Ultimile știri 1

30 de cadre didactice și manageriale, care lucrează cu și pentru copii refugiați au împărtășit, în cadrul unei școli de vară, practici educaționale de intervenție în situațiile de bullying

Treizeci de cadre didactice și manageriale din raioanele Anenii Noi și Ștefan Vodă care lucrează cu și pentru copii de vârste diferite, inclusiv cu copiii refugiați și familiile acestora, au participat la Școala de vară „Practici educaționale de intervenție în situațiile de bullying”, care s-a desfășurat în perioada 22-25 august curent, în Chișinău.

Școala a fost facilitată de către experții Sorina Petrică și Iosif Moldovanu, fiind organizată de Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova (MEC) cu suportul financiar oferit de World Vision și Aktion Deutschland Hilft.

În cadrul școlii de vară, participanții și participantele au împărtășit experiențe pedagogice de intervenție în situațiile de bullying și au analizat în mod critic impactul acestora asupra dezvoltării copiilor.

Timp de patru zile, educatoare, profesoare și profesori, psihologi școlari, cadre manageriale ș.a. au explorat comportamente, convingeri, atitudini și valori personale despre copil, drepturile copilului, violență, educație. Au exprimat și au conștientizat nevoi, emoții și percepții, practicând exerciții de autocunoaștere (exerciții cu cardurile metaforice, instrumentul Fereastra lui Johari etc.)

Au abordat procesul de formare prin prisma celor două nevoi ale copilului, după Gabor Maté: nevoia de autenticitate și nevoia de a fi în relație.

Au definit conceptul de bullying, rolurile implicate într-o situație de bullying: inițiator, țintă, martori; au explorat dinamica de putere în situațiile de bullying. Au identificat contexte de învățare, abordări și strategii didactice de formare a competențelor copiilor în scopul prevenirii bullyingului.

Au reflectat despre ce competențe au nevoie adulții să-și formeze pentru a proiecta, facilita și evalua programe și activități de prevenire a bullyingului, astfel încât copiii să facă față situațiilor de bullying. Au exersat activități privind schimbarea comportamentului copiilor, al cadrelor didactice, al părinților și al altor membri ai comunității locale.

Au analizat diferite strategii de intervenție la nivel individual și de grup pentru copii/elevi, cadre didactice, părinți, care au ca scop stoparea comportamentelor de bullying.

Au primit resurse și instrumente care să faciliteze procesul de explorare a nevoilor copilului și a răspunde acestora în procesul educațional, valorizând demnitatea umană.

Au purtat dialog cu Valentina Olaru, secretara de stat din cadrul Ministerului Educației și Cercetării.

Școala de vară oferă participantelor/nților oportunitatea de a inova procesul educațional

Iosif Moldovanu, consultant în drepturile copilului, coach,a reiterat că împreună cu Sorina Petrică și CIDDC, va continua să abiliteze profesioniștii din educație să aplice Metodologia cu privire la prevenirea și combaterea bullyingului .

„Școala oferă participanților/ntelor oportunitatea de a se autoobserva în primul rând, apoi de a observa copiii – și unii, și alții – ființe umane cu demnitate. Iar faptul că la această școală de vară participă de la doi până la cinci profesori și profesoare din aceeași instituție arată că în instituțiile respective au loc procese sănătoase. Prin facilitarea acestei școli de vară, oferim o abordare inovatoare. Înțelegându-și propriile nevoi, conștientizându-și și valorizându-și propria demnitate, profesioniștii conștientizează nevoile și valorizează demnitatea fiecărui copil”, a explicat Iosif Moldovanu.

Sorina Petrică, psihologă cliniciană, psihoterapeută, a menționat că școala oferă fiecărei persoane participante o călătorie în care fiecare se descoperă pe ea însăși și își onorează copilul interior.

„Scopul școlii este crearea unui mediu în care să învățați unele de la altele, unii de la alții, să vă exprimați vulnerabilitățile și să vă uitați înăuntrul dvs. Pentru că facem educație cu toată ființa, nu doar cu mintea, dar și cu inima. Și atunci e foarte important să vedem ce aduce fiecare în relația cu copiii.

