Ultimile știri 3

Termen extins: Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului solicită oferte pentru servicii de traducere

Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) solicită oferte de prețuri pentru servicii de traducere a unui ghid din engleză în română – per pagină tradusă – 1800 de semne fără spații.

Serviciile de traducere vor fi prestate în cadrul proiectului Advancing the rights, empowerment and protection of child human rights defenders (CHRDs) in promoting human rights in Moldova”, implementat de CIDDC și Child Rights Connect, cu suportul Ville de Genève și Swedish International Development and Cooperation Agency în perioada noiembrie 2022 – octombrie 2024.

În procesul de selecție vom lua în considerare următoarele criterii:

  • Experiența companiei/persoanei candidate;
  • Timpul de traducere a unui ghid (132 de pagini; 202 186 de caractere fără spații)
  • Oferta de preț (net).

Ofertele vor fi transmise la adresa de e-mail: Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

Persoana de contact: Rodica Caimac, tel. 068659581

Termenul-limită de prezentare a ofertelor la adresa indicată este: luni, 24 iulie 2023, ora 18.00.

CIDDC este o organizaţie nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați https://drepturilecopilului.md.

Read more... 

Termeni de referință: Achiziționare de servicii de consiliere psihologică pentru copiii refugiați (și îngrijitorii acestora) care își fac studiile în Bălți, Căușeni, Basarabeasca, UTA Găgăuzia

Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) achiziționează servicii de consiliere psihologică/ psihoterapie pentru copiii refugiați (și părinții/îngrijitorii acestora) care își fac studiile în instituțiile de învățământ din Bălți, Căușeni, Basarabeasca și UTA Găgăuzia.

1. CONTEXT

CIDDC este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md .

CIDDC oferă sprijină psiho-emoțional copiilor refugiați pentru a se integra în instituțiile de învățământ din Republica Moldova prin:

‒ ședințe de consiliere/ terapie acordate copilului refugiat;

‒ ședințe de consiliere cu părinții copilului/ copiilor refugiați;

‒ ședințe cu cadrele didactice (educator, învățător, profesor) din instituțiile de învățământ frecventate de copii-refugiați.

Serviciile de consiliere psihologică/ psihoterapie vor fi prestate în cadrul proiectului “Emergency response to meet the basic needs of refugees and host communities affected by the Ukraine crisis in Moldova”, implementat de CIDDC, cu suportul financiar oferit de World Vision și Action Deutschland Hilft (ADH).

2. SARCINI ȘI RESPONSABILITĂȚI

Psihologul selectat va avea următoarele sarcini și responsabilități:

- să ofere asistență psihologică (ședințe de consiliere psihologică/ psihoterapie), sensibilă la nevoile copilului sau părintelui/îngrijitorului copilului (Bălți, Căușeni, Basarabeasca și UTA Gagauzia);

- să informeze beneficiarul cu privire la condițiile prestării serviciilor psihologice (scop, durată, beneficii, riscuri, limite);

- să organizeze spațiul în care se află în momentul realizării ședinței de consiliere psihologice/ psihoterapie, astfel încât să asigure respectare a confidențialității și secretului profesional;

- să anunțe CIDDC și autoritățile competente în cazul în care beneficiarul a semnalizat intenția clară de a-și produce o vătămare gravă sie (suicid) sau altor persoane, pentru a le implica în rezolvarea situației (confidențialitatea în aceste situații, conform legislației Republicii Moldova, nu este aplicabilă);

- să participe la ședințele de lucru/ sesiunile de supervizare referitoare la serviciile de consiliere psihologică;

- să completeze și expedieze CIDDC documentația de proiect (acordul de prestare a serviciilor psihologice încheiat cu părintele/ cadrul didactic; jurnalul de evidență a serviciilor psihologice prestate), conform modelului expediat de CIDDC.

