și documentare pentru Drepturile Copilului (CIDDC) este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md .

Din ce in ce în ce mai mulți profesioniști din educație raportează dificultăți în comunicarea cu părinții, inclusiv cu părinții copiilor ucraineni, de a coopera cu personalul instituției în procesul de dezvoltare a copilului, din cauza reacțiilor de stres și/sau a lipsei/insuficienței unor abilități parentale. Ne propunem să sprijinim cadrele didactice, într-un cadru sigur și incluziv, să reflecteze asupra experiențelor de relaționare cu părinții și în dezvoltarea abilităților de comunicare asertivă cu părinții în cadrul unor sesiuni tematice de parenting.

Activitățile se realizează în parteneriat cu Organele Locale de Specialitate în Domeniul Învățământului raioanele Călărași, Fălești și Hâncești în cadrul proiectului "Incluziunea sigură și participativă a copiilor refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova", implementat de CIDDC în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării și Alianța ONG-urilor Active în Domeniul Protecției Sociale a Copilului și Familie (APSCF), în cadrul programului de granturi al proiectului "Răspuns Umanitar Integrat pentru Ucrainenii afectați de Conflict și cetățenii din Țările Terțe din Ucraina, Polonia, România și Moldova", finanțat de Ministerul Federal de Externe al Germaniei (AA) prin intermediul Diakonie Katastrophenhilfe (DKH).

  1. SARCINI ȘI LIVRABILE

Consultantul-formator va avea următoarele sarcini și responsabilități:

- Elaborarea conceptului și a agendei pentru instruiri (8 ateliere online);

- Pregătirea materialelor care urmează a fi utilizate în cadrul instruirii;

- Elaborarea și aplicarea unui chestionar de evaluare inițială și finală:

- Evaluarea nevoilor de formare a specialiștilor care urmează să fie instruiți (în primul atelier);

- Facilitarea atelierelor de formare și de follow-up cu durata de 3-4 ore, în format online (utilizând aplicația Zoom), pentru cca 45 persoane per atelier;

- Participarea la ședințele de lucru privind organizarea atelierelor de formare;

- Menținerea comunicării cu beneficiarii instruiți între sesiuni;

- Elaborarea rapoartelor în urma desfășurării atelierelor de formare şi a celor de follow-up, conform modelului oferit de CIDDC;

- Respectarea cerințelor menționate în acești Termeni de Referință în timp util și la cele mai înalte standarde.

Notă: Materialele și atelierele vor fi livrate în limba română.

  1. TERMENUL DE REALIZARE ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ

Serviciile urmează să fie realizate în perioada septembrie 2023 - mai 2024.

Consultantul-formator va prezenta oferta financiară conform modelului: I. Date despre aplicant/ofertant:nume/ prenume, telefon, email,documente anexate la această ofertă, care confirmă eligibilitatea ofertantului (a se vedea dosarul aplicantului). II. Oferta financiară în lei moldovenești, incluzând suma brută (din aceasta vor fi reținute contribuțiile şi impozitele achitate de aplicant conform legislației în vigoare. Suplimentar se va calcula și achita fondul social – 24%), cu specificarea unui preț fix total pentru livrabile (atelier, agendă, raport) însoțită de o defalcare a costurilor .

Consultantul-formator va fi plătit prin virament bancar în MDL după livrarea serviciilor solicitate. Detaliile cu referire la plată vor fi stipulate în contractul de prestări servicii semnat între părți.

  1. CALIFICĂRI ȘI ABILITĂȚI

· Competențe de valorizare a demnității umane, drepturilor omului și diversității;

· Studii universitare în domenii relevante;

· Cunoașterea cadrului legal în domeniul educației și a drepturilor copilului;

· Cunoștințe și experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului;

· Experiență în elaborarea și facilitarea cursurilor de instruire;

· Abilități analitice, capacitatea de a sintetiza și de a prezenta cu claritate procese și aspecte complexe abordate în cadrul cursului și în documentele scrise (agende, rapoarte);

· Bune abilități de organizare a timpului și sarcinilor, capacitate de a respecta termene limită;

· Abilități de lucru în echipă;

· Cunoașterea limbilor română (excelent) și rusă (excelent).

  1. DOSARUL APLICANTULUI ȘI PROCEDURA DE SELECTARE

Toate ofertele trebuie să conțină:

  • CV-ul actualizat incluzând date privind experiența în domeniu;
  • Copia documentelor ce atestă studiile/ expertiza în domeniu;
  • Viziunea conceptuală a consultantului asupra executării sarcinilor propuse;
  • Oferta financiară.

