CIDDC - Centrul de Informare şi Documentare privind Drepturile Copilului din Moldova

Cum autoritățile se asigură că și copiii participă în elaborarea legilor? Republica Moldova este prima țară care a deschis acest subiect, în cadrul unui eveniment organizat de CIDDC și Child Rights Connect

Pentru prima dată, un grup de copii apărători ai drepturilor omului din Republica Moldova, Inițiativa CADO, a purtat un dialog cu autoritățile și societatea civilă națională și internațională despre dreptul copiilor la participare în elaborarea unei legi și despre rolul autorităților, al adulților în împuternicirea și protecția copiilor în acest proces.

Dialogul a avut loc în cadrul unui eveniment desfășurat la Chișinău, în perioada 10-11 octombrie 2023, și organizat de Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) și Child Rights Connect în cadrul proiectului „Advancing the rights, empowerment and protection of child human rights defenders (CHRDs) in promoting human rights in Moldova”.

CIDDC și Child Rights Connect implementează acest proiect cu suportul Ville de Genève și Swedish International Development and Cooperation Agency în perioada noiembrie 2022 – octombrie 2024.

Evenimentul a inclus o presesiune dedicată copiilor, desfășurată pe 10 octombrie, în care copiii au analizat cum se elaborează o lege, ce oportunități de participare a copiilor există și care sunt obstacolele.

„Vă mulțumesc pentru curajul vostru de a fi parte a unui grup de lucru în domeniul drepturilor omului, de a reprezenta vocea celorlalți copii, de a fi parte a unui proces foarte important și de a vă face auzite experiențele de apărare a drepturilor omului în școală, în comunitate și în alte medii. Este dreptul vostru de a participa în luarea deciziilor la nivel de țară și dreptul vostru de a cere de la autorități ca acest drept, la fel ca toate celelalte drepturi ale voastre, să fie respectate”, a încurajat Arina Zîcu, directoare executivă a CIDDC , copiii participanți în cadrul presesiunii.

La masa rotundă, de pe 11 octombrie, au participat membrii grupului CADO, deputate și deputați, reprezentanți ai Guvernului, Avocatul Poporului pentru Drepturile Copilului și reprezentante ale Oficiului Avocatului Poporului, reprezentante ale UNICEF Moldova, ale Consiliului Europei, ale organizațiilor CNPAC, Terre des Hommes Moldova, World Vision, Solidarités International, Plan International, Lumos, care au dialogat și au făcut schimb de opinii și experiențe cu privire la două aspecte:

La ce etapă se află participarea copiilor în Republica Moldova și ce acțiuni sunt necesare pentru ca participarea copiilor în elaborarea legii să devină o practică eficientă și sistematică?

Totodată, au identificat idei concrete și acțiuni comune de consolidare a Participării Copilului în jurul a două procese-cheie de elaborare a legii: actualizarea în curs a Legii privind drepturile copilului și elaborarea unei posibile legi privind apărătorii drepturilor omului, care este înaintată de către Avocatul Poporului pentru Drepturile Copilului.

„Participarea copilului nu trebuie să depindă de atitudinea unui deputat, ea trebuie să fie instituționalizată”

Liliana Grosu, deputată, a vorbit pe înțelesul tuturor despre etapele procesului de elaborare a unei legi și a subliniat necesitatea unei legi care ar instituționaliza participarea copilului.

„E foarte important să fim deschiși noi, autoritățile, adulții, să lucrăm cu copiii.

Într-o societate democratică, cu cât oamenii se unesc ca să spună despre problemele lor, cu atât democrația este mai participativă.

Deocamdată, noi trăim într-o societate în care aplicăm democrația indirectă și este nevoie să trecem la un alt nivel – la democrația participativă. Adică, ceea ce aprobă autoritățile să vină de la cetățeni, deci problemele pe care le au oamenii să fie raportate către autorități și autoritățile, în comunicare permanentă cu grupurile de inițiativă, cu societatea civilă, cu societatea în general, să găsească soluții prin elaborarea legilor.

E foarte important să avem atitudine proactivă, să cultivăm această atitudine.

Și, indiferent de cum se schimbă deputații, proactivitatea cetățenilor să rămână. Participarea copilului nu trebuie să depindă de atitudinea unui deputat, ea trebuie să fie instituționalizată.

Deci, eu cred că este nevoie de elaborarea unei legi care ar instituționaliza și participarea copiilor”, a explicat Liliana Grosu, deputată .

Participarea copilului, cheia tuturor celorlalte trei principii fundamentale ale Convenției cu privire la Drepturile Copilului

La cine se pot adresa CADO, copiii în general atunci când adulții nu îi ascultă în procesul de implementare a legii? Cum CADO, copiii pot avea o cooperare mai strânsă cu Guvernul, Parlamentul? Acestea sunt câteva dintre întrebările pe care Inițiativa CADO le-a adresat autorităților în cadrul mesei rotunde.

Maha Damaj, reprezentantă de țară UNICEF în Moldova, a subliniat rolul-cheie al principiului Participarea Copilului pentru respectarea celorlalte trei principii fundamentale ale Convenției cu privire la Drepturile copilului:

„În opinia mea, Supraviețuirea și dezvoltarea, Opinia copilului, Interesul superior al copilului pot fi realizate numai prin Participarea copilului. Participarea este cheia.

Când vorbesc de Participarea copilului, nu mă refer la faptul de a participa la o conferință, ci, așa cum au spus copiii în cadrul acestui eveniment, la faptul de a fi auzit, de a influența decizii la nivel de familie, comunitate, la nivel național.

Sunt atâtea legi care afectează copiii direct și indirect.

Din experiența mea de lucru de mai mulți ani în Participarea copilului, subliniez că principalele dificultăți vin din partea adulților, care văd Participarea copilului ca o luptă pentru putere. Mulți adulți asociază Participarea copilului cu faptul de a ceda copiilor puterea. Dar Participarea copilului înseamnă a împărți puterea cu copiii.

Nivelul minim de participare a copilului începe de la informarea copiilor, și a informa nu înseamnă a spune despre ce se va întâmpla, dar a spune de ce se întâmplă ceva și cum copiii pot influența ceea ce urmează să se întâmple.

Totodată, deseori Participarea copilului se limitează la consultarea copilului. Consultarea este participare, dar nu este nivelul maxim de participare.

Deci, ceea ce facem astăzi aici, la acest eveniment, este extrem de valoros pentru îmbunătățirea procesului legislativ și pentru a seta un model ce poate fi preluat de alte țări.”

Vasile Coroi, Avocatul Poporului pentru Drepturile Copilului, a subliniat importanța Participării copilului în procese decizionale la toate nivelurile, nu doar la nivel de școală, dar și la nivel de comunitate, țară, în procese legislative, în elaborarea de politici publice.

„Dreptul copilului la participare rămâne a fi unul dintre drepturile cele mai necunoscute și neînțelese în Republica Moldova. Deseori, auzim despre acest drept în contextul individual al unui copil care este audiat sau participă la luarea unei decizii individuale a unei proceduri administrativ-judiciare și mult mai puțin atunci când copiii sunt implicați ca grup. Atunci când sunt implicați ca grup, mai des auzim despre acest fapt în contextul educației, al Consiliilor Elevilor din instituțiile de învățământ, al Consiliului Național al Elevilor din Învățământul Profesional Tehnic, și mult mai puțin de participarea copiilor ca grup la luarea unor decizii la nivel de comunitate, la nivelul anumitor unități administrativ-teritoriale sau când sunt elaborate anumite politici publice.

Este foarte important ca adolescenții, copiii să participe și în procesul legislativ. Dacă ne gândim mai profund, nu știu dacă există vreo lege care nu îi afectează pe copii direct sau indirect.

Important este ca, pentru început, copiii să participe cel puțin în elaborarea legilor care îi afectează în mod direct și, desigur, în elaborarea noii Legi cu privire la drepturile copilului, care este la etapa de proiect.

Apreciez că Ministerul Muncii și Protecției Sociale, în procesul de elaborare a acestui proiect de lege, a luat în considerare recomandările Avocatului Poporului pentru Drepturile Copilului.

Ce ține de conceptul ADO în Republica Moldova, suntem foarte avansați, deci putem fi un model pentru alte țări”, a declarat Vasile Coroi, Avocatul poporului pentru drepturile copilului.

„Să ne răspundeți la întrebări, propunerile noastre să fie ascultate și să fie luate în considerare!”

Copiii au spus care sunt așteptările lor față de autorități și de ce este important ca autoritățile să susțină copiii în influențarea deciziilor.

„Așteptările noastre sunt să ne răspundeți la întrebări, propunerile noastre să fie ascultate și să fie luate în considerare, să creăm conexiuni, parteneriate de lungă durată și să ne susțineți în viitoarele inițiative”, a afirmat Marinela, apărătoare a drepturilor omului, membră a Inițiativei CADO.

„Ne dorim o cooperare mai strânsă cu Guvernul, Parlamentul, Societatea Civilă”, a adăugat Vladimir, apărător al drepturilor omului, membru a Inițiativei CADO.

„Noi, copiii, avem nevoie de aceste legi (o nouă lege privind drepturile copilului și o lege cu privire la ADO, care să includă și copiii, CADO – n. CIDDC), pentru că ele contribuie la democrație”, a explicat Anastasia, apărătoare a drepturilor omului, membră a Inițiativei CADO.