3.TERMENUL DE REALIZARE ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ

Serviciile urmează să fie realizată în perioada septembrie 2023 - noiembrie 2023.

Psihologul va prezenta oferta financiară conform modelului: I. Date despre ofertant: nume/ prenume, telefon, email,documente anexate la această ofertă, care confirmă eligibilitatea ofertantului (a se vedea dosarul aplicantului). II. Oferta financiarăîn lei moldovenești, incluzând suma brută (din aceasta vor fi reținute contribuțiile şi impozitele achitate de aplicant conform legislației în vigoare. Suplimentar se va calcula și achita fondul social – 24%), cu specificarea prețului pentru 1 ședințăde consiliere psihologică (indicând durata ședinței) .

Psihologul va fi plătit prin virament bancar în MDL după livrarea serviciilor solicitate. Detaliile cu referire la plată vor fi stipulate în contractul de prestări servicii semnat între părți.

4. CERINȚE FAȚĂ DE APLICANȚI

  • Competențe de valorizare a demnității umane, drepturilor omului și diversității;
  • Studii superioare în domeniul psihologiei;
  • Cunoștințe sau experiență de lucru cu copiii/ adulții aflați în situație de criză sau care au trecut prin evenimente traumatice, constituie un avantaj;
  • Experiență de prestare a serviciilor de consiliere psihologică/ psihoterapie, minim 3 ani;
  • Cunoașterea limbilor română (excelent) și rusă (excelent).

5. DOSARUL APLICANTULUI ȘI PROCEDURA DE SELECTARE

Toate ofertele trebuie să conțină:

  • CV-ul actualizat incluzând date privind experiența în domeniu;
  • Copia documentelor ce atestă studiile/ expertiza în domeniu;
  • Oferta financiară.

Selecția aplicantului (psihologului) se bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecția copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor și activităților CIDDC, precum și în afara organizației. CIDDC are o politică de protecție a copilului; Psihologii selectați vor semna o declarație prin care se vor angaja să respecte prevederile acesteia.

Selecția se va realiza în două etape:

Într-o primă etapă, eliminatorie, CIDDC va evalua, pe baza documentației transmise, admisibilitatea candidaturilor sub aspectul îndeplinirii următoarelor cerințe:

  • respectarea termenului limită pentru depunerea dosarului;
  • respectarea documentației de înscriere indicate în termenii de referință.

În a doua etapă se vor examina candidații preselectați din prima etapa, urmărind îndeplinirea de către aceștia a calificărilor si abilitaților solicitate. Aplicațiile vor fi evaluate în baza următoarelor criterii:

Criteriu

Pondere

Experiența psihologului în prestarea serviciilor solicitate

50%

Cunoștințe sau experiență de lucru cu copiii/ adulții aflați în situație de criză sau care au trecut prin evenimente traumatice

20%

Oferta financiară

30%

Dosarul va fi prezentat în format electronic la adresa de e-mail Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. cu mențiunea „Servicii psihologice pentru copii/părinți – refugiați” până la data de 14 iulie 2023, ora 17:00.

Dosarele incomplete sau expediate după termenul limită nu vor fi evaluate.

Pentru informații adiționale, nu ezitați să ne scrieți la adresa: Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. .

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord că datele dvs. personale vor fi utilizate în procesul de recrutare. Documentele ce conțin date cu caracter personal se vor păstra doar pentru perioada de recrutare.

Read more... 

Zece copii apărători ai drepturilor omului din Republica Moldova și Ucraina sunt împuterniciți să participe în elaborarea unei noi legi. CIDDC a organizat primul lor atelier de lucru

Zece copii apărători ai drepturilor omului din Republica Moldova și Ucraina, care au format Grupul de initiațivă CADO și care vor participa la elaborarea unei noi legi, s-au întâlnit la primul atelier de lucru.

