CIDDC - Centrul de Informare şi Documentare privind Drepturile Copilului din Moldova

Ultimile știri 4

Educație și umanitate în sprijinul copiilor refugiați

Potrivit datelor furnizate de UNHCR, în 2022, Republica Moldova a găzduit peste 100.000 de refugiați ucraineni, dintre care aproximativ 40% erau copii. Incluziunea acestora în sistemul educațional moldovenesc a reprezentat o provocare majoră pentru autorități, cadrele didactice și comunitățile locale. Studiile arată că trauma războiului, migrația forțată și dificultățile de adaptare la un mediu nou pot afecta profund procesul de învățare și dezvoltare emoțională a copiilor.

Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC), în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării (MEC), a implementat un program de formare pentru cadre manageriale și didactice la toate treptele de școlaritate, destinat să sprijine incluziunea copiilor refugiați în sistemul educațional din Republica Moldova. Acest program a fost dezvoltat în cadrul proiectului: „Răspuns de urgență pentru satisfacerea necesităților de bază ale refugiaților și comunităților gazdă afectate de criza din Ucraina în Moldova prin realizarea nevoilor de bază, educație, protecție și servicii MHPSS”, implementat de CIDDC cu suportul financiar oferit de World Vision International și Aktion Deutschland Hilft (ADH), în perioada februarie 2024 – martie 2025. Scopul principal al proiectului fiind crearea unui mediu educațional sigur, protectiv și accesibil pentru toți copiii, indiferent de originea sa, naționalitate și limba vorbită.

Programul a fost implementat în mai multe raioane din Republica Moldova: Basarabeasca, Bălți, Căușeni, Cimișlia, Criuleni, Leova și UTA Găgăuzia, incluzând peste 800 de cadre didactice și manageriale de la toate treptele de școlaritate. Cadrele didactice au participat la o serie de opt ateliere de formare, menite să consolideze abilitățile cadrelor didactice pentru a crea medii prietenoase și competențe necesare pentru promovarea incluziunii a copiilor, cu un accent particular pe copiii refugiați.

Printre instituțiile implicate se numără și Liceul „A. Pușkin” din Căușeni, care este un exemplu de bună practică în incluziunea copiilor refugiați și demonstrează cum implicarea profesorilor și cadrelor manageriale pot transforma spațiul educațional într-un mediu sigur și incluziv pentru fiecare copil, în special copiii în situații de risc.

„Primele interacțiuni cu acești copii au fost profund emoționante, dar și dificile. Mulți dintre ei și familiile lor trăiau încă sub șocul experiențelor traumatizante: pierderea locuințelor, despărțirea de cei dragi și adaptarea la o țară nouă.” explică Natalia Bichir, director adjunct pentru relații educaționale la Liceul „A. Pușkin” din Căușeni.

În primăvara anului 2022, odată cu declanșarea războiului din Ucraina, liceul a susținut 44 de copii refugiați. Natalia descrie cum, „Atmosfera caldă și primitoare creată de colectivul liceului, atât la ore, cât și în timpul pauzelor, a contribuit semnificativ la diminuarea anxietății și la crearea unui mediu stabil pentru acești copii.”

Adaptarea la un curriculum diferit a fost o provocare majoră „Materii precum limba română, literatura română sau istoria românilor nu erau incluse în programa ucraineană. În plus, mulți copii refugiați au continuat să studieze online în școlile lor din Ucraina, ceea ce le-a limitat participarea regulată la cursurile din liceu.” explică Natalia.

Pentru a face față acestor dificultăți, echipa liceului a dezvoltat o strategie complexă. „Profesorii au dedicat timp suplimentar pentru a lucra individual cu ei, completând lacunele și adaptând materialele didactice. În unele cazuri, au inclus elemente din cultura ucraineană, cum ar fi studiul poeziilor sau tradițiilor ucrainene, pentru a-i ajuta să se simtă conectați cu rădăcinile lor”, adaugă Natalia.

Au fost organizate cursuri speciale de limba română și ucraineană pentru a reduce barierele lingvistice, iar prin sprijinul partenerilor internaționali, liceul a creat un laborator digital modern. Acesta a devenit un spațiu accesibil tuturor elevilor, oferindu-le noi oportunități de învățare și cooperare.

Copiii refugiați au fost implicați activ în viața comunității școlare. „Excursiile, programele culturale și cercurile educative i-au ajutat să se integreze și să formeze relații cu colegii din Republica Moldova.” povestește Natalia.

Abordările individualizate a permis copiilor să asimileze materia într-un ritm adaptat nevoilor lor. În timpul verii, mulți dintre acești elevi au mers în tabere, unde au interacționat cu colegii moldoveni și au format prietenii.