Ulterior, deputate, reprezentanți ai Guvernului au împărtășit din experiența lor în ce măsură au ținut cont de principiile Participarea copilului și Opinia copilului în procese legislative și executive. Totodată, au făcut promisiuni de a răspunde la întrebările și solicitările copiilor ori de câte ori copiii simt nevoia.

Angela Munteanu-Pojoga, deputată, autoarea Legii antibullying :

„Atunci când am elaborat Legea antibullying, vreau să știți că ideea acestei legi a apărut din discuția cu copiii. Am discutat cu câteva grupuri de elevi și eleve din liceele din Chișinău, după care am desfășurat o conferință online cu peste 70 de copii din întreaga țară, în care copiii au venit cu recomandări despre ce trebuie să conțină o lege antibullying și, astăzi, eu sunt foarte mândră că, drept rezultat al acestei legi, Ministerul Educației și Cercetării a elaborat un mecanism de prevenire și combatere a fenomenului de bullying în instituțiile educaționale și, ulterior, au fost formați peste 400 de formatori. Este o experiență care m-a învățat cât de importantă este participarea copiilor. Vreau să vin cu un mesaj către voi, copii: Să știți că participarea voastră înseamnă atitudine și vă încurajez să luați atitudine față de orice problemă din societatea noastră. Vă aștept cu mare drag să discutăm ori de câte ori aveți nevoie.”

Igor Chișcă, șeful Direcţiei politici de protecţie a drepturilor copilului şi familiilor cu copii, din cadrul Ministerului Muncii și Protecției Sociale, a vorbit despre mai multe documente importante cu privire la protecția copilului și, în mod special, despre proiectul noii legi privind drepturile copilului și despre măsura în care Ministerul a ținut cont că și copiii pot participa în elaborarea acestui proiect de lege.

„Guvernul vrea să fie mai aproape de copii și încurajează copiii să participe activ în grupuri de lucru. Copiii sunt bine-veniți la consultări, ședințe de lucru cu privire la elaborarea legilor. Vrem să asigurăm participarea unui număr cât mai mare de copii în procese decizionale prin intermediul Consiliilor Elevilor”, a adăugat Igor Chișcă.

Câteva concluzii pe final de eveniment

Liliana Astrahan, specialistă în politici de protecție a copilului și facilitare comunitară în cadrul Terre des Hommes Moldova, moderatoare a mesei rotunde, a subliniat necesitatea unui limbaj prietenos copilului, pe lângă educarea adulților.

Ilaria Paolazzi, directoare adjunctă a Child Rights Connect, a menționat necesitatea de a instituționaliza participarea copilului: „Ne dorim ca deschiderea față de Participarea copilului să vină de la parlamentari, responsabilii din guvern și să-i întrebe în mod constant pe copii cum autoritățile să includă o participare sistematică, astfel încât un număr cât mai mare de copii din țară să fie informați și să se bucure de dreptul la participare”.

Irina Gușan, coordonatoare de programe la CIDDC,a afirmat că „Participarea copilului este un proces de durată și depinde foarte mult de deschiderea autorităților, a societății civile și avem nevoie de adulți mai bine informați despre cum să creeze spațiu sigur și de încredere pentru fiecare copil”.

Drept urmare a opiniilor, viziunilor și concluziilor împărtășite în cadrul mesei rotunde, CIDDC va elabora, în cooperare cu copiii, autoritățile și societatea civilă, o Metodologie privind Participarea Copilului în elaborarea unei legi.

Câteva dintre acțiunile CADO în Republica Moldova, cronologic

Amintim că despre CADO s-a vorbit pentru prima oară în 2018, când Comitetul pentru Drepturile Copilului a constatat că este nevoie de o mai bună înțelegere a conceptului de copii apărători ai drepturilor omului și de protecție a acestor copii la toate nivelurile.

În Republica, despre situația copiilor apărători ai drepturilor omului s-a vorbit în mod special în iunie 2021, când CIDDC, cu suportul tehnic oferit de Child Rights Connect, a creat spațiu de reflecții și schimb de experiență pentru ONG-urile naționale interesate și Ombudsmanul Copilului. Totodată, o parte dintre aceste ONG-uri și un grup de inițiativă de tineri de la Platforma Copiilor au contribuit la realizarea Raportului privind Copiii Apărători ai Drepturilor Omului în cadrul Evaluării Periodice Universale .

În octombrie 2021, 4 adolescenți apărători ai drepturilor omului din Republica Moldova s-au întâlnit cu reprezentanți ai misiunilor diplomatice acreditate la Chișinău și au discutat despre nevoia de siguranță și protecție a CADO.

În ianuarie 2022, Oficiul Avocatului Poporului a lansat spre dezbateri publice conceptul Legii cu privire la apărătorii drepturilor omului, iar CIDDC și un grup de organizații cu un angajament pe termen lung față de drepturile copiilor au solicitat de a integra drepturile copiilor apărători ai drepturilor omului într-o lege, astfel încât statul Republica Moldova să recunoască și să protejeze copiii apărători ai drepturilor omului.

În februarie 2022, Platforma Copiilor a inițiat o campanie online de sensibilizare a autorităților și altor titulari de obligații: Un mediu sigur pentru copiii apărători ai drepturilor omului , cu hashtagurile #EuSusținCADO și #ÎmpreunăPentruCADO. CIDDC a acordat Platformei Copiilor suport tehnic. Campania a fost susținută de Avocatul Poporului pentru Drepturile Copilului, o deputată, președintele Consiliului pentru Egalitate, ONG-uri naționale și internaționale, profesori și profesoare, copii apărători ai drepturilor omului.

Pe 7 aprilie 2022, un grup de copii și tineri apărători ai drepturilor omului din Republica Moldova s-a întâlnit cu Maia Bănărescu, Avocata poporului pentru drepturile copilului și a discutat despre ce trebuie să conțină o posibilă lege comprehensivă și incluzivă pentru copii cu privire la apărătorii drepturilor omului (ADO).

Pe 14aprilie 2022, un grup de copii și tineri apărători ai drepturilor omului de la Platforma Copiilor s-a întâlnit cu Mary Lawlor, Raportoare Specială a Organizației Națiunilor Unite pe situația apărătorilor drepturilor omului.

Ulterior, în septembrie 2022, situația copiilor apărători ai drepturilor omului din Republica Moldova a fost discutată în cadrul unui briefing internațional, organizat la Geneva.

În noiembrie 2022, 45 de copii apărători ai drepturilor omului din Republica Moldova și Ucraina au vorbit cu Avocatul Copilului și reprezentanți/te din Parlamentul și Guvernul Republicii Moldova despre cele mai des încălcate drepturi ale copiilor în școală.

În iunie 2023, zece copii apărători ai drepturilor omului din Republica Moldova și Ucraina au format Grupul de initiațivă CADO și s-au întâlnit la primul atelier de lucru . Grupul pledează pentru participarea copiilor în procese legislative.

GALERIE FOTO:

 

Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului anunță prelungirea concursului de selectare a consultanților-formatori pentru dezvoltarea capacităților profesioniștilor din sectorul educație de a facilita sesiuni tematice

TERMENI DE REFERINȚĂ

  1. CONTEXT

Centrul de informare și documentare pentru Drepturile Copilului (CIDDC) este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md .

Din ce in ce în ce mai mulți profesioniști din educație raportează dificultăți în comunicarea cu părinții, inclusiv cu părinții copiilor ucraineni, de a coopera cu personalul instituției în procesul de dezvoltare a copilului, din cauza reacțiilor de stres și/sau a lipsei/insuficienței unor abilități parentale. Ne propunem să sprijinim cadrele didactice, într-un cadru sigur și incluziv, să reflecteze asupra experiențelor de relaționare cu părinții și în dezvoltarea abilităților de comunicare asertivă cu părinții în cadrul unor sesiuni tematice de parenting.

Activitățile se realizează în parteneriat cu Organele Locale de Specialitate în Domeniul Învățământului raioanele Călărași, Fălești și Hâncești în cadrul proiectului "Incluziunea sigură și participativă a copiilor refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova", implementat de CIDDC în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării și Alianța ONG-urilor Active în Domeniul Protecției Sociale a Copilului și Familie (APSCF), în cadrul programului de granturi al proiectului "Răspuns Umanitar Integrat pentru Ucrainenii afectați de Conflict și cetățenii din Țările Terțe din Ucraina, Polonia, România și Moldova", finanțat de Ministerul Federal de Externe al Germaniei (AA) prin intermediul Diakonie Katastrophenhilfe (DKH).

  1. SARCINI ȘI LIVRABILE

Consultantul-formator va avea următoarele sarcini și responsabilități:

- Elaborarea conceptului și a agendei pentru instruiri (8 ateliere online);

- Pregătirea materialelor care urmează a fi utilizate în cadrul instruirii;

- Elaborarea și aplicarea unui chestionar de evaluare inițială și finală:

- Evaluarea nevoilor de formare a specialiștilor care urmează să fie instruiți (în primul atelier);

- Facilitarea atelierelor de formare și de follow-up cu durata de 3-4 ore, în format online (utilizând aplicația Zoom), pentru cca 45 persoane per atelier;

- Participarea la ședințele de lucru privind organizarea atelierelor de formare;

- Menținerea comunicării cu beneficiarii instruiți între sesiuni;

- Elaborarea rapoartelor în urma desfășurării atelierelor de formare şi a celor de follow-up, conform modelului oferit de CIDDC;

- Respectarea cerințelor menționate în acești Termeni de Referință în timp util și la cele mai înalte standarde.

Notă: Materialele și atelierele vor fi livrate în limba română.

  1. TERMENUL DE REALIZARE ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ

Serviciile urmează să fie realizate în perioada septembrie 2023 - mai 2024.

Consultantul-formator va prezenta oferta financiară conform modelului: I. Date despre aplicant/ofertant:nume/ prenume, telefon, email,documente anexate la această ofertă, care confirmă eligibilitatea ofertantului (a se vedea dosarul aplicantului). II. Oferta financiară în lei moldovenești, incluzând suma brută (din aceasta vor fi reținute contribuțiile şi impozitele achitate de aplicant conform legislației în vigoare. Suplimentar se va calcula și achita fondul social – 24%), cu specificarea unui preț fix total pentru livrabile (atelier, agendă, raport) însoțită de o defalcare a costurilor .

Consultantul-formator va fi plătit prin virament bancar în MDL după livrarea serviciilor solicitate. Detaliile cu referire la plată vor fi stipulate în contractul de prestări servicii semnat între părți.

  1. CALIFICĂRI ȘI ABILITĂȚI

· Competențe de valorizare a demnității umane, drepturilor omului și diversității;

· Studii universitare în domenii relevante;

· Cunoașterea cadrului legal în domeniul educației și a drepturilor copilului;

· Cunoștințe și experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului;

· Experiență în elaborarea și facilitarea cursurilor de instruire;

· Abilități analitice, capacitatea de a sintetiza și de a prezenta cu claritate procese și aspecte complexe abordate în cadrul cursului și în documentele scrise (agende, rapoarte);

· Bune abilități de organizare a timpului și sarcinilor, capacitate de a respecta termene limită;

· Abilități de lucru în echipă;

· Cunoașterea limbilor română (excelent) și rusă (excelent).

  1. DOSARUL APLICANTULUI ȘI PROCEDURA DE SELECTARE

Toate ofertele trebuie să conțină:

  • CV-ul actualizat incluzând date privind experiența în domeniu;
  • Copia documentelor ce atestă studiile/ expertiza în domeniu;
  • Viziunea conceptuală a consultantului asupra executării sarcinilor propuse;
  • Oferta financiară.

Selecția consultanților-formatori se bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecția copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor și activităților CIDDC, precum și în afara organizației. CIDDC are o politică de protecție a copilului; formatorii selectați vor semna o declarație prin care se vor angaja să respecte prevederile acesteia.

Selecția se va realiza în două etape:

Într-o primă etapă, eliminatorie, CIDDC va evalua, pe baza documentației transmise, admisibilitatea candidaturilor sub aspectul îndeplinirii următoarelor cerințe:

  • respectarea termenului limită pentru depunerea dosarului;
  • respectarea documentației de înscriere indicate în termenii de referință.

În a doua etapă se vor examina candidații preselectați din prima etapa, urmărind îndeplinirea de către aceștia a calificărilor și abilitaților solicitate. Aplicațiile vor fi evaluate în baza următoarelor criterii:

Criteriu

Pondere

Experiența consultantului-formator în prestarea serviciilor solicitate

40%

Experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului

20%

Viziunea consultantului asupra executării sarcinilor propuse

10%

Oferta financiară

30%

Dosarul va fi prezentat în format electronic la adresa de email Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. cu mențiunea „Consultant-formator pentru dezvoltarea programului de parenting” până la data de 18 octombrie2023, ora 18:00.

Dosarele incomplete sau expediate după termenul limită nu vor fi evaluate.

Pentru informații adiționale, nu ezitați să ne scrieți la adresa Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. .

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord că datele dvs. personale vor fi utilizate în procesul de recrutare. Documentele ce conțin date cu caracter personal se vor păstra doar pentru perioada de recrutare.

Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului anunță prelungirea concursului de selectare a consultanților-formatori pentru dezvoltarea capacităților profesorilor de Educație pentru societate de a oferi suport elevilor

TERMENI DE REFERINȚĂ

  1. CONTEXT

Centrul de informare și documentare pentru Drepturile Copilului (CIDDC) este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md

Activitățile se realizează în parteneriat cu Organele Locale de Specialitate în Domeniul Învățământului raioanele Călărași, Fălești și Hâncești în cadrul proiectului "Incluziunea sigură și participativă a copiilor refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova", implementat de CIDDC în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării și Alianța ONG-urilor Active în Domeniul Protecției Sociale a Copilului și Familie (APSCF), în cadrul programului de granturi al proiectului "Răspuns Umanitar Integrat pentru Ucrainenii afectați de Conflict și cetățenii din Țările Terțe din Ucraina, Polonia, România și Moldova", finanțat de Ministerul Federal de Externe al Germaniei (AA) prin intermediul Diakonie Katastrophenhilfe (DKH).

Propaganda și/sau manipularea sunt subiecte des apărute pe agenda publică. Suntem înconjurați de mai multe mesaje ca niciodată, fiind expuși aproape constant la publicitate, la știri difuzate 24 de ore din 24, programe TV, aplicații și rețele de socializare. La un volum atât de mare de mesaje care vin sub diverse forme și dinspre numeroase canale, devine din ce în ce mai dificil pentru copii să recunoască propaganda și/sau manipularea. Gândirea critică este o competență esențială a cetățenilor în secolul 21.

Programul oferă suport cadrelor didactice care predau disciplina Educație pentru societate să reflecteze critic asupra propriilor competențe de a proiecta, facilita și evalua activități de învățare pentru dezvoltarea gandirii critice a elevilor.

  1. SARCINI ȘI LIVRABILE

Consultantul-formator va avea următoarele sarcini și responsabilități:

- Elaborarea conceptului și a agendei pentru instruiri (8 ateliere online);

- Pregătirea materialelor care urmează a fi utilizate în cadrul instruirii;

- Elaborarea și aplicarea unui chestionar de evaluare inițială și finală;

- Evaluarea nevoilor de formare a specialiștilor care urmează să fie instruiți (în primul atelier);

- Facilitarea atelierelor de formare și de follow-up cu durata de 3-4 ore, în format online (utilizând aplicația Zoom), pentru cca 80 persoane per atelier;

- Participarea la ședințele de lucru privind organizarea atelierelor de formare;

- Menținerea comunicării cu beneficiarii instruiți între sesiuni;

- Elaborarea rapoartelor în urma desfășurării atelierelor de formare şi a celor de follow-up, conform modelului oferit de CIDDC;

- Respectarea cerințelor menționate în acești Termeni de Referință în timp util și la cele mai înalte standarde.

Notă: Materialele și atelierele vor fi livrate în limba română.

  1. TERMENUL DE REALIZARE ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ

Serviciile urmează să fie realizate în perioada septembrie 2023 - mai 2024.

Consultantul-formator va prezenta oferta financiară conform modelului: I. Date despre aplicant/ofertant:nume/ prenume, telefon, email,documente anexate la această ofertă, care confirmă eligibilitatea ofertantului (a se vedea dosarul aplicantului). II. Oferta financiară în lei moldovenești, incluzând suma brută (din aceasta vor fi reținute contribuțiile şi impozitele achitate de aplicant conform legislației în vigoare. Suplimentar se va calcula și achita fondul social – 24%), cu specificarea unui preț fix total pentru livrabile (atelier, agendă, raport) însoțită de o defalcare a costurilor .

Consultantul-formator va fi plătit prin virament bancar în MDL după livrarea serviciilor solicitate. Detaliile cu referire la plată vor fi stipulate în contractul de prestări servicii semnat între părți.

  1. CALIFICĂRI ȘI ABILITĂȚI

· Competențe de valorizare a demnității umane, drepturilor omului și diversității culturale;

· Studii universitare în domenii relevante;

· Cunoașterea cadrului legal în domeniul educației și a drepturilor copilului;

· Cunoștințe și experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului;

· Experiență în elaborarea și facilitarea cursurilor de instruire;

· Abilități analitice, capacitatea de a sintetiza și de a prezenta cu claritate procese și aspecte complexe abordate în cadrul cursului și în documentele scrise (agende, rapoarte);

· Bune abilități de organizare a timpului și sarcinilor, capacitate de a respecta termene limită;

· Abilități de lucru în echipă;

· Cunoașterea limbilor română (excelent) și rusă (excelent pentru formatorii grupurilor de profesioniștii din instituțiile de învățământ cu predare în rusă; mediu pentru formatorii grupurilor de profesioniștii din instituțiile de învățământ cu predare în română).

  1. DOSARUL APLICANTULUI ȘI PROCEDURA DE SELECTARE

Toate ofertele trebuie să conțină:

  • CV-ul actualizat incluzând date privind experiența în domeniu;
  • Copia documentelor ce atestă studiile/ expertiza în domeniu:
  • Viziunea conceptuală a consultantului asupra executării sarcinilor propuse:
  • Oferta financiară.

