Ultimile știri 1

450 de copii au participat la Forumul Copiilor Apărători ai Drepturilor Omului 2022, etapa națională

450 de fete și băieți și-au făcut vocea auzită la Forumul Copiilor Apărători ai Drepturilor Omului 2022, etapa națională. Evenimentul s-a desfășurat în perioada 2-8 decembrie 2022 în format online, pe parcursul a șase sesiuni.

Forumul Copiilor Apărători ai Drepturilor Omului 2022 a fost organizat de Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, cu suportul financiar oferit de ERIKS Development Partner și Salvați Copiii România.

În cadrul Forumului, au participat elevi și eleve din clasele a V-a – a XII-a din toată țara, care apără, monitorizează și promovează drepturile omului în diverse contexte (în școală, în comunitate, în mod individual sau în grup etc.).

Cu ajutorul unor exerciții accesibile pentru fiecare, fetele și băieții și-au făcut vocea auzită în legătură cu respectarea, protecția și asigurarea drepturilor omului; au reflectat, într-o atmosferă sigură, incluzivă și prietenoasă, asupra experiențelor privind apărarea drepturilor omului; au formulat propuneri de îmbunătățire a activității apărătorilor și apărătoarelor drepturilor omului; au învațat și s-au inspirat unii de la alții, oferind sprijin și încurajare.

Denumirea Forumului le inspiră copiilor încredere, curaj și putere

Timp de opt ani, acest eveniment a avut un concept de competiție și se numea „Turnamentul drepturilor omului/copilului”, iar din 2022 a fost reconceptualizat și se numește Forumul Copiilor Apărători ai Drepturilor Omului. Noul concept ia în considerare învățarea bazată pe proces, comunicarea cu elevii, feedbackul copiilor și al adulților privind activitățile la care participă, respect pentru convingeri, experiențe, emoții și reflecții cu referire la drepturile omului.

Copiii au salutat noua denumire a evenimentului și au exprimat reflecții și conșientizări față de ea:

„Eu simt mândrie de la această denumire și faptul că suntem reponsabili să apărăm drepturile noastre și drepturile altora.” „Eu simt curaj.” „Eu simt siguranță și protecție.” „Denumirea mă face să mă simt importantă în societate.”„Simt că am putere.” „Denumirea Forumului descrie generația noastră, generația viitorului.” „Eu simt încredere.”

Sesiunile au fost facilitate, în limbile română și rusă, de către Iosif Moldovanu, consultant în drepturile copilului, și Rodica Caimac, coordonatoarea activităților Copiilor Apărători ai Drepturilor Omului, care au avut grijă să asigure participanților o atmosferă prietenoasă, liberă și respectuoasă.

Dreptul la egalitate, dreptul la protecție față de bullying și violență în școală, dreptul la opinie – cel mai des menționate la Forum

În cadrul Forumului, a fost analizată respectarea mai multor drepturi: nondiscriminare, protecție, participare, informare. Copiii au readus în discuție mai multe situații de încălcare a drepturilor, în familie și la școală, referindu-se la hărțuire, tachinare, stereotipuri, prejudecăți și violență în bază de gen, orientare sexual-romantică/afectivă, identitate de gen, aspect fizic, dizabilitate, statut financiar.

Participanții și participantele au împărtășit atât situații personale, cât și situații ale colegilor de clasă și școală. În cele mai dese cazuri, copiii conștientizează că sunt apărători ai drepturilor omului la școală.

„S-a întâmplat în curtea școlii. Am apărat un coleg pe care îl hărțuiau alți colegi. Bullyingul este o problemă majoră în școala noastră. A fost puțin complicat să apăr drepturile. Nu toți înțeleg acțiunile unui copil apărător al drepturilor omului. Însă a fost o experiență plăcută că am ajutat pe cineva.” (fată)

„Și în școala noastră bullyingul, la fel ca și discriminarea, este o problemă mare. Acum, elevii din școala noastră fac campanii de luptă împotriva bullyingului. Unii copii sunt discriminați după culoarea pielii, după naționalitate.” (băiat)

„Odată am apărat un băiat de clasa a cincea, pe care alți băieți, din clase mai mari, îl băteau pentru că era îmbrăcat sărac.” (băiat)

„Mi-am apărat propriile drepturi. Eram în clasa a cincea și o colegă mă lua peste picior, își bătea joc de mine. Eram discriminată după felul în care arăta corpul meu. Ea credea că face o glumă, însă eu mă simțeam rău. S-a iscat o bătaie între noi. Apoi i-am spus dirigintei, care a vorbit cu noi, cu părinții și situația mea s-a schimbat.

