Ultimile știri 2

Termeni de referință: Achiziționare de servicii de consiliere psihologică pentru copiii refugiați (și îngrijitorii acestora) care își fac studiile în Bălți, Căușeni, Basarabeasca, UTA Găgăuzia

Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) achiziționează servicii de consiliere psihologică/ psihoterapie pentru copiii refugiați (și părinții/îngrijitorii acestora) care își fac studiile în instituțiile de învățământ din Bălți, Căușeni, Basarabeasca și UTA Găgăuzia.

1. CONTEXT

CIDDC este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md .

CIDDC oferă sprijină psiho-emoțional copiilor refugiați pentru a se integra în instituțiile de învățământ din Republica Moldova prin:

‒ ședințe de consiliere/ terapie acordate copilului refugiat;

‒ ședințe de consiliere cu părinții copilului/ copiilor refugiați;

‒ ședințe cu cadrele didactice (educator, învățător, profesor) din instituțiile de învățământ frecventate de copii-refugiați.

Serviciile de consiliere psihologică/ psihoterapie vor fi prestate în cadrul proiectului “Emergency response to meet the basic needs of refugees and host communities affected by the Ukraine crisis in Moldova”, implementat de CIDDC, cu suportul financiar oferit de World Vision și Action Deutschland Hilft (ADH).

2. SARCINI ȘI RESPONSABILITĂȚI

Psihologul selectat va avea următoarele sarcini și responsabilități:

- să ofere asistență psihologică (ședințe de consiliere psihologică/ psihoterapie), sensibilă la nevoile copilului sau părintelui/îngrijitorului copilului (Bălți, Căușeni, Basarabeasca și UTA Gagauzia);

- să informeze beneficiarul cu privire la condițiile prestării serviciilor psihologice (scop, durată, beneficii, riscuri, limite);

- să organizeze spațiul în care se află în momentul realizării ședinței de consiliere psihologice/ psihoterapie, astfel încât să asigure respectare a confidențialității și secretului profesional;

- să anunțe CIDDC și autoritățile competente în cazul în care beneficiarul a semnalizat intenția clară de a-și produce o vătămare gravă sie (suicid) sau altor persoane, pentru a le implica în rezolvarea situației (confidențialitatea în aceste situații, conform legislației Republicii Moldova, nu este aplicabilă);

- să participe la ședințele de lucru/ sesiunile de supervizare referitoare la serviciile de consiliere psihologică;

- să completeze și expedieze CIDDC documentația de proiect (acordul de prestare a serviciilor psihologice încheiat cu părintele/ cadrul didactic; jurnalul de evidență a serviciilor psihologice prestate), conform modelului expediat de CIDDC.

3.TERMENUL DE REALIZARE ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ

Serviciile urmează să fie realizată în perioada septembrie 2023 - noiembrie 2023.

Psihologul va prezenta oferta financiară conform modelului: I. Date despre ofertant: nume/ prenume, telefon, email,documente anexate la această ofertă, care confirmă eligibilitatea ofertantului (a se vedea dosarul aplicantului). II. Oferta financiarăîn lei moldovenești, incluzând suma brută (din aceasta vor fi reținute contribuțiile şi impozitele achitate de aplicant conform legislației în vigoare. Suplimentar se va calcula și achita fondul social – 24%), cu specificarea prețului pentru 1 ședințăde consiliere psihologică (indicând durata ședinței) .

Psihologul va fi plătit prin virament bancar în MDL după livrarea serviciilor solicitate. Detaliile cu referire la plată vor fi stipulate în contractul de prestări servicii semnat între părți.

4. CERINȚE FAȚĂ DE APLICANȚI

  • Competențe de valorizare a demnității umane, drepturilor omului și diversității;
  • Studii superioare în domeniul psihologiei;
  • Cunoștințe sau experiență de lucru cu copiii/ adulții aflați în situație de criză sau care au trecut prin evenimente traumatice, constituie un avantaj;
  • Experiență de prestare a serviciilor de consiliere psihologică/ psihoterapie, minim 3 ani;
  • Cunoașterea limbilor română (excelent) și rusă (excelent).