Selecția consultanților-formatori se bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecția copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor și activităților CIDDC, precum și în afara organizației. CIDDC are o politică de protecție a copilului; formatorii selectați vor semna o declarație prin care se vor angaja să respecte prevederile acesteia.

Selecția se va realiza în două etape:

Într-o primă etapă, eliminatorie, CIDDC va evalua, pe baza documentației transmise, admisibilitatea candidaturilor sub aspectul îndeplinirii următoarelor cerințe:

  • respectarea termenului limită pentru depunerea dosarului;
  • respectarea documentației de înscriere indicate în termenii de referință.

În a doua etapă se vor examina candidații preselectați din prima etapa, urmărind îndeplinirea de către aceștia a calificărilor și abilitaților solicitate. Aplicațiile vor fi evaluate în baza următoarelor criterii:

Criteriu

Pondere

Experiența consultantului-formator în prestarea serviciilor solicitate

40%

Experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului

20%

Viziunea consultantului asupra executării sarcinilor propuse

10%

Oferta financiară

30%

Dosarul va fi prezentat în format electronic la adresa de email Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. cu mențiunea „Consultant-formator pentru dezvoltarea programului în prevenirea și combaterea propagandei, manipulării și dezinformării” până la data de 18 octombrie 2023, ora 18:00.

Dosarele incomplete sau expediate după termenul limită nu vor fi evaluate.

Pentru informații adiționale, nu ezitați să ne scrieți la adresa Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. .

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord că datele dvs. personale vor fi utilizate în procesul de recrutare. Documentele ce conțin date cu caracter personal se vor păstra doar pentru perioada de recrutare.

Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului anunță prelungirea concursului de selectare a 2 consultanți care vor realiza un program de abilitare privind aplicarea Meotdologiei cu privire la prevenirea și combaterea bullying-ului

TERMENI DE REFERINȚĂ

1. CONTEXT

Centrul de informare și documentare pentru Drepturile Copilului (CIDDC) este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md .

Conștientizând necesitatea susținerii profesioniștilor din sectorul educație în efortul de prevenire și combatere a bullying-uluiCIDDC oferă cadrelor didactice și psihologilor posibilitatea de a participa la un program de formare privind aplicarea Metodologiei cu privire la prevenirea și combaterea bullying-ului aprobată prin Ordinul Ministrului Educației și Cercetării nr. 1024/2022.

Activitățile se realizează în parteneriat cu Organele Locale de Specialitate în Domeniul Învățământului din raioanele Călărași, Fălești și Hâncești în cadrul proiectului "Incluziunea sigură și participativă a copiilor refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova", implementat de CIDDC în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării și Alianța ONG-urilor Active în Domeniul Protecției Sociale a Copilului și Familie (APSCF), în cadrul programului de granturi al proiectului "Răspuns Umanitar Integrat pentru Ucrainenii afectați de Conflict și cetățenii din Țările Terțe din Ucraina, Polonia, România și Moldova", finanțat de Ministerul Federal de Externe al Germaniei (AA) prin intermediul Diakonie Katastrophenhilfe (DKH).

2. SARCINI ȘI LIVRABILE

Consultantul-formator va avea următoarele sarcini și responsabilități:

- Elaborarea conceptului programului privind aplicarea Metodologiei cu privire la prevenirea și combaterea bullying-ului (1 program include 8 sesiuni online);

- Livrarea programului de formare;

- Participarea la ședințele de lucru privind organizarea programului de formare;

- Menținerea comunicării cu profesioniștii din sectorul educației instruiți între sesiuni;

- Evaluarea pre și post instruire a persoanelor instruite;

- Elaborarea rapoartelor în urma desfășurării programului de formare, conform modelului oferit de CIDDC

- Respectarea cerințelor menționate în acești Termeni de Referință în timp util și la cele mai înalte standarde.

3.TERMENUL DE REALIZARE ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ

Serviciile urmează să fie realizată în perioada septembrie 2023 - mai 2024.

Consultantul-formator va prezenta oferta financiară conform modelului: I. Date despre aplicant/ofertant:nume/ prenume, telefon, email,documente anexate la această ofertă, care confirmă eligibilitatea ofertantului (a se vedea dosarul aplicantului). II. Oferta financiară în lei moldovenești, incluzând suma brută (din aceasta vor fi reținute contribuțiile şi impozitele achitate de aplicant conform legislației în vigoare. Suplimentar se va calcula și achita fondul social – 24%), cu specificarea unui preț fix total pentru livrabile (atelier, agendă, raport) însoțită de o defalcare a costurilor.

4. CALIFICĂRI ȘI ABILITĂȚI

· Competențe de valorizare a demnității umane, drepturilor omului și diversității;

· Studii universitare în domenii relevante;

· Cunoașterea cadrului legal în domeniul educației și a drepturilor copilului;

· Cunoștințe și experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului;

· Cunoașterea cadrului legal de prevenire și protecție a copilului, inclusiv bullying;

· Cunoștințe și experiență în domeniul prevenirii și protecției copilului față de violență, inclusiv bullying;

· Abilități analitice, capacitatea de a sintetiza și de a prezenta cu claritate procese și aspecte complexe abordate în cadrul cursului și în documentele scrise (agende, rapoarte);

· Abilități de lucru în echipă;

· Cunoașterea limbilor română (excelent).

5. DOSARUL APLICANTULUI ȘI PROCEDURA DE SELECTARE

Toate ofertele trebuie să conțină:

  • CV-ul actualizat incluzând date privind experiența în domeniu;
  • Copia documentelor ce atestă studiile/ expertiza în domeniu.
    Conceptul cursului/ programului ce urmează a fi livrat specialiștilor în educație;
  • Oferta financiară.

Selecția consultanților-formatori se bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecția copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor și activităților CIDDC, precum și în afara organizației. CIDDC are o politică de protecție a copilului; formatorii selectați vor semna o declarație prin care se vor angaja să respecte prevederile acesteia.

Selecția se va realiza în două etape:

Într-o primă etapă, eliminatorie, CIDDC va evalua, pe baza documentației transmise, admisibilitatea candidaturilor sub aspectul îndeplinirii următoarelor cerințe:

  • respectarea termenului limită pentru depunerea dosarului;

· respectarea documentației de înscriere indicate în termenii de referință.

În a doua etapă se vor examina candidații preselectați din prima etapa, urmărind îndeplinirea de către aceștia a calificărilor și abilitaților solicitate. Aplicațiile vor fi evaluate în baza următoarelor criterii:

Criteriu

Pondere

Experiența consultantului-formator în prestarea serviciilor solicitate

30%

Conceptul cursului/ programului de abilitare privind Metodologia de prevenire și combatere a Bullying-ului ce urmează a fi livrat specialiștilor în educație

40%

Experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului

10%

Oferta financiară

20%

Dosarul va fi prezentat în format electronic la adresa de email Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. cu mențiunea Consultant-formator privind aplicarea Metodologiei cu privire la prevenirea și combaterea bullying-ului până la data de 18 octombrie 2023, ora 18:00 .

Dosarele incomplete sau expediate după termenul limită nu vor fi evaluate.

Pentru informații adiționale, nu ezitați să ne scrieți la adresa Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord că datele dvs. personale vor fi utilizate în procesul de recrutare. Documentele ce conțin date cu caracter personal se vor păstra doar pentru perioada de recrutare.

Achiziționare de servicii de consiliere psihologică/ psihoterapie pentru copiii și părinții/îngrijitorii refugiați care își fac studiile în instituțiile de învățământ din Republica Moldova

1. CONTEXT

Centrul de Informare și Documentare pentru Drepturile Copilului (CIDDC) este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md .

CIDDC oferă sprijină psiho-emoțional copiilor refugiați pentru a se integra în instituțiile de învățământ din Republica Moldova prin:

‒ ședințe de consiliere/ terapie acordate copiilor refugiați/părinților sau îngrijitorilor acestora;

Serviciile de consiliere psihologică/ psihoterapie vor fi prestate în cadrul proiectului ”Incluziunea sigură și participativă a copiilor refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova”, implementat de CIDDC în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării în parteneriat cu Alianța ONG-urilor Active în Domeniul Protecției Sociale a Copilului și Familie (APSCF), în cadrul programului de granturi al proiectului "Răspuns Umanitar Integrat pentru Ucrainenii afectați de Conflict și cetățenii din Țările Terțe din Ucraina, Polonia, România și Moldova", finațat de Ministerul Federal de Externe al Germaniei (AA) prin intermediul Diakonie Katastrophenhilfe (DKH).

