Ultimile știri 1

Ofertă de suport emoțional de grup

Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC), în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării și OLSDÎ Briceni, Edineț, Ocnița, Soroca, cu suportul financiar oferit de ERIKS Development Partner, oferă posibilitatea cadrelor didactice din instituțiile de învățământ (prioritar din cele în care s-au înscris să își facă studiile copiii refugiați) din raioanele Briceni, Edineț, Ocnița, Soroca de a beneficia de suport emoțional accesând unul sau mai multe grupuri tematice.

Înscrierea la grupurile tematice se poate face completând formularul atașat la e-mail sau pe link: https://forms.gle/rjyHh1Njkjpio2Wk9

Grupurile vor avea loc online, pe platforma Zoom, în zilele de marți de la 15:30 – 17:30 sau miercuri 16:00-18:00 (în dependență de opțiunile grupului format). Un grup tematic va avea 3 sesiuni de cca 90-120 minute. La solicitare, se vor elibera certificate online de participare.

Grupurile de suport vor fi facilitate de Parascovia TOPADA-COROI.

Descrierea detaliată și linkurile pe care ne vom conecta le găsiți mai jos.

(1) PREVENIREA ARDERII PROFESIONALE

(RECUNOAȘETREA ȘI GESTIONAREA STRESULUI OCUPAȚIONAL)

Link Zoom: https://us02web.zoom.us/j/84771481786?pwd=dzVDaXZjTVlEVWRUWjBLSGRLL1g3Zz09

Sesiunea 1/ ziua I (120 minute)

Ce este și cum recunoaștem stresul ocupațional sau sindromul arderii profesionale?

· Sindromul arderii profesionale: specificul dezvoltării, simptome

· Factori intrinseci și extrinseci ce contribuie la apariția și menținerea/ agravarea sindromului arderii profesionale

Sesiunea 2/ ziua II (120 minute)

Strategii de prevenire a arderii profesionale

· resurse interne și strategii de coping

· resurse externe (ce țin de locul ce muncă)

Sesiunea 3/ ziua III (120 minute)

Strategii de prevenire a arderii profesionale

Intervizarea, supervizarea și grupul Balint – ca metode de prevenire a arderii profesionale

 

(2) impactul stresului și al traumei asupra adaptării școlare și performanțelor academice ale copilului

Link Zoom: https://us02web.zoom.us/j/86019653315?pwd=UGlGRWwwQ2lsY1NqSDJZc3dMVDF6dz09

Sesiunea 1// ziua I (120 minute)

Manifestările stresului acut și cronic în contextul școlar

· Ce este și cum se manifestă stresul acut și stresul cronic?

· Cum afectează stresul acut și stresul cronic reușita școlară?

· Care sunt situațiile cu potențial stresogen ridicat în copilărie și adolescență?

· Care sunt factorii protectori?

Sesiunea 2// ziua II (120 minute)

Particularitățile adaptării și funcționării școlare a copiilor care prezintă simptome de stres traumatic

· În ce condiții evenimentele de viață devin traumatice?

· Care sunt simptomele stresului traumatic în funcție de etapele de dezvoltare?

· Care sunt diferențele între copii și adulți în ceea ce privește modul în care se reexperimentează experiența traumatică?

· Cum afectează trauma modul de dezvoltare și funcționare a creierului?

· Cum se comportă în clasă copiii care au experiențe traumatice?

Sesiunea 3// ziua III (120 minute)

Strategii de susținere și creare a unui context potrivit de învățare pentru copiii care au simptome de stres cronic sau traumatic

  • Care sunt condițiile optime care facilitează învățarea?
  • Cum putem crea un mediu sigur care să faciliteze adaptarea școlară și reușita academică?
  • Strategii de susținere a copiilor care prezintă simptome de stres traumatic.

 

(3) STRATEGII DE COMUNICARE CU PĂRINȚII

Link Zoom: https://us02web.zoom.us/j/86957207943?pwd=amg3K0lJRmp5NjFpc3BnbDZmRWV5QT09

Sesiunea 1/ ziua I (120 minute)

Provocări în comunicarea cu părinții

· Provocările cele mai frecvente întâlnite în comunicarea cu părinții

· În ce condiții comunicarea este alterată?