5. DOSARUL APLICANTULUI ȘI PROCEDURA DE SELECTARE

Toate ofertele trebuie să conțină:

  • CV-ul actualizat incluzând date privind experiența în domeniu;
  • Copia documentelor ce atestă studiile/ expertiza în domeniu;
  • Oferta financiară.

Selecția aplicantului (psihologului) se bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecția copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor și activităților CIDDC, precum și în afara organizației. CIDDC are o politică de protecție a copilului; Psihologii selectați vor semna o declarație prin care se vor angaja să respecte prevederile acesteia.

Selecția se va realiza în două etape:

Într-o primă etapă, eliminatorie, CIDDC va evalua, pe baza documentației transmise, admisibilitatea candidaturilor sub aspectul îndeplinirii următoarelor cerințe:

  • respectarea termenului limită pentru depunerea dosarului;
  • respectarea documentației de înscriere indicate în termenii de referință.

În a doua etapă se vor examina candidații preselectați din prima etapa, urmărind îndeplinirea de către aceștia a calificărilor si abilitaților solicitate. Aplicațiile vor fi evaluate în baza următoarelor criterii:

Criteriu

Pondere

Experiența psihologului în prestarea serviciilor solicitate

50%

Cunoștințe sau experiență de lucru cu copiii/ adulții aflați în situație de criză sau care au trecut prin evenimente traumatice

20%

Oferta financiară

30%

Dosarul va fi prezentat în format electronic la adresa de e-mail This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. cu mențiunea „Servicii psihologice pentru copii/părinți – refugiați” până la data de 14 iulie 2023, ora 17:00.

Dosarele incomplete sau expediate după termenul limită nu vor fi evaluate.

Pentru informații adiționale, nu ezitați să ne scrieți la adresa: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord că datele dvs. personale vor fi utilizate în procesul de recrutare. Documentele ce conțin date cu caracter personal se vor păstra doar pentru perioada de recrutare.

Read more... 

Prima școală de vară „Practici educaționale de intervenție în situațiile de bullying” din Moldova a adus multe conștientizări participanților/telor. Urmează încă o școală de vară în curând

25 de cadre didactice din diferite raioane, inclusiv din raioanele din stânga Nistrului, specialişti şi specialiste care lucrează cu și pentru copii, inclusiv cu copiii refugiați și familiile acestora, au participat la Școala de vară „Practici educaționale de intervenție în situațiile de bullying”, care s-a desfășurat în perioada 12-15 iunie curent, în Chișinău.

Școala a fost facilitată de către experții Sorina Petrică și Iosif Moldovanu, fiind organizată de Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova (MEC) cu suportul financiar oferit de organizația Salvași Copiii România.

În cadrul școlii de vară, participanții și participantele au împărtășit experiențe pedagogice de intervenție în situațiile de bullying și au analizat critic impactul acestora asupra dezvoltării copiilor.

Timp de trei zile și jumătate, profesori și profesoare, psihologi școlari, educatori, coordonatori de programe ș.a. au explorat comportamente, convingeri, atitudini și valori personale despre copil, drepturile copilului, violență, educație. Au exprimat și conștientizat propriile nevoi și emoții, practicând exerciții de autocunoaștere personală și profesională. Au definit conceptul fenomenului de bullying, rolurile implicate într-o situație de bullying: inițiator, țintă, martori. Au identificat contexte de învățare pentru copii și adulți în scopul prevenirii bullyingului. Au reflectat despre ce competențe au nevoie adulții să-și formeze pentru a preveni bullyingul și despre ce competențe să le formeze copiilor, astfel încât să facă față situațiilor de bullying. Au exersat activități privind schimbarea comportamentului copiilor, al cadrelor didactice, al părinților și al altor membri ai comunității locale.

Au analizat un un caz de bullying în rândul fetelor și un caz de bullying în rândul băieților, în baza cărora au identificat următoarele: algoritmul de screening, analiza funcțională a comportamentului de bullying (modelul ABC); tipuri de intervenții pentru modificarea comportamentală (intervenții pe context sau pe consecințe); particularități ale modului de folosire a consecințelor în gestionarea comportamentelor de bullying; strategii de intervenție pentru stoparea fenomenului de bullying: intervenții individuale și pentru grupul de copii/ elevi; algoritmul implicării familiei în gestionarea comportamentului de bullying; particularitățile implicării familiei.

Ministrul Educației și Cercetării, Anatolie Topală, a încurajat participanții și participantele să împărtășească resursele și cunoștințele dobândite aici mai departe în comunitățile lor

Totodată, participanții/ntele au exersat aplicarea instrumentelor de prevenire și combatere a bullyingului, au identificat competențele necesare pentru interveni în situații de bullying și pentru a preveni fenomenul, au împărtășit conștientizări și rezonanțe personale, au clarificat ce poate deveni posibil după școala de vară pentru ca fiecare copil să se bucure de un mediu în care este acceptat, ascultat și respectat și au primit resurse de lucru cu copiii.

Sorina Petrică, psihologă cliniciană, psihoterapeută a subliniat importanța implicării prin vocație a fiecărui cadru didactic și profesionist/ă care lucrează cu copiii.

„Dacă vrem să schimbăm ceva, să fim schimbarea asta pe care o dorim în lume! Mai întâi să o producem în noi și, producând-o în noi, putem să o producem și în lumea în care trăim. Suntem responsabili de ceea ce creăm în jurul nostru: putem să distrugem sau să construim. Și fiecare alege”, a punctat Sorina Petrică.

Iosif Moldovanu, consultant în drepturile copilului, coach, a reiterat că profesioniștii din educație au rolul important de a forma copiilor competențe, prețuind demnitatea fiecărui copil.

„Această școală oferă profesioniștilor care lucrează cu și pentru copii un spațiu în care fiecare participant/ă este invitat/ă să-și conștientizeze propriile nevoi, competențe, dificultăți în dezvoltarea personală și profesională. Este sănătos, ca adulți, să ne dăm permisiunea să ne observăm interiorul nostru și din această stare de prezență conștientă să contribuim la crearea unui mediu sigur pentru fiecare copil. Copiii din fața noastră ne oglindesc și pe noi și este crucial să ne întrebăm, de fiecare dată, ce din mine influențează dezvoltarea copiilor care îmi sunt încredințați”, a menționat Iosif Moldovanu.

La încheierea evenimentului a participat Ministrul Educației și Cercetării, Anatolie Topală, care a încurajat participanții și participantele să împărtășească resursele și cunoștințele dobândite aici mai departe în comunitățile lor și a subliniat cât este de important ca școala să manifeste deschidere pentru prevenirea bullyingului și să construiască parteneriate cu familia pentru starea de bine a fiecărui copil în procesul educațional, iar Ministerul să ofere suport profesioniștilor din educație.

„Mă bucur că profesorii se înscriu benevol la această școală. Vă încurajez să împărtășiți mai departe resursele și cunoștințele învățate aici în instituțiile unde activați, precum și cu alte ocazii (la conferință, întâlnire metodică ș.a.), să spuneți cât de importantă este această activitate atât pentru cadre didactice, cât și pentru copii, care este cadrul normativ, ce ați învățat din aceasta școală, cum puteți aplica aceste metode.

Este important ca profesorii să cunoască metodele potrivite de a gestiona situațiile de bullying, după principii clare din start, iar grădinița și școala să aplice instrumentul de prevenire și combatere a fenomenului: Metotologia cu privire la prevenirea și combaterea bullyingului .

Totodată, este foarte important ca personalul din educație să solicite consultanță ori de câte ori întâmpină dificultăți în gestionarea cazurilor de bullying, precum și în gestionarea oricărui caz de neglijare, abuz, violență față de copii”, a declarat Anatolie Topală, Ministrul Educației și Cercetării.

