Ultimile știri 2

Vasile Cocîrla, adolescent apărător al drepturilor omului din Moldova, la a 55-a sesiune a Consiliului ONU pentru Drepturile Omului din Geneva: „Copiii pot să trăiască democrația zi de zi, nu doar să învețe din cărți despre ea”

În perioada 12-14 martie curent, Vasile Cocîrla, adolescent apărător al drepturilor omului din Republica Moldova, a vorbit, în cadrul celei de-a 55-a sesiuni a Consiliului ONU pentru Drepturile Omului, desfășurată la Geneva, în Elveția, despre principalele bariere cu care se confruntă copiii din Moldova atunci când vor să-și promoveze drepturile și vor să fie ascultați când se iau decizii ce le afectează viața.

În cadrul sesiunii, Vasile a participat alături de președintele Consiliului ONU pentru Drepturile Omului, Omar Zniber, cu suportul oferit de Child Rights Connect , Oficiul Înaltului Comisar al ONU pentru Drepturile Omului (OHCHR), Save the Children și Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC).

Evenimentul a întrunit copii și tineri apărători ai drepturilor omului din Lituania, Thailanda, Paraguay, Madagascar, Peru, America Latină, Republica Togoleză, Ucraina, Republica Moldova, precum și reprezentanți și reprezentante ai, ale Națiunilor Unite, misiunilor diplomatice, Comitetului ONU pentru Drepturile Copilului ș.a.

În discursul său, Vasile a menționat că sunt câteva instituții ale Națiunilor Unite care împuternicesc copiii și iau în considerare dificultățile cu care aceștia se confruntă. În context, adolescentul a subliniat câteva dintre barierele în participarea copiilor în procesul decizional: lipsa sau insuficiența oportunităților pentru copii de a fi auziți; majoritatea copiilor nu pot să ofere răspunsuri în procese de consultare la nivel internațional, deoarece copiii nu cunosc limbi de circulație internațională; instituțiile și organizațiile statului oferă copiilor documente prietenoase copilului doar pentru a urmări informațiile, nu și pentru a contribui la dezvoltarea acestor documente; în procesul de consultare, instituțiile statului oferă un termen-limită de răspuns foarte restrâns, dar copiii au nevoie de mai mult timp pentru a înțelege informațiile și, respectiv, pentru a oferi răspunsuri și feedback.

„Este important ca statul să ia în considerare opiniile copiilor și să creeze copiilor oportunități de participare în procesele decizionale. Atunci când copiii au oportunități să participe în procese decizionale, copiii își dezvoltă spiritul de cetățeni activi. Copiii pot să simtă și să trăiască democrația zi de zi, nu doar să învețe din cărți despre ea”, a declarat Vasile Cocîrla în timpul panelului se discuție.

Și Anghelina Severin, adolescentă apărătoare a drepturilor omului din Moldova, a menționat, în cadrul unei intervenții online la Geneva, că „statul trebuie să creeze spațiu sigur și prietenos pentru copii. În acest proces, copiii pot să-și dezvolte abilitățile să vorbească despre dificultățile cu care ei se confruntă”.

Opiniile copiilor apărători ai drepturilor omului din Republica Moldova influențează agendele raportorilor speciali ai Națiunilor Unite

Vasile Cocîrla este membru al Inițiativei CADO, un grup format de 10 copii din Moldova și Ucraina, cu vârste cuprinse între 13 și 17 ani. CIDDC susține acest grup în procesul de elaborare a unei legi, prin care se vrea ca apărătorii drepturilor omului, inclusiv copiii, să fie recunoscuți, protejați și împuterniciți.

Vasile și-a început activitatea de apărător al drepturilor omului în școală, acum trei ani. Atunci, împreună cu un grup de eleve și elevi, a monitorizat cum se respectă dreptul elevilor și elevelor la securitatea în traficul rutier de pe porțiunea de drum a străzii de lângă școală. Ulterior, Vasile și grupul au transmis un raport cu constatări și recomandări către autoritățile locale. Drept rezultat, pe porțiunea de drum spre școală, autoritățile au instalat indicatoare rutiere și au aplicat o trecere de pietoni. CIDDC a documentat acest proces aici .