Este nevoie să revoluționăm lucrurile în educație: să ne uităm la greșelile copiilor din perspectiva a ceea ce noi livrăm ca profesioniști. Nu este vorba doar despre copii, este despre ce creăm împreună. Noi nu putem să controlăm cum învață copiii, dar putem schimba modul în care noi lucrăm, în care ne uităm la copii”, a adăugat Sorina Petrică.

CIDDC, în cooperare cu MEC și cu suportul oferit de World Vision, vine în întâmpinarea nevoilor de formare ale profesioniștilor/istelor din educație

La deschiderea evenimentului, Arina Zîcu, directoarea executivă a CIDDC, a salutat inițiativa profesionistelor și profesioniștilor din educație de a contribui la un mediu sigur și respectuos pentru fiecare copil, iar la final, împreună cu Valentina Olaru, secretară de stat în cadrul MEC, și Adela Softic, multi-project manager în cadrul World Vision, le-a înmânat certificatele de participare.

„Vă mulțumesc pentru angajamentul dumneavoastră de a contribui la un mediu prietenos în procesul educațional, în care fiecare copil, fără nicio discriminare, este văzut, auzit și respectat. Totodată, vă mulțumesc pentru curajul de a contribui la schimbarea în domeniul educației. Noi vom continua, în cooperare cu partenerii noștri, să venim în întâmpinarea nevoilor dumneavoastră de a vă dezvolta competențele și să realizăm programe inovatoare, centrate pe grija și respectul pentru fiecare ființă umană”, a declarat Arina Zîcu.

„Vă admir pasiunea de a lucra cu copiii și vă mulțumesc că ați ales să participați la această școală de vară, în care aveți oportunitatea să aflați și să învățați multe lucruri importante, inclusiv în vederea sprijinirii sigure în instituțiile de învățământ din Republica Moldova a copiilor refugiați, și îmi exprim onoarea de a coopera cu CIDDC atât în cadrul acestui proiect, cât și în proiecte viitoare”, a declarat Adela Softic, multi-project manager în cadrul World Vision.

„Vă felicit că ați fost aici împreună în cadrul acestei școli și vă încurajez să împărtășiți printre colegii dvs. activitățile și practicile școlii. Cu cât mai mulți profesioniști vor participa la astfel de formări, cu atât mai pregătiți vor fi aceștia, cu atât mai sănătos va funcționa sistemul educațional și cu atât mai bine se vor simți copiii și cadrele didactice în procesul educațional.

Pentru prevenirea și combaterea bullyingului, merită să lucrăm toți împreună. De aceea, cred că ar fi bine să implicăm și părinții. Știu că mulți părinți sunt deschiși să coopereze cu cadrele didactice. Părinții sunt o resursă valoroasă în prevenirea și combaterea situațiilor de bullying și este important să fie implicați în acest proces, precum și în alte procese din instituții”, a declarat Valentina Olaru, secretară de stat în cadrul Ministerului Educației și Cercetării (MEC) .

„Până la această școală, eu credeam că știu totul despre bullying”

Participantele și participanții școlii de vară au împărtășit intenții, conștientizări și concluzii.

„Această școală de vară m-a determinat să-mi lărgesc vizorul cu privire la tema bullyingului, care pe mine, în calitate de manager școlar, mă interesează foarte mult. De asemenea, am cunoscut alți profesioniști din domeniu și am făcut schimb de contacte.

Am avut parte de patru zile informative, cu o atmosferă de lucru foarte bună. Fiecare participant/ă la această școală, aplicând în practică cele învățate aici, poate face ca instituția unde activează să fie cu un pas spre mai bine”, a opinat Alexandru Covtun, director, profesor în raionul Anenii Noi.

„Până la această școală, eu credeam că știu totul despre bullying”, a împărtășit Natalia Ștefan, directoare adjunctă pe educație, profesoară în raionul Ștefan Vodă.

„Bullyingul este un subiect de actualitate. Mi-am împrospătat cunoștințele în domeniu”, a spus Galina Plăcintă, profesoară în raionul Anenii Noi .