· Diferența dintre sănătate și boală

Sesiunea 2// ziua II (120 minute)

Strategii de comunicare cu părinții în funcție de structura de personalitate a acestora

· Indicatorii psiho-comportamentali ai accentuărilor/ tulburărilor de personalitate

· Strategii de comunicare cu părintele/ îngrijitorul în funcție de structura de personalitate

Sesiunea 3/ ziua III(90 minute)

Comunicarea empatică

  • Cum comunicăm empatic?

· Cum susține sau împiedică comunicarea empatică limbajul nonverbal?

(4) DINAMICA GRUPULUI

Link Zoom: https://us02web.zoom.us/j/89439891421?pwd=dzYxcWtCOGxobkhCQUl1QzNDcHpkQT09

Sesiunea 1/ ziua I (120 minute)

Ce influență are percepție și interpretare asupra relațiilor?

· Ce este percepția și ce este interpretarea?

· Care este legătura dintre experiențele personale și procesele perceptive?

· În ce fel erorile de percepție ne influențează alegerile și relațiile?

· Strategii de schimbare a perspectivei.

Sesiunea 2/ ziua II (120 minute)

Etapele evoluției unui grup

· Prin ce etape trece un grup (Modelul B.W. Tuckman)?

· Ce factori facilitează sau împiedică crearea relațiilor?

· Ce strategii putem aplica pentru a crește coeziunea grupului?

· Ce este acompanierea și rolul acesteia în procesul didactic?

Read more... 

Ion Caciula, formator: „Mă bucur că și orașul Glodeni este parte a proiectului «Clubul Taților»”

Ion Caciula, profesor de Educație pentru societate la Liceul Teoretic „Vasile Coroban” din Glodeni, este unul dintre cei șase noi formatori și formatoare care s-au alăturat proiectului „Clubul Taților”, la începutul anului 2022. În luna martie a acestui an, Ion Caciula a devenit parte a echipei care sprijină bărbații și băieții, actuali și viitori tați, să prevină și să combată stereotipurile și violența în bază de gen în comunităților lor.

Astfel, Ion Caciula deschis o Școală a taților la Centrul de Cultură Glodeni, Filiala Bibliotecii „George Coșbuc” din Bistrița-Năsăud. „Mă bucur că și orașul Glodeni este parte a acestui proiect. Împreună cu câțiva tați din comunitatea școlară, am creat un grup care, în timp, a devenit unit, flexibil, dornic de reflecții și discuții pe tema egalității de gen.

Am observat acest lucru în timpul procesului de facilitare. Când eram abia la etapa de creare a grupului, am întâlnit stereotipul că bărbații se implică mai puțin. Experiența taților pe care îi cunosc demonstrează contrariul.

Anume ei, participanții Clubului, sunt sursa ce mă inspiră să învăț mai mult și să caut răspunsuri.

„Dezvoltă-te ca să mă dezvolt! Îți mulțumesc că sunt! Îți mulțumesc că ești!”

Prin ceea ce fac zi de zi în cadrul Clubului, vreau să le transmit acest mesaj: «Dezvoltă-te ca să mă dezvolt! Îți mulțumesc că sunt! Îți mulțumesc că ești!»”, a împărtășit Ion Caciula.

Pe lângă Școala/Clubul Taților, Ion Caciula susține diverse procese de guvernanță democratică în școală și inițiativele copiilor apărători ai drepturilor omului, printre care campania de conștientizare a autorităților și altor titulari de obligații să ofere un mediu sigur copiilor care acționează în baza dreturilor și anume campania #EuSusținCADO.

Pentru a menține activitatea Cluburilor și pentru a crea participanților – actuali și viitori tați – un mediu de încredere, Ion Caciula, împreună cu echipa de formatori/oare, participă la un program de formare continuă, pe care CIDDC îl facilitează lunar.

Amintim că din decembrie 2020 până în prezent, cu suportul CIDDC, au fost lansate cluburi ale actualilor și viitorilor tați în diverse locații din raioanele Strășeni, Fălești, Dondușeni, Glodeni, Drochia și în Chișinău.

