Ofertă de suport emoțional de grup
- Written by Admin
Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC), în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării și OLSDÎ Briceni, Edineț, Ocnița, Soroca, cu suportul financiar oferit de ERIKS Development Partner, oferă posibilitatea cadrelor didactice din instituțiile de învățământ (prioritar din cele în care s-au înscris să își facă studiile copiii refugiați) din raioanele Briceni, Edineț, Ocnița, Soroca de a beneficia de suport emoțional accesând unul sau mai multe grupuri tematice.
Înscrierea la grupurile tematice se poate face completând formularul atașat la e-mail sau pe link: https://forms.gle/rjyHh1Njkjpio2Wk9
Grupurile vor avea loc online, pe platforma Zoom, în zilele de marți de la 15:30 – 17:30 sau miercuri 16:00-18:00 (în dependență de opțiunile grupului format). Un grup tematic va avea 3 sesiuni de cca 90-120 minute. La solicitare, se vor elibera certificate online de participare.
Grupurile de suport vor fi facilitate de Parascovia TOPADA-COROI.
Descrierea detaliată și linkurile pe care ne vom conecta le găsiți mai jos.
(1) PREVENIREA ARDERII PROFESIONALE (RECUNOAȘETREA ȘI GESTIONAREA STRESULUI OCUPAȚIONAL) |
|
Link Zoom: https://us02web.zoom.us/j/84771481786?pwd=dzVDaXZjTVlEVWRUWjBLSGRLL1g3Zz09 |
|
Sesiunea 1/ ziua I (120 minute) Ce este și cum recunoaștem stresul ocupațional sau sindromul arderii profesionale? |
· Sindromul arderii profesionale: specificul dezvoltării, simptome · Factori intrinseci și extrinseci ce contribuie la apariția și menținerea/ agravarea sindromului arderii profesionale |
Sesiunea 2/ ziua II (120 minute) Strategii de prevenire a arderii profesionale |
· resurse interne și strategii de coping · resurse externe (ce țin de locul ce muncă) |
Sesiunea 3/ ziua III (120 minute) Strategii de prevenire a arderii profesionale |
Intervizarea, supervizarea și grupul Balint – ca metode de prevenire a arderii profesionale |
(2) impactul stresului și al traumei asupra adaptării școlare și performanțelor academice ale copilului |
|
Link Zoom: https://us02web.zoom.us/j/86019653315?pwd=UGlGRWwwQ2lsY1NqSDJZc3dMVDF6dz09 |
|
Sesiunea 1// ziua I (120 minute) Manifestările stresului acut și cronic în contextul școlar |
· Ce este și cum se manifestă stresul acut și stresul cronic? · Cum afectează stresul acut și stresul cronic reușita școlară? · Care sunt situațiile cu potențial stresogen ridicat în copilărie și adolescență? · Care sunt factorii protectori? |
Sesiunea 2// ziua II (120 minute) Particularitățile adaptării și funcționării școlare a copiilor care prezintă simptome de stres traumatic |
· În ce condiții evenimentele de viață devin traumatice? · Care sunt simptomele stresului traumatic în funcție de etapele de dezvoltare? · Care sunt diferențele între copii și adulți în ceea ce privește modul în care se reexperimentează experiența traumatică? · Cum afectează trauma modul de dezvoltare și funcționare a creierului? · Cum se comportă în clasă copiii care au experiențe traumatice? |
Sesiunea 3// ziua III (120 minute) Strategii de susținere și creare a unui context potrivit de învățare pentru copiii care au simptome de stres cronic sau traumatic |
|
(3) STRATEGII DE COMUNICARE CU PĂRINȚII |
|
Link Zoom: https://us02web.zoom.us/j/86957207943?pwd=amg3K0lJRmp5NjFpc3BnbDZmRWV5QT09 |
|
Sesiunea 1/ ziua I (120 minute) Provocări în comunicarea cu părinții |
· Provocările cele mai frecvente întâlnite în comunicarea cu părinții · În ce condiții comunicarea este alterată? · Diferența dintre sănătate și boală |
Sesiunea 2// ziua II (120 minute) Strategii de comunicare cu părinții în funcție de structura de personalitate a acestora |
· Indicatorii psiho-comportamentali ai accentuărilor/ tulburărilor de personalitate · Strategii de comunicare cu părintele/ îngrijitorul în funcție de structura de personalitate |
Sesiunea 3/ ziua III(90 minute) Comunicarea empatică |
· Cum susține sau împiedică comunicarea empatică limbajul nonverbal? |
(4) DINAMICA GRUPULUI |
|
Link Zoom: https://us02web.zoom.us/j/89439891421?pwd=dzYxcWtCOGxobkhCQUl1QzNDcHpkQT09 |
|
Sesiunea 1/ ziua I (120 minute) Ce influență are percepție și interpretare asupra relațiilor? |
· Ce este percepția și ce este interpretarea? · Care este legătura dintre experiențele personale și procesele perceptive? · În ce fel erorile de percepție ne influențează alegerile și relațiile? · Strategii de schimbare a perspectivei. |
Sesiunea 2/ ziua II (120 minute) Etapele evoluției unui grup |
· Prin ce etape trece un grup (Modelul B.W. Tuckman)? · Ce factori facilitează sau împiedică crearea relațiilor? · Ce strategii putem aplica pentru a crește coeziunea grupului? · Ce este acompanierea și rolul acesteia în procesul didactic? |
Admin
Email This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.Latest from Admin
- Cum are loc educația sexuală în Republica Moldova? Platforma Copiilor a prezentat un nou raport
- Termen extins. Concurs de selectare a ofertelor pentru achiziția lucrărilor de reparații minore în cadrul Centrului de Resurse pentru profesioniști/e din domeniul educație, copii și tineri
- Anunț de înscriere la programe de suport psiho-emoțional
- Vasile Cocîrla, adolescent apărător al drepturilor omului din Moldova, la a 55-a sesiune a Consiliului ONU pentru Drepturile Omului din Geneva: „Copiii pot să trăiască democrația zi de zi, nu doar să învețe din cărți despre ea”
- Concurs de selectare a ofertelor pentru achiziția lucrărilor de reparații minore în cadrul Centrului de Resurse pentru profesioniști/e din domeniul educație, copii și tineri