„Am venit aici pentru a-mi aprofunda cunoștințele despre bullying. Am înțeles mai bine această noțiune și deja știu să o delimitez de abuz și de alte tipuri de violență. Foarte utilă mi-a fost și metoda de prevenire, pe care o voi aplica și în școala noastră.

Ca de obicei, la activitățile desfășurate de CIDDC am un sentiment de siguranță și pot liber să exprim ceea ce simt, ceea ce sunt și să clarific foarte multe lucruri pentru mine ca persoană”, a adăugat Svetlana Spînachi, profesoară în raionul Anenii Noi.

Amintim că CIDDC inspiră adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborează cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului, acțiuni care definesc misiunea CIDDC.

GALERIE FOTO:

Read more... 

Oferim programe de suport psiho-emoțional pentru profesioniștii și profesionistele din domeniul educației

Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC), în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, cu suportul financiar oferit de World Vision și Action Deutschland Hilft (ADH), anunță desfășurarea în perioada august-noiembrie a trei programe de suport psiho-emoțional pentru profesioniștii și profesionistele din domeniul educației:

1. „Creșterea rezilienței emoționale a cadrelor didactice”

2. „Tehnici și strategii de comunicare”

3. „Susținerea copiilor cu stres cronic și traumatic să învețe”

Programele sunt adresate personalului didactic și de conducere de la toate treptele de școlaritate din învățământul general (treapta preșcolară, primară, gimnazială și liceală), prioritar din instituțiile de învățământ în care își fac studiile copii refugiați.

Fiecare program include 4 ateliere online (platforma ZOOM), în perioada august-noiembrie 2023. Participanții/tele pot alege mai multe programe la care pot participa. Participarea la program este confirmată prin certificat în vederea completării portofoliului de dezvoltare profesională.

Sesiunile de suport psiho-emoțional vor fi facilitate de psihologele Diana POSTU-BLĂJINU și Parascovia TOPADA-COROI.

Doritorii și doritoarele de a participa la programe se pot înregistra până la data de 15 august 2023, accesând linkul de mai jos: https://forms.gle/MnvyA3acPyZnFVF27

În cazul în care aveți întrebări sau nevoie de suport tehnic, vă rugăm să ne contactați la adresa de e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. sau nr. 068182551

Descrierea detaliată a programelor de suport o puteți găsi mai jos.

Programul I „Creșterea rezilienței emoționale a cadrelor didactice”

Sesiunea I: Prevenirea stresului ocupațional/ arderii profesionale (120 minute)

  • Sindromul arderii profesionale: specificul dezvoltării, simptome

· Factori intrinseci și extrinseci ce contribuie la apariția și menținerea/ agravarea sindromului arderii profesionale

· Resurse interne și strategii de coping

· Resurse externe, ce țin de locul ce muncă

Sesiunea II: Sănătate emoțională și mentală. Când avem nevoie de ajutor? (120 minute)

· Sănătatea emoțională vs sănătatea mintală

  • Semne de avertizare

· Cum ne putem îngriji sănătatea noastră emoțională/ mintală?

Sesiunea III: Conectarea cu sine și echilibrul emoțional (120 minute)

· Auditul nevoilor emoționale (ENA)

  • Identificarea stilului emoțional (cele mai prezente emoții)

· Cât de bine vă satisfaceți nevoile emoționale?

· Așteptări de la noi și ceilalți în exprimarea emoțiilor

· Strategii de exprimare asertivă a emoțiilor

· Strategii de echilibrare emoțională

Sesiunea IV: Ce influență are percepția și interpretarea asupra relațiilor? (120 minute)

· Ce este percepția și ce este interpretarea?

· Care este legătura dintre experiențele personale și procesele perceptive?

· În ce fel erorile de percepție ne influențează alegerile și relațiile?

· Strategii de schimbare a perspectivei.

Programul II: „Tehnici și strategii de comunicare”

Sesiunea I: Tehnici și strategii de comunicare

· Provocările cele mai frecvente întâlnite în comunicare

· În ce condiții comunicarea este alterată?

