Ultimile știri 3

Termeni de Referință. Concurs de selectare de consultanți-formatori pentru dezvoltarea capacităților profesioniștilor din sectorul educație în vederea sprijinirii incluziunii copiilor refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova

1. CONTEXT

Facilitarea accesului la educație și incluziunea copiilor refugiați este deopotrivă un drept în sine și un mijloc indispensabil pentru exercitarea altor drepturi ale copilului. Educația constituie factorul de bază în crearea și transmiterea de noi cunoștințe și valori, contribuie la dezvoltarea personală și profesională, la creșterea calității vieții și la participarea la viața socială și economică a țării gazdă. Activitățile educaționale au inclusiv rolul de a readuce starea de normalitate și rutină în viața copiilor și adolescenților refugiați.

Conștientizând necesitatea acordării de sprijin specializat și orientat copiilor refugiați şi familiilor lor către soluționarea nevoilor educaționale, psihologice, recreative și a altor nevoi specifice, Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) sprijină profesioniștii din sectorul educație (cadre didactice și manageriale din învățământul preșcolar, primar și secundar general) să integreze copiii refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova prin:

‒ dezvoltarea/consolidarea capacităților profesioniștilor din educație de a aborda tema războiului cu copiii și de a le gestiona emoțiile;

‒ dezvoltarea/consolidarea capacităților profesioniștilor din educație de a preveni și răspunde la discriminarea și bullyingul copiilor refugiați și a altor copii;

‒ dezvoltarea/consolidarea capacităților profesioniștilor din educație de a sprijini emoțional părinții, inclusiv pe cei refugiați, și de a le consolida abilitățile parentale prin sesiuni tematice de parenting.

Activitățile se realizează în parteneriat cu Organele Locale de Specialitate în Domeniul Învățământului, în cadrul proiectului “Emergency response to meet the basic needs of refugees host communities affected by the Ukraine crisis in Moldova” implementat de CIDDC, cu suportul financiar al World Vision și Action Deutschland Hilft (ADH).

CIDDC este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md .

2. SARCINI ȘI LIVRABILE

Consultantul-facilitatorul va avea următoarele sarcini și responsabilități:

- Elaborarea conceptului și a agendei pentru instruiri;

- Pregătirea materialelor care urmează a fi utilizate în cadrul cursurilor;

- Elaborarea și aplicarea unui chestionar de evaluare inițială și finală.

- Evaluarea nevoilor de formare a specialiștilor care urmează să fie instruiți (în primul atelier);

- Facilitarea atelierelor de formare și de follow-up cu durata de 3 ore, în format online (utilizând aplicația Zoom), pentru cca 80 de persoane per atelier;

- Participarea la ședințele de lucru privind organizarea atelierelor de formare;

- Menținerea comunicării cu beneficiarii instruiți între sesiuni;

- Elaborarea rapoartelor în urma desfășurării atelierelor de formare şi a celor de follow-up, conform modelului oferit de CIDDC;

- Respectarea cerințelor menționate în acești Termeni de Referință în timp util și la cele mai înalte standarde.

Notă: Materialele și atelierele vor fi livrate în limba română și limba rusă.

3.TERMENUL DE REALIZARE ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ

Serviciile urmează să fie realizată în perioada iunie 2023 - noiembrie 2023.

Consultantul facilitator va prezenta oferta financiară conform modelului:

I. Date despre aplicant/ofertant:nume/ prenume, telefon, e-mail,documente anexate la această ofertă, care confirmă eligibilitatea ofertantului (a se vedea dosarul aplicantului).

II. II. Oferta financiarăîn lei moldovenești, incluzând suma brută (din aceasta vor fi reținute contribuțiile şi impozitele achitate de aplicant conform legislației în vigoare. Suplimentar se va calcula și achita fondul social – 24%), cu specificarea unui preț fix total pentru livrabile (atelier, agendă, raport) .

Consultantul-facilitator va fi plătit prin virament bancar în MDL după livrarea serviciilor solicitate. Detaliile cu referire la plată vor fi stipulate în contractul de prestări de servicii semnat între părți.