Selecția consultanților-formatori se bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecția copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor și activităților CIDDC, precum și în afara organizației. CIDDC are o politică de protecție a copilului; formatorii selectați vor semna o declarație prin care se vor angaja să respecte prevederile acesteia.

Selecția se va realiza în două etape:

Într-o primă etapă, eliminatorie, CIDDC va evalua, pe baza documentației transmise, admisibilitatea candidaturilor sub aspectul îndeplinirii următoarelor cerințe:

  • respectarea termenului limită pentru depunerea dosarului;
  • respectarea documentației de înscriere indicate în termenii de referință.

În a doua etapă se vor examina candidații preselectați din prima etapa, urmărind îndeplinirea de către aceștia a calificărilor și abilitaților solicitate. Aplicațiile vor fi evaluate în baza următoarelor criterii:

Criteriu

Pondere

Experiența consultantului-formator în prestarea serviciilor solicitate

40%

Experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului

20%

Viziunea consultantului asupra executării sarcinilor propuse

10%

Oferta financiară

30%

Dosarul va fi prezentat în format electronic la adresa de email Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. cu mențiunea „Consultant-formator pentru dezvoltarea programului de parenting” până la data de 02 octombrie2023, ora 18:00.

Dosarele incomplete sau expediate după termenul limită nu vor fi evaluate.

Pentru informații adiționale, nu ezitați să ne scrieți la adresa Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. .

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord că datele dvs. personale vor fi utilizate în procesul de recrutare. Documentele ce conțin date cu caracter personal se vor păstra doar pentru perioada de recrutare.

Concurs de selectare a consultanților-formatori pentru dezvoltarea capacităților profesorilor de Educație pentru societate de a oferi suport elevilor/ elevelor să înțeleagă ce este propaganda, manipularea și dezinformarea

  1. CONTEXT

Centrul de informare și documentare pentru Drepturile Copilului (CIDDC) este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md

Activitățile se realizează în parteneriat cu Organele Locale de Specialitate în Domeniul Învățământului raioanele Călărași, Fălești și Hâncești în cadrul proiectului "Incluziunea sigură și participativă a copiilor refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova", implementat de CIDDC în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării și Alianța ONG-urilor Active în Domeniul Protecției Sociale a Copilului și Familie (APSCF), în cadrul programului de granturi al proiectului "Răspuns Umanitar Integrat pentru Ucrainenii afectați de Conflict și cetățenii din Țările Terțe din Ucraina, Polonia, România și Moldova", finanțat de Ministerul Federal de Externe al Germaniei (AA) prin intermediul Diakonie Katastrophenhilfe (DKH).

Propaganda și/sau manipularea sunt subiecte des apărute pe agenda publică. Suntem înconjurați de mai multe mesaje ca niciodată, fiind expuși aproape constant la publicitate, la știri difuzate 24 de ore din 24, programe TV, aplicații și rețele de socializare. La un volum atât de mare de mesaje care vin sub diverse forme și dinspre numeroase canale, devine din ce în ce mai dificil pentru copii să recunoască propaganda și/sau manipularea. Gândirea critică este o competență esențială a cetățenilor în secolul 21.

Programul oferă suport cadrelor didactice care predau disciplina Educație pentru societate să reflecteze critic asupra propriilor competențe de a proiecta, facilita și evalua activități de învățare pentru dezvoltarea gandirii critice a elevilor.

  1. SARCINI ȘI LIVRABILE

Consultantul-formator va avea următoarele sarcini și responsabilități:

- Elaborarea conceptului și a agendei pentru instruiri (8 ateliere online);

- Pregătirea materialelor care urmează a fi utilizate în cadrul instruirii;

- Elaborarea și aplicarea unui chestionar de evaluare inițială și finală;

- Evaluarea nevoilor de formare a specialiștilor care urmează să fie instruiți (în primul atelier);

- Facilitarea atelierelor de formare și de follow-up cu durata de 3-4 ore, în format online (utilizând aplicația Zoom), pentru cca 80 persoane per atelier;

- Participarea la ședințele de lucru privind organizarea atelierelor de formare;

- Menținerea comunicării cu beneficiarii instruiți între sesiuni;

- Elaborarea rapoartelor în urma desfășurării atelierelor de formare şi a celor de follow-up, conform modelului oferit de CIDDC;

- Respectarea cerințelor menționate în acești Termeni de Referință în timp util și la cele mai înalte standarde.