În programul de formare continuă participă în total 18 formatori și formatoare.

Cluburile sunt parte a proiectului „Clubul Taților”, dezvoltat în cadrul programului regional „Împreună împotriva stereotipurilor de gen și a violenței în bază de gen”, finanțat de Uniunea Europeană, implementat de UNFPA Moldova și UN Women Moldova în parteneriat cu CIDDC în perioada 2020-2023.

Acest material a fost realizat cu sprijinul financiar al Uniunii Europene. Conținutul său este responsabilitatea autorului și nu reflectă în mod neapărat opinia Uniunii Europene.

Read more... 

Program de formare Analiza tranzacțională pentru personalul didactic și de conducere de la toate treptele de școlaritate din învățământul general din municipiul Chișinău

Centrul de Informare şi Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) în parteneriat cu Direcția Generală Educație, Tineret și Sport a Consiliului Municipal Chișinău, cu suportul Salvați Copiii România, anunță, în perioada septembrie - decembrie 2022, desfășurarea Programului de formare Analiza tranzacțională.


Programul este adresat personalului didactic și de conducere de la toate treptele de școlaritate din învățământul general din municipiul Chișinău.
Participanții, urmare a programului, vor dezvolta/forma următoarele competențe:

- clarificarea rolului de educator/învățător/profesor/psiholog școlar/ director;
- înțelegerea sistemului educațional din perspectiva analizei tranzacționale (copii - cadre didactice - părinți - autorități);
- înțelegerea propriului stil de lucru în echipă, cu calitățile personale unice și aspectele de îmbunătățit;
- identificarea stilului de lucru al copiilor/părinților/colegilor, cu calitățile personale și aspectele de îmbunătățit;
- înțelegerea conceputului de „strokes” (calorii psihologice) - ce sunt, care este nevoia noastră, tipurile de stroke-uri;
- exersarea competențelor-cheie ale relațiilor armonioase în școală (cu colegii , elevii și părinții) - a da și a primi; a cere și a refuza;
- înțelegerea propriilor stări ale eu-lui – Părinte/Adult/Copil și a modului în care acestea influențează modul în care ne manifestăm în relații;
- înțelegerea pozițiilor de viață și a poziției de viață recomandate („Eu sunt OK, Tu ești OK”) în relația cu copiii și adulții;
- identificarea triunghiului dramatic și a rolurilor relaționale aferente (Persecutor, Salvator, Victimă);
- identificarea relației de tip „joc psihologic”; exemple de jocuri psihologice în mediul educațional;
- identificarea strategiilor de evitare a jocurilor psihologice (contractarea și cadrarea);
- echilibrul interior, alinierea personală și sistemică în rolul educațional.

Sunt create două grupuri de participanți:

Grupul 1: Educatori, metodiști și directori IET

Orarul formărilor online în semestrul I: 20 octombrie, 24 noiembrie (orele 13.00-15.00)
Doritorii de a participa la program se pot înregistra până la 3 octombrie 2022, accesând linkul de mai jos:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeG8s1uzYsOrvsZh_RSl7SbPnySeELi6HLo1fGd8YvPXhH1IA/viewform?usp=sf_link

Grupul 2: Cadre didactice și de conducere de la treapta primară, gimnazială, liceală, psihologi școlari
Orarul formărilor online în semestrul I: 29 septembrie, 20 octombrie, 24 noiembrie, 8 decembrie (orele 15.00-17.00)

Doritorii de a participa la program se pot înregistra până la 23 septembrie 2022, accesând linkul de mai jos:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdWBRS715Q7wOF6dLhirePEjZyQRyW1TiKeEcjQ45QcNHY4-g/viewform?usp=sf_link

Participarea la program este confirmată prin certificat în vederea completării portofoliului de dezvoltare profesională.

Cine sunt formatorii programului?

Sunt Raluca Laura Mohanu, Master Coach acreditat internațional și facilitator sistemic.

Mottoul meu este „Fii schimbarea pe care vrei să o vezi în lume!” (Mahatma Gandhi) și este reflectat în numele companiei mele de coaching, Steps for Change.