· Rolul ascultării

· Cum formulăm întrebările?

· Tehnici de comunicare şi practica analizei tranzacţionale

Sesiunea II: Comunicarea empatică (120 minute)

· Comunicarea empatică

  • Cum susține sau împiedică comunicarea empatică limbajul nonverbal?
  • Cum comunicăm pe subiectele sensibile/ dureroase?

Sesiunea III: Comunicarea asertivă

· Comunicarea asertivă

· Cum stabilim limite și granițe personale în relație/ comunicare

· Cum comunicăm asertiv „NU”

Sesiunile IV „Strategii de comunicare în situații specifice (cu persoanele care au o anumită structură de personalitate)

· Cum recunoaștem structurile de personalitate?

· Cum stabilim limite și granițe personale în comunicarea cu persoanele cu patternuri de răspunsuri emoționale problematice

Programul III: „Susținerea copiilor cu stres cronic și traumatic să învețe”

Sesiunea I: „Manifestările stresului acut și cronic în contextul școlar” (120 minute)

  • Ce este și cum se manifestă stresul acut și stresul cronic?
  • Cum afectează stresul acut și stresul cronic reușita școlară?

· Care sunt situațiile cu potențial stresogen ridicat în copilărie și adolescență? Care sunt factorii protectori?

Sesiunea II: Particularitățile adaptării și funcționării școlare a copiilor care prezintă simptome de stres traumatic (120 minute)

· În ce condiții evenimentele de viață devin traumatice?

· Care sunt simptomele stresului traumatic în funcție de etapele de dezvoltare?

· Care sunt diferențele între copii și adulți în ceea ce privește modul în care se reexperimentează experiența traumatică?

· Cum afectează trauma modul de dezvoltare și funcționare a creierului?

  • Cum se comportă în clasă copiii care au experiențe traumatice?

Sesiunea III: Strategii de susținere și creare a unui context potrivit de învățare pentru copiii care au simptome de stres cronic sau traumatic (120 minute)

· Care sunt condițiile optime care facilitează învățarea?

· Cum putem crea un mediu sigur care să faciliteze adaptarea școlară și reușita academică?

  • Strategii de susținere a copiilor care prezintă simptome de stres traumatic.

Sesiunea IV: „Cum să stabilim reguli pentru copii” (120 minute)

· La ce folosesc regulile și limitele?

· Identificarea așteptărilor în ceea ce privește comportamentul copiilor

· De ce ne este greu să punem limite copiilor?

· Cum stabilim reguli pentru copil?

  • Cum stabilim și aplicăm consecințe pentru încălcarea regulilor?
Read more... 

Consiliul Consultativ al Copiilor pe lângă Avocatul Poporului pentru Drepturile Copilului începe un nou proces de cercetare. CIDDC îi acordă suportul necesar

Peste 20 de copii din Republica Moldova (inclusiv din UTA Găgăuzia și din stânga Nistrului) și din Ucraina, membri și membre în Consiliul Consultativ al Copiilor pe lângă Avocatul Poporului pentru Drepturile Copilului, încep o nouă cercetare. În acest scop, membrii și membrele Consiliului Copiilor s-au întrunit în cadrul unui atelier de lucru.

Atelierul a avut loc în perioada 9-12 iulie 2023 în afara orașului Chișinău și a fost organizat de Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) în parteneriat cu Avocatul Poporului pentru Drepturile Copilului, cu suportul financiar oferit de Salvați Copiii România.

În cadrul atelierului, copiii și-au reamintit ce a realizat Consiliul Copiilor de la începutul activității sale până în prezent, și-au împărtășit experiențele de membru și membră, au reflectat asupra fenomenului discriminării și asupra diverselor stereotipuri (de gen, etnie etc.); au analizat un raport privind respectarea drepturilor copiilor refugiați din Ucraina în Republica Moldova, au formulat concluzii și recomandări; au reflectat individual asupra propriilor abilități, competențe și asupra modului în care ar puteacontribui la activitatea Consiliului Copiilor.