Notă: Materialele și atelierele vor fi livrate în limba română.

  1. TERMENUL DE REALIZARE ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ

Serviciile urmează să fie realizate în perioada septembrie 2023 - mai 2024.

Consultantul-formator va prezenta oferta financiară conform modelului: I. Date despre aplicant/ofertant:nume/ prenume, telefon, email,documente anexate la această ofertă, care confirmă eligibilitatea ofertantului (a se vedea dosarul aplicantului). II. Oferta financiară în lei moldovenești, incluzând suma brută (din aceasta vor fi reținute contribuțiile şi impozitele achitate de aplicant conform legislației în vigoare. Suplimentar se va calcula și achita fondul social – 24%), cu specificarea unui preț fix total pentru livrabile (atelier, agendă, raport) însoțită de o defalcare a costurilor .

Consultantul-formator va fi plătit prin virament bancar în MDL după livrarea serviciilor solicitate. Detaliile cu referire la plată vor fi stipulate în contractul de prestări servicii semnat între părți.

  1. CALIFICĂRI ȘI ABILITĂȚI

· Competențe de valorizare a demnității umane, drepturilor omului și diversității culturale;

· Studii universitare în domenii relevante;

· Cunoașterea cadrului legal în domeniul educației și a drepturilor copilului;

· Cunoștințe și experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului;

· Experiență în elaborarea și facilitarea cursurilor de instruire;

· Abilități analitice, capacitatea de a sintetiza și de a prezenta cu claritate procese și aspecte complexe abordate în cadrul cursului și în documentele scrise (agende, rapoarte);

· Bune abilități de organizare a timpului și sarcinilor, capacitate de a respecta termene limită;

· Abilități de lucru în echipă;

· Cunoașterea limbilor română (excelent) și rusă (excelent pentru formatorii grupurilor de profesioniștii din instituțiile de învățământ cu predare în rusă; mediu pentru formatorii grupurilor de profesioniștii din instituțiile de învățământ cu predare în română).

  1. DOSARUL APLICANTULUI ȘI PROCEDURA DE SELECTARE

Toate ofertele trebuie să conțină:

  • CV-ul actualizat incluzând date privind experiența în domeniu;
  • Copia documentelor ce atestă studiile/ expertiza în domeniu:
  • Viziunea conceptuală a consultantului asupra executării sarcinilor propuse:
  • Oferta financiară.

Selecția consultanților-formatori se bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecția copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor și activităților CIDDC, precum și în afara organizației. CIDDC are o politică de protecție a copilului; formatorii selectați vor semna o declarație prin care se vor angaja să respecte prevederile acesteia.

Selecția se va realiza în două etape:

Într-o primă etapă, eliminatorie, CIDDC va evalua, pe baza documentației transmise, admisibilitatea candidaturilor sub aspectul îndeplinirii următoarelor cerințe:

  • respectarea termenului limită pentru depunerea dosarului;
  • respectarea documentației de înscriere indicate în termenii de referință.

În a doua etapă se vor examina candidații preselectați din prima etapa, urmărind îndeplinirea de către aceștia a calificărilor și abilitaților solicitate. Aplicațiile vor fi evaluate în baza următoarelor criterii:

Criteriu

Pondere

Experiența consultantului-formator în prestarea serviciilor solicitate

40%

Experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului

20%

Viziunea consultantului asupra executării sarcinilor propuse

10%

Oferta financiară

30%

Dosarul va fi prezentat în format electronic la adresa de email Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. cu mențiunea „Consultant-formator pentru dezvoltarea programului în prevenirea și combaterea propagandei, manipulării și dezinformării” până la data de 02 octombrie 2023, ora 18:00.

Dosarele incomplete sau expediate după termenul limită nu vor fi evaluate.

Pentru informații adiționale, nu ezitați să ne scrieți la adresa Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. .

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord că datele dvs. personale vor fi utilizate în procesul de recrutare. Documentele ce conțin date cu caracter personal se vor păstra doar pentru perioada de recrutare.

CIDDC solicită oferte de prețuri pentru procurarea materialelor de birotică, inventar sportiv și a jocurilor de masă

CIDDC solicită oferte de prețuri pentru procurarea materialelor de birotic ă,inventar sportivși a jocurilor de masă

Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) este o organizație neguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați https://drepturilecopilului.md/index.php/ro/ .