Participantele, participanții Școlii de vară au împărtășit câteva intenții, impresii, reflecții și concluzii:

„Am venit aici pentru a-mi împlini nevoia mea personală de a-mi întări cunoștințele despre bullying și pentru a vedea dacă merg pe calea cea dreaptă, dacă procedez corect și, la finalul activității, mă simt binecuvântată și norocoasă că am participat.

Vă mulțumesc pentru calitatea informației. Eu conștientizez faptul că noi putem progresa. Noi (profesioniștii din educație – n. CIDDC) suntem persoanele responsabile care pot schimba comunitatea. Aportul fiecăruia ar putea să facă o schimbare majoră. Eu sunt conștientă de asta. Vă mulțumesc pentru respectul față de noi ca ființe umane”, a spus Ana Adașan, psihologă școlară la Liceul Teoretic „Evrika”, Rîbnița .

„Îmi place această școală pentru că aici pornim nu de la niște principii teoretice, ci de la reflecții despre cum suntem noi ca ființe umane, care au nevoi. Pornind de la propriile nevoi, putem aborda acest subiect în profunzime, astfel încât să contribuim la o stare de bine a copilului în mediul educațional”, a spus Tatiana Căciulă, profesoară de limba și literatura română la Liceul Teoretic „Vasile Coroban ”, Glodeni.

„Le mulțumesc formatorilor și organizatorilor pentru oportunitatea de a participa la această școală de vară, în care mi-am împărtășit experiența și mi-am consolidat competențele. Mulțumesc CIDDC că oferă spațiu pentru acest proces”, a spus Mariana Cosoi, coordonatoare de proiect la Misiunea Socială „Diaconia”.

Amintim că CIDDC colaborează cu profesioniștii din instituțiile educaționale și organizațiile care lucrează cu copiii pentru a găsi și aplica soluții bazate pe drepturile copilului și, în acest scop, urmează să organizeze, în luna iulie 2023, încă o școală de vară în acest format, în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, cu suportul organizației Salvați Copiii România.

GALERIE FOTO:

 

Read more... 

Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului solicită servicii de tipărire a materialelor

Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) este o organizaţie neguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați https://drepturilecopilului.md/index.php/ro/.

CIDDC solicită oferte de prețuri pentru tipărire de materiale. Achiziția are loc în cadrul proiectului „Un model integrat pentru asigurarea accesului la servicii medicale și sociale pentru adolescente însărcinate și mame adolescente în zonele rurale dezavantajate”, finanțat de MSD și MSD for Mothers, implementat de CIDDC, Asociația „Sănătate pentru Tineri” și Salvați Copiii România.

Solicităm oferte de preţ pentru tipărirea următoarelor materiale:

 

  1. Denumire articol

Broșura ”Sexualitatea și sarcina în adolescență, între mit și realitate”

Format

A5

Tipar interior

8 pagini, hârtie cretată mată, 90 g/mp, 4+4

Tipar exterior

4 pagini hârtie cretată, 200 g/mp, 4+4

Copertare

Capsare cu două scoabe

Tiraj

9000 ex.    

 

  1. Denumire articol

Брошюра „Сексуальность и беременность в подростковом возрасте, между мифом и реальностью”

Format

A5

Tipar interior

8 pagini, hârtie cretată mată, 90 g/mp, 4+4

Tipar exterior

4 pagini hârtie cretată, 200 g/mp, 4+4

Copertare

Capsare cu două scoabe

Tiraj

3000 ex.    

 

  1. Denumire articol

Брошура „Сексуальність і вагітність у підлітковому віці, між міфом та реальністю”

Format

A5

Tipar interior

8 pagini, hârtie cretată mată, 90 g/mp, 4+4

Tipar exterior

4 pagini hârtie cretată, 200 g/mp, 4+4

Copertare

Capsare cu două scoabe

Tiraj

750 ex.    