M-am mutat în altă școală și am împărtășit experiența mea cu noii colegi. Povestind experiența mea, pot ajuta alte fete care au trecut prin aceleași dificultăți ca și mine.

Acum sunt în clasa a noua.” (fată)

„Am apărat un copil de clasa a treia, pe care un alt copil, de clasa a noua, îl agresa verbal și fizic. Am intervenit și am anunțat părinții copilului agresat. Eu eram în clasa a șaptea.” (fată)

„O profesoară a luat în derâdere un elev care, din cauza unei probleme de sănătate, purta la lecție ochelari de soare. Profesoara nu îl credea și insista să-și scoată ochelarii. Într-o zi, în semn de protest, elevi și eleve din clasă au purtat ochelari de soare la lecția profesoarei.” (fată)

„Bunica nu este de acord cu felul în care mă îmbrac.” (fată)

„Părinții nu țin cont de opinia mea.” (fată)

Totodată, unii copii au menționat că este nevoie ca școlile să abordeze și tema acceptării față de copiii din comunitatea LGBT+.

Copiii, atunci când apără, monitorizează și promovează drepturile omului, au nevoie de sprijin din partea adulților (părinți, cadre didactice, autorități)

În cele mai multe cazuri de bullying și de alte tipuri de violență, copiii acționează singuri, se expun riscului de a fi agresați, hărțuiți; puțini dintre ei anunță dirigintele sau alt adult din școală, iar dacă o fac, anunță mai des părinții/îngrijitorii.

Corina Lungu, consultantă principală la Direcția învățământ general, Ministerul Educației și Cercetării, a mulțumit copiilor pentru deschidere și i-a încurajat să-și împărtășească experiențele de apărare a drepturilor în familie, la școală și în societate.

„Numărul în creștere de copii care acționează în baza drepturilor arată că drepturile omului sunt importante în educație. Vă încurajez în continuare să vă povestiți experiențele și să ne spuneți de ce fel de susținere aveți nevoie, astfel încât noi, cei de la MEC, împreună cu partenerii noștri, să vedem unde și cum putem interveni pentru a găsi soluții pentru ca fiecare copil să poată apăra, monitoriza și promova drepturile omului într-un mediu sigur”, a adăugat Corina Lungu.

Corina Lungu a participat și la sesiunea finală, din 8 decembrie, și a răspuns la întrebările copiilor. Reamintim că reprezentanta MEC a susținut, împreună cu peste 200 de profesori și profesoare de Educație civică, campania „Un mediu sigur pentru copiii apărători ai drepturilor omului” , pe care Platforma Copiilor, ghidată de CIDDC, a lansat-o în februarie 2022.

Începând cu 2022, Forumul Copiilor Apărători ai Drepturilor Omului se desfășoară anual, conform noului Regulament, potrivit unui ordin al MEC, la etapa locală și națională, și este un spațiu în care copiii împărtășesc propria experiență privind apărarea drepturilor omului, învață și se inspiră unii de la alții, formulând propuneri de îmbunătățire a cadrului normativ.

În cadrul Forumului, participanții/tele conștientizează importanța implicării copiilor și adulților în apărarea drepturilor omului; reflectează critic asupra activităților în procesul de apărare a drepturilor omului în diferite contexte de învățare; manifestă respect pentru practici, experiențe, metode și abordări diferite referitor la apărătorii drepturilor omului.

