Ultimile știri 3

Natalia Dabija, educatoare: „Nu este nevoie să atingem doar obiectivele curriculare, ci să ne uităm în primul rând la nevoile copiilor”

Natalia Dabija este educatoare la Grădinița-creșă „Ghiocel” din satul Hîrbovăț, raionul Anenii Noi. Ea și echipa instituției unde activează au beneficiat de mentorat cum să asigure fiecărui copil educație centrată pe nevoile lui.

În cadrul mentoratului, Natalia a învățat cum să construiască un mediu sigur și protector pentru fiecare copil. În plus, a dobândit abilități esențiale pentru a adapta activitățile educaționale la ritmul și interesele individuale ale fiecărui copil.

Educație centrată pe copil: înțelegerea nevoilor copilului

Pe parcursul anilor 2023-2024, Natalia Dabija și echipa instituției în care activează au participat în cadrul mentoratului în domeniul educației centrate pe copil. Formatoarea Diana Postu a ghidat grupul pentru a elabora „un chestionar care a fost implementat la finele lunii mai în comunicare și cooperare cu părinții”, menționează Natalia Dabija.

„Scopul mentoratului este să consultăm, vedem opiniile părinților, să nu impunem propria opinie, așa încât să avem un parteneriat eficient și pe termen lung. Cadrele didactice sunt la mijloc, între obiectivele educaționale și nevoile copiilor, însă în momentul în care vorbim de la egal la cu copilul și îl înțelegem, profesorii spun că toată lumea e fericită”, a explicat Natalia.

Natalia: ce am învățat este foarte nou, inovator

Deși multe subiecte abordate în timpul mentoratului au fost cunoscute de Natalia, partea de implementare nu a fost ușoară.

De asemenea, Natalia a ținut să precizeze că implementarea cunoștințelor și abilităților dobândite necesită timp.

„Vreau să menționez că orice lucru, orice inovație, pentru a o implementa este nevoie de timp, fiindcă de la teorie la practică sunt mulți pași. Încercăm pe când e posibil, să implementăm cunoștințele, metodele și practicile pe care le învățăm la doamna Diana și am înțeles că e nevoie să privim copiii prin altă prismă. ”, a împărtășit educatoarea.

Totodată, participand la atelierele de mentorat, Natalia a înțeles cât de important este să înțeleagă nevoile copilului, dincolo de obiectivele curriculare fundamentale pe care educatorii, educatoarele le ating în procesul de educație:

„Dacă până acum ne concentram activitatea să atingem strict acele obiective curriculare, care presupun pregătirea copilului către o nouă etapă - etapa școlară, acum am înțeles că este important să ne concentrăm inclusiv pe nevoile individuale ale fiecărui copil. Până acum aveam în față niște repere, niște convingeri limitative precum că atunci când copilul merge la școală trebuia deja să știe să citească, să aibă un vocabular bogat, să calculeze și să rezolve niște probleme, să performeze”, a povestit Natalia Dabija.

Copilul este o ființă umană

Prin participarea în acest program, Natalia a prioritizat un aspect foarte important: „dezvoltarea socio-emoțională a copilului și starea sa de bine”.

În timpul discuțiilor, educatoarea a concluzionat că fiecare copil este o ființă umană, cu nevoi individuale:

„Am înțeles că atunci când copilul refuză să facă anumite lucruri,în spatele acestor refuzuri, acestor comportamente sunt niște nevoi pe care noi, adulții, nu le îndeplinim. Țin foarte mult să menționez acest lucru, că am descoperit aceste lucruri foarte importante. Este vorba despre cele trei nevoie psihologice cu care se naște fiecare ființă umană: nevoia de conectare, nevoia de competență și nevoia de autonomie.

Și acest program de mentorat m-a ajutat să înțeleg că dacă fiecare profesionist din educație, fiecare adult va fi interesat să cunoască aceste nevoi ale copiilor, vom afla și niște răspunsuri cu privire la situații dificile sau pentru situații care, până acum, ni se păreau fără vreo soluție”, a relatat cadrul didactic.