4. CALIFICĂRI ȘI ABILITĂȚI

· Competențe de valorizare a demnității umane, drepturilor omului și diversității;

  • Studii universitare în domenii relevante;

· Cunoașterea cadrului legal în domeniul educației și al drepturilor copilului;

· Cunoștințe și experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului;

· Experiență în elaborarea și facilitarea cursurilor de instruire;

· Abilități analitice, capacitatea de a sintetiza și de a prezenta cu claritate procese și aspecte complexe abordate în cadrul cursului și în documentele scrise (agende, rapoarte);

· Bune abilități de organizare a timpului și sarcinilor, capacitate de a respecta termene limită;

  • Abilități de lucru în echipă;

· Cunoașterea limbilor română (excelent) și rusă (excelent pentru formatorii grupurilor de profesioniștii din instituțiile de învățământ cu predare în rusă; mediu pentru formatorii grupurilor de profesioniștii din instituțiile de învățământ cu predare în română).

5. DOSARUL APLICANTULUI ȘI PROCEDURA DE SELECTARE

Toate ofertele trebuie să conțină:

  • CV-ul actualizat incluzând date privind experiența în domeniu;
  • Copia documentelor ce atestă studiile/ expertiza în domeniu.
  • Viziunea conceptuală a consultantului asupra executării sarcinilor propuse
  • Oferta financiară.

Selectarea consultanților-formatori se bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecția copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor și activităților CIDDC, precum și în afara organizației. CIDDC are o politică de protecție a copilului; formatorii selectați vor semna o declarație prin care se vor angaja să respecte prevederile acesteia.

Selecția se va realiza în două etape:

Într-o primă etapă, eliminatorie, CIDDC va evalua, pe baza documentației transmise, admisibilitatea candidaturilor sub aspectul îndeplinirii următoarelor cerințe:

  • respectarea termenului-limită pentru depunerea dosarului;
  • respectarea documentației de înscriere indicate în termenii de referință.

În a doua etapă se vor examina candidații preselectați din prima etapa, urmărind îndeplinirea de către aceștia a calificărilor si abilitaților solicitate. Aplicațiile vor fi evaluate în baza următoarelor criterii:

Criteriu

Pondere

Experiența consultantului-facilitator în prestarea serviciilor solicitate

40%

Experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului

20%

Viziunea consultantului asupra executării sarcinilor propuse

10%

Oferta financiară

30%

Dosarul va fi prezentat în format electronic la adresa de e-mail This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. cu mențiunea „Consultant-formator privind incluziunea copiilor refugiați” până la data de 31 mai 2023, ora 18:00.

Dosarele incomplete sau expediate după termenul-limită nu vor fi evaluate.

Pentru informații adiționale, nu ezitați să ne scrieți la adresa This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord că datele dvs. personale vor fi utilizate în procesul de recrutare. Documentele ce conțin date cu caracter personal se vor păstra doar pentru perioada de recrutare.

Read more... 

Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului solicită servicii de tipărire a materialelor

Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) este o organizaţie neguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați https://drepturilecopilului.md/index.php/ro/.

CIDDC solicită oferte de prețuri pentru tipărire de materiale. Achiziția are loc în cadrul proiectului „Un model integrat pentru asigurarea accesului la servicii medicale și sociale pentru adolescente însărcinate și mame adolescente în zonele rurale dezavantajate”, finanțat de MSD și MSD for Mothers, implementat de CIDDC, Asociația „Sănătate pentru Tineri” și Salvați Copiii România.

Solicităm oferte de preţ pentru tipărirea următoarelor materiale:

 

  1. Denumire articol

Broșura ”Sexualitatea și sarcina în adolescență, între mit și realitate”

Format

A5

Tipar interior

8 pagini, hârtie cretată mată, 90 g/mp, 4+4

Tipar exterior

4 pagini hârtie cretată, 200 g/mp, 4+4

Copertare

Capsare cu două scoabe

Tiraj

9000 ex.    

 

  1. Denumire articol

Брошюра „Сексуальность и беременность в подростковом возрасте, между мифом и реальностью”

Format

A5

Tipar interior

8 pagini, hârtie cretată mată, 90 g/mp, 4+4

Tipar exterior

4 pagini hârtie cretată, 200 g/mp, 4+4

Copertare

Capsare cu două scoabe

Tiraj

3000 ex.    

 

  1. Denumire articol

Брошура „Сексуальність і вагітність у підлітковому віці, між міфом та реальністю”

Format

A5

Tipar interior

8 pagini, hârtie cretată mată, 90 g/mp, 4+4

Tipar exterior

4 pagini hârtie cretată, 200 g/mp, 4+4

Copertare

Capsare cu două scoabe

Tiraj

750 ex.    

 

  1. Denumire articol

Poster „Ce înseamnă să fii pregătit/ă pentru a începe relațiile sexuale?”

Format

A2

Tipar

Hârtie cretată mată, 115 g/mp, 4+0

Tiraj

1050 ex.    