Forumul Copiilor Apărători ai Drepturilor Omului se realizează atât conform curriculumului la Educaţia pentru societate, cât şi în cadrul inițiativelor cetăţeneşti. Acestea permit elevilor/elevelor, într-o atmosferă formală şi nonformală, să aplice cele învăţate, să dezvolte relaţii autentice de cetăţenie cu instituţii şi membri ai comunităţii şi să-şi facă vocea auzită în calitate de cetăţeni. Drept rezultat, elevii/elevele obţin abilităţi durabile, care le sunt de folos în diferite contexte, asigurându-le premise temeinice pentru învăţare pe tot parcursul vieţii.

Statul trebuie să se asigure că toți copiii, indiferent dacă sunt sau nu la școală, primesc educație în domeniul drepturilor omului

Conform declarației Organizației Națiunilor Unite (ONU) privind Apărătorii Drepturilor Omului, orice persoană are dreptul, individual și în asociere cu ceilalți, să promoveze și să lupte pentru protecția și realizarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale la nivel național și internațional . În baza evenimentului „Ziua Discuției Generale”, creat de Comitetul ONU pentru Drepturile Copilului și dedicat în anul 2018 discuțiilor privind protecția și împuternicirea copiilor ce acționează ca apărători ai drepturilor omului, Comitetul a aprobat recomandări către titularii de obligații, pornind de la faptul că Statul trebuie să se asigure că toți copiii, indiferent dacă sunt sau nu la școală, primesc educație în domeniul drepturilor omului :

- Statele trebuie să conștientizeze care este rolul educației în împuternicirea copiilor apărători ai drepturilor omului și să întreprindă toate măsurile necesare pentru a oferi educație universală, liberă și de calitate.

- Statele trebuie să se asigure că copiii apărători ai drepturilor omului vor primi educație pentru drepturile omului, inclusiv instruire în domeniul drepturilor copilului și al Declarației Organizației Națiunilor Unite privind Apărătorii Drepturilor Omului.

- Statele trebuie să asigure participarea copiilor în școală, ca o componentă crucială a procesului de învățare, în cadrul căreia copiii învață să se exprime, să-și elaboreze propriile opinii, să îi asculte pe ceilalți și să devină cetățeni activi. Curriculumul școlar trebuie să fie corelat la realitățile copiilor și să fie reînnoit continuu, pentru a se adapta la contextul și nevoile copiilor.

- Statele trebuie să se asigure că în procesul educațional sunt incluse și instrumente de management al conflictelor, care să-i învețe pe copii să soluționeze conflictele, inclusiv bullyingul și hărțuirea, într-un mod nonviolent. Personalul școlilor trebuie să fie instruit corespunzător pentru a utiliza formele de educație și disciplină pozitivă, nonviolentă și participativă și a evita folosirea exclusivă a măsurilor punitive pentru a rezolva cazurile de violență între copii.

CIDDC susține copiii apărători ai drepturilor omului și le oferă suport în procesul de monitorizare, apărare și promovare a propriilor drepturi și a drepturilor altora (inclusiv elaborarea campaniilor de sensibilizare/conștientizare a opiniei publice); susține părinții, cadrele didactice, autoritățile, ONG-urile, Avocatul Copilului și alți titulari de obligații și le oferă suport să pună în practică drepturile CADO.

În acest Ghid , părinții, cadrele didactice, autoritățile publice, Avocatul Copilului, ONG-urile pot găsi informații utile și recomandări despre cum pot aplica drepturile CADO și cum pot oferi copiilor apărători un mediu sigur, un mediu în care CADO să se bucure de recunoaștere, vizibilitate, împuternicire și protecție.

Read more... 

Comunicarea părinte – copil, tema celui mai recent atelier de consolidare a capacităților echipei de formatori și formatoare de la Clubul Taților

Formatorii și formatoarele care facilitează Cluburi ale actualilor și viitorilor tați au participat la un atelier de consolidare a capacităților pe tema comunicării părinte – copil.

Atelierul a avut loc pe 18 noiembrie 2022, a fost facilitat de psihologii Diana Postu-Blăjinu și Sergiu Toma și a fost organizat de Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) în cadrul programului regional „Împreună împotriva stereotipurilor de gen și a violenței în bază de gen”. Programul este finanțat de Uniunea Europeană și implementat de UNFPA Moldova și UN Women Moldova.

În cadrul atelierului, formatoarele, formatorii au avut posibilitatea să participe la activități prin care și-au descoperit propriul stil de relaționare cu copiii și cum acesta le influențează calitatea relației. Au conștientizat mai multe aspecte din viața lor de familie.

Au reușit să treacă prin mai multe roluri pe care le-au adoptat: părinte, copil, cadru didactic, bunic/ă. Au exprimat gânduri și emoții în legătură cu propriul stil de comunicare cu membrii familiei. Au dedus care sunt nevoile și așteptările copiilor în cazul când aceștia se adresează după ajutor.

Formatoarele/formatorii au pus un mare accent pe nevoia de comunicare, pe disponibilitatea adulților de a petrece timp de calitate cu copilul.

Au dedus care sunt propriile dificultăți în procesul de comunicare și au emis idei cum poate fi îmbunătățită relația cu copiii.

Au descoperit cum poate fi utilizat jocul de rol, utilizând diferite păpuși muppets pentru a iniția discuția despre stilurile de comunicare. Fiecare participant/ă a intrat în rol și a reflectat profund asupra propriilor modele de comunicare cu copiii și a recunoscut propriile vulnerabilități și propriile puncte forte.

Unele participante au zis că vor aplica aceste metode cu siguranță la grupurile cu care lucrează.

Facilitatoarea și facilitatorul atelierului au ghidat echipa de formatori și formatoare cum să asculte copilul, cum să ofere validare emoțională, fără a interveni cu sfaturi.

„Am început să vorbesc altfel cu copilul meu, să-l ascult, chiar dacă îmi vine greu”

Totodată, formatorii și formatoarele au discutat despre modul în care membrii Cluburilor comunică cu propriii copii. De asemenea, au avut loc discuții despre ceea ce este Umbra fiecărei persoane, ceea ce este ascuns de ochii lumii și se păstrează în secret.

O participantă a vorbit despre transformarea personală pe care o parcurge odată cu tații care se implică la Clubul Taților: „Am început să vorbesc altfel cu copilul meu, să-l ascult, chiar dacă îmi vine greu”.

Facilitatorii atelierului recomandă echipei de formatori și formatoare să continue discuțiile despre implicarea tatălui și a mamei în procesul de creștere a copiilor, deoarece încă există stereotipuri legate de educația copiilor.

„Încurajez formatorii locali și formatoarele locale să descopere atât propria autenticitate, cât și autenticitatea persoanelor cu care interacțioează, să facă schimb de experiență despre modul în care au loc activitățile Cluburilor și despre modul în care subiectele sunt abordate.

De asemenea, încurajez echipa de formatori și formatoare să-și dea voie să simuleze diferite situații, pentru a-și forma noi competențe de facilitare a discuțiilor de grup; să simuleze activități de grup cu colegii, colegele, pentru ca acestea, ulterior, să fie aplicate în grupurile de actuali și viitori tați”, a concluzionat Diana Postu-Blăjinu, psihologă și formatoare națională în cadrul proiectului „Clubul Taților”.

Atelierul de formare „Comunicarea părinte – copil” a fost facilitat pentru a sprijini echipa de formatori și formatoare să conștientizeze partea invizibilă a comunicării (părintele este orientat spre scop, copilul – spre relație); să-și antreneze abilitatea de a asculta copilul, fără a-l întrerupe, și să încurajeze discursul liber din partea copilului.

Amintim că din octombrie 2020 până în prezent , CIDDC consolidează capacitățile a 19 formatori și formatoare care sprijină circa 190 de actuali și viitori tați din raioanele Strășeni, Fălești, Dondușeni, Glodeni, Drochia și din mun. Chișinău, membri ai Cluburilor/Școlilor actualilor și viitorilor tați.

Read more... 