2. SARCINI ȘI RESPONSABILITĂȚI

Psihologul selectat va avea următoarele sarcini și responsabilități:

- să ofere asistență psihologică (ședințe de consiliere psihologică/ psihoterapie), sensibilă la nevoile copilului;

- să informeze beneficiarul cu privire la condițiile prestării serviciilor psihologice (scop, durată, beneficii, riscuri, limite);

- să organizeze spațiul în care se află în momentul realizării ședinței de consiliere psihologice/ psihoterapie, astfel încât să asigure respectare a confidențialității și secretului profesional;

- să anunțe CIDDC și autoritățile competente în cazul în care beneficiarul a semnalizat intenția clară de a-și produce o vătămare gravă sie (suicid) sau altor persoane, pentru a le implica în rezolvarea situației (confidențialitatea în aceste situații, conform legislației Republicii Moldova, nu este aplicabilă);

- să participe la ședințele de lucru/ sesiunile de supervizare referitoare la serviciile de consiliere psihologică;

- să completeze și expedieze CIDDC documentația de proiect (acordul de prestare a serviciilor psihologice încheiat cu părintele/ cadrul didactic; jurnalul de evidență a serviciilor psihologice prestate, raportul în urma ședințelor de consiliere/terapie, chestionarul de satisfacție), conform modelului expediat de CIDDC.

3.TERMENUL DE REALIZARE ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ

Serviciile urmează să fie realizate în perioada septembrie 2023 - mai 2024.

Psihologul va prezenta oferta financiară conform modelului: I. Date despre ofertant: nume/ prenume, telefon, email,documente anexate la această ofertă, care confirmă eligibilitatea ofertantului (a se vedea dosarul aplicantului). II. Oferta financiarăîn lei moldovenești, incluzând suma brută (din aceasta vor fi reținute contribuțiile şi impozitele achitate de aplicant conform legislației în vigoare. Suplimentar se va calcula și achita fondul social – 24%), cu specificarea prețului pentru 1 ședință de consiliere psihologică (indicând durata ședinței) .

Psihologul va fi plătit prin virament bancar în MDL după livrarea serviciilor solicitate. Detaliile cu referire la plată vor fi stipulate în contractul de prestări servicii semnat între părți.

4. CERINȚE FAȚĂ DE APLICANȚI

· Competențe de valorizare a demnității umane, drepturilor omului și diversității;

· Studii superioare în domeniul psihologiei;

· Cunoștințe sau experiență de lucru cu copiii/ adulții aflați în situație de criză sau care au trecut prin evenimente traumatice, constituie un avantaj;

· Experiență de prestare a serviciilor de consiliere psihologică/ psihoterapie, minim 3 ani;

· Cunoașterea limbilor română (excelent), rusă (excelent), ucraineană (constituie un avantaj).

5. DOSARUL APLICANTULUI ȘI PROCEDURA DE SELECTARE

Toate ofertele trebuie să conțină:

  • CV-ul actualizat incluzând date privind experiența în domeniu;
  • Copia documentelor ce atestă studiile/ expertiza în domeniu;
  • Oferta financiară.

 

Selecția aplicantului (psihologului) se bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecția copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor și activităților CIDDC, precum și în afara organizației. CIDDC are o politică de protecție a copilului; Psihologii selectați vor semna o declarație prin care se vor angaja să respecte prevederile acesteia.

Selecția se va realiza în două etape:

Într-o primă etapă, eliminatorie, CIDDC va evalua, pe baza documentației transmise, admisibilitatea candidaturilor sub aspectul îndeplinirii următoarelor cerințe:

  • respectarea termenului limită pentru depunerea dosarului;

· respectarea documentației de înscriere indicate în termenii de referință.

În a doua etapă se vor examina candidații preselectați din prima etapa, urmărind îndeplinirea de către aceștia a calificărilor și abilitaților solicitate. Aplicațiile vor fi evaluate în baza următoarelor criterii:

Criteriu

Pondere

Experiența psihologului în prestarea serviciilor solicitate

50%

Cunoștințe sau experiență de lucru cu copiii/ adulții aflați în situație de criză sau care au trecut prin evenimente traumatice

20%

Oferta financiară

30%

Dosarul va fi prezentat în format electronic la adresa de email Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. cu mențiunea „Servicii psihologice pentru copii și părinții/îngrijitorii refugiați” până la data de 02 octombrie 2023, ora 18:00.

Dosarele incomplete sau expediate după termenul limită nu vor fi evaluate.

Pentru informații adiționale, nu ezitați să ne scrieți la adresa: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. .

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord că datele dvs. personale vor fi utilizate în procesul de recrutare. Documentele ce conțin date cu caracter personal se vor păstra doar pentru perioada de recrutare.

Concurs de selectare a 2 consultanți care vor realiza un program de abilitare privind aplicarea Metodologiei cu privire la prevenirea și combaterea bullying-ului pentru profesioniștii din sectorul educație, în vederea sprijinirii integrării copiilor

1. CONTEXT

Centrul de informare și documentare pentru Drepturile Copilului (CIDDC) este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md .

Conștientizând necesitatea susținerii profesioniștilor din sectorul educație în efortul de prevenire și combatere a bullying-uluiCIDDC oferă cadrelor didactice și psihologilor posibilitatea de a participa la un program de formare privind aplicarea Metodologiei cu privire la prevenirea și combaterea bullying-ului aprobată prin Ordinul Ministrului Educației și Cercetării nr. 1024/2022.

Activitățile se realizează în parteneriat cu Organele Locale de Specialitate în Domeniul Învățământului din raioanele Călărași, Fălești și Hâncești în cadrul proiectului "Incluziunea sigură și participativă a copiilor refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova", implementat de CIDDC în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării și Alianța ONG-urilor Active în Domeniul Protecției Sociale a Copilului și Familie (APSCF), în cadrul programului de granturi al proiectului "Răspuns Umanitar Integrat pentru Ucrainenii afectați de Conflict și cetățenii din Țările Terțe din Ucraina, Polonia, România și Moldova", finanțat de Ministerul Federal de Externe al Germaniei (AA) prin intermediul Diakonie Katastrophenhilfe (DKH).

2. SARCINI ȘI LIVRABILE

Consultantul-formator va avea următoarele sarcini și responsabilități:

- Elaborarea conceptului programului privind aplicarea Metodologiei cu privire la prevenirea și combaterea bullying-ului (1 program include 8 sesiuni online);

- Livrarea programului de formare;

- Participarea la ședințele de lucru privind organizarea programului de formare;

- Menținerea comunicării cu profesioniștii din sectorul educației instruiți între sesiuni;

- Evaluarea pre și post instruire a persoanelor instruite;

- Elaborarea rapoartelor în urma desfășurării programului de formare, conform modelului oferit de CIDDC

- Respectarea cerințelor menționate în acești Termeni de Referință în timp util și la cele mai înalte standarde.

3.TERMENUL DE REALIZARE ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ

Serviciile urmează să fie realizată în perioada septembrie 2023 - mai 2024.

Consultantul-formator va prezenta oferta financiară conform modelului: I. Date despre aplicant/ofertant:nume/ prenume, telefon, email,documente anexate la această ofertă, care confirmă eligibilitatea ofertantului (a se vedea dosarul aplicantului). II. Oferta financiară în lei moldovenești, incluzând suma brută (din aceasta vor fi reținute contribuțiile şi impozitele achitate de aplicant conform legislației în vigoare. Suplimentar se va calcula și achita fondul social – 24%), cu specificarea unui preț fix total pentru livrabile (atelier, agendă, raport) însoțită de o defalcare a costurilor .

4. CALIFICĂRI ȘI ABILITĂȚI

· Competențe de valorizare a demnității umane, drepturilor omului și diversității;

· Studii universitare în domenii relevante;

· Cunoașterea cadrului legal în domeniul educației și a drepturilor copilului;

· Cunoștințe și experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului;

· Cunoașterea cadrului legal de prevenire și protecție a copilului, inclusiv bullying;

· Cunoștințe și experiență în domeniul prevenirii și protecției copilului față de violență, inclusiv bullying;

· Abilități analitice, capacitatea de a sintetiza și de a prezenta cu claritate procese și aspecte complexe abordate în cadrul cursului și în documentele scrise (agende, rapoarte);

· Abilități de lucru în echipă;

· Cunoașterea limbilor română (excelent).

5. DOSARUL APLICANTULUI ȘI PROCEDURA DE SELECTARE

Toate ofertele trebuie să conțină:

  • CV-ul actualizat incluzând date privind experiența în domeniu;
  • Copia documentelor ce atestă studiile/ expertiza în domeniu.
    Conceptul cursului/ programului ce urmează a fi livrat specialiștilor în educație;
  • Oferta financiară.

Selecția consultanților-formatori se bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecția copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor și activităților CIDDC, precum și în afara organizației. CIDDC are o politică de protecție a copilului; formatorii selectați vor semna o declarație prin care se vor angaja să respecte prevederile acesteia.

Selecția se va realiza în două etape:

Într-o primă etapă, eliminatorie, CIDDC va evalua, pe baza documentației transmise, admisibilitatea candidaturilor sub aspectul îndeplinirii următoarelor cerințe:

  • respectarea termenului limită pentru depunerea dosarului;

· respectarea documentației de înscriere indicate în termenii de referință.

În a doua etapă se vor examina candidații preselectați din prima etapa, urmărind îndeplinirea de către aceștia a calificărilor și abilitaților solicitate. Aplicațiile vor fi evaluate în baza următoarelor criterii:

Criteriu

Pondere

Experiența consultantului-formator în prestarea serviciilor solicitate

30%

Conceptul cursului/ programului de abilitare privind Metodologia de prevenire și combatere a Bullying-ului ce urmează a fi livrat specialiștilor în educație

40%

Experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului

10%

Oferta financiară

20%

Dosarul va fi prezentat în format electronic la adresa de email Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. cu mențiunea Consultant-formator privind aplicarea Metodologiei cu privire la prevenirea și combaterea bullying-ului până la data de 02 octombrie 2023, ora 18:00 .