Ulterior, Vasile a participat, alături de un grup de adolescente și adolescenți ADO, la inițierea, elaborarea și desfășurarea campaniei online „Un mediu sigur pentru copiii apărători ai drepturilor omului”, cu sloganul „Eu apăr drepturile omului și vreau să mă simt în siguranță ”și hashtagul #EuSusținCADO. Campania a fost susținută de mai multe organizații nonguvernamentale naționale și internaționale, cadre didactice, o deputată și instituțiile Avocatul Poporului pentru Drepturile Copilului și Consiliul pentru Egalitate.

În cadrul campaniei a fost publicată versiunea prietenoasă a Ghidului „Punerea în practică a drepturilor CADO” , despre care au fost informate peste 200 de cadre didactice, care s-au alăturat campaniei.

În urma acestei campanii, Vasile s-a întâlnit cu diverși raportori speciali ai ONU și a discutat despre situația CADO din Republica Moldova. În 2022, Vasile și alți CADO din Moldova s-au întâlnit cu Mary Lawlor, raportoarea specială privind apărătorii drepturilor omului. Era pentru prima oară când raportoarea specială punea pe agenda sa subiectul copiilor apărători ai drepturilor omului.

După întâlnirea cu CADO din Moldova, la recomandarea lui Vasile și a grupului, Mary Lawlor s-a întâlnit, cu ocazia diferitor evenimente, cu CADO și tineri ADO din alte țări. Astfel, a fost organizată, în iunie 2023, Conferința “Vienna World Conference - 30 Years On: Our Rights – Our Future” , unde Vasile a participat alături de alți 40 de copii și tineri apărători ai drepturilor omului pentru a celebra 25 de ani de la adoptarea Declarației ONU a Drepturilor Omului și pentru a împărtăși propriile experiențe de apărare a drepturilor.

Mai mult decât atât, Vasile și alți CADO au recomandat raportoarei să elaboreze un raport privind situația CADO și, drept rezultat, Mary Lawlor, pentru prima dată în istoria drepturilor omului, a elaborat și publicat, în ianuarie 2024, un raport privind apărătorii drepturilor omului, bazat pe opiniile a 100 de copii și tineri apărători ai drepturilor omului din 37 de state, inclusiv Republica Moldova. (A se vedea simbolulA/HRC/55/50, titlul "We are not just the future": challenges faced by child and youth human rights defenders - Report of the Special Rapporteur on the situation of human rights defenders.) Pentru a contribui la realizarea acestui raport, copiii din Moldova – nouă la număr, au fost susținuți de CIDDC.

Totodată, menționăm că, în decembrie 2023, Vasile Cocîrla, la invitația Faridei Shaheed, raportoare specială a ONU privind Dreptul la Educație, și-a făcut vocea auzită cu privire la schimbările pe care și le doresc copiii din Republica Moldova în educație, astfel încât educația să răspundă nevoilor fiecărui copil .

În prezent, Vasile pledează pentru drepturile comunității LGBTIQ+, pentru educație sexuală comprehensivă și pentru egalitate de gen în școli, iar împreună cu grupul Inițiativa CADO continuă să pledeze pentru recunoașterea, împuternicirea și protecția CADO prin intermediul legilor.

Amintim că la 21 decembrie 2023, în Republica Moldova a intrat în vigoare noua Lege privind Drepturile Copilului, care menționează și recunoaște în mod explicit copiii apărători ai drepturilor omului, în articolul 15 (8), Dreptul copilului la opinie.

Președinta Comitetului ONU pentru Drepturile Copilului, Ann Skelton, a menționat că Republica Moldova este un exemplu de bună practică privind recunoașterea explicită a CADO

Cu referire la noua Lege privind drepturile copilului, în cadrul sesiunii, președinta Comitetului ONU pentru Drepturile Copilului, Ann Skelton, a menționat că Republica Moldova este un exemplu de bună practică în recunoașterea explicită a copiilor apărători ai drepturilor omului.