Copiii LGBT+ din Republica Moldova au dreptul la un mediu educațional incluziv

Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului din Moldova (CIDDC) și Platforma Copiilor susțin campania „Copiii LGBT în Școala Ta”, dezvoltată în perioada iunie – octombrie 2022, în cadrul programului de instruire privind combaterea prejudecăților prin instrumente audiovizuale „Combating hate can be fun”, desfășurat de Centrul de informații GENDERDOC-M cu suportul financiar al Regatului Țărilor de Jos .

#CopiiiLGBTînȘcoalaTa este o campanie care se adresează cadrelor didactice din Republica Moldova pentru a sensibiliza adulții din comunitatea școlară să asigure copiilor LGBT+ un mediu educațional incluziv.

Campania se desfășoară în luna noiembrie și poate fi urmărită pe canalele de comunicare ale organizațiilor GENDERDOC-M și CIDDC și ale comunității Platforma Copiilor .

Campania prezintă o serie de materiale care au scopul să ajute profesorii și profesoarele să înțeleagă dificultățile pe care le întâmpină copiii LGBT+ din cauza stereotipurilor și a prejudecăților. De asemenea, profesorii și profesoarele au ocazia să-și testeze cunoștințele despre copiii comunității LGBT și despre propriul grad de acceptare a acestora.

Prin istoria Anei, o adolescentă din comunitatea LGBT+, aflăm cum stereotipurile față de un anumit grup de copii afectează toți copiii și cum copiii apărători ai drepturilor omului, cum este Maria, sunt expuși riscurilor.

Ana și Maria sunt personaje colective construite într-un proces de documentare, în care au fost valorificate atât experiențele și opiniile tinerilor și adolescenților din comunitatea LGBT+, cât și ale copiiilor și tinerilor care sunt din afara comunității LGBT+ și susțin drepturile persoanelor LGBT+.

„Ana își povestește experiența pentru că vrea să dea curaj copiilor LGBT să-și facă vocea auzită și, în mod special, pentru că vrea să dea curaj profesorilor, profesoarelor să asculte această voce, să treacă dincolo de barierele stereotipurilor și prejudecăților față de acești copii.

Și cadrele didactice au nevoie de curaj ca să se înțeleagă în primul rând pe ele însele, ca să înțeleagă ce stă în spatele prejudecăților pe care le au, apoi să înțeleagă emoțiile celor din jur. Multor cadre didactice le este frică să susțină drepturile comunității LGBT+ pentru că văd în asta riscuri, cum ar fi presiunea din partea comunității școlare, riscul că ar putea fi concediați sau că ar putea fi judecați de persoanele apropiate”, a menționat Tatiana Corcebaș-Onica, specialistă în comunicare și relații publice la CIDDC, autoarea campaniei.

În cadrul campaniei, de asemenea, au fost utilizate ca surse documentare: Raportul „Situația Copiilor și Tinerilor Apărători ai Drepturilor Omului din Republica Moldova” , prezentat de Platforma Copiilor la nivel internațional, în cadrul Evaluării Periodice Universale, în februarie 2022; Studiul „Educația sexuală - cum o face școala și ce poate fi diferit?” , lansat de Platforma Copiilor în 2021, date colectate la Forumul Copiilor Apărători ai Drepturilor Omului, Convenția cu privire la Drepturile Copilului, date prezentate de Centrul de informații GENDERDOC-M, Codul Educației al Republicii Moldova, Codul de etică al cadrului didactic.

Copiii care participă în programele CIDDC menționează că LGBT+ este un subiect care îi preocupă și li se încalcă drepturile atunci când își doresc să discute despre acest subiect. Copiii care susțin drepturile persoanelor LGBT+ sunt discriminați, hărțuiți, luați în derâdere, amenințați cu exmatricularea sau cu scăderea notelor.

„Nu ne putem exprima liber despre LGBT în școli, în comunitate, pentru că, în calitate de apărător al drepturilor comunității LGBT, ești asociat ca membru al acesteia și, pentru că acesta este tabu în țara noastră, te expui la bullying, online și offline, inclusiv din partea angajaților școlii. Și oamenii din jurul tău se implică în viața ta personală fără permisiune”, se menționează într-un raport al Platformei Copiilor.

Îndemnăm cadrele didactice să ofere copiilor LGBT+ din Republica Moldova un mediu educațional incluziv

Îndemnăm cadrele didactice să susțină campania #CopiiiLGBTînȘcoalaTa, să ofere copiilor LGBT+ din Republica Moldova un mediu educațional incluziv, să conștientizeze responsabilitatea persoanelor adulte cu privire la prevenirea și combaterea discursului de ură, a discriminării și bullyingului față de copii.

Îndemnăm cadrele didactice să accepte, să respecte și să promoveze diversitatea, încurajând elevii și elevele să inițieze discuții, reflecții pe tema identității de gen și a orientării sexual-romantice. Să încurajeze copiii în procese de monitorizare a drepturilor copiilor LGBT+. Să creeze în școală un mediu în care oamenii, atât copiii, cât și adulții, au grijă unii de alții, cu respect pentru demnitatea umană și propria identitate (de gen, culturală etc.)

Totodată, încurajăm personalul școlar să prevină, să identifice și să răspundă la cazurile de bullying.

Pentru mai multe informații despre cum pot fi spijiniți copiii LGBT+, cadrele didactice pot contacta Centrul de informații GENDERDOC-M .

Un profesor/o profesoară care observă, ascultă, ajută, susține un copil LGBT+ s-ar putea să fie prima persoană de încredere din viața lui.

Susținem această campanie pentru că ne dorim o societate cu mai multă înțelegere, grijă și respect pentru ființa umană. Copilul este o ființă umană cu nevoi fundamentale și drepturi depline. Valorizăm diversitatea și, prin acțiunile noastre, avem grijă unii de alții.

Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) este o organizaţie neguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului.

Platforma Copiilor este o comunitate care pledează pentru drepturile copilului și ale omului, lansată în 2017 de CIDDC. Contribuie la împuternicirea copiilor. Inițiază și elaborează diverse cercetări și campanii privind drepturile copilului/omului în familie, școală, comunitate. Reprezintă primul grup de copii apărători ai drepturilor omului care pledează pentru drepturile CADO în procesul internațional de Evaluare Periodică Universală. Crește gradul de conștientizare al autorităților privind recunoașterea CADO și elaborează un capitol privind CADO în viitoarea lege cu privire la apărătorii drepturilor omului.

Read more... 

Termeni de Referință. Concurs de selectare a 2 consultanți care vor realiza un curs de analiză tranzacțională pentru profesioniștii din sectorul educație în vederea sprijinirii integrării copiilor refugiați în instituțiile de învățământ din RM

1. CONTEXT

Centrul de informare și documentare pentru Drepturile Copilului (CIDDC) este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md.

Conștientizând necesitatea susținerii psihoemoționale a profesioniștii din sectorul educație (cadre didactice și manageriale din învățământul preșcolar, primar și secundar general), a reconectării cu ei înșiși și cu resursele lor interne pentru a putea deveni, la rândul lor, o resursă pentru copiii și părinți, inclusiv refugiați, CIDDC oferă cadrelor didactice posibilitatea de a participa la un curs/ program de Analiză Tranzacțională.

Activitățile se realizează în parteneriat cu Organele Locale de Specialitate în Domeniul Învățământului din Bălți, Cahul, Orhei și Criuleni în cadrul proiectului "Suport pentru incluziunea copiilor refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova", implementat de CIDDC în parteneriat cu APSCF, în programul de granturi al proiectului "Sprijin pentru refugiați sub umbrela APSCF", cu suportul financiar al donatorului Diakonie Katastrophenhilfe.

2. SARCINI ȘI LIVRABILE

Consultantul-facilitatorul va avea următoarele sarcini și responsabilități:

- Elaborarea conceptului programului de analiză tranzacțională (1 program include 6 sesiuni);

- Livrarea a două programe de formare (1 program pentru Educatori, metodiști și directori IET și 1 program pentru Cadre didactice și de conducere de la treapta primară, gimnazială, liceală, psihologi școlari);

- Participarea la ședințele de lucru privind organizarea programului de formare;

- Menținerea comunicării cu profesioniștii din sectorul educației instruiți între sesiuni;

- Evaluarea pre și post instruire a persoanelor instruite;

- Elaborarea rapoartelor în urma desfășurării programului de formare, conform modelului oferit de CIDDC

- Respectarea cerințelor menționate în acești Termeni de Referință în timp util și la cele mai înalte standarde.

3. TERMENUL DE REALIZARE ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ

Serviciile urmează să fie realizată în perioada noiembrie 2022 - martie 2023.

Consultantul va prezenta oferta financiară conform modelului: I. Date despre aplicant/ofertant: nume/ prenume, telefon, email,documente anexate la această ofertă, care confirmă eligibilitatea ofertantului (a se vedea dosarul aplicantului). II. Oferta financiară în lei moldovenești, incluzând suma brută ( din aceasta vor fi reținute contribuțiile şi impozitele achitate de aplicant conform legislației în vigoare. Suplimentar se va calcula și achita fondul social – 24%) , cu specificarea unui preț fix total pentru livrabile (atelier, agendă, raport) însoțită de o defalcare a costurilor.

4. CALIFICĂRI ȘI ABILITĂȚI

· Competențe de valorizare a demnității umane, drepturilor omului și diversității;

· Studii universitare în domenii relevante;

· Cunoașterea cadrului legal în domeniul educației și a drepturilor copilului;

· Cunoștințe și experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului;

· Experiență în elaborarea și facilitarea cursurilor de instruire bazate pe principiile și tehnicile analizei tranzacționale;

· Abilități analitice, capacitatea de a sintetiza și de a prezenta cu claritate procese și aspecte complexe abordate în cadrul cursului și în documentele scrise (agende, rapoarte);

· Abilități de lucru în echipă;

· Cunoașterea limbilor română (excelent).

5. DOSARUL APLICANTULUI ȘI PROCEDURA DE SELECTARE

Toate ofertele trebuie să conțină:

  • CV-ul actualizat incluzând date privind experiența în domeniu;
  • Copia documentelor ce atestă studiile/ expertiza în domeniu.
    Conceptul cursului/ programului de analiză tranzacțională ce urmează a fi livrat specialiștilor în educație
  • Oferta financiară.

Selecția consultanților-formatori se bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecția copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor și activităților CIDDC, precum și în afara organizației. CIDDC are o politică de protecție a copilului; formatorii selectați vor semna o declarație prin care se vor angaja să respecte prevederile acesteia.

Selecția se va realiza în două etape:

Într-o primă etapă, eliminatorie, CIDDC va evalua, pe baza documentației transmise, admisibilitatea candidaturilor sub aspectul îndeplinirii următoarelor cerințe:

  • respectarea termenului limită pentru depunerea dosarului;

· respectarea documentației de înscriere indicate în termenii de referință.

În a doua etapă se vor examina candidații preselectați din prima etapa, urmărind îndeplinirea de către aceștia a calificărilor si abilitaților solicitate. Aplicațiile vor fi evaluate în baza următoarelor criterii:

Criteriu

Pondere

Experiența consultantului-facilitator în prestarea serviciilor solicitate

30%

Conceptul cursului/ programului de analiză tranzacțională ce urmează a fi livrat specialiștilor în educație

40%

Experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului

10%

Oferta financiară

20%

Dosarul va fi prezentat în format electronic la adresa de email Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. cu mențiunea„Consultant analiză tranzacțională” până la data de 8 noiembrie 2022, ora 18:00.

Dosarele incomplete sau expediate după termenul limită nu vor fi evaluate.

Pentru informații adiționale, nu ezitați să ne scrieți la adresa Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. .

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord că datele dvs. personale vor fi utilizate în procesul de recrutare. Documentele ce conțin date cu caracter personal se vor păstra doar pentru perioada de recrutare.

Read more... 

Контакты

Адрес: улица Еуджен Кока, 15, Кишинэу,
Република Молдова, MD-2008

Тел./Факс: (+373 22) 747813, 716598, 744600

Емайл: Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

Стань Послом 2%

Sustin 2%! Поддерживаю 2%! 

Медиа партнер:

Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente

Top of Page