CIDDC solicită oferte de prețuri pentru achiziționarea materialor pentru desfășurarea activităților cu copiii (inventar sportiv, birotică, jocuri de masă etc.) în 20 de instituții de învățământ din raioanele Glodeni, Florești, Strășeni și Telenești în care sunt înmatriculați copii refugiați. Vor fi procurate materiale în valoare de aproximativ 280 000 MDL.

Achiziția are loc în cadrul proiectului proiectului „Incluziunea sigură a copiilor refugiați în școlile din Republica Moldova”, implementat de CIDDC în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova, Solidarités International, Synergie Emergency Response cu suportul financiar oferit de Agenția Franceză de Dezvoltare (AFD) și Fundația Franței (FDF).

PRODUSE DE PAPETĂRIE/ BIROTICĂ

Nr.

Articol (cu specificații)

Cantitate

Nr.

Articol (cu specificații)

Cantitate

1.

Hârtie pentru xerox A3 (80 г/м2, 500л)

25 buc

2.

Creioane colorate 12 culori, MARCO SuperbWriter

62 buc

3.

Hârtie pentru xerox A4 80gr/m2

244 buc

4.

Creioane colorate 24 culori, MARCO SuperbWriter

29 buc

5.

Hârtie vatman, 200 g A1 61x86 cm

252 buc (foi)

6.

Acuarelă, 12 culori, LUCI CLASSICA

53 buc

7.

Hârtie flipchart, 25 foi (64*84 cm, 100g/m2)

37 buc

8.

Pensulă set 5 buc, Pelikan

49 buc

9.

Hârtie colorată pentru copii 16 foi, 8 culori

106 buc

10.

Guașă 6 culori, "Lori" Classic

18 buc

11.

Hârtie- color A4 80gr/m2, 250 foi,

36 buc

12.

Guașă 12 culori, "Lori" Classic

43 buc

13.

Album pentru desen , A4 24 foi, 70 gr./m2

71 buc

14.

Foarfece pentru copii cu riglă, 13.2cm

58 buc

15.

Mapă pentru desen А3, 170g 20foi

49 buc

16.

Plastilină (clasică) 12 culori

84 buc

17.

Mapă pentru desen А4 100g 25 foi

62 buc

18.

Cretă alba

77 set

19.

Carton colorat, set 8 culori

99 set

20.

Cretă colorată

77 set

21.

Caiete matematica 12 file

262 buc

22.

Bandă adezivă 12/30m, transparent

35 buc

23.

Caiete linii 12 file

265 buc

24.

Bandă adezivă 24 mm x 30 m, transparent

29 buc

25.

Caiete matematica 24 file

95 buc

26.

Bandă adezivă 48/30, transparent

26 buc

27.

Caiete linii 24 file

95 buc

28.

Bandă adezivă 24 mm x 25 m, de hârtie, OfficeLine

26 buc

29.

Clei Adeziv PVA 60 g

39 buc

30.

Bandă adezivă 48mm х 20m, de hârtie, OfficeLine

21 buc

31.

Clei creion 8 gr.

14 buc

32.

Corector pix 9 ml, Daco

23 buc

33.

Clei creion 15 gr.

28 buc

34.

Corector pensulă 20 ml, Daco

10 buc

35.

Clei creion 25 gr.

41 buc

36.

Radiera MILAN 4045, triunghi, „Miga de pan”

41 buc

37.

Clei creion 35gr.

34 buc

38.

Capsator №24/6

43 buc

 

Ascuțitoare dublă

36 buc

 

Capse №24/6

99 buc

39.

Carioci 12 culori CENTROPEN

31 buc

40.

Mapă A4 plastic, cu elastic

109 buc

41.

Carioci 24 culori CENTROPEN

39 buc

42.

Mapă din carton А4 cu elastic

138 buc

43.

Pix albastru cu bilă Flexi Soft

194 buc

44.

Agrafe OfficeLine 28 mm, 100 buc.,

41 buc

45.

Pix cu gel AIHAO 801A (albastru)

114 buc

46.

Marker CENTROPEN whiteboard (culori disponibile: negru, albastru închis și deschis, roșu, verde, violet, portocaliu)

48 buc

47.

Pix cu gel AIHAO 801A (negru)

66 buc

48.

Marker pentru flipchart CENTROPEN (set 4 culori: albastru, negru, roșu, verde)

58 buc

49.