Atelierul a fost organizat deCentrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC), s-a desfășurat în Chișinău, în perioada 19-21 iunie 2023, în cadrul proiectuluiAdvancing the rights, empowerment and protection of child human rights defenders (CHRDs) in promoting human rights in Moldova”, implementat de CIDDC șiChild Rights Connect, cu suportulVille de Genève și Swedish International Development and Cooperation Agencyîn perioada noiembrie 2022 – octombrie 2024.

Grupul de inițiativă CADO a fost format în baza a trei criterii: universalittaea drepturilor omului, vârsta cuprinsă între 13 și 17 ani și diversitatea regiunilor din care provin copiii, inclusiv din Ucraina.

Membrii și membrele grupului abordează diferite subiecte (bullyingul în școli, abuzul sexual și violența în școli, discriminarea etc.); monitorizează, apără și promovează dreptul la educație incluzivă, la egalitate (nondiscriminare), drepturile comunității LGBTIQA+, egalitatea de gen; dreptul copiilor la opinie prin participarea în Consiliul Elevilor, dreptul la un mediu curat etc.

În cadrul primului atelier, participanții și participantele s-au cunoscut reciproc, și-au împărtășit experiențele de CADO, dificultățile pe care le întâmpină în activitățile lor.

„Activitățile în care se implică Grupul de inițiativă CADO se concentrează pe Participarea copilului în procesul decizional și au scopul să aducă mai multă claritate atât cu privire la principiile Interesul superior al copilului și Opinia copilului, cât și cu privire la acțiunile pe care autoritățile trebuie să le întreprindă atunci când elaborează legi.

În cadrul acestor activități, CIDDC va ghida CADO implicați în proiect să elaboreze o metodologie prin care copiii să participe în procesul de elaborare a oricărei legi, fie că este vorba despre viitoarea Lege privind apărătorii drepturilor omului, fie că este vorba despre oricare lege ce ține de drepturile copilului”, a punctat Rodica Caimac, coordonatoarea Programului Participarea Copilului la CIDDC.

În cadrul proiectului Advancing the rights, empowerment and protection of child human rights defenders (CHRDs) in promoting human rights in Moldova”, cei zece copii apărători ai drepturilor omului urmează să se întrunească cu reprezentanți și reprezentante ai/ale autorităților și societății civile naționale într-un atelier de lucru, pe care CIDDC îl va facilita împreună cu experți internaționali din Elveția.

Mai multe informații despre proiect, contextul și obiectivele acestuia pot fi accesate aici .

Amintim că Child Rights Connect este un partener al CIDDC în promovarea conceptului CADO în Republica Moldova și în procesul de pilotare a Ghidului „Punerea în practică a drepturilor copiilor apărători ai drepturilor omului” , inclusiv în cadrul inițiativei #EuSusținCADO și #ÎmpreunăPentruCADO .

Despre situația copiilor apărători ai drepturilor omului în Republica Moldova am început să discutăm în mod special în iunie 2021, când CIDDC, cu suportul tehnic oferit de Child Rights Connect, a creat un spațiu de reflecții și schimb de experiență pentru ONG-urile naționale interesate și Ombudsmanul Copilului. Totodată, o parte dintre aceste ONG-uri și un grup de inițiativă de tineri de la Platforma Copiilor au contribuit la realizarea Raportului privind Copiii Apărători ai Drepturilor Omului în cadrul Evaluării Periodice Universale .

GALERIE FOTO:

Read more... 

Prima școală de vară „Practici educaționale de intervenție în situațiile de bullying” din Moldova a adus multe conștientizări participanților/telor. Urmează încă o școală de vară în curând

25 de cadre didactice din diferite raioane, inclusiv din raioanele din stânga Nistrului, specialişti şi specialiste care lucrează cu și pentru copii, inclusiv cu copiii refugiați și familiile acestora, au participat la Școala de vară „Practici educaționale de intervenție în situațiile de bullying”, care s-a desfășurat în perioada 12-15 iunie curent, în Chișinău.