Dosarele incomplete sau expediate după termenul limită nu vor fi evaluate.

Pentru informații adiționale, nu ezitați să ne scrieți la adresa Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord că datele dvs. personale vor fi utilizate în procesul de recrutare. Documentele ce conțin date cu caracter personal se vor păstra doar pentru perioada de recrutare.

Concurs de selectare de consultanți-formatori pentru dezvoltarea capacităților profesioniștilor din sectorul educație în vederea sprijinirii incluziunii copiilor refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova

1. CONTEXT

Facilitarea accesului la educație și incluziunea copiilor refugiați, este deopotrivă un drept în sine și un mijloc indispensabil pentru exercitarea altor drepturi ale copilului. Educația constituie factorul de bază în crearea și transmiterea de noi cunoștințe și valori, contribuie la dezvoltarea personală și profesională, la creșterea calității vieții și la participarea la viața socială și economică a țării gazdă. Activitățile educaționale au, inclusiv rolul de a readuce starea de normalitate și rutină în viața copiilor și adolescenților refugiați.

Conștientizând necesitatea acordării de sprijin specializat și orientat copiilor refugiați şi familiile lor către soluționarea nevoilor educaționale, psihologice, recreative și a altor nevoi specifice, Centrul de informare și documentare pentru Drepturile Copilului (CIDDC) sprijină profesioniștii din sectorul educație (cadre didactice și manageriale din învățământul preșcolar, primar și secundar general) să integreze copiii refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova prin:

‒ dezvoltarea/consolidarea capacităților profesioniștilor din educație de a aborda tema războiului cu copiii și de a le gestiona emoțiile;

‒ dezvoltarea/consolidarea capacităților profesioniștilor din educație de a preveni și răspunde la discriminarea și bullying-ul copiilor refugiați și a altor copii;

‒ dezvoltarea/consolidarea capacităților profesioniștilor din educație de a sprijini emoțional părinții, inclusiv pe cei refugiați, și de a le consolida abilitățile parentale prin sesiuni tematice de parenting.

Activitățile se realizează în parteneriat cu Organele Locale de Specialitate în Domeniul Învățământului din raioanele Călărași, Fălești și Hâncești în cadrul proiectului "Incluziunea sigură și participativă a copiilor refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova", implementat de CIDDC în parteneriat Ministerul Educației și Cercetării și Alianța ONG-urilor Active în Domeniul Protecției Sociale a Copilului și Familie (APSCF), în cadrul programului de granturi al proiectului " Răspuns Umanitar Integrat pentru Ucrainenii afectați de Conflict și cetățenii din Țările Terțe din Ucraina, Polonia, România și Moldova", finațat de Ministerul Federal de Externe al Germaniei (AA) prin intermediul Diakonie Katastrophenhilfe (DKH).

CIDDC este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md .

2. SARCINI ȘI LIVRABILE

Consultantul-formator va avea următoarele sarcini și responsabilități:

- Elaborarea conceptului și a agendei pentru instruiri (8 ateliere online);

- Pregătirea materialelor care urmează a fi utilizate în cadrul cursurilor;

- Elaborarea și aplicarea unui chestionar de evaluare inițială și finală;

- Evaluarea nevoilor de formare a specialiștilor care urmează să fie instruiți (în primul atelier);

- Facilitarea atelierelor de formare și de follow-up cu durata de 3-4 ore, în format online (utilizând aplicația Zoom), pentru cca 80 persoane per atelier;

- Participarea la ședințele de lucru privind organizarea atelierelor de formare;

- Menținerea comunicării cu beneficiarii instruiți între sesiuni;

- Elaborarea rapoartelor în urma desfășurării atelierelor de formare şi a celor de follow-up, conform modelului oferit de CIDDC;

- Respectarea cerințelor menționate în acești Termeni de Referință în timp util și la cele mai înalte standarde.

Notă: Materialele și atelierele vor fi livrate în limba română și limba rusă.

3.TERMENUL DE REALIZARE ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ

Serviciile urmează să fie realizate în perioada septembrie 2023 - mai 2024.

Consultantul-formator va prezenta oferta financiară conform modelului: I. Date despre aplicant/ofertant:nume/ prenume, telefon, email,documente anexate la această ofertă, care confirmă eligibilitatea ofertantului (a se vedea dosarul aplicantului). II. Oferta financiară în lei moldovenești, incluzând suma brută (din aceasta vor fi reținute contribuțiile şi impozitele achitate de aplicant conform legislației în vigoare. Suplimentar se va calcula și achita fondul social – 24%), cu specificarea unui preț fix total pentru livrabile (atelier, agendă, raport) însoțită de o defalcare a costurilor .

Consultantul-facilitator va fi plătit prin virament bancar în MDL după livrarea serviciilor solicitate. Detaliile cu referire la plată vor fi stipulate în contractul de prestări servicii semnat între părți.

4. CALIFICĂRI ȘI ABILITĂȚI

· Competențe de valorizare a demnității umane, drepturilor omului și diversității;

· Studii universitare în domenii relevante;

· Cunoașterea cadrului legal în domeniul educației și a drepturilor copilului;

· Cunoștințe și experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului;

· Experiență în elaborarea și facilitarea cursurilor de instruire;

· Abilități analitice, capacitatea de a sintetiza și de a prezenta cu claritate procese și aspecte complexe abordate în cadrul cursului și în documentele scrise (agende, rapoarte);

· Bune abilități de organizare a timpului și sarcinilor, capacitate de a respecta termene limită;

· Abilități de lucru în echipă;

· Cunoașterea limbilor română (excelent) și rusă (excelent pentru formatorii grupurilor de profesioniștii din instituțiile de învățământ cu predare în rusă; mediu pentru formatorii grupurilor de profesioniștii din instituțiile de învățământ cu predare în română).

5. DOSARUL APLICANTULUI ȘI PROCEDURA DE SELECTARE

Toate ofertele trebuie să conțină:

  • CV-ul actualizat incluzând date privind experiența în domeniu;
  • Copia documentelor ce atestă studiile/ expertiza în domeniu;
  • Viziunea conceptuală a consultantului asupra executării sarcinilor propuse;
  • Oferta financiară.

Selecția consultanților-formatori se bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecția copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor și activităților CIDDC, precum și în afara organizației. CIDDC are o politică de protecție a copilului; formatorii selectați vor semna o declarație prin care se vor angaja să respecte prevederile acesteia.

Selecția se va realiza în două etape:

Într-o primă etapă, eliminatorie, CIDDC va evalua, pe baza documentației transmise, admisibilitatea candidaturilor sub aspectul îndeplinirii următoarelor cerințe:

  • respectarea termenului limită pentru depunerea dosarului;

· respectarea documentației de înscriere indicate în termenii de referință.

În a doua etapă se vor examina candidații preselectați din prima etapa, urmărind îndeplinirea de către aceștia a calificărilor și abilitaților solicitate. Aplicațiile vor fi evaluate în baza următoarelor criterii:

Criteriu

Pondere

Experiența consultantului-formator în prestarea serviciilor solicitate

40%

Experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului

20%

Viziunea consultantului asupra executării sarcinilor propuse

10%

Oferta financiară

30%

Dosarul va fi prezentat în format electronic la adresa de email Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. cu mențiunea „Consultant-formator privind incluziunea copiilor refugiați” până la data de 02 octombrie 2023, ora 18:00.

Dosarele incomplete sau expediate după termenul limită nu vor fi evaluate.

Pentru informații adiționale, nu ezitați să ne scrieți la adresa Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. .

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord că datele dvs. personale vor fi utilizate în procesul de recrutare. Documentele ce conțin date cu caracter personal se vor păstra doar pentru perioada de recrutare.

Concurs de selectare de consultanți-formatori pentru dezvoltarea capacităților profesioniștilor din sectorul educație în susținerea participării copiilor, inclusiv a copiilor refugiați, la procesele decizionale

1. CONTEXT

Centrul de informare și documentare pentru Drepturile Copilului (CIDDC) este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md .

Programul de formare dezvoltarea competentelor pentru a susține participarea copiilor în luarea deciziilor vizează profesioniștii care lucrează cu și pentru copii, inclusiv copiii refugiați. Scopul programului este de a furniza un mediu sigur în care profesioniștii pot discuta practici privind implicarea copiilor în diferite contexte educaționale. De asemenea, programul vizează identificarea proceselor și metodelor practice și legale pentru a asigura că părerile copiilor sunt luate în considerare în mod autentic și etic, respectând standardele de participare adecvată.

Activitățile se realizează în parteneriat cu Organele Locale de Specialitate în Domeniul Învățământului din raioanele Călărași, Fălești și Hâncești în cadrul proiectului "Incluziunea sigură și participativă a copiilor refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova", implementat de CIDDC în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării și Alianța ONG-urilor Active în Domeniul Protecției Sociale a Copilului și Familie (APSCF), în cadrul programului de granturi al proiectului "Răspuns Umanitar Integrat pentru Ucrainenii afectați de Conflict și cetățenii din Țările Terțe din Ucraina, Polonia, România și Moldova", finanțat de Ministerul Federal de Externe al Germaniei (AA) prin intermediul Diakonie Katastrophenhilfe (DKH).