Sunt o studentă permanentă a comportamentului uman, prima mea formare terapeutică fiind în domeniul analizei tranzacționale. Am susținut sute de ore de training în domeniul analizei tranzacționale cu audiențe diverse și de fiecare dată m-a uimit cât de puternice și clare sunt aceste instrumente în îmbunătățirea relațiilor dintre oameni.

Sunt pasionată de educație, iar învățarea continuă este una dintre valorile mele principale. Lucrez de peste 10 ani cu învățători, profesori și directori de școală, având o colaborare constantă de training și coaching pentru organizația „Teach for Romania”.

Stilul meu de lucru este direct și pragmatic, dăruind energie și prezență. Nu în ultimul rând, mă definesc perseverența și ... zâmbetul ☺!

Sunt Iosif Moldovanu, consultant, facilitator și coach, cu o experiență de peste 30 de ani în promovarea drepturilor copilului în diverse medii culturale, în educația formală și cea nonformală.

Am facilitat programe de formare pentru educatori, profesori și directori în domeniul educației pentru drepturile omului/copilului, formarea competențelor pentru cultură democratică, participarea copilului în procesul decizional, comunicarea nonviolentă, politica de protecție a copilului etc.

Îmi place procesul de formare bazat pe întrebări și reflecții critice asupra experiențelor personale. Pentru mine sunt importante respectarea demnității umane, prețuirea diversității culturale și pacea.

Read more... 

CIDDC lansează ediția 2022-2023 a Programului de dezvoltare a capacităților personalului din educație referitor la participarea copilului în procesul decizional

Centrul de Informare şi Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC), în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, cu suportul Salvați Copiii România, anunță, pe parcursul anului de studii 2022-2023, desfășurarea Programului de dezvoltare a capacităților personalului din educație referitor la participarea copilului în procesul decizional.

Scopul programului este crearea unui spațiu adulților care lucrează cu și pentru copii pentru a învăța, a împărtăși și a se inspira împreună, identificând procese și metode realiste și legale, prin care se asigură că iau în considerare opinia copilului.

Obiectivele programului de formare sunt:

i). Înțelegerea dreptului şi principiului de a fi auzit al copilului;

ii). Dezvoltarea capacităților specialiștilor de a crea condiţii/instrumente pentru ca vocea copilului să fie auzită în procesele care îl afectează;

iii). Împărtășirea practicilor în aplicarea standardelor de participare a copilului în diferite contexte și la niveluri diferite.

Conținutul orientativ al programului de formare:
· Convenția cu privire la Drepturile Copilului (CDC): principii de bază, drepturile referitor la participare, măsuri generale de implementare a CDC;
· Comentariul General nr. 12 (2009) al Comitetului pentru Drepturile Copilului referitor la standardele de participare adevărată și etică a copilului;
· Cadrul normativ național de participare a copilului în procesul decizional;
· Concepte și abordări în participarea copilului în procesul decizional și în viața de zi cu zi, bazate pe respectarea drepturilor omului/copilului;
· Elaborarea, actualizarea, consultarea procedurilor și instrumentelor privind modalitățile de aplicare a standardelor de participare a copilului contextualizate pentru/la specificul sistemului de educație;
· Monitorizarea și evaluarea participării copilului în procesul decizional.

Participanți ai programului:
· Personalul de conducere și didactic;
· Specialiști/iste ai instituțiilor publice centrale și locale.
· Angajați/te, specialiști/iste, voluntari/e din ONG-uri locale și naționale;

Programul se va realiza lunar, în format online, din a doua decadă a lunii septembrie.

Persoanele interesate să participe la program se vor înregistra, până în data de 12 septembrie 2022, accesând linkul de mai jos:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdhY9aWsMrB_sNCvQ-9d8M2Nx-4ZUV_nyTsm4gYJzw4i-atiw/viewform?usp=sf_link

Pentru informații suplimentare:
Iosif Moldovanu, facilitatorul programului
tel.: +373 69981166 (viber sau whatsapp)

Read more... 

Contacts

Adresa: Eugen Coca Street no. 15, Chisinau,
Republic of Moldova, MD-2008

Tel./Fax: (+373 22) 747813, 716598, 744600

Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Ambasador 2%

Sustin 2%! Support 2%! 

Media partner:

Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente

Top of Page