Școala a fost facilitată de către experții Sorina Petrică și Iosif Moldovanu, fiind organizată de Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova (MEC) cu suportul financiar oferit de organizația Salvași Copiii România.

În cadrul școlii de vară, participanții și participantele au împărtășit experiențe pedagogice de intervenție în situațiile de bullying și au analizat critic impactul acestora asupra dezvoltării copiilor.

Timp de trei zile și jumătate, profesori și profesoare, psihologi școlari, educatori, coordonatori de programe ș.a. au explorat comportamente, convingeri, atitudini și valori personale despre copil, drepturile copilului, violență, educație. Au exprimat și conștientizat propriile nevoi și emoții, practicând exerciții de autocunoaștere personală și profesională. Au definit conceptul fenomenului de bullying, rolurile implicate într-o situație de bullying: inițiator, țintă, martori. Au identificat contexte de învățare pentru copii și adulți în scopul prevenirii bullyingului. Au reflectat despre ce competențe au nevoie adulții să-și formeze pentru a preveni bullyingul și despre ce competențe să le formeze copiilor, astfel încât să facă față situațiilor de bullying. Au exersat activități privind schimbarea comportamentului copiilor, al cadrelor didactice, al părinților și al altor membri ai comunității locale.

Au analizat un un caz de bullying în rândul fetelor și un caz de bullying în rândul băieților, în baza cărora au identificat următoarele: algoritmul de screening, analiza funcțională a comportamentului de bullying (modelul ABC); tipuri de intervenții pentru modificarea comportamentală (intervenții pe context sau pe consecințe); particularități ale modului de folosire a consecințelor în gestionarea comportamentelor de bullying; strategii de intervenție pentru stoparea fenomenului de bullying: intervenții individuale și pentru grupul de copii/ elevi; algoritmul implicării familiei în gestionarea comportamentului de bullying; particularitățile implicării familiei.

Ministrul Educației și Cercetării, Anatolie Topală, a încurajat participanții și participantele să împărtășească resursele și cunoștințele dobândite aici mai departe în comunitățile lor

Totodată, participanții/ntele au exersat aplicarea instrumentelor de prevenire și combatere a bullyingului, au identificat competențele necesare pentru interveni în situații de bullying și pentru a preveni fenomenul, au împărtășit conștientizări și rezonanțe personale, au clarificat ce poate deveni posibil după școala de vară pentru ca fiecare copil să se bucure de un mediu în care este acceptat, ascultat și respectat și au primit resurse de lucru cu copiii.

Sorina Petrică, psihologă cliniciană, psihoterapeută a subliniat importanța implicării prin vocație a fiecărui cadru didactic și profesionist/ă care lucrează cu copiii.

„Dacă vrem să schimbăm ceva, să fim schimbarea asta pe care o dorim în lume! Mai întâi să o producem în noi și, producând-o în noi, putem să o producem și în lumea în care trăim. Suntem responsabili de ceea ce creăm în jurul nostru: putem să distrugem sau să construim. Și fiecare alege”, a punctat Sorina Petrică.

Iosif Moldovanu, consultant în drepturile copilului, coach, a reiterat că profesioniștii din educație au rolul important de a forma copiilor competențe, prețuind demnitatea fiecărui copil.

„Această școală oferă profesioniștilor care lucrează cu și pentru copii un spațiu în care fiecare participant/ă este invitat/ă să-și conștientizeze propriile nevoi, competențe, dificultăți în dezvoltarea personală și profesională. Este sănătos, ca adulți, să ne dăm permisiunea să ne observăm interiorul nostru și din această stare de prezență conștientă să contribuim la crearea unui mediu sigur pentru fiecare copil. Copiii din fața noastră ne oglindesc și pe noi și este crucial să ne întrebăm, de fiecare dată, ce din mine influențează dezvoltarea copiilor care îmi sunt încredințați”, a menționat Iosif Moldovanu.

