Impresii finale - Educație pentru democrație în Republica Moldova
- Written by Admin
La etapa finală a atelierului „Educație pentru democrație în Republica Moldova”, am desfășurat două ateliere offline cu participarea reprezentanților celor 49 de instituții partenere. În zilele 19- 20 și 26 - 27 noiembrie, 69 de participanți: cadre didactice, manageri, părinți și elevi au reflectat împreună asupra procesului de pilotare a Ghidului Guvernanța democratică a școlii în Republica Moldova și au explorat diverse oportunități de asigurare a continuității practicilor de guvernanță democratică. Discuțiile au fost moderate de formatorii proiectului: Diana Galanton, Olga Elpujan, Natalia Cebotar și Ion Caciula.
Dumitru, membru al Consiliului Elevilor (CE) în cadrul liceului teoretic „Alexei Mateeivici” din orașul Dondușeni, a împărtășit cu noi impresiile lui despre desfășurarea activităților din cadrul proiectuluii și despre rezultatele acestora.
Dumitru, ce înseamnă, pentru tine, guvernanța democratică a școlii?
- Pentru mine guvernanța democratică a școlii înseamnă libera expunere, integrarea voluntară într-un proces sau altul, ajutor de la adulți și nu în ultimul rând o experiență nouă în descoperirea lumii, care se învață doar din încercări și greșeli.
Ce crezi că s-a îmbunătățit în școala ta ca urmare a implemetării practicilor de guvernanță democratică?
- Consider că s-a schimbat atitudinea elevilor despre CE și guvernarea democratică, au fost însușite și alte noțiuni care au permis îmbunătățirea procesului de guvernare. Dacă e să vorbesc despre mine personal, am avut ocazia să îmi adresez o întrebare importantă despre divizarea puterii în CE după un model al Congresului din SUA, ca rezultat a eficientizării lucrului în CE.
Cu ce impresii mergi acasă după finalizarea ultimului atelier din cadrul proiectului?
- Am rămas cu o impresie bună după finalizarea ultimului atelier. A fost o experiență nouă în împărtășirea ideilor și experiențelor fiecărui participant. Sunt convins că datorită acestui proiect suntem pe calea cea dreaptă atât în identificarea nevoilor în societate, mai ales în școală, dar și în identificarea unor soluții inovative și potrivite pentru întreaga comunitate școlară.
Ai vrea să ne spui ceva la final?
- Aș vrea să le mulțumesc, în primul rând, coordonatorilor, organizatorilor și fondatorilor acestui proiect pentru că ne-au ajutat să creăm un mediu unde toți am putut să fim deschiși unul cu altul. La fel, aș vrea să mulțumesc colegilor pe care i-am cunoscut în aceste două zile de atelier, pentru discuțiile calde și prietenoase.
Proiectul „Educație pentru democrație în Republica Moldova” este realizat de Council of Europe Office in Chisinau ca parte a programului SDC „Moldova: Promovarea Implicării Civice Active” și este implementat în 49 de școli cu suportul financiar al Swiss Cooperation in Moldova, în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova și Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului.
Admin
Email Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.Latest from Admin
- Vasile Cocîrla, adolescent apărător al drepturilor omului din Moldova, la a 55-a sesiune a Consiliului ONU pentru Drepturile Omului din Geneva: „Copiii pot să trăiască democrația zi de zi, nu doar să învețe din cărți despre ea”
- Concurs de selectare a ofertelor pentru achiziția lucrărilor de reparații minore în cadrul Centrului de Resurse pentru profesioniști/e din domeniul educație, copii și tineri
- Concurs de selectare a 2 experți/ experte în storytelling pentru dezvoltarea capacităților copiilor de a împărtăși experiența lor de apărare a drepturilor omului prin intermediul storytellingului
- Concurs de selectare a consultanților-formatori pentru dezvoltarea capacităților profesorilor de Educație pentru societate privind drepturile copiilor apărători ai drepturilor omului
- Concurs de selectare de consultanți-formatori/ consultante-formatoare pentru dezvoltarea capacităților profesioniștilor din sectorul educației în vederea sprijinirii incluziunii copiilor refugiați în instituțiile de învățământ