 

  1. Denumire articol

Poster „Ce înseamnă să fii pregătit/ă pentru a începe relațiile sexuale?”

Format

A2

Tipar

Hârtie cretată mată, 115 g/mp, 4+0

Tiraj

1050 ex.    

 

  1. Denumire articol

ПлакатЧто значит быть готовой/готовым к началу сексуальных отношений?”

Format

A2

Tipar

Hârtie cretată mată, 115 g/mp, 4+0

Tiraj

650 ex.    

 

  1. Denumire articol

Плакат „Що означає бути готовим до початку сексуальних відносин?”

Format

A2

Tipar

Hârtie cretată mată, 115 g/mp, 4+0

Tiraj

550 ex.    

 

Va fi selectată compania care va oferi cel mai mic preţ, calitate corespunzătoare şi termenul mai scurt de executare a lucrării.

Preţurile vor include tipărirea şi livrarea la oficiul CIDDC în mun. Chişinău. Preţurile indicate în alte valute decât MDL vor fi convertite în MDL conform cursului de schimb al Băncii Naţionale de la 19 mai 2023.

Oferta trebuie să fie valabilă pentru o perioadă de 20 zile de la data prezentării în original sau email la: Centrul de Informare şi Documentare privind Drepturile Copilului, str. E. Coca nr. 15, mun. Chişinău, Republica Moldova, tel.: + 373 22 747813, 716598, 744600, e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. . 

Termenul-limită de prezentare a ofertelor este: 19 mai 2023, ora 17.00.

 

Read more... 

Suport emoțional pentru cadrele manageriale și didactice

Centrul de Informare și Documentare pentru Drepturile Copilului (CIDDC), în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, cu suportul financiar oferit de ERIKS Development Partner, anunță desfășurarea în perioada aprilie-iunie a trei programe de suport psihoemoțional pentru profesioniștii și profesionistele din domeniul educației:

1. „Creșterea rezilienței emoționale a cadrelor didactice”

2. „Tehnici și strategii de comunicare”

3. „Susținerea copiilor cu stres cronic și traumatic să învețe”

Programele sunt adresate personalului didactic și de conducere de la toate treptele de școlaritate din învățământul general și profesional tehnici, prioritar din instituțiile de învățământ în care își fac studiile copii refugiați.

Fiecare program include 4 ateliere online (platforma ZOOM), în perioada mai-iunie 2023. Participanții/tele pot alege un singur program.

Participarea la program este confirmată prin certificat în vederea completării portofoliului de dezvoltare profesională.

Sesiunile de suport psihoemoțional vor fi facilitate de psihologele Diana POSTU-BLĂJINU și Parascovia TOPADA-COROI.

Doritorii și doritoarele de a participa la unul dintre programe se pot înregistra până pe 20 aprilie 2023, accesând linkul de mai jos: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfbfifahn4OUasXRRzFb8_Uo-rkazQd_pwGWm1Lmt602bwK3g/viewform?usp=pp_url

În cazul în care aveți întrebări sau nevoie de suport tehnic, vă rugăm să ne contactați la adresa de e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. sau nr. 069813106

Descrierea detaliată a programelor de suport o puteți găsi mai jos.

Programul I „Creșterea rezilienței emoționale a cadrelor didactice”

Sesiunea I: Prevenirea stresului ocupațional/ arderii profesionale (120 minute)

· Sindromul arderii profesionale: specificul dezvoltării, simptome

· Factori intrinseci și extrinseci ce contribuie la apariția și menținerea/ agravarea sindromului arderii profesionale

  • Resurse interne și strategii de coping
  • Resurse externe, ce țin de locul ce muncă

Sesiunea II: Sănătate emoțională și mentală. Când avem nevoie de ajutor? (120 minute)

  • Sănătatea emoțională vs sănătatea mintală
  • Semne de avertizare
  • Cum ne putem îngriji sănătatea noastră emoțională/ mintală?

Sesiunea III: Conectarea cu sine și echilibrul emoțional (120 minute)

  • Auditul nevoilor emoționale (ENA)

· Identificarea stilului emoțional (cele mai prezente emoții)

  • Cât de bine vă satisfaceți nevoile emoționale?
  • Așteptări de la noi și ceilalți în exprimarea emoțiilor
  • Strategii de exprimare asertivă a emoțiilor
  • Strategii de echilibrare emoțională

Sesiunea IV: Ce influență are percepția și interpretarea asupra relațiilor? (120 minute)

  • Ce este percepția și ce este interpretarea?

· Care este legătura dintre experiențele personale și procesele perceptive?

· În ce fel erorile de percepție ne influențează alegerile și relațiile?

  • Strategii de schimbare a perspectivei.

Programul II: „Tehnici și strategii de comunicare”

Sesiunea I: Tehnici și strategii de comunicare

  • Provocările cele mai frecvente întâlnite în comunicare
  • În ce condiții comunicarea este alterată?
  • Rolul ascultării
  • Cum formulăm întrebările?
  • Tehnici de comunicare şi practica analizei tranzacţionale

Sesiunea II: Comunicarea empatică (120 minute)

  • Comunicarea empatică

· Cum susține sau împiedică comunicarea empatică limbajul nonverbal?

· Cum comunicăm pe subiectele sensibile/ dureroase?

Sesiunea III: Comunicarea asertivă

  • Comunicarea asertivă
  • Cum stabilim limite și granițe personale în relație/ comunicare
  • Cum comunicăm asertiv „NU”

Sesiunile IV „Strategii de comunicare în situații specifice (cu persoanele care au o anumită structură de personalitate)

  • Cum recunoaștem structurile de personalitate?

· Cum stabilim limite și granițe personale în comunicarea cu persoanele cu patternuri de răspunsuri emoționale problematice

Programul III: „Susținerea copiilor cu stres cronic și traumatic să învețe”

Sesiunea I: „Manifestările stresului acut și cronic în contextul școlar” (120 minute)

· Ce este și cum se manifestă stresul acut și stresul cronic?

· Cum afectează stresul acut și stresul cronic reușita școlară?

· Care sunt situațiile cu potențial stresogen ridicat în copilărie și adolescență?

  • Care sunt factorii protectori?

Sesiunea II: Particularitățile adaptării și funcționării școlare a copiilor care prezintă simptome de stres traumatic (120 minute)

  • În ce condiții evenimentele de viață devin traumatice?

· Care sunt simptomele stresului traumatic în funcție de etapele de dezvoltare?

· Care sunt diferențele între copii și adulți în ceea ce privește modul în care se reexperimentează experiența traumatică?

  • Cum afectează trauma modul de dezvoltare și funcționare a creierului?

· Cum se comportă în clasă copiii care au experiențe traumatice?

Sesiunea III: Strategii de susținere și creare a unui context potrivit de învățare pentru copiii care au simptome de stres cronic sau traumatic (120 minute)

  • Care sunt condițiile optime care facilitează învățarea?

· Cum putem crea un mediu sigur care să faciliteze adaptarea școlară și reușita academică?

· Strategii de susținere a copiilor care prezintă simptome de stres traumatic.

Sesiunea IV: „Cum să stabilim reguli pentru copii” (120 minute)

  • La ce folosesc regulile și limitele?

· Identificarea așteptărilor în ceea ce privește comportamentul copiilor

  • De ce ne este greu să punem limite copiilor?
  • Cum stabilim reguli pentru copil?

· Cum stabilim și aplicăm consecințe pentru încălcarea regulilor?

Read more... 

Contacts

Adresa: Eugen Coca Street no. 15, Chisinau,
Republic of Moldova, MD-2008

Tel./Fax: (+373 22) 747813, 716598, 744600

Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Ambasador 2%

Sustin 2%! Support 2%! 

Media partner:

Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente

Top of Page