Nu există comportamente nedorite, există nevoi nesatisfăcute

„Tot în acest program am învățat că este important să întrebăm opinia copiilor, nu să-i impunem să spună sau să facă ceva. Dacă vorbim de guvernanța democratică în grădiniță, ea presupune consultarea opiniilor, cât și opiniile părinților.

Și am învățat să punem la vot aceste lucruri, chiar am implementat acestea fiind în proces de lucru cu copiii. Cu copiii din grupele mari, (6-7 ani) am constatat că e foarte ușor de cooperat. Ar trebui să solicităm opinia mai devreme. Totuși, este importantă exersarea acestei metode de consultare la o vârstă mai precoce, pas cu pas, conform particularităților de vârstă”, a explicat Natalia.

Parteneriatul educațional - cadrul didactic, copilul, părintele: o masă cu trei picioare

În opinia educatoarei, parteneriatul educațional presupune „trei actori principali: cadrul didactic, copilul, părintele.”

Mai mult, „nu putem avea un proces educațional de calitate dacă neglijăm unul dintre actori; e ca o masă cu trei picioare, dacă renunță la un picior, masa se prăbușește.”

Ca o concluzie a acestui program, Natalia învățat cel mai mult în procesul de implementare a practicilor prezentate la atelierele de formare.

Copilul se simte important, are încredere în el,se simte că face parte din colectiv, este parte importantă a comunității și contribuie la dezvoltarea ei. Și, iată, prin aceste metode rezolvăm foarte multe probleme care, adineaori, ni se păreau dificile și imposibil de soluționat”, a spus educatoarea.

Dincolo de asta, participanta la mentorat a împărtășit cât de important este pentru un cadru didactic să știe să-și gestioneze emoțiile:

„Am acordat foarte multă atenție aspectului socio-emoțional în educație, am învățat de asemenea să-mi gestionez emoțiile, cât și am susținut copiii și părinții să și le gestioneze. Este important să le recunoaștem în primul rând și apoi să le gestionăm. E vorba atât despre emoțiile copiilor, cât și ale mele, ca adult care satisface nevoile copiilor.

Să încercăm să fim persoane echilibrate ca să avem rezervorul psihoemoțional mereu plin cu emoții plăcute, ca să putem să oferim copiilor suportul necesar. Să avem grijă să reflectăm asupra comportamentelor noastre, asupra atitudinilor și percepțiilor noastre. Aceste metode îi ajută pe copii să fie mai empatici unii față de alții. Să avem grijă unii de alții. Anume acesta este nucleul unui colectiv. Noi, de fapt, pregătim copiii pentru o viață socială. De aceea este nevoie să ne cunoaștem și din alte perspective, metaforic vorbind, să lucrăm la conținut, să vedem dincolo de ambalaj”, a concluzionat Natalia.

Natalia Dabija a beneficiat de mentorat în domeniul educației centrate pe copil în cadrul proiectului „ABC - ACTIONS for the Rights of the Children; BUILDING relationships based on respect and cooperation; COMMUNICATION and documentation”, implementat de Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC), în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării (MEC), cu suportul financiar oferit de ERIKS Development Partner.

ERIKS Development Partner este o organizație fondată în 1967 și lucrează pentru drepturile copilului în 16 țări, printre care și Republica Moldova.

GALERIE FOTO:

Read more... 

În orașul Basarabeasca, o profesoară de educație pentru societate sprijină elevii și elevele să prevină și să combată discriminarea și să promoveze egalitatea

Școala este mediul în care copiii învață de obicei despre drepturile lor, în care învață cum să apere propriile drepturi și drepturile semenilor lor, iar profesorii, profesoarele îi ghidează în procesul de conștientizare și apărare a drepturilor.

Tatiana Mîța, profesoară de educație pentru societate la Instituția Publică Liceul Teoretic „Matei Basarab” din orașul Basarabeasca, este una dintre cele aproximativ două sute de cadre didactice care au finalizat programul „Formarea competențelor copiilor apărători ai drepturilor omului prin învățarea în bază de proiect”.

Practica de lucru cu diverse grupuri de eleve și elevi din clasa a opta pe care Tatiana ne-a împărtășit-o în cadrul programului ne-a impresionat și vrem să o împărtășim mai departe, așa încât și alte cadre didactice să se inspire din experiența ei, să recunoască și să împuternicească copiii apărători ai drepturilor omului în școală.

Pe parcursul anului de studii 2023-2024, profesoara de educație pentru societate le-a oferit elevilor și elevelor clasei a opta un cadru de învățare sigur și prietenos despre valorile interculturale și comunicarea interculturală în lume, făcând legătură cu contextul școlar.

Astfel, elevii și elevele au decis să cerceteze problema discriminării etnice și culturale din școala lor, întrucât în instituția lor învață copii de diferite culturi și etnii.

Elevii și elevele și-au propus să identifice stereotipurile etnice și culturale din școală, să afle cum aceste stereotipuri afectează starea de bine a copiilor în școală și să sensibilizeze comunitatea școlară despre problema discriminării etnice și culturale în școală, astfel încât comunitatea să se implice activ în promovarea egalității, interculturalității și diversității culturale.

„A le forma copiilor competențe de apărători ai drepturilor omului este un proces continuu și ține de formarea continuă a cadrului didactic”

„În procesul de predare a disciplinei educație pentru societate clasei a opta, am avut parte de o experiență interesantă. Elevii și elevele au identificat discriminarea în baza etniei drept una dintre problemele cu care copiii se confruntă în școală și au inițiat o cercetare despre cât de bine se simt copiii de diferite etnii și culturi în mediul educațional.

Pentru a cerceta această problemă, clasa a ales diverse instrumente și, în funcție de instrumentul ales, a format patru grupuri de lucru.

Un grup de copii a elaborat un chestionar online despre discriminarea în baza etniei, un alt grup de copii a ales să facă teatru social, grupul al treilea a ales să elaboreze interviuri în format video, iar al patrulea grup a ales să documenteze întregul proces de cercetare și, în baza informațiilor obținute, să elaboreze o prezentare cu ajutorul instrumentului de design grafic Canva.

Fiecare grup de elevi și eleve a participat în toate etapele procesului de cercetare (de la identificarea problemei, asaltul de idei, scenariu, formularea și descrierea întrebărilor, analizarea rezultatelor chestionarului, distribuirea rolurilor, organizarea discuțiilor și dezbaterilor, organizarea filmărilor, organizarea conferinței de prezentare a rezultatelor cercetării etc.). Tot acest algoritm copiii l-au realizat singuri.

„Eu doar i-am încurajat, le-am fost alături când ei, copiii, au avut nevoie”, a împărtășit Tatiana.

Profesoara ne-a mai spus că „a le forma copiilor competențe de apărători ai drepturilor omului este un proces continuu, realizat pas cu pas, cu încredere în potențialul și inițiativele copiilor și ține de formarea continuă a cadrului didactic”.

Potrivit datelor de la finele anului 2023, în Liceul „Matei Basarab” din Basarabeasca își făceau studiile peste 261 de copii. Chestionarul grupului de copii cu care a lucrat Tatiana Mîța a fost completat de către 100 de fete și băieți din clasele a cincea – a douăsprezecea.

Potrivit datelor chestionarului, 76% dintre elevii și elevele liceului au menționat că sunt moldoveni, iar restul (24%) au menționat că sunt de etnie română, rusă, romă, ucraineană, arabă, găgăuză, armeană.

De asemenea, respondenții și respondentele chestionarului au menționat că elevii și elevele de etnie romă se confruntă cel mai des cu situații în care sunt discriminați, discriminate.

„Am aflat multe lucruri, care m-au uimit”

„Cercetarea a avut un rezultat destul de interesant. Am fost uimită de cât de interesați au fost copiii să studieze singuri. Eu doar un pic i-am ghidat, doar când ei aveau întrebări. În rest, copiii au realizat totul singuri. Și asta m-a bucurat foarte mult, aceasta înseamnă că baza este, iar eu am contribuit la crearea ei”, a împărtășit profesoara.

De exemplu, cu ajutorul chestionarului, copiii au identificat acțiuni prin care stereotipurile și discriminarea în baza etniei pot fi prevenite în școală și în comunitate. În continuare, le enumerăm:

● organizarea de concursuri care să încurajeze cooperarea între grupuri de diferite etnii;

● organizarea sesiunilor informative și educative despre efectul negativ al stereotipurilor în bază de etnie și despre impactul discriminării ;

● implicarea copiilor de diferite etnii într-o varietate mai mare de activități extracurriculare;

● organizarea de evenimente care sărbătoresc diversitatea culturală și etnică din școală (expoziții fotografice, zile dedicate costumelor tradiționale, festivaluri de muzică și/sau dans, degustări de bucate sau băuturi specifice diferitelor etnii etc.);

● desfășurarea campaniilor sau inițiativelor care combat discriminarea și rasismul în școală și în comunitate;

● organizarea dezbaterilor, conferințelor și atelierelor tematice;

● colaborarea cu organizații, mișcări care susțin drepturile omului și egalitatea.

În cadrul unui eveniment public, desfășurat în formatul unei conferințe, elevii și elevele clasei a opta au recomandat ca toate aceste propuneri să fie incluse în planul de acțiuni pentru anul viitor de studii și vor monitoriza în ce măsură administrația va ține cont de recomandările lor.

Copiii au învățat că aceeași problemă poate fi cercetată în diferite moduri și cu diferite instrumente, că pot influența deciziile în școală

Ce au învățat copiii din acest proces de cercetare, profesoara ne-a împărtășit că, astfel, elevii și elevele au învățat că pot să abordeze aceeași problemă cu ajutorul diferitor instrumente, că diversitatea culturală și interculturalitatea sunt valori esențiale în comunitatea școlară, că pot să influențeze deciziile în școală.

Iar Tatiana a învățat că rolul cadrului didactic este să faciliteze procesul de învățare, asigurând fiecărui copil un mediu centrat pe nevoile lui, în care copilul se bucură de autonomie și de libertatea de a explora.

„Eu am învățat să facilitez procesul, nu să-l influențez. Doar să acord suport copiilor când copiii îl cer. Doar să-i ghidez. Copiii au nevoie ca profesorul să le fie alături, să faciliteze procesul, nu să-l influențeze”, a concluzionat Tatiana Mîța.

Programul „Formarea competențelor copiilor apărători ai drepturilor omului prin învățarea în bază de proiect” s-a centrat pe valorizarea diversității culturale și s-a desfășurat în baza ghidului de implementare „Punerea în practică a drepturilor copiilor apărători ai drepturilor omului”, care poate fi accesat pe site-ul nostru:www.drepturilecopilului.md .

Versiunea prietenoasă copilului a acestui ghid poate fi accesată aici .

Programul „Formarea competențelor copiilor apărători ai drepturilor omului prin învățarea în bază de proiect” s-a desfășurat în cadrul proiectului „Răspuns de urgență pentru satisfacerea necesităților de bază ale refugiaților și comunităților gazdă afectate de criza din Ucraina în Moldova prin realizarea nevoilor de bază, educație, protecție și servicii MHPSS, implementat de Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului în colaborare cu Ministerul Educației și Cercetării, cu suportul financiar oferit de World Vision și Aktion Deutschland Hilft (ADH).

Read more... 

Concurs de selectare a unui/unei expert/experte pentru ghidarea unui grup de copii privind elaborarea unei campanii pe social media despre drepturile copilului

TERMENI DE REFERINȚĂ. Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) anunță un concurs pentru selectare a unui expert/experte în elaborarea campaniilor pe social media, cu experiență de lucru cu copiii. Acesta/aceasta va desfășura activități de formare și ghidare pentru un grup de 20-25 de copii, cu scopul de a dezvolta o campanie online menită să promoveze drepturile copilului, să îmbunătățească înțelegerea acestora și să sensibilizeze publicul.

  1. CONTEXT

Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md .

Această activitate este realizată în cadrul proiectului „Consolidarea și Protejarea Drepturilor Copilului în Republica Moldova”, implementat, în perioada 1 iunie – 31 decembrie 2024, de Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) în cooperare cu Ambasada Germaniei în Republica Moldova și cu suportul financiar oferit de Ministerul Federal al Afacerilor Externe al Germaniei.

  1. SARCINI ȘI LIVRABILE

Expertul/experta va avea următoarele sarcini și responsabilități:

- Susținerea copiilor în participare la dezvoltarea campaniei de promovare a instrumentelor de sensibilizare privind drepturile copilului;

- Elaborarea agendei pentru atelierele de lucru cu copiii și realizarea altor acțiuni de informare și consultare a copiilor în procesul de dezvoltare a campaniei;

- Participarea la ședințele de lucru privind organizarea atelierelor;

- Dezvoltarea și implementarea strategiilor de comunicare pentru adolescenți pe rețelele de socializare;

- Producerea, inclusiv cu adolescenții cu care lucrează CIDDC, și promovarea diferitor tipuri de conținut pentru comunicarea pe rețelele de socializare (foto, ilustrații, sondaje, storytelling, infografic etc.);

- Implicarea prin consultare sau prin alte metode a adolescenților în crearea și administrarea conținutului;

- Cercetarea trendurilor de comunicare ale adolescenților pe rețelele de socializare și ajustarea stilului și conținutului comunicării la comportamentul audienței;

- Menținerea comunicării cu beneficiarii între sesiuni pe aspecte ce țin de dezvoltarea și implementarea campaniei;

- Colaborarea cu coordonatoarea în comunicare și relații publice, cu coordonatoarele de program în vederea elaborării mesajelor cheie pentru publicul țintă și a raportului de impact al campaniei;

- Respectarea cerințelor menționate în acești Termeni de Referință în timp util

- Alte responsabilități necesare pentru buna desfășurare a campaniei agreate de comun acord.

Notă: Materialele și atelierele vor fi livrate în limba română și limba rusă (la necesitate).

  1. CALIFICĂRI ȘI ABILITĂȚI

● Competențe de valorizare a demnității umane, drepturilor omului și diversității;

● Cunoștințe și experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului;

● Experiență în elaborarea campaniilor online;

● Experiență de lucru cu copiii, în mod special de consultare a copiilor în elaborarea campaniilor sau a produselor de comunicare și vizibilitate;

● Bune abilități de organizare a timpului și sarcinilor, capacitate de a respecta termene limită;

● Abilități de lucru în echipă.

  1. DOSARUL APLICANTULUI ȘI PROCEDURA DE SELECTARE

Toate ofertele trebuie să conțină:

● CV-ul actualizat, incluzând date privind experiența în domeniu;

● Copia documentelor ce atestă studiile/ expertiză în domeniu.

Selectarea experților/expertelorse bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecția copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor și activităților CIDDC, precum și în afara organizației. CIDDC are o politică de protecție a copilului; formatorii selectați vor semna o declarație prin care se vor angaja să respecte prevederile acesteia.
Dosarul va fi prezentat în format electronic la adresa de email This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. cu mențiunea „Expert/ă - Comunicare drepturile copilului”până la data de 23.06.2024, ora 00.00

Dosarele incomplete sau expediate după termenul limită nu vor fi evaluate.