 

  1. Denumire articol

ПлакатЧто значит быть готовой/готовым к началу сексуальных отношений?”

Format

A2

Tipar

Hârtie cretată mată, 115 g/mp, 4+0

Tiraj

650 ex.    

 

  1. Denumire articol

Плакат „Що означає бути готовим до початку сексуальних відносин?”

Format

A2

Tipar

Hârtie cretată mată, 115 g/mp, 4+0

Tiraj

550 ex.    

 

Va fi selectată compania care va oferi cel mai mic preţ, calitate corespunzătoare şi termenul mai scurt de executare a lucrării.

Preţurile vor include tipărirea şi livrarea la oficiul CIDDC în mun. Chişinău. Preţurile indicate în alte valute decât MDL vor fi convertite în MDL conform cursului de schimb al Băncii Naţionale de la 19 mai 2023.

Oferta trebuie să fie valabilă pentru o perioadă de 20 zile de la data prezentării în original sau email la: Centrul de Informare şi Documentare privind Drepturile Copilului, str. E. Coca nr. 15, mun. Chişinău, Republica Moldova, tel.: + 373 22 747813, 716598, 744600, e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. . 

Termenul-limită de prezentare a ofertelor este: 19 mai 2023, ora 17.00.

 

Read more... 

CIDDC invită cadrele didactice şi manageriale să participe la o serie de programe de suport emoțional

Centrul de Informare și Documentare pentru Drepturile Copilului (CIDDC), în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, cu suportul financiar oferit de Salvați Copiii România, anunță desfășurarea în perioada mai-septembrie 2023 a trei programe de suport psihoemoțional pentru profesioniștii și profesionistele din domeniul educației:

1. „Creșterea rezilienței emoționale a cadrelor didactice”

2. „Tehnici și strategii de comunicare”

3. „Susținerea copiilor cu stres cronic și traumatic să învețe”

Programele sunt adresate personalului didactic și de conducere de la toate treptele de școlaritate din învățământul general și profesional tehnic, prioritar din instituțiile de învățământ în care își fac studiile copii refugiați.

Fiecare program include câte 4 ateliere online (pe platforma ZOOM).

Participarea la program este confirmată prin certificat în vederea completării portofoliului de dezvoltare profesională.

Sesiunile de suport psihoemoțional vor fi facilitate de psihologele Diana POSTU-BLĂJINU și Parascovia TOPADA-COROI.

Doritorii și doritoarele de a participa la unul dintre programe se pot înregistra până la 7 mai 2023, accesând linkul de mai jos: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdRmUcGerCvjB6u0ozihxGTUqwiOypWZui_eelyjPVhRLCjSA/viewform?usp=pp_url

În cazul în care aveți întrebări sau nevoie de suport tehnic, vă rugăm să ne contactați la adresa de e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. sau nr. 069813106

Descrierea detaliată a programelor de suport o puteți găsi mai jos.

Programul I „Creșterea rezilienței emoționale a cadrelor didactice”

Sesiunea I: Prevenirea stresului ocupațional/ arderii profesionale (120 minute)

  • Sindromul arderii profesionale: specificul dezvoltării, simptome

· Factori intrinseci și extrinseci ce contribuie la apariția și menținerea/ agravarea sindromului arderii profesionale

  • Resurse interne și strategii de coping
  • Resurse externe, ce țin de locul ce muncă

Sesiunea II: Sănătate emoțională și mentală. Când avem nevoie de ajutor? (120 minute)

  • Sănătatea emoțională vs sănătatea mentală
  • Semne de avertizare
  • Cum ne putem îngriji sănătatea noastră emoțională/ mentală?

Sesiunea III: Conectarea cu sine și echilibrul emoțional (120 minute)

  • Auditul nevoilor emoționale (ENA)
  • Identificarea stilului emoțional (cele mai prezente emoții)
  • Cât de bine vă satisfaceți nevoile emoționale?
  • Așteptări de la noi și ceilalți în exprimarea emoțiilor
  • Strategii de exprimare asertivă a emoțiilor
  • Strategii de echilibrare emoțională

Sesiunea IV: Ce influență are percepție și interpretare asupra relațiilor? (120 minute)

  • Ce este percepția și ce este interpretarea?
  • Care este legătura dintre experiențele personale și procesele perceptive?
  • În ce fel erorile de percepție ne influențează alegerile și relațiile?
  • Strategii de schimbare a perspectivei.