Pix cu gel AIHAO 801A (verde)

54 buc

50.

Folii A4, 40mk

78 set

51.

Pix cu gel AIHAO 801A (roșu)

66 buc

52.

Creion simplu MARCO Grip-Rite, HB cu radiera

163 buc

54.

Creioane colorate MARCO Raffine, 12 culori

21 buc

55.

Creioane colorate MARCO Raffine, 24 culori

17 buc

INVENTAR SPORTIV

Nr.

Articol (cu specificații)

Cantitate

Nr.

Articol (cu specificații)

Cantitate

1.

Minge de fotbal

27 buc

7.

Cerc pentru gimnastică adolescenti

60 buc

2.

Minge de de volei

52 buc

8.

Set badminton

5 buc

3.

Minge de baschet

35 buc

9.

Palete pentru tenis de masă

68 buc

4.

Coardă de sărit

134 buc

10.

Plasă volei

9 buc

5.

Saltea de gimnastică pentru o persoana

13 buc

11.

Bastoane de gimnastică

86 buc

6.

Cerc pentru gimnastică copii

116 buc

12.

Minge de handbal

4 buc

JOCURI DE MASĂ

Nr.

Articol (cu specificații)

Cantitate

Nr.

Articol (cu specificații)

Cantitate

1.

Glob pământesc educațional

11 buc

9.

Joc educativ de masă Mozaic

12 buc

2.

Harta lumei

13 buc

10.

Joc educativ de masă Twister

4 buc

3.

Joc de dame

83 buc

11.

Șabloane cu forme geometrice, plastic

44 buc

4.

Joc de șah

45 buc

12.

Șabloane mari cu emoții, 6 emoții în set

33 buc

5.

Joc educativ de masă Domino

13 buc

13.

Set de corpuri geometrice din plastic

35 buc

6.

Joc educativ de masa Noriel LOTO-

6 buc

14.

Popice copii (bouling)

3 buc

7.

Joc educativ de masa Club Special LOTO (limba rusă)

15 buc

15.

Puzzle 100-150 piese

13 buc

8.

Broderii cu margele (bisere) A4/ A5 - set broderia + mărgelele, ata alba de brodat, ac foarte subtire cu urechea alungita

24 buc

     

Oferta trebuie să includă:

‒ Prețul în MDL per unitate (inclusiv TVA), denumirea produsului, denumirea producătorului, cantitatea;

‒ Certificatul de calitate al produsului;

‒ Termenul de livrare a produselor;

‒ Costul cutiilor, ambalării acestora și a adezivului de pe cutii;

‒ Denumirea companiei, adresa poștală, persoana de contact, email-ul și telefonul de contact;

‒ Copia certificatului de înregistrare a companiei

‒ Rechizitele bancare ale companiei;

‒ Semnătura persoanei responsabile și ștampila companiei.

Condiții financiare, de plată:

Plata se va efectua prin transfer bancar în termen de 5 zile lucrătoare de la predarea-primirea produselor.

Criteriile de selecție a ofertelor comerciale:

Criteriu

Pondere

Corespunderea ofertei specificațiilor tehnice cerute

40%

Completivitatea prețului

20%

Completivitatea termenilor de executare a lucrărilor / livrare a bunurilor

10%

Completivitatea condițiilor financiare, de plată

10%

Completivitatea condițiilor de livrare a bunurilor (adresa livrării, încărcare, descărcare, instalare)

10%

Completivitatea condițiilor de garanție și deservire post livrare

10%

Data limită de transmitere a ofertelor: 09 octombrie 2023, ora 17.00.

Ofertele, valabile 10 zile lucrătoare din data-limită de transmitere a ofertelor, semnate de persoana abilitată, vor fi expediate pe adresa de e-mail: Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. sau depuse la sediul CIDDC din str. Eugen Coca 15, Chișinău, cu mențiunea: Oferta comercială.

Informații suplimentare și precizări, le puteți obține la nr. de telefon 068182551 sau la Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. .

Va fi selectată compania care va oferi cel mai bun raport calitate/preț și termen de livrare rezonabil.

Subscribe to this RSS feed

Контакты

Адрес: улица Еуджен Кока, 15, Кишинэу,
Република Молдова, MD-2008

Тел./Факс: (+373 22) 747813, 716598, 744600

Емайл: Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

Стань Послом 2%

Sustin 2%! Поддерживаю 2%! 

Медиа партнер:

Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente

Top of Page