Ofertă de suport emoțional de grup: Chișinău
- Written by Admin
Centrul de Informare și Documentare pentru Drepturile Copilului (CIDDC), în parteneriat cu Direcția Generală Educație, Tineret și Sport a Consiliului Municipal Chișinău, cu susținerea financiară a organizației Salvați Copiii România, oferă posibilitatea cadrelor didactice din instituțiile de învățământ (prioritar din cele în care s-au înscris să își facă studiile copiii refugiați) din mun. Chișinău de a beneficia de suport emoțional accesând unul sau mai multe grupuri tematice.
Înscrierea la grupurile tematice se poate face completând formularul atașat la e-mail sau pe link: https://forms.gle/7dDTRwKpC9cp7msb6
Grupurile vor avea loc online, pe platforma Zoom, în zilele de marți de la 15:30 – 17:30 sau miercuri 16:00-18:00 (în funcție de opțiunile grupului format). Un grup tematic va avea 3 sesiuni de cca 90-120 de minute. La solicitare, se vor elibera certificate online de participare.
Grupurile de suport vor fi facilitate de Parascovia TOPADA-COROI.
Descrierea detaliată și linkurile pe care ne vom conecta le găsiți mai jos.
(1) PREVENIREA ARDERII PROFESIONALE (RECUNOAȘETREA ȘI GESTIONAREA STRESULUI OCUPAȚIONAL) |
|
Link Zoom: https://us02web.zoom.us/j/84771481786?pwd=dzVDaXZjTVlEVWRUWjBLSGRLL1g3Zz09 |
|
Sesiunea 1/ ziua I (120 minute) Ce este și cum recunoaștem stresul ocupațional sau sindromul arderii profesionale? |
· Sindromul arderii profesionale: specificul dezvoltării, simptome · Factori intrinseci și extrinseci ce contribuie la apariția și menținerea/ agravarea sindromului arderii profesionale |
Sesiunea 2/ ziua II (120 minute) Strategii de prevenire a arderii profesionale |
· resurse interne și strategii de coping · resurse externe (ce țin de locul ce muncă) |
Sesiunea 3/ ziua III (120 minute) Strategii de prevenire a arderii profesionale |
Intervizarea, supervizarea și grupul Balint – ca metode de prevenire a arderii profesionale |
(2) impactul stresului și al traumei asupra adaptării școlare și performanțelor academice ale copilului |
|
Link Zoom: https://us02web.zoom.us/j/86019653315?pwd=UGlGRWwwQ2lsY1NqSDJZc3dMVDF6dz09 |
|
Sesiunea 1// ziua I (120 minute) Manifestările stresului acut și cronic în contextul școlar |
· Ce este și cum se manifestă stresul acut și stresul cronic? · Cum afectează stresul acut și stresul cronic reușita școlară? · Care sunt situațiile cu potențial stresogen ridicat în copilărie și adolescență? · Care sunt factorii protectori? |
Sesiunea 2// ziua II (120 minute) Particularitățile adaptării și funcționării școlare a copiilor care prezintă simptome de stres traumatic |
· În ce condiții evenimentele de viață devin traumatice? · Care sunt simptomele stresului traumatic în funcție de etapele de dezvoltare? · Care sunt diferențele între copii și adulți în ceea ce privește modul în care se reexperimentează experiența traumatică? · Cum afectează trauma modul de dezvoltare și funcționare a creierului? · Cum se comportă în clasă copiii care au experiențe traumatice? |
Sesiunea 3// ziua III (120 minute) Strategii de susținere și creare a unui context potrivit de învățare pentru copiii care au simptome de stres cronic sau traumatic |
|
(3) STRATEGII DE COMUNICARE CU PĂRINȚII |
|
Link Zoom: https://us02web.zoom.us/j/86957207943?pwd=amg3K0lJRmp5NjFpc3BnbDZmRWV5QT09 |
|
Sesiunea 1/ ziua I (120 minute) Provocări în comunicarea cu părinții |
· Provocările cele mai frecvente întâlnite în comunicarea cu părinții · În ce condiții comunicarea este alterată? · Diferența dintre sănătate și boală |
Sesiunea 2// ziua II (120 minute) Strategii de comunicare cu părinții în funcție de structura de personalitate a acestora |
· Indicatorii psiho-comportamentali ai accentuărilor/ tulburărilor de personalitate · Strategii de comunicarea cu părintele/ îngrijitorul în funcție de structura de personalitate |
Sesiunea 3/ ziua III(90 minute) Comunicarea empatică |
· Cum susține sau împiedică comunicarea empatică limbajul nonverbal? |
(4) DINAMICA GRUPULUI |
|
Link Zoom: https://us02web.zoom.us/j/89439891421?pwd=dzYxcWtCOGxobkhCQUl1QzNDcHpkQT09 |
|
Sesiunea 1/ ziua I (120 minute) Ce influență are percepție și interpretare asupra relațiilor? |
· Ce este percepția și ce este interpretarea? · Care este legătura dintre experiențele personale și procesele perceptive? · În ce fel erorile de percepție ne influențează alegerile și relațiile? · Strategii de schimbare a perspectivei. |
Sesiunea 2/ ziua II (120 minute) Etapele evoluției unui grup |
· Prin ce etape trece un grup (Modelul B.W. Tuckman)? · Ce factori facilitează sau împiedică crearea relațiilor? · Ce strategii putem aplica pentru a crește coeziunea grupului? · Ce este acompanierea și rolul acesteia în procesul didactic? |

Admin
Email This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.Latest from Admin
- Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) solicită oferte de cazare, alimentare, săli de conferință
- Termeni de Referință. Concurs de selectare a 2 consultanți-formatori/ consultante-formatoare care vor realiza un program de abilitare privind aplicarea Metodologiei cu privire la prevenirea și combaterea bullyingului pt profesioniștii/istele din RM
- Termeni de Referință. Concurs de selectare de consultanți-formatori pentru dezvoltarea capacităților profesioniștilor din sectorul educație în vederea sprijinirii incluziunii copiilor refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova
- Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului solicită servicii de tipărire a materialelor
- CIDDC solicită oferte de prețuri pentru tipărire de materiale