Programul II: „Tehnici și strategii de comunicare”

Sesiunea I: Tehnici și strategii de comunicare

  • Provocările cele mai frecvente întâlnite în comunicare
  • În ce condiții comunicarea este alterată?
  • Rolul ascultării
  • Cum formulăm întrebările?

· Tehnici de comunicare şi practica analizei tranzacţionale

Sesiunea II: Comunicarea empatică (120 minute)

  • Comunicarea empatică

· Cum susține sau împiedică comunicarea empatică limbajul non-verbal?

· Cum comunică pe subiectele sensibile/ dureroase?

Sesiunea III: Comunicarea asertivă

  • Comunicarea asertivă

· Cum stabilim limite și granițe personale în relație/ comunicare

  • Cum comunicăm asertiv „NU”

Sesiunile IV „Strategii de comunicare în situații specifice (cu persoanele care au o anumită structură de personalitate)

  • Cum recunoaștem structurile de personalitate?

· Cum stabilim limite și granițe personale în comunicarea cu persoanele cu pattern-uri de răspunsuri emoționale problematice

Programul III: „Susținerea copiilor cu stres cronic și traumatic să învețe”

Sesiunea I: „Manifestările stresului acut și cronic în contextul școlar” (120 minute)

  • Ce este și cum se manifestă stresul acut și stresul cronic?
  • Cum afectează stresul acut și stresul cronic reușita școlară?

· Care sunt situațiile cu potențial stresogen ridicat în copilărie și adolescență?

  • Care sunt factorii protectori?

Sesiunea II: Particularitățile adaptării și funcționării școlare a copiilor care prezintă simptome de stres traumatic (120 minute)

· În ce condiții evenimentele de viață devin traumatice?

· Care sunt simptomele stresului traumatic în funcție de etapele de dezvoltare?

· Care sunt diferențele între copii și adulți în ceea ce privește modul în care se reexperimentează experiența traumatică?

· Cum afectează trauma modul de dezvoltare și funcționare a creierului?

  • Cum se comportă în clasă copiii care au experiențe traumatice?

Sesiunea III: Strategii de susținere și creare a unui context potrivit de învățare pentru copiii care au simptome de stres cronic sau traumatic (120 minute)

· Care sunt condițiile optime care facilitează învățarea?

· Cum putem crea un mediu sigur care să faciliteze adaptarea școlară și reușita academică?

· Strategii de susținere a copiilor care prezintă simptome de stres traumatic.

Sesiunea IV: „Cum să stabilim reguli pentru copii” (120 minute)

  • La ce folosesc regulile și limitele?
  • Identificarea așteptărilor în ceea ce privește comportamentul copiilor
  • De ce ne este greu să punem limite copiilor?
  • Cum stabilim reguli pentru copil?
  • Cum stabilim și aplicăm consecințe pentru încălcarea regulilor?
Read more... 

Suport emoțional pentru cadrele manageriale și didactice

Centrul de Informare și Documentare pentru Drepturile Copilului (CIDDC), în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, cu suportul financiar oferit de ERIKS Development Partner, anunță desfășurarea în perioada aprilie-iunie a trei programe de suport psihoemoțional pentru profesioniștii și profesionistele din domeniul educației:

1. „Creșterea rezilienței emoționale a cadrelor didactice”

2. „Tehnici și strategii de comunicare”

3. „Susținerea copiilor cu stres cronic și traumatic să învețe”

Programele sunt adresate personalului didactic și de conducere de la toate treptele de școlaritate din învățământul general și profesional tehnici, prioritar din instituțiile de învățământ în care își fac studiile copii refugiați.

Fiecare program include 4 ateliere online (platforma ZOOM), în perioada mai-iunie 2023. Participanții/tele pot alege un singur program.

Participarea la program este confirmată prin certificat în vederea completării portofoliului de dezvoltare profesională.

Sesiunile de suport psihoemoțional vor fi facilitate de psihologele Diana POSTU-BLĂJINU și Parascovia TOPADA-COROI.

Doritorii și doritoarele de a participa la unul dintre programe se pot înregistra până pe 20 aprilie 2023, accesând linkul de mai jos: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfbfifahn4OUasXRRzFb8_Uo-rkazQd_pwGWm1Lmt602bwK3g/viewform?usp=pp_url

În cazul în care aveți întrebări sau nevoie de suport tehnic, vă rugăm să ne contactați la adresa de e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. sau nr. 069813106

Descrierea detaliată a programelor de suport o puteți găsi mai jos.