Totodată, în perioada vizitei sale la Geneva, Vasile, însoțit de CIDDC, s-a întâlnit și a dialogat atât cu Ann Skelton, cât și cu alte experte, alți experți în drepturile omului, printre care Najat Maalla M'jid, raportoarea specială privind violența împotriva copiilor, Omar Zniber, președintele Consiliului pentru Drepturile Omului, Mary Lawlor, raportoarea specială privind apărătorii drepturilor omului ș.a. Aceste experte, acești experți susțin participarea copiilor în toate procesele decizionale la nivel național și internațional.

GALEFIE FOTO / CIDDC:

 

Read more... 

Concurs de selectare de consultanți-formatori/ consultante-formatoare pentru dezvoltarea capacităților profesioniștilor din sectorul educației în vederea sprijinirii incluziunii copiilor refugiați în instituțiile de învățământ

TERMENI DE REFERINȚĂ

Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) anunță concurs de selectare a consultanților-formatorilor ce vor realiza în perioada martie-septembrie 2024 activități de capacitare a educatorilor, cadrelor didactice și manageriale în vederea sprijinirii incluziunii copiilor refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova.

  1. CONTEXT

CIDDC este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md .

În contextul fluxului de copii refugiați, cauzat de criza și războiul din Ucraina, profesioniștii din sectorul educației, dar și copiii refugiați au nevoie de suport în cadrul incluziunii copiilor refugiați în sectorul educației din Moldova. Facilitarea accesului la educație și incluziunea copiilor refugiați este deopotrivă un drept în sine și un mijloc indispensabil pentru exercitarea altor drepturi ale copilului. Educația constituie factorul de bază în crearea și transmiterea de noi cunoștințe și valori, contribuie la dezvoltarea personală și profesională, la creșterea calității vieții și la participarea la viața socială și economică a țării gazdă. Activitățile educaționale au, inclusiv, rolul de a readuce starea de normalitate și rutină în viața copiilor și adolescenților refugiați.

Conștientizând necesitatea acordării de sprijin specializat și orientat copiilor refugiați şi familiile lor către soluționarea nevoilor educaționale, psihologice, recreative și a altor nevoi specifice, Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) sprijină profesioniștii din sectorul educației (cadre didactice și manageriale din învățământul preșcolar, primar și secundar general) să integreze copiii refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova prin:

‒ consolidarea capacităților profesioniștilor din educație de a dezvolta competențe de comunicare interculturală. Capacitatea de a comunica eficient și de a crea un mediu sigur și de încredere pentru copiii refugiați, care să respecte diversitatea culturală;

‒ dezvoltarea/consolidarea capacităților profesioniștilor din educație de a aplica metode de predare incluzivă. Dezvoltarea de strategii de predare care să răspundă nevoilor individuale ale copiilor refugiați și să promoveze participarea în procesul de învățare;

‒ dezvoltarea/consolidarea capacităților profesioniștilor din educație de a sprijini emoțional părinții, inclusiv pe cei refugiați, și de a le consolida abilitățile parentale.

Activitățile se realizează în parteneriat cu Organele Locale de Specialitate în Domeniul Învățământului (OLSDI), în cadrul proiectului „Răspuns de urgență pentru satisfacerea necesităților de bază ale refugiaților și comunităților gazdă afectate de criza din Ucraina în Moldova prin realizarea nevoilor de bază, educație, protecție și servicii MHPSS”, implementat de CIDDC, cu suportul financiar al World Vision și Aktion Deutschland Hilft (ADH).

  1. SARCINI ȘI LIVRABILE

Consultantul-facilitatorul va avea următoarele sarcini și responsabilități:

- Elaborarea conceptului programului de formare (programul include 6 ateliere online și o școală de primăvară de 3 zile);

- Pregătirea materialelor care urmează a fi utilizate în cadrul cursurilor;

- Elaborarea și aplicarea unui chestionar de evaluare inițială și finală.

- Evaluarea nevoilor de formare a specialiștilor care urmează să fie instruiți (în primul atelier);

- Facilitarea atelierelor de formare și de follow-up cu durata de 3 ore, în format online (utilizând aplicația Zoom), pentru cca 80 persoane per atelier;

- Participarea la ședințele de lucru privind organizarea atelierelor de formare;

- Menținerea comunicării cu beneficiarii instruiți între sesiuni;

- Elaborarea rapoartelor în urma desfășurării atelierelor de formare şi a celor de follow-up, conform modelului oferit de CIDDC;

- Respectarea cerințelor menționate în acești Termeni de Referință în timp util și la cele mai înalte standarde.

