Suport emoțional pentru cadrele manageriale și didactice
- Written by Admin
Centrul de Informare și Documentare pentru Drepturile Copilului (CIDDC), în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, cu suportul financiar oferit de ERIKS Development Partner, anunță desfășurarea în perioada aprilie-iunie a trei programe de suport psihoemoțional pentru profesioniștii și profesionistele din domeniul educației:
1. „Creșterea rezilienței emoționale a cadrelor didactice”
2. „Tehnici și strategii de comunicare”
3. „Susținerea copiilor cu stres cronic și traumatic să învețe”
Programele sunt adresate personalului didactic și de conducere de la toate treptele de școlaritate din învățământul general și profesional tehnici, prioritar din instituțiile de învățământ în care își fac studiile copii refugiați.
Fiecare program include 4 ateliere online (platforma ZOOM), în perioada mai-iunie 2023. Participanții/tele pot alege un singur program.
Participarea la program este confirmată prin certificat în vederea completării portofoliului de dezvoltare profesională.
Sesiunile de suport psihoemoțional vor fi facilitate de psihologele Diana POSTU-BLĂJINU și Parascovia TOPADA-COROI.
Doritorii și doritoarele de a participa la unul dintre programe se pot înregistra până pe 20 aprilie 2023, accesând linkul de mai jos: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfbfifahn4OUasXRRzFb8_Uo-rkazQd_pwGWm1Lmt602bwK3g/viewform?usp=pp_url
În cazul în care aveți întrebări sau nevoie de suport tehnic, vă rugăm să ne contactați la adresa de e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. sau nr. 069813106
Descrierea detaliată a programelor de suport o puteți găsi mai jos.
Programul I „Creșterea rezilienței emoționale a cadrelor didactice” |
|
Sesiunea I: Prevenirea stresului ocupațional/ arderii profesionale (120 minute) |
· Sindromul arderii profesionale: specificul dezvoltării, simptome · Factori intrinseci și extrinseci ce contribuie la apariția și menținerea/ agravarea sindromului arderii profesionale
|
Sesiunea II: Sănătate emoțională și mentală. Când avem nevoie de ajutor? (120 minute) |
|
Sesiunea III: Conectarea cu sine și echilibrul emoțional (120 minute) |
· Identificarea stilului emoțional (cele mai prezente emoții)
|
Sesiunea IV: Ce influență are percepția și interpretarea asupra relațiilor? (120 minute) |
· Care este legătura dintre experiențele personale și procesele perceptive? · În ce fel erorile de percepție ne influențează alegerile și relațiile?
|
Programul II: „Tehnici și strategii de comunicare” |
|
Sesiunea I: Tehnici și strategii de comunicare |
|
Sesiunea II: Comunicarea empatică (120 minute) |
· Cum susține sau împiedică comunicarea empatică limbajul nonverbal? · Cum comunicăm pe subiectele sensibile/ dureroase? |
Sesiunea III: Comunicarea asertivă |
|
Sesiunile IV „Strategii de comunicare în situații specifice (cu persoanele care au o anumită structură de personalitate) |
· Cum stabilim limite și granițe personale în comunicarea cu persoanele cu patternuri de răspunsuri emoționale problematice |
Programul III: „Susținerea copiilor cu stres cronic și traumatic să învețe” |
|
Sesiunea I: „Manifestările stresului acut și cronic în contextul școlar” (120 minute) |
· Ce este și cum se manifestă stresul acut și stresul cronic? · Cum afectează stresul acut și stresul cronic reușita școlară? · Care sunt situațiile cu potențial stresogen ridicat în copilărie și adolescență?
|
Sesiunea II: Particularitățile adaptării și funcționării școlare a copiilor care prezintă simptome de stres traumatic (120 minute) |
· Care sunt simptomele stresului traumatic în funcție de etapele de dezvoltare? · Care sunt diferențele între copii și adulți în ceea ce privește modul în care se reexperimentează experiența traumatică?
· Cum se comportă în clasă copiii care au experiențe traumatice? |
Sesiunea III: Strategii de susținere și creare a unui context potrivit de învățare pentru copiii care au simptome de stres cronic sau traumatic (120 minute) |
· Cum putem crea un mediu sigur care să faciliteze adaptarea școlară și reușita academică? · Strategii de susținere a copiilor care prezintă simptome de stres traumatic. |
Sesiunea IV: „Cum să stabilim reguli pentru copii” (120 minute) |
· Identificarea așteptărilor în ceea ce privește comportamentul copiilor
· Cum stabilim și aplicăm consecințe pentru încălcarea regulilor? |
Admin
Email This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.Latest from Admin
- Termeni de Referință. Concurs de selectare a unui/-ei specialist/-e în domeniul protecției și salvgardării copilului
- Termeni de Referință. Concurs de selectare a experților/-lor în domeniul drepturilor copilului
- Platforma Copiilor are un nou grup de tineri - CADO pentru drepturile copilului
- Dana Lichii, psihologă: „Comunitățile și clasele în care sunt incluși copiii refugiați ucraineni au nevoie de suport și dezvoltare pentru a sprijini integrarea acestora”
- Concurs de selectare a formatorilor/ formatoarelor pentru dezvoltarea capacităților profesorilor de Educație pentru societate de a sprijini copiii apărători ai drepturilor omului, inclusiv pe cei refugiați, de a-și monitoriza drepturile