Programul I „Creșterea rezilienței emoționale a cadrelor didactice”

Sesiunea I: Prevenirea stresului ocupațional/ arderii profesionale (120 minute)

· Sindromul arderii profesionale: specificul dezvoltării, simptome

· Factori intrinseci și extrinseci ce contribuie la apariția și menținerea/ agravarea sindromului arderii profesionale

  • Resurse interne și strategii de coping
  • Resurse externe, ce țin de locul ce muncă

Sesiunea II: Sănătate emoțională și mentală. Când avem nevoie de ajutor? (120 minute)

  • Sănătatea emoțională vs sănătatea mintală
  • Semne de avertizare
  • Cum ne putem îngriji sănătatea noastră emoțională/ mintală?

Sesiunea III: Conectarea cu sine și echilibrul emoțional (120 minute)

  • Auditul nevoilor emoționale (ENA)

· Identificarea stilului emoțional (cele mai prezente emoții)

  • Cât de bine vă satisfaceți nevoile emoționale?
  • Așteptări de la noi și ceilalți în exprimarea emoțiilor
  • Strategii de exprimare asertivă a emoțiilor
  • Strategii de echilibrare emoțională

Sesiunea IV: Ce influență are percepția și interpretarea asupra relațiilor? (120 minute)

  • Ce este percepția și ce este interpretarea?

· Care este legătura dintre experiențele personale și procesele perceptive?

· În ce fel erorile de percepție ne influențează alegerile și relațiile?

  • Strategii de schimbare a perspectivei.

Programul II: „Tehnici și strategii de comunicare”

Sesiunea I: Tehnici și strategii de comunicare

  • Provocările cele mai frecvente întâlnite în comunicare
  • În ce condiții comunicarea este alterată?
  • Rolul ascultării
  • Cum formulăm întrebările?
  • Tehnici de comunicare şi practica analizei tranzacţionale

Sesiunea II: Comunicarea empatică (120 minute)

  • Comunicarea empatică

· Cum susține sau împiedică comunicarea empatică limbajul nonverbal?

· Cum comunicăm pe subiectele sensibile/ dureroase?

Sesiunea III: Comunicarea asertivă

  • Comunicarea asertivă
  • Cum stabilim limite și granițe personale în relație/ comunicare
  • Cum comunicăm asertiv „NU”

Sesiunile IV „Strategii de comunicare în situații specifice (cu persoanele care au o anumită structură de personalitate)

  • Cum recunoaștem structurile de personalitate?

· Cum stabilim limite și granițe personale în comunicarea cu persoanele cu patternuri de răspunsuri emoționale problematice

Programul III: „Susținerea copiilor cu stres cronic și traumatic să învețe”

Sesiunea I: „Manifestările stresului acut și cronic în contextul școlar” (120 minute)

· Ce este și cum se manifestă stresul acut și stresul cronic?

· Cum afectează stresul acut și stresul cronic reușita școlară?

· Care sunt situațiile cu potențial stresogen ridicat în copilărie și adolescență?

  • Care sunt factorii protectori?

Sesiunea II: Particularitățile adaptării și funcționării școlare a copiilor care prezintă simptome de stres traumatic (120 minute)

  • În ce condiții evenimentele de viață devin traumatice?

· Care sunt simptomele stresului traumatic în funcție de etapele de dezvoltare?

· Care sunt diferențele între copii și adulți în ceea ce privește modul în care se reexperimentează experiența traumatică?

  • Cum afectează trauma modul de dezvoltare și funcționare a creierului?

· Cum se comportă în clasă copiii care au experiențe traumatice?

Sesiunea III: Strategii de susținere și creare a unui context potrivit de învățare pentru copiii care au simptome de stres cronic sau traumatic (120 minute)

  • Care sunt condițiile optime care facilitează învățarea?

· Cum putem crea un mediu sigur care să faciliteze adaptarea școlară și reușita academică?

· Strategii de susținere a copiilor care prezintă simptome de stres traumatic.

Sesiunea IV: „Cum să stabilim reguli pentru copii” (120 minute)

  • La ce folosesc regulile și limitele?

· Identificarea așteptărilor în ceea ce privește comportamentul copiilor

  • De ce ne este greu să punem limite copiilor?
  • Cum stabilim reguli pentru copil?

· Cum stabilim și aplicăm consecințe pentru încălcarea regulilor?

Read more... 

Contacts

Adresa: Eugen Coca Street no. 15, Chisinau,
Republic of Moldova, MD-2008

Tel./Fax: (+373 22) 747813, 716598, 744600

Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Ambasador 2%

Sustin 2%! Support 2%! 

Media partner:

Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente

Top of Page