Notă: Materialele și atelierele vor fi livrate în limba română și limba rusă.

  1. CALIFICĂRI ȘI ABILITĂȚI

Cerinţe faţă de candidat/-ă:

● Competențe de valorizare a demnității umane, drepturilor omului și diversității;

● Studii universitare în domenii relevante;

● Cunoașterea cadrului legal în domeniul educației și a drepturilor copilului;

● Cunoștințe și experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului;

● Experiență în elaborarea și facilitarea atelierelor de instruire;

● Abilități analitice, capacitatea de a sintetiza și de a prezenta cu claritate procese și aspecte complexe abordate în cadrul cursului și în documentele scrise (agende și rapoarte);

● Bune abilități de organizare a timpului și sarcinilor, capacitate de a respecta termene limită;

● Abilități de lucru în echipă;

● Cunoașterea limbilor română (excelent) și rusă (excelent pentru formatorii grupurilor de profesioniștii din instituțiile de învățământ cu predare în rusă; mediu pentru formatorii grupurilor de profesioniștii din instituțiile de învățământ cu predare în română).

  1. DOSARUL APLICANTULUI ȘI PROCEDURA DE SELECTARE

Toate ofertele trebuie să conțină:

● CV-ul actualizat, incluzând date privind experiența în domeniu;

● Viziunea conceptuală a consultantului asupra executării sarcinilor propuse;

● Codul de conduită (anexat) completat și semnat.

Codul de conduită poate fi descărcat aici.

Selectarea consultanților-formatori se bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecția copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor și activităților CIDDC, precum și în afara organizației. CIDDC are o politică de protecție a copilului; formatorii selectați vor semna o declarație prin care se vor angaja să respecte prevederile acesteia.

Selectarea se va realiza în baza următoarelor criterii:

● Respectarea termenului limită pentru depunerea dosarului;

● Respectarea documentației de înscriere indicate în termenii de referință;

● Experiența consultantului-facilitator în prestarea serviciilor solicitate;

● Experiența de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului;

● Viziunea consultantului asupra executării sarcinilor propuse.

Dosarul va fi prezentat în format electronic la adresa de email: Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. cu mențiunea „Consultant-formator privind incluziunea copiilor refugiați” până la data de 11 martie 2024, ora 12:00.

Dosarele incomplete sau expediate după termenul limită nu vor fi evaluate.

Pentru informații adiționale, nu ezitați să ne scrieți la adresa Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. sau suna la numărul de telefon: 0 681 82 551.

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord că datele dvs. personale vor fi utilizate în procesul de recrutare. Documentele ce conțin date cu caracter personal se vor păstra doar pentru perioada de recrutare.

Read more... 

Platforma Copiilor, susținută de CIDDC, a început să lucreze la o campanie de sensibilizare online din domeniul educației sexuale

În perioada 10-11 februarie 2024, Platforma Copiilor, o comunitate de adolescente și adolescenți care apără, monitorizează și promovează drepturile omului, s-a întrunit la primul atelier de lucru offline din acest an și a inițiat o campanie de sensibilizare online din domeniul educației sexuale.

Activitatea Platformei Copiilor este ghidată de Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) cu suportul financiar oferit de ERIKS Development Partner.

În cadrul atelierului, adolescentele și adolescenții au realizat mai multe exerciții de cunoaștere interpersonală. Ulterior au lucrat atât cu studiul participativ „Educația sexuală, cum o face școala și ce poate fi diferit”, pe care Platforma Copiilor l-a realizat în 2021, cât și cu studiul la care lucrează în prezent și pe care urmează să-l publice în luna aprilie a acestui an.

Membrii și membrele Platformei au analizat constatări și recomandări atât din vechiul studiu, cât și din studiul aflat în lucru; au ales mesaje-cheie pentru a iniția o campanie de sensibilizare a autorităților pe tema intimității emoționale și au planificat evenimentul de prezentare a raportului către autorități.

„Educația sexuală este nu doar despre sex, ea este și despre intimitate emoțională, despre cum să ne protejăm de abuzuri”, consideră Platforma Copiilor.