2. SARCINI ȘI LIVRABILE

Consultantul-formator va avea următoarele sarcini și responsabilități:

- Elaborarea conceptului și a agendei pentru instruiri (8 ateliere online);

- Pregătirea materialelor care urmează a fi utilizate în cadrul instruirii;

- Elaborarea și aplicarea unui chestionar de evaluare inițială și finală;

- Evaluarea nevoilor de formare a specialiștilor care urmează să fie instruiți (în primul atelier);

- Facilitarea atelierelor de formare și de follow-up cu durata de 3-4 ore, în format online (utilizând aplicația Zoom), pentru cca 80 persoane per atelier;

- Participarea la ședințele de lucru privind organizarea atelierelor de formare;

- Menținerea comunicării cu beneficiarii instruiți între sesiuni;

- Elaborarea rapoartelor în urma desfășurării atelierelor de formare şi a celor de follow-up, conform modelului oferit de CIDDC;

- Respectarea cerințelor menționate în acești Termeni de Referință în timp util și la cele mai înalte standarde.

Notă: Materialele și atelierele vor fi livrate în limba română.

3.TERMENUL DE REALIZARE ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ

Serviciile urmează să fie realizate în perioada septembrie 2023 - mai 2024.

Consultantul-formator va prezenta oferta financiară conform modelului: I. Date despre aplicant/ofertant:nume/ prenume, telefon, email,documente anexate la această ofertă, care confirmă eligibilitatea ofertantului (a se vedea dosarul aplicantului). II. Oferta financiară în lei moldovenești, incluzând suma brută (din aceasta vor fi reținute contribuțiile şi impozitele achitate de aplicant conform legislației în vigoare. Suplimentar se va calcula și achita fondul social – 24%), cu specificarea unui preț fix total pentru livrabile (atelier, agendă, raport) însoțită de o defalcare a costurilor .

Consultantul-formator va fi plătit prin virament bancar în MDL după livrarea serviciilor solicitate. Detaliile cu referire la plată vor fi stipulate în contractul de prestări servicii semnat între părți.

4. CALIFICĂRI ȘI ABILITĂȚI

· Competențe de valorizare a demnității umane, drepturilor omului și a diversității culturale;

· Studii universitare în domenii relevante;

· Cunoașterea cadrului legal și metodologic în domeniul educației și a drepturilor copilului;

· Cunoștințe și experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului;

· Experiență în elaborarea și facilitarea cursurilor de instruire;

· Abilități analitice, capacitatea de a sintetiza și de a prezenta cu claritate procese și aspecte complexe abordate în cadrul cursului și în documentele scrise (agende, rapoarte);

· Bune abilități de organizare a timpului și sarcinilor, capacitate de a respecta termene limită;

· Abilități de lucru în echipă;

· Cunoașterea limbilor română (excelent) și rusă (excelent pentru formatorii grupurilor de profesioniștii din instituțiile de învățământ cu predare în rusă; mediu pentru formatorii grupurilor de profesioniștii din instituțiile de învățământ cu predare în română).

5. DOSARUL APLICANTULUI ȘI PROCEDURA DE SELECTARE

Toate ofertele trebuie să conțină:

  • CV-ul actualizat incluzând date privind experiența în domeniu;
  • Copia documentelor ce atestă studiile/ expertiza în domeniu;
  • Viziunea conceptuală a consultantului asupra executării sarcinilor propuse:
  • Oferta financiară.

Selecția consultanților-formatori se bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecția copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor și activităților CIDDC, precum și în afara organizației. CIDDC are o politică de protecție a copilului; formatorii selectați vor semna o declarație prin care se vor angaja să respecte prevederile acesteia.

Selecția se va realiza în două etape:

Într-o primă etapă, eliminatorie, CIDDC va evalua, pe baza documentației transmise, admisibilitatea candidaturilor sub aspectul îndeplinirii următoarelor cerințe:

  • respectarea termenului limită pentru depunerea dosarului;

· respectarea documentației de înscriere indicate în termenii de referință.

În a doua etapă se vor examina candidații preselectați din prima etapa, urmărind îndeplinirea de către aceștia a calificărilor și abilitaților solicitate. Aplicațiile vor fi evaluate în baza următoarelor criterii:

Criteriu

Pondere

Experiența consultantului-formator în prestarea serviciilor solicitate

40%

Experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului

20%

Viziunea consultantului asupra executării sarcinilor propuse

10%

Oferta financiară

30%

Dosarul va fi prezentat în format electronic la adresa de email Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. cu mențiunea „Consultant-formator participarea copiilor la procese decizionale” până la data de 02 octombrie 2023, ora 18:00.

Dosarele incomplete sau expediate după termenul limită nu vor fi evaluate.

Pentru informații adiționale, nu ezitați să ne scrieți la adresa Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. .

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord că datele dvs. personale vor fi utilizate în procesul de recrutare. Documentele ce conțin date cu caracter personal se vor păstra doar pentru perioada de recrutare.

Concurs de selectare a consultanților-formatori pentru dezvoltarea capacităților profesioniștilor din sectorul educație de a facilita sesiuni tematice de parenting

CONTEXT

Centrul de informare și documentare pentru Drepturile Copilului (CIDDC) este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md .

Din ce in ce în ce mai mulți profesioniști din educație raportează dificultăți în comunicarea cu părinții, inclusiv cu părinții copiilor ucraineni, de a coopera cu personalul instituției în procesul de dezvoltare a copilului, din cauza reacțiilor de stres și/sau a lipsei/insuficienței unor abilități parentale. Ne propunem să sprijinim cadrele didactice, într-un cadru sigur și incluziv, să reflecteze asupra experiențelor de relaționare cu părinții și în dezvoltarea abilităților de comunicare asertivă cu părinții în cadrul unor sesiuni tematice de parenting.

Activitățile se realizează în parteneriat cu Organele Locale de Specialitate în Domeniul Învățământului raioanele Călărași, Fălești și Hâncești în cadrul proiectului "Incluziunea sigură și participativă a copiilor refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova", implementat de CIDDC în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării și Alianța ONG-urilor Active în Domeniul Protecției Sociale a Copilului și Familie (APSCF), în cadrul programului de granturi al proiectului "Răspuns Umanitar Integrat pentru Ucrainenii afectați de Conflict și cetățenii din Țările Terțe din Ucraina, Polonia, România și Moldova", finanțat de Ministerul Federal de Externe al Germaniei (AA) prin intermediul Diakonie Katastrophenhilfe (DKH).

  1. SARCINI ȘI LIVRABILE

Consultantul-formator va avea următoarele sarcini și responsabilități:

- Elaborarea conceptului și a agendei pentru instruiri (8 ateliere online);

- Pregătirea materialelor care urmează a fi utilizate în cadrul instruirii;

- Elaborarea și aplicarea unui chestionar de evaluare inițială și finală:

- Evaluarea nevoilor de formare a specialiștilor care urmează să fie instruiți (în primul atelier);

- Facilitarea atelierelor de formare și de follow-up cu durata de 3-4 ore, în format online (utilizând aplicația Zoom), pentru cca 45 persoane per atelier;

- Participarea la ședințele de lucru privind organizarea atelierelor de formare;

- Menținerea comunicării cu beneficiarii instruiți între sesiuni;

- Elaborarea rapoartelor în urma desfășurării atelierelor de formare şi a celor de follow-up, conform modelului oferit de CIDDC;

- Respectarea cerințelor menționate în acești Termeni de Referință în timp util și la cele mai înalte standarde.

Notă: Materialele și atelierele vor fi livrate în limba română.

  1. TERMENUL DE REALIZARE ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ

Serviciile urmează să fie realizate în perioada septembrie 2023 - mai 2024.

Consultantul-formator va prezenta oferta financiară conform modelului: I. Date despre aplicant/ofertant:nume/ prenume, telefon, email,documente anexate la această ofertă, care confirmă eligibilitatea ofertantului (a se vedea dosarul aplicantului). II. Oferta financiară în lei moldovenești, incluzând suma brută (din aceasta vor fi reținute contribuțiile şi impozitele achitate de aplicant conform legislației în vigoare. Suplimentar se va calcula și achita fondul social – 24%), cu specificarea unui preț fix total pentru livrabile (atelier, agendă, raport) însoțită de o defalcare a costurilor .

Consultantul-formator va fi plătit prin virament bancar în MDL după livrarea serviciilor solicitate. Detaliile cu referire la plată vor fi stipulate în contractul de prestări servicii semnat între părți.

  1. CALIFICĂRI ȘI ABILITĂȚI

· Competențe de valorizare a demnității umane, drepturilor omului și diversității;

· Studii universitare în domenii relevante;

· Cunoașterea cadrului legal în domeniul educației și a drepturilor copilului;

· Cunoștințe și experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului;

· Experiență în elaborarea și facilitarea cursurilor de instruire;

· Abilități analitice, capacitatea de a sintetiza și de a prezenta cu claritate procese și aspecte complexe abordate în cadrul cursului și în documentele scrise (agende, rapoarte);

· Bune abilități de organizare a timpului și sarcinilor, capacitate de a respecta termene limită;

· Abilități de lucru în echipă;

· Cunoașterea limbilor română (excelent) și rusă (excelent).

