Interviu cu Irina. Copiii își ajută semenii și rup barierele sociale

Copiii își ajută semenii și rup barierele sociale
Interviu cu Irina, elevă în clasa a X-a (raionul Ștefan Vodă)

Irina este membră a altui grup de inițiativă. Ea a lucrat asupra proiectului alături de colegii din clasa ei.

- Irina, spune-mi care era scopul proiectului vostru?
- Noi ne-am propus să îmbunătățim condițiile sanitaro-igienice a apei pe care o consumă elevii liceului. Soluția pe care am găsit-o consta în procurarea și instalarea a 2 dozatoare de apă, dotate cu filtre.

- Ați întâlnit anumite dificultăți în implementarea proiectului?
- Da. Cel mai greu a fost să găsim magazinul de la care am procurat aparatele. De la Ștefan Vodă a trebuit să mergem tocmai la Bălți. A fost greu să găsim și finanțatori, iar pe unii, după ce i-am găsit, i-am pierdut pentru că nu aveam cont în bancă și nu aveam cum să primim ajutorul financiar de la ei.

Interviu cu Mihaela. Copiii își ajută semenii și rup barierele sociale

Copiii își ajută semenii și rup barierele sociale
Interviu cu Mihaela, elevă în clasa a VII-a (raionul Drochia)

50 de grupuri de copii din raioanele Drochia și Ștefan Vodă au învățat cum pot rezolva problemele cu care se confruntă semenii lor; se descoperă pe sine, își dezvoltă abilitățile și comunică fără bariere sociale – toate au loc în cadrul proiectelor comunitare pe care le-au gândit și implementat împreună cu profesorul de educație civică.

Mihaela este membrul unui grup de inițiativă și ne vorbește astăzi despre cum a lucrat asupra proiectului și cât de mult a schimbat-o această experiență.

- Mihaela, care a fost scopul proiectului pe care l-ai realizat alături de colegii tăi?
- Prin proiectul pe care l-am realizat am vrut să îmbunătățim calitatea orelor de educație fizică; să le facem mai interesante și să implicăm cât mai mulți copii în activități sportive, prin procurarea unui echipament sportiv diversificat.

Copiii din Moldova discută cu guvernanții despre respectarea drepturilor copilului

Copiii din Moldova discută cu guvernanții despre respectarea drepturilor copilului

Peste 100 de copii prezintă guvernanților rapoarte despre: nondiscriminare și protecția față de violență, accesul și calitatea educației, cunoașterea și înțelegerea drepturilor copilului. Forumul Național al Copiilor 2013 întrunește 102 copii, membri ai diferitor grupuri de lucru şi consilii consultative.

Campanie de prevenire a violenței față de copii!

Campania cu genericul „Protejează-mi copilăria”, lansată astăzi de către Ministerul Muncii, Protecției Sociale și Familiei în parteneriat cu UNICEF, mediul de afaceri și societatea civilă, își propune să reducă cazurile de violență asupra copiilor, prin informarea părinților și familiilor despre metodele pozitive de disciplinare.

Copiii învață cum să-și aleagă viitoarea profesie

Chișinău – 55 de copii din clasele a 8-a și a 9-a din gimnaziile internat Bender și Orhei au participat la stagiul de dezvoltare a abilităților de viață necesare pentru angajarea în câmpul muncii, în perioada 17-20 octombrie. „Este o activitate dintre cele de prevenire a riscurilor la care sunt expuși copiii și de pregătire pentru viața independentă căreia va trebui să facă față după absolvirea gimnaziului, dar și acum”, spune Aliona Stepan, coordonatoare proiectului.

Fără manuale şi caiete, doar cu IPAD-uri

Fără manuale şi caiete, doar cu IPAD-uri

Fără pixuri și caiete, iar în loc de cărți - doar un iPad. Să fie oare tabletele electronice cele care vor revoluționa sistemele de învățământ din întreaga lume?

Tot mai multe state cred în asta și investesc milioane de euro în dotarea școlilor cu tehnologii inteligente.

Spre exemplu, olandezii au creat deja o serie de şcoli cu sistem complet nou ca structură şi abordare, în care fiecare elev va avea un iPad, iar profesorii vor folosi iPad-urile proiectând conţinutul ecranului pe table virtuale. Şcolile nu vor avea program strict, iar educaţia va fi bazată pe responsabilitatea studentului. În noile şcoli nu vor exista planuri de lecţie, stilouri, programe, profesori la catedră, şedinţe cu părinţii, note, zile fixe de cursuri sau vacanţe. Elevii vor putea studia lucrurile care îi interesează în mod deosebit, într-un ritm propriu. Dar şcolile vor avea şi activităţi care nu implică tabletele electronice, precum pictură, desen sau sport. Iniţial, aproximativ o mie de elevi cu vârsta cuprinsă între 4 şi 12 ani vor putea fi şcolarizaţi în aceste școli.

Concurs de granturi mici pentru susţinerea iniţiativelor comunitare ale grupurilor de elevi

Centrul de Informare şi Documentare privind Drepturile Copilului din Moldova (CIDDC) în parteneriat cu Ministerul Educaţiei și Direcţiile de Învăţământ Drochia și Ștefan-Vodă cu sprijinul organizaţiilor Swedish Organisation for Individual Relief (SOIR Moldova) şi ERIKS Development Partner din Suedia

ANUNŢĂ
CONCURS DE GRANTURI MICI PENTRU SUSŢINEREA INIŢIATIVELOR COMUNITARE ALE GRUPURILOR DE ELEVI

Vor fi susţinute 30 de iniţiative comunitare, de scurtă durată (1,5-2 luni), prezentate de grupuri de elevi. Mărimea maximă a grantului – 5000 lei.

Obiective:

  1. De a contribui la incluziunea socială şi educaţională a copiilor reprezentând diferite grupuri sociale.
  2. De a încuraja grupurile de elevi să participe la identificarea, analiza şi soluţionarea propriilor probleme, în cadrul orelor de educaţie civică şi în afara lor.
  3. De a stimula elevii să identifice resursele disponibile în comunitatea lor şi să stabilească relaţii de colaborare cu diverşi parteneri locali.

„Conectează-te!”- concurs deschis pentru toate școlile

Ministerul Educației lansează concursul de selectare a școlilor pilot, care vor beneficia de proiectul „Conectează-te! TIC pentru succes în învăţare”. Proiectul se va desfășura pînă în anul 2016.
Prin acest proiect, Ministerul Educaţiei îşi propune să introducă instruirea asistată de calculator, atît la lecţii, cît şi în procesul de pregătire individuală. Astfel, fiecare elev din clasa VII-a şi a X-a din şcolile pilot va beneficia de instruire asistată de calculator, iar profesorii ce predau la clasele nominalizate vor utiliza tehnologiile informaționale și de comunicație în procesul educaţional.

Copiii din raioanele Ștefan Vodă și Drochia prezintă soluții pentru 54 de probleme din comunitate

Comunicat de presă

Copiii din raioanele Ștefan Vodă și Drochia prezintă soluții pentru 54 de probleme din comunitate

31-05-2013, Chișinău - Incluziunea socială a copiilor și tinerilor este un subiect actual și reprezintă o adevărată provocare pentru cadrele didactice. Adesea, procesul este asociat cu integrarea școlară a copiilor cu nevoi speciale. 50 de profesori de educație civică din raioanele Drochia și Ștefan-Vodă spun că incluziunea socială presupune oferirea oportunităților egale de participare în cadrul diferitor activități tuturor copiilor, indiferent de gen, limba vorbită, religie, opinia lor sau a părinţilor, originea lor naţională, etnică sau socială, starea de sănătate sau situaţia materială.

„Diferiți și egali” – Buletin informativ al copiilor mediatori

Copiii mediatori din raionul Călărași își prezintă în cea de-a doua ediție a buletinului informativ "Diferiți și egali" opiniile cu privire la serviciul ce urmează a fi creat – Telefonul Copilului. Ei oferă sugestii despre modul în care trebuie să funcționeze acest serviciu, temele pe care ar dori să le vorbească la telefonul copilului, profilul operatorului și crearea unor parteneriate cu responsabilii de protecția copilului, pentru a putea sancționa persoanele despre care copiii vor povesti.

Tot în acest buletin, copiii își împărtășesc realizările și dificultățile pe care le au în rol de mediator, adresează mesaje către profesori, diriginți și colegi în vederea combaterii discriminării.

Subscribe to this RSS feed

Contacts

Adresa: Eugen Coca Street no. 15, Chisinau,
Republic of Moldova, MD-2008

Tel./Fax: (+373 22) 747813, 716598, 744600

Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Ambasador 2%

Sustin 2%! Support 2%! 

Media partner:

Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente

Top of Page