Totodată, membrii și membrele Consiliului Copiilor au reflectat despre rolul acestuia în identificarea dificultăților pe care le întâmpină copiii și în comunicarea acestor dificultăți către autorități, care sunt responsabile să ofere răspunsuri și să soluționeze probleme.

În context, participanții, participanele au identificat etapele, metodele și instrumentele de cercetare, precum și beneficiile și riscurile acestora.

Copiii au identificat mai multe probleme, au selectat un aspect mai îngust al problemei, au formulat întrebări și urmează să definitiveze versiunea în lucru a unui chestionar.

„Am avut parte de un atelier informativ și util. M-a impresionat în mod special subiectul discriminării față de copiii din Ucraina.

Dacă până a fi membră de Consiliu nu știam multe lucruri despre discriminare, cum se întâmplă ea, acum știu cum să explic acest fenomen și celor care, la fel ca și mine, nu știau despre asta”, a menționat Arina, membră a Consiliului Consultativ al Copiilor .

„Acest atelier este o experiență tare importantă pentru mine și cred că e necesară pentru fiecare copil. Cred că în urma acestui atelier voi face lumea mai bună. Aici discutăm subiecte pe care copiii ar dori să le discute și în familie, și la școală. Experianța de participare la acest atelier mă va ajuta să creez noi relații cu oamenii”, a opinat Maxim, membru al Consiliului Consultativ al Copiilor.

„Mă bucur că în Consiliu s-au alăturat noi membri. Acest atelier este, în opinia mea, cel mai interesant din câte am avut până acum, pentru că ne-am cunoscut mai bine, am lucrat intensiv, am tras concluzii, am planificat următoarele activități și deja am început să aplicăm unele acțiuni ale planului nostru. Am lucrat cu Convenția privind Drepturile Copilului, am citit-o mai demult, însă acum mi-am împrospătat cunoștințele despre drepturile copilului”, a adăugat Anastasia, membră a Consiliului Consultativ al Copiilor.

„Am remarcat datele din raportul privind drepturile copiilor din Ucraina în școlile din Republica Moldova. Aici învățăm să ne ascultăm reciproc, aflăm noutăți despre drepturile copilului și, apoi, ne informăm semenii. Am mulți prieteni și îmi doresc să împărtășesc cu ei experiența pe care am acumulat-o la acest atelier”, a adăugat Vladimir, membru al Consiliului Consultativ al Copiilor.

Elvira Drangoi, facilitatoarea atelierului , a menționat că pe parcursul atelierului a observat noi conștientizări ale copiilor.

„Sunt conștientizări legate de fenomenul discriminării în școală. Prima cercetare a Consiliului Consultativ al Copiilor s-a bazat pe acest fenomen. Alte conștientizări sunt legate de drepturile lor și exercitarea acestor drepturi. Prima cercetare a Consiliului a arătat că discriminarea continuă să fie o problemă în societatea și în școlile din Republica Moldova, în special discriminarea în bază de gen și etnie.

Observ că adolescenții, copiii devin din ce îm ce mai conștienți de drepturile lor. Ei utilizează în comunicare termeni precum Convenția privind Drepturile Copilului, apelează la ea ca la un instrument de reflecție și documentare.

Încet-încet, copiii încep să înțeleagă care este rolul unei structuri consultative privind opinia copilului: nu de a rezolva probleme, dar de a comunica autorităților despre aceste probleme, pentru ca autoritățile să ia atitudine și să întreprindă acțiuni.

Scopul nostru este să-i ajutăm și să-i ghidăm pe copii în acest proces de conștientizare, să aleagă un nou subiect de cercetare. Pe parcursul următoarelor luni, Consiliul Consultativ al Copiilor va elabora o nouă cercetare”, a explicat Elvira Drangoi.

La finele atelierului,Maia Bănărescu,Avocata Poporului pentru Drepturile Copilului, a încurajat copiii să-și continue activitatea în cadrul Consiliului și să contribuie, prin opiniile lor, la dezvoltarea instituției Avocatul Copilului, astfel încât această instituție să fie mai aproape de copii.

„Sunt recunoscătoare Centrului de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului pentru suport și parteneriat în procesul de creare a acestei structuri consultative. Îmi doresc ca instituția Ombudsmanului Copilului să fie mai aproape de copii. Primii pași s-au făcut. Mai este foarte mult de lucru. Este nevoie și de actualizarea legislației naționale privind drepturile copilului. Pentru mine contează foarte mult ca voi să rămâneți activi, să comunicați mereu Ombudsmanului Copilului ideile, opiniile voastre”, a concluzionat Maia Bănărescu.

Consiliul Copiilor reprezintă vocea tuturor copiilor cu privire la respectarea, protecția și asigurarea drepturilor copilului în Republica Moldova și are un mandat de doi ani, desfășurat în perioada anilor de studii 2022-2023/2023-2024.

Amintim că pe parcursul primului său mandat, Consiliul Copiilor a participat, cu suportul tehnic oferit de CIDDC, la mai multe activități de cercetare și la evenimente naționale și internaționale, printre care elaborarea cercetării privind Fenomenul discriminării în școli , Forumul Național al Copiilor „Respectarea drepturilor copiilor în și la educație”, ediția a șasea (19 noiembrie 2022), Conferința Științifică Internațională „Interesul superior al copilului: abordare socio-culturală, normativă și jurisprudențială” (30 septembrie – 1 octombrie 2022).

Din Consiliul Copiilor fac parte treizeci și cinci de fete și băieți cu vârste cuprinse între 10 și 17 ani, din diferite regiuni ale țării, inclusiv copii refugiați din Ucraina.

Activitatea acestei structuri consultative este facilitată, în limbile română și rusă, de Oficiul Avocatului Poporului (OAP) în colaborare cu Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului din Moldova (CIDDC), cu suportul financiar al organizației Salvați Copiii România.

Consiliul Consultativ și-a început activitatea în septembrie 2022, acesta fiind creat în baza Regulamentului Consiliului Consultativ al Copiilor pe lângă Avocatul Poporului pentru drepturile copilului .

Pe lângă Consiliul Consultativ al Copiilor, CIDDC susține și alte ințiative de participare a copiilor: Platforma Copiilor , Forumul Copiilor Apărători ai Drepturilor Omului etc.

GALERIE FOTO:

Read more... 

Termeni de referință: Achiziționare de servicii de suport psiho-emoțional de grup pentru cadre didactice care lucrează cu copii refugiați

Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) achiziționează servicii de suport psiho-emoțional de grup pentru cadrele didactice care lucrează cu copii refugiați care își fac studiile în instituțiile de învățământ din Bălți, Căușeni, Basarabeasca și UTA Găgăuzia.

1. CONTEXT

CIDDC este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md .

CIDDC oferă sprijină psiho-emoțional copiilor pentru a se integra în instituțiile de învățământ din Republica Moldova prin:

  • ședințe de consiliere/ terapie acordate copilului refugiat;
  • ședințe de consiliere cu părinții copilului/ copiilor refugiați;
  • ședințe cu cadrele didactice (educator, învățător, profesor) din instituțiile de învățământ frecventate de copii-refugiați.

Serviciile de suport psiho-emoțional (de grup)vor fi prestate în cadrul proiectului “Emergency response to meet the basic needs of refugees and host communities affected by the Ukraine crisis in Moldova”, implementat de CIDDC, cu suportul financiar al World Vision și Action Deutschland Hilft (ADH).

2. SARCINI ȘI RESPONSABILITĂȚI

Psihologul selectat va avea următoarele sarcini și responsabilități:

- să ofere suport psiho-emoțional (ședințe de grup), adaptat la nevoile cadrelor didactice (educatori, învățători, profesori) din raionul său (Bălți, Căușeni, Basarabeasca și UTA Gagauzia);

- să organizeze spațiul în care se află în momentul realizării suportului psiho-emoțional, astfel încât să asigure respectare a confidențialității și secretului profesional;

- să anunțe CIDDC și autoritățile competente în cazul în care beneficiarii au semnalizat intenția clară de a-și produce o vătămare gravă sie (suicid) sau altor persoane, pentru a le implica în rezolvarea situației (confidențialitatea în aceste situații, conform legislației Republicii Moldova, nu este aplicabilă);

- să elaboreze agende pentru fiecare ședință și câte un raport final pentru fiecare grup, conform modelului oferit de CIDDC.

3.TERMENUL DE REALIZARE ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ

Serviciile urmează să fie prestate în perioada septembrie 2023 - noiembrie 2023.

Psihologul va prezenta oferta financiară conform modelului: I. Date despre ofertant: nume/ prenume, telefon, email,documente anexate la această ofertă, care confirmă eligibilitatea ofertantului (a se vedea dosarul aplicantului). II. Oferta financiară în lei moldovenești, incluzând suma brută (din aceasta vor fi reținute contribuțiile şi impozitele achitate de aplicant conform legislației în vigoare. Suplimentar se va calcula și achita fondul social – 24%), cu specificarea prețului pentru 1 ședință de suport psiho-emoțional (indicând durata ședinței).

Psihologul va fi plătit prin virament bancar în MDL după livrarea serviciilor solicitate. Detaliile cu referire la plată vor fi stipulate în contractul de prestări servicii semnat între părți.

4. CERINȚE FAȚĂ DE APLICANȚI

  • Competențe de valorizare a demnității umane, drepturilor omului și diversității;
  • Studii superioare în domeniul psihologiei;
  • Cunoștințe sau experiență de lucru cu copiii/ adulții aflați în situație de criză sau care au trecut prin evenimente traumatice, constituie un avantaj;
  • Experiență de prestare a serviciilor de consiliere psihologică/ psihoterapie, minim 3 ani;
  • Cunoașterea limbilor română (excelent) și rusă (excelent).

5. DOSARUL APLICANTULUI ȘI PROCEDURA DE SELECTARE

Toate ofertele trebuie să conțină:

  • CV-ul actualizat incluzând date privind experiența în domeniu;
  • Copia documentelor ce atestă studiile/ expertiza în domeniu;
  • Oferta financiară.

Selecția aplicantului (psihologului) se bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecția copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor și activităților CIDDC, precum și în afara organizației. CIDDC are o politică de protecție a copilului; Psihologii selectați vor semna o declarație prin care se vor angaja să respecte prevederile acesteia.

Selecția se va realiza în două etape:

Într-o primă etapă, eliminatorie, CIDDC va evalua, pe baza documentației transmise, admisibilitatea candidaturilor sub aspectul îndeplinirii următoarelor cerințe:

  • respectarea termenului limită pentru depunerea dosarului;
  • respectarea documentației de înscriere indicate în termenii de referință.

În a doua etapă se vor examina candidații preselectați din prima etapa, urmărind îndeplinirea de către aceștia a calificărilor si abilitaților solicitate. Aplicațiile vor fi evaluate în baza următoarelor criterii:

Criteriu

Pondere

Experiența psihologului în prestarea serviciilor solicitate

50%

Cunoștințe sau experiență de lucru cu copiii/ adulții aflați în situație de criză sau care au trecut prin evenimente traumatice

20%

Oferta financiară

30%

Dosarul va fi prezentat în format electronic la adresa de e-mail This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. cu mențiunea „Servicii de suport psiho-emoțional de grup pentru cadrele didactice” până la data de 14 iulie 2023, ora 17:00.

Dosarele incomplete sau expediate după termenul limită nu vor fi evaluate.

Pentru informații adiționale, nu ezitați să ne scrieți la adresa: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord că datele dvs. personale vor fi utilizate în procesul de recrutare. Documentele ce conțin date cu caracter personal se vor păstra doar pentru perioada de recrutare.

Read more... 

Contacts

Adresa: Eugen Coca Street no. 15, Chisinau,
Republic of Moldova, MD-2008

Tel./Fax: (+373 22) 747813, 716598, 744600

Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Ambasador 2%

Sustin 2%! Support 2%! 

Media partner:

Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente

Top of Page