  1. DOSARUL APLICANTULUI ȘI PROCEDURA DE SELECTARE

Toate ofertele trebuie să conțină:

  • CV-ul actualizat incluzând date privind experiența în domeniu;
  • Copia documentelor ce atestă studiile/ expertiza în domeniu;
  • Viziunea conceptuală a consultantului asupra executării sarcinilor propuse;
  • Oferta financiară.

Selecția consultanților-formatori se bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecția copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor și activităților CIDDC, precum și în afara organizației. CIDDC are o politică de protecție a copilului; formatorii selectați vor semna o declarație prin care se vor angaja să respecte prevederile acesteia.

Selecția se va realiza în două etape:

Într-o primă etapă, eliminatorie, CIDDC va evalua, pe baza documentației transmise, admisibilitatea candidaturilor sub aspectul îndeplinirii următoarelor cerințe:

  • respectarea termenului limită pentru depunerea dosarului;
  • respectarea documentației de înscriere indicate în termenii de referință.

În a doua etapă se vor examina candidații preselectați din prima etapa, urmărind îndeplinirea de către aceștia a calificărilor și abilitaților solicitate. Aplicațiile vor fi evaluate în baza următoarelor criterii:

Criteriu

Pondere

Experiența consultantului-formator în prestarea serviciilor solicitate

40%

Experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului

20%

Viziunea consultantului asupra executării sarcinilor propuse

10%

Oferta financiară

30%

Dosarul va fi prezentat în format electronic la adresa de email Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. cu mențiunea „Consultant-formator pentru dezvoltarea programului de parenting” până la data de 02 octombrie2023, ora 18:00.

Dosarele incomplete sau expediate după termenul limită nu vor fi evaluate.

Pentru informații adiționale, nu ezitați să ne scrieți la adresa Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. .

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord că datele dvs. personale vor fi utilizate în procesul de recrutare. Documentele ce conțin date cu caracter personal se vor păstra doar pentru perioada de recrutare.

Concurs de selectare a consultanților-formatori pentru dezvoltarea capacităților profesorilor de Educație pentru societate de a oferi suport elevilor/ elevelor să înțeleagă ce este propaganda, manipularea și dezinformarea

  1. CONTEXT

Centrul de informare și documentare pentru Drepturile Copilului (CIDDC) este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md

Activitățile se realizează în parteneriat cu Organele Locale de Specialitate în Domeniul Învățământului raioanele Călărași, Fălești și Hâncești în cadrul proiectului "Incluziunea sigură și participativă a copiilor refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova", implementat de CIDDC în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării și Alianța ONG-urilor Active în Domeniul Protecției Sociale a Copilului și Familie (APSCF), în cadrul programului de granturi al proiectului "Răspuns Umanitar Integrat pentru Ucrainenii afectați de Conflict și cetățenii din Țările Terțe din Ucraina, Polonia, România și Moldova", finanțat de Ministerul Federal de Externe al Germaniei (AA) prin intermediul Diakonie Katastrophenhilfe (DKH).

Propaganda și/sau manipularea sunt subiecte des apărute pe agenda publică. Suntem înconjurați de mai multe mesaje ca niciodată, fiind expuși aproape constant la publicitate, la știri difuzate 24 de ore din 24, programe TV, aplicații și rețele de socializare. La un volum atât de mare de mesaje care vin sub diverse forme și dinspre numeroase canale, devine din ce în ce mai dificil pentru copii să recunoască propaganda și/sau manipularea. Gândirea critică este o competență esențială a cetățenilor în secolul 21.

Programul oferă suport cadrelor didactice care predau disciplina Educație pentru societate să reflecteze critic asupra propriilor competențe de a proiecta, facilita și evalua activități de învățare pentru dezvoltarea gandirii critice a elevilor.

  1. SARCINI ȘI LIVRABILE

Consultantul-formator va avea următoarele sarcini și responsabilități:

- Elaborarea conceptului și a agendei pentru instruiri (8 ateliere online);

- Pregătirea materialelor care urmează a fi utilizate în cadrul instruirii;

- Elaborarea și aplicarea unui chestionar de evaluare inițială și finală;

- Evaluarea nevoilor de formare a specialiștilor care urmează să fie instruiți (în primul atelier);

- Facilitarea atelierelor de formare și de follow-up cu durata de 3-4 ore, în format online (utilizând aplicația Zoom), pentru cca 80 persoane per atelier;

- Participarea la ședințele de lucru privind organizarea atelierelor de formare;

- Menținerea comunicării cu beneficiarii instruiți între sesiuni;

- Elaborarea rapoartelor în urma desfășurării atelierelor de formare şi a celor de follow-up, conform modelului oferit de CIDDC;

- Respectarea cerințelor menționate în acești Termeni de Referință în timp util și la cele mai înalte standarde.

Notă: Materialele și atelierele vor fi livrate în limba română.

  1. TERMENUL DE REALIZARE ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ

Serviciile urmează să fie realizate în perioada septembrie 2023 - mai 2024.

Consultantul-formator va prezenta oferta financiară conform modelului: I. Date despre aplicant/ofertant:nume/ prenume, telefon, email,documente anexate la această ofertă, care confirmă eligibilitatea ofertantului (a se vedea dosarul aplicantului). II. Oferta financiară în lei moldovenești, incluzând suma brută (din aceasta vor fi reținute contribuțiile şi impozitele achitate de aplicant conform legislației în vigoare. Suplimentar se va calcula și achita fondul social – 24%), cu specificarea unui preț fix total pentru livrabile (atelier, agendă, raport) însoțită de o defalcare a costurilor .

Consultantul-formator va fi plătit prin virament bancar în MDL după livrarea serviciilor solicitate. Detaliile cu referire la plată vor fi stipulate în contractul de prestări servicii semnat între părți.

  1. CALIFICĂRI ȘI ABILITĂȚI

· Competențe de valorizare a demnității umane, drepturilor omului și diversității culturale;

· Studii universitare în domenii relevante;

· Cunoașterea cadrului legal în domeniul educației și a drepturilor copilului;

· Cunoștințe și experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului;

· Experiență în elaborarea și facilitarea cursurilor de instruire;

· Abilități analitice, capacitatea de a sintetiza și de a prezenta cu claritate procese și aspecte complexe abordate în cadrul cursului și în documentele scrise (agende, rapoarte);

· Bune abilități de organizare a timpului și sarcinilor, capacitate de a respecta termene limită;

· Abilități de lucru în echipă;

· Cunoașterea limbilor română (excelent) și rusă (excelent pentru formatorii grupurilor de profesioniștii din instituțiile de învățământ cu predare în rusă; mediu pentru formatorii grupurilor de profesioniștii din instituțiile de învățământ cu predare în română).

  1. DOSARUL APLICANTULUI ȘI PROCEDURA DE SELECTARE

Toate ofertele trebuie să conțină:

  • CV-ul actualizat incluzând date privind experiența în domeniu;
  • Copia documentelor ce atestă studiile/ expertiza în domeniu:
  • Viziunea conceptuală a consultantului asupra executării sarcinilor propuse:
  • Oferta financiară.

Selecția consultanților-formatori se bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecția copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor și activităților CIDDC, precum și în afara organizației. CIDDC are o politică de protecție a copilului; formatorii selectați vor semna o declarație prin care se vor angaja să respecte prevederile acesteia.

Selecția se va realiza în două etape:

Într-o primă etapă, eliminatorie, CIDDC va evalua, pe baza documentației transmise, admisibilitatea candidaturilor sub aspectul îndeplinirii următoarelor cerințe:

  • respectarea termenului limită pentru depunerea dosarului;
  • respectarea documentației de înscriere indicate în termenii de referință.

În a doua etapă se vor examina candidații preselectați din prima etapa, urmărind îndeplinirea de către aceștia a calificărilor și abilitaților solicitate. Aplicațiile vor fi evaluate în baza următoarelor criterii:

Criteriu

Pondere

Experiența consultantului-formator în prestarea serviciilor solicitate

40%

Experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului

20%

Viziunea consultantului asupra executării sarcinilor propuse

10%

Oferta financiară

30%

Dosarul va fi prezentat în format electronic la adresa de email Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. cu mențiunea „Consultant-formator pentru dezvoltarea programului în prevenirea și combaterea propagandei, manipulării și dezinformării” până la data de 02 octombrie 2023, ora 18:00.

Dosarele incomplete sau expediate după termenul limită nu vor fi evaluate.

Pentru informații adiționale, nu ezitați să ne scrieți la adresa Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. .

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord că datele dvs. personale vor fi utilizate în procesul de recrutare. Documentele ce conțin date cu caracter personal se vor păstra doar pentru perioada de recrutare.

Subscribe to this RSS feed

Contacte

Adresa: Strada Eugen Coca nr. 15, Chișinău,
Republica Moldova, MD-2008

Tel./Fax: (+373 22) 747813, 716598, 744600

Email: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

Ambasadorul 2%

Sustin 2%! Sustin 2%! 

Partener media:

Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente

Top of Page