Intimitatea emoțională este unul dintre cele cinci aspecte ale educației sexuale comprehensive/ cuprinzătoare, alături de identitatea de gen, senzualitatea, abuzul sexual, sănătatea reproducerii.

Educația sexuală cuprinzătoare răspunde nevoilor reale ale copiilor, motiv din care Platforma Copiilor și CIDDC pledează pentru introducerea acesteia în procesul educațional.

Numai prin educație sexuală comprehensivă, fără prejudecăți, copiii își pot forma și dezvolta competența de prevenire a comportamentelor sexuale riscante în adolescență.

Despre educație sexuală comprehensivă şi aspectele ei, Platforma Copiilor a inițiat o campanie de informare online în februarie – martie 2023, în care un grup de adolescente și adolescenți s-a întâlnit în mai multe sesiuni de lucru și a reflectat în baza următoarelor întrebări: De ce este importantă includerea fiecărui aspect în educația sexuală? Ce riscuri implică pentru copii excluderea sau neglijarea unuia dintre cele cinci aspecte ale educației sexuale?

Nevoile reale ale copiilor din Republica Moldova cu referire la educația sexuală au fost comunicate către însăși raportoarea specială a ONU privind dreptul la educație, la finele anului 2023, de către un membru al Platformei Copiilor, delegat să reprezinte vocea copiilor din Moldova. Detalii, aici .

Amintim că Platforma Copiilor este un grup de copii care monitorizează, apără și promovează drepturile copilului/omului în Republica Moldova și a fost lansată în 2017 de CIDDC.

Din 2017 până în prezent, Platforma Copiilor a realizat diverse activități de pledoarie pentru drepturile copilului în și la educație, inclusiv la nivel internațional, a inițiat și a elaborat diverse cercetări și campanii privind drepturile copilului/omului în familie, în școală, în comunitate, în stat.

Printre acestea, campaniile privind dreptul copiilor la toalete decente: „Salutări din școala mea” (2018), Școli cu toalete curate și sigure. Un drept, nu un privilegiu (februarie 2020); campania online de sensibilizare a autorităților și adulților „Un mediu sigur pentru copiii apărători ai drepturilor omului” (februarie 2022); Raportul Situația copiilor apărători ai drepturilor omului în Republica Moldova (Geneva, octombrie 2021).

Platforma Copiilor a contribuit și la realizarea, de către un grup de ONG-uri naționale, a documentului Raportul privind Copiii Apărători ai Drepturilor Omului în cadrul Evaluării Periodice Universale).

Prin activitățile sale, Platforma Copiilor contribuie în mod esențial la înțelegerea și punerea în practică a drepturilor copilului în Republica Moldova.

CIDDC este o organizație neguvernamentală înființată în 1999. Încă de la înființare, CIDDC a avut intervenții legate de prevenirea și combaterea exploatării și abuzului sexual și dezvoltarea abilităților de viață ale adolescenților, tinerilor, inclusiv a celor referitoare la drepturile la sănătate sexuală și reproductivă.

În primii ani de activitate a organizației, multe intervenții s-au concentrat pe prevenirea infecțiilor cu transmitere sexuală (ITS) și HIV / SIDA (campanii de sensibilizare, instruire, distribuirea contraceptivelor). Majoritatea intervențiilor au avut loc în cadrul sistemului educațional și al centrelor de tineret.

Cea mai mare realizare a CIDDC a fost dezvoltarea, în 2005, a unui curs școlar numit „Deprinderi de viață”, care oferea educație sexuală și reproductivă și pe care Ministerul Educației l-a introdus în programele școlare obligatorii, curs retras la scurt timp. În 2018, CIDDC, împreună cu alte ONG-uri și experți, a reușit să introducă parțial educația sexuală în programa școlară obligatorie a disciplinei școlare Dezvoltare personală. În 2021, CIDDC a publicat un studiu participativ cuprinzător (cu participarea în toate fazele de lucru a adolescenților și adolescentelor) cu privire la educația sexuală în școlile din Republica Moldova: „Educația sexuală, cum o face școala și ce poate fi diferit”.

GALERIE FOTO:

Read more... 

Concurs de selectare a formatorilor/ formatoarelor în domeniul guvernanței democratice a școlii

Centrul de Informare şi Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) anunță concurs de selectare a formatorilor/formatoarelor ce vor facilita activități de instruire și mentorat în domeniul guvernanței democratice a școlii, în cadrul proiectului Consiliului Europei „Educație pentru democrație în Republica Moldova”.

Proiectul este implementat de CIDDC în colaborare cu Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova (MEC) în perioada decembrie 2023-noiembrie 2025 și este o continuare a inițiativei de pilotare a Ghidului metodologic privind Guvernanța democratică a școlii în Republica Moldova în 49 de instituții, aprobat ulterior de către MEC (ordinul 1643/2023).

CIDDC este o organizaţie nonguvernamentală, fondată în anul 1999, a cărei misiune este de a colabora cu copiii, familiile, autoritățile, instituțiile publice și societatea civilă pentru a găsi soluții bazate pe drepturile copilului și pentru a-i inspira pe adulți să audă vocea fiecărui copil. Credem că doar lucrând împreună putem contribui la o societate cu mai multă grijă, înțelegere și respect pentru fiecare ființă umană.

În cadrul proiectului, formatorii/formatoarele vor susține membrii comunității școlare să coreleze activitatea Consiliului de administrație (1), Consiliului profesoral (2), Consiliului elevilor (3), Consiliului reprezentativ al părinților (4) și a procesului didactic la Educația pentru societate (5) în demersul de guvernanță democratică a școlii.

Formatorii/formatoarele vor crea și susține spații de învățare și lucru într-o manieră participativă, sigură și respectuoasă, realizând următoarele responsabilități:

  • Proiectarea, facilitarea și evaluarea atelierelor de formare în demersul de implementare a Ghidului metodologic privind guvernanța democratică a școlii în Republica Moldova;
  • Oferirea sesiunilor de mentorat instituțiilor partenere în consolidarea guvernanței democratice în cadrul școlii, inclusiv analiza progreselor și dificultăților, identificarea soluțiilor și adaptarea planului de formare;
  • Susținerea procesului de dezvoltare participativă a instrumentelor și a metodelor de lucru axate pe îmbunătățirea proceselor de guvernanță democratică a școlii;
  • Urmărirea progreselor și dificultăților înregistrate de către participanții activităților de formare și furnizarea informațiilor privind acestea prin completarea rapoartelor de activitate;
  • Menţinerea comunicării cu organizația și grupul de lucru din comunitatea școlară.

Cerinţe faţă de candidat/candidată:

  • Studii universitare în domenii relevante;
  • Competențe și experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului;
  • Competențe și experiență de formare în domeniul guvernanței democratice a școlii;
  • Experiență în elaborarea și facilitarea cursurilor de instruire și formare în manieră participativă;
  • Cunoașterea limbilor română (excelent) și rusă (excelent, mediu) precum și abilități de facilitare în limba rusă.

Procedura de recrutare a CIDDC se bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecţia copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor şi activităţilor noastre, precum și în afara organizației. Persoanele selectate vor semna o declarație prin care se angajează să respecte Politica CIDDC de protecție a copilului.

Dosarul candidatului/candidatei va include:

  • CV-ul;
  • Copiile documentelor ce atestă studiile/expertiza în domeniu;
  • Scrisoare de intenție, maximum o pagină.

Persoanele interesate vor transmite dosarul la adresa de email: Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. , cu subiectul: Formator/formatoare în guvernanța democratică a școlii.

Data limită de depunere a dosarelor: 18 ianuarie.

Pentru detalii, puteți contacta: Irina Gușan, 068499746, Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. .

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord ca datele dvs. personale să fie utilizate în procesul de recrutare. Documentele ce conțin date cu caracter personal se vor păstra pentru perioada de recrutare și implementare a proiectului.

Read more... 

Контакты

Адрес: улица Еуджен Кока, 15, Кишинэу,
Република Молдова, MD-2008

Тел./Факс: (+373 22) 747813, 716598, 744600

Емайл: Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

Стань Послом 2%

Sustin 2%! Поддерживаю 2%! 

Медиа партнер:

Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente

Top of Page