La încheierea evenimentului a participat Ministrul Educației și Cercetării, Anatolie Topală, care a încurajat participanții și participantele să împărtășească resursele și cunoștințele dobândite aici mai departe în comunitățile lor și a subliniat cât este de important ca școala să manifeste deschidere pentru prevenirea bullyingului și să construiască parteneriate cu familia pentru starea de bine a fiecărui copil în procesul educațional, iar Ministerul să ofere suport profesioniștilor din educație.

„Mă bucur că profesorii se înscriu benevol la această școală. Vă încurajez să împărtășiți mai departe resursele și cunoștințele învățate aici în instituțiile unde activați, precum și cu alte ocazii (la conferință, întâlnire metodică ș.a.), să spuneți cât de importantă este această activitate atât pentru cadre didactice, cât și pentru copii, care este cadrul normativ, ce ați învățat din aceasta școală, cum puteți aplica aceste metode.

Este important ca profesorii să cunoască metodele potrivite de a gestiona situațiile de bullying, după principii clare din start, iar grădinița și școala să aplice instrumentul de prevenire și combatere a fenomenului: Metotologia cu privire la prevenirea și combaterea bullyingului .

Totodată, este foarte important ca personalul din educație să solicite consultanță ori de câte ori întâmpină dificultăți în gestionarea cazurilor de bullying, precum și în gestionarea oricărui caz de neglijare, abuz, violență față de copii”, a declarat Anatolie Topală, Ministrul Educației și Cercetării.

Participantele, participanții Școlii de vară au împărtășit câteva intenții, impresii, reflecții și concluzii:

„Am venit aici pentru a-mi împlini nevoia mea personală de a-mi întări cunoștințele despre bullying și pentru a vedea dacă merg pe calea cea dreaptă, dacă procedez corect și, la finalul activității, mă simt binecuvântată și norocoasă că am participat.

Vă mulțumesc pentru calitatea informației. Eu conștientizez faptul că noi putem progresa. Noi (profesioniștii din educație – n. CIDDC) suntem persoanele responsabile care pot schimba comunitatea. Aportul fiecăruia ar putea să facă o schimbare majoră. Eu sunt conștientă de asta. Vă mulțumesc pentru respectul față de noi ca ființe umane”, a spus Ana Adașan, psihologă școlară la Liceul Teoretic „Evrika”, Rîbnița .

„Îmi place această școală pentru că aici pornim nu de la niște principii teoretice, ci de la reflecții despre cum suntem noi ca ființe umane, care au nevoi. Pornind de la propriile nevoi, putem aborda acest subiect în profunzime, astfel încât să contribuim la o stare de bine a copilului în mediul educațional”, a spus Tatiana Căciulă, profesoară de limba și literatura română la Liceul Teoretic „Vasile Coroban ”, Glodeni.

„Le mulțumesc formatorilor și organizatorilor pentru oportunitatea de a participa la această școală de vară, în care mi-am împărtășit experiența și mi-am consolidat competențele. Mulțumesc CIDDC că oferă spațiu pentru acest proces”, a spus Mariana Cosoi, coordonatoare de proiect la Misiunea Socială „Diaconia”.

Amintim că CIDDC colaborează cu profesioniștii din instituțiile educaționale și organizațiile care lucrează cu copiii pentru a găsi și aplica soluții bazate pe drepturile copilului și, în acest scop, urmează să organizeze, în luna iulie 2023, încă o școală de vară în acest format, în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, cu suportul organizației Salvați Copiii România.

GALERIE FOTO:

 

Read more... 

Контакты

Адрес: улица Еуджен Кока, 15, Кишинэу,
Република Молдова, MD-2008

Тел./Факс: (+373 22) 747813, 716598, 744600

Емайл: Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

Стань Послом 2%

Sustin 2%! Поддерживаю 2%! 

Медиа партнер:

Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente

Top of Page