Pentru informații adiționale, nu ezitați să o contactați pe Arina Zîcu la adresa This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. sau la nr. de telefon +373 69390702

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord că datele dvs. personale vor fi utilizate în procesul de recrutare.

Read more... 

Concurs de selectare a consultanților-formatori/consultantelor-formatoare pentru consolidarea capacităților unui grup de copii privind drepturile copilului

TERMENI DE REFERINȚĂ. Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) anunță concurs de selectare a experților/expertelor în facilitare care vor realiza activități de formare pentru un grup de copii în vederea dezvoltării capacităților de a învăța despre drepturile copilului și a promova respectarea și aplicarea lor.

  1. CONTEXT

Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md .

Această activitate este realizată în cadrul proiectului „Consolidarea și Protejarea Drepturilor Copilului în Republica Moldova”, implementat, în perioada 1 iunie – 31 decembrie 2024, de Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) în cooperare cu Ambasada Germaniei în Republica Moldova și cu suportul financiar oferit de Ministerul Federal al Afacerilor Externe al Germaniei.

În cadrul acestui proiect ne propunem instruirea a 30 copii cu privire la drepturile copilului, ghidarea acestora în realizarea unei campanii și dezvoltarea unor instrumente de sensibilizare despre drepturile copilului, cum ar fi videoclipuri.

  1. SARCINI ȘI LIVRABILE

Facilitatorii vor avea următoarele sarcini și responsabilități:

- Elaborarea conceptului și a agendei pentru atelierele de lucru;

- Participarea la ședințele de lucru privind organizarea atelierelor;

- Pregătirea materialelor care urmează a fi utilizate în cadrul atelierelor;

- Elaborarea și aplicarea unui chestionar de evaluare inițială și finală;

- Facilitarea sesiunilor de mentorat pentru grupului de lucru;

- Menținerea comunicării cu beneficiarii între sesiuni;

- Elaborarea rapoartelor în urma desfășurării atelierelor, conform modelului oferit de CIDDC;

- Respectarea cerințelor menționate în acești Termeni de Referință în timp util.

Notă: Materialele și atelierele vor fi livrate în limba română și limba rusă (la necesitate).

  1. CALIFICĂRI ȘI ABILITĂȚI

● Competențe de valorizare a demnității umane, drepturilor omului și diversității;

● Cunoștințe și experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului;

● Experiență în facilitarea atelierelor de lucru cu copii și elaborararea instrumentelor de lucru prietenoase copiilor;

● Bune abilități de organizare a timpului și sarcinilor, capacitate de a respecta termene limită;

● Abilități de lucru în echipă.

  1. DOSARUL APLICANTULUI ȘI PROCEDURA DE SELECTARE

Toate ofertele trebuie să conțină:

● CV-ul actualizat, incluzând date privind experiența în domeniu;

● Copia documentelor ce atestă studiile/ expertiză în domeniu.

Selectarea experților/expertelorse bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecția copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor și activităților CIDDC, precum și în afara organizației. CIDDC are o politică de protecție a copilului; formatorii selectați vor semna o declarație prin care se vor angaja să respecte prevederile acesteia.
Dosarul va fi prezentat în format electronic la adresa de email This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. cu mențiunea „Expert/ă - Facilitare drepturile copilului”până la data de 23.06.2024, ora 00.00

Dosarele incomplete sau expediate după termenul limită nu vor fi evaluate.

Pentru informații adiționale, nu ezitați să o contactați pe Arina Zîcu la adresa This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. sau la nr. de telefon +373 69390702

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord că datele dvs. personale vor fi utilizate în procesul de recrutare.

Read more... 

Contacts

Adresa: Eugen Coca Street no. 15, Chisinau,
Republic of Moldova, MD-2008

Tel./Fax: (+373 22) 747813, 716598, 744600

Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Ambasador 2%

Sustin 2%! Support 2%! 

Media partner:

Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente

Top of Page