„Deși provocările nu au lipsit, copii refugiați au fost primiți cu deschidere și empatie, iar aceste relații au contribuit semnificativ la procesul lor de adaptare. Fiecare pas făcut împreună cu acești copii a fost un exemplu de solidaritate și speranță,” concluzionează Natalia.

Natalia a subliniat că experiența lucrului cu copiii refugiați i-a învățat pe toți din liceu lecții valoroase despre compasiune, toleranță și cooperare. Liceul „A. Pușkin” din Căușeni nu a fost doar un loc de învățare pentru acești copii, ci și un refugiu, o comunitate în care au găsit sprijinul și siguranța de care aveau nevoie.
Referință: UNHCR Moldova, raport anual 2022, disponibil la unhcr.org.
_________________
Programul este realizat în cadrul proiectului „Răspuns de urgență pentru satisfacerea necesităților de bază ale refugiaților și comunităților gazdă afectate de criza din Ucraina în Moldova prin realizarea nevoilor de bază, educație, protecție și servicii MHPSS”, implementat de CIDDC cu suportul financiar oferit de World Vision International și Aktion Deutschland Hilft (ADH), în perioada februarie 2024 – martie 2025.

Read more... 

Activitatea grupului CADO pentru drepturile copilului: iulie – decebrie 2024

În a doua jumătate a anului 2024, grupul CADO pentru Drepturile Copilului a desfășurat activități care s-au concentrat pe învățarea, reflecția și promovarea drepturilor copilului. Grupul, format din 23 de membri cu vârste între 12 și 16 ani, provenind din 21 de raioane diferite ale Republicii Moldova, a fost constituit în urma unor aplicări deschise ce au avut loc în vara acestui an. Procesul de selecție a membrilor a implicat și copii dintr-o componență anterioară a Platformei Copiilor, CADO pentru ESC (educație sexuală comprehensivă), pentru a asigura diversitatea membrilor și dar și obiectivitate în proces.

Activitățile desfășurate

Din iulie până în decembrie, grupul a participat la 5 ateliere de lucru , cu activități de învățare non-formale, prin care copiii au explorat subiecte esențiale despre drepturile omului, în special drepturile copilului:

  • Ce este Convenția cu privire la Drepturile Copilului și de ce este importantă.
  • Cine sunt titularii de obligații și titularii de drepturi , precum și relația dintre aceștia.
  • Cine asigură drepturile copilului la nivel local, raional, național și internațional.
  • Standardele de participare a copilului.

· Cum drepturile sunt universale, indivizibile, inalienabile, interdependente și interconectate.

Un accent deosebit a fost pus pe patru subiecte alese de membri, în urma votării celor mai actuale subiecte pe care urma să le abordăm:

  • Dreptul la protecție față de abuz și neglijare.
  • Dreptul la opinie.
  • Scopul educației.
  • Dreptul la protecția vieții private.

În timpul activităților, copiii au reflectat asupra propriilor experiențe și ale semenilor lor, legate de respectarea sau nerespectarea drepturilor.

„Mi-a plăcut cum la unul dintre ateliere, am lucrat cu articolele în baza studiilor de caz, să vedem ce drepturi sunt încălcate. Nu știam că unele organe, precum consiliul din primărie, răspund de drepturile noastre. ” - menționează un membru.

Un alt membru împărtășește că „Ce m-a impresionat a fost să aflu că, deși copiii pot avea responsabilități, ei nu au obligații. Acest lucru mi-a oferit o perspectivă nouă despre rolul adulților și cum aceștia trebuie să ne protejeze.”

Campania „Înțelegem Drepturile Copilului”

Unul dintre rezultatele principale ale activității grupului a fost conceperea campaniei „Înțelegem Drepturile Copilului”. Membrii au identificat puncte cheie esențiale care ar trebui să fie cunoscute atât de copii, cât și de adulți. Campania include o serie de 8 videoclipuri și mi multe postări informative, care abordează tematici relevante pentru drepturile copilului. Conținutul campaniei poate fi urmărit pe pagina de Instagram și Facebook a Platformei Copiilor , dar și Instagramul CIDDC și pagina de Facebook a organizației.

Grupul a fost implicat în toate etapele de implementare a campaniei: de la conceperea și crearea ideilor conținutului, până la oferirea de feedback pentru materialele realizate: „Mi-a plăcut când deja am decis ce videoclipuri vor fi, că am dat idei pentru scenarii. E interesant să vedem cum campania prinde formă.” - ne spune o membră a grupului.

Participarea la Forumul Național al Drepturilor Copilului

Un alt moment semnificativ din activitatea grupului a fost participarea la Forumul Național al Drepturilor Copilului pe 20 noiembrie. Evenimentul, organizat de Avocatul Poporului pentru Drepturile Copilului, a oferit un spațiu de dialog între copii și autorități.

În cadrul forumului, membrii grupului au prezentat experiențele lor și ale semenilor legate de cele patru drepturi discutate și în campanie. De asemenea, au vorbit despre activitatea grupului și despre rezultatele obținute până la acel moment.

Pentru a se pregăti, grupul a avut un atelier special cu o săptămână înainte, unde au discutat despre prezentările lor și posibilele riscuri. Un participant a spus despre experiența la forum: „M-am simțit liber și nu m-am temut să spun nimic. Nimeni nu m-a întrerupt, iar asta m-a ajutat să am curajul să-mi exprim opinia.”

Activitatea grupului CADO pentru Drepturile Copilului a oferit membrilor ocazia de a învăța despre drepturile copilului, de a-și împărtăși propriile experiențe cu semenii și de a contribui la promovarea drepturilor copilului.

„A fost un proces foarte confortabil și deschis. M-am simțit ascultat, liber și am colaborat bine cu ceilalți.” - membru a grupului.

Activitatea grupului este realizată în cadrul proiectului „Consolidarea și Protejarea Drepturilor Copilului în Republica Moldova” , implementat, în perioada 1 iunie – 31 decembrie 2024, de Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului ( @ciddc.moldova), în cooperare cu Ambasada Germaniei în Republica Moldova și cu suportul financiar oferit de Ministerul Federal al Afacerilor Externe al Germaniei .

GALERIE FOTO:

Read more... 

Paternitatea Modernă: Experiența lui Victor la Clubul Taților

Paternitatea Modernă: Experiența lui Victor la Clubul Taților

Tații care aleg să se implice activ în viața copiilor lor nu doar că construiesc relații mai solide cu aceștia, dar joacă și un rol important în crearea unei societăți mai echilibrate. Victor este tată a doi copii și locuiește în Costești, Ialoveni el a crescut cu un model de tată dedicat, care a avut un impact profund asupra vieții sale. „Îmi amintesc cum petreceam timp de calitate cu tata, învățând să fac lucrurile cu răbdare. Aceasta mi-a oferit un model al rolului unui tată implicat, iar acum vreau să ofer aceeași experiență copiilor mei”, spune Victor.

Decizia de a participa la #ClubulTaților a venit din dorința de a învăța mai multe despre rolul său de părinte și de a împărtăși provocările și bucuriile paternității cu alți tați. „Am ales să mă alătur #ClubulTaților pentru a construi o relație deschisă și profundă cu copiii mei, precum și pentru a descoperi strategii care să mă ajute să fac față provocărilor moderne ale paternității. Pentru mine este important ca copiii să mă vadă nu doar ca pe o figură autoritară, ci ca pe un sprijin de încredere.”

Victor își propune să fie un tată implicat, promovând echilibrul și colaborarea între părinți. În cele două luni de când frecventează clubul, el a discutat despre rolul taților în îngrijirea copiilor și despre echilibrul între viața profesională și familială. Deși subiectele abordate sunt foarte utile, el consideră că ar fi interesant să se discute și despre gestionarea certurilor între frați. „Clubul mi-a oferit un spațiu unde să împărtășesc experiențe și să învăț din poveștile altor tați. Cum gestionează alții situațiile de criză a copiilor sau conflictele între ei? Ar fi util să discutăm și despre cum să atenuăm certurile dintre copii”, spune Victor.

Implicarea în viața copiilor l-a ajutat să înțeleagă cât de important este să fie prezent și să ofere sprijin emoțional. „Am realizat că, pentru a crea un mediu familial armonios, trebuie să fiu un exemplu de calm și înțelegere. Fiecare interacțiune cu copiii mei este o oportunitate de a le arăta cum să comunice și să rezolve conflictele. Acesta este rolul unui părinte implicat.”

Implicarea taților – cheia unei familii echilibrate

Victor observă o tendință socială în care mamele sunt adesea presate să își asume toate responsabilitățile legate de educația și îngrijirea copiilor, iar tații rămân în plan secundar. „De multe ori, chiar dacă tații au timp, aleg să nu se implice, poate din cauza tradițiilor moștenite sau a presiunilor sociale. Când merg să iau copiii de la grădiniță, sunt de obicei singurul tată printre 10 mame”, afirmă Victor.

El este convins că tații trebuie să se implice la fel de mult ca și mamele în viața de zi cu zi a copiilor. „Responsabilitățile legate de creșterea copiilor și treburile casnice revin adesea doar mamelor. Este o moștenire culturală care trebuie schimbată. Doar prin implicare și comunicare putem construi legături reale cu copiii noștri.”

„Când ies cu copiii în parc, primesc adesea întrebări de genul: 'Unde e mama?' sau 'Ești dădacă?' Este clar că societatea încă mai are o percepție învechită asupra rolului taților. Vreau să schimb asta pentru copiii mei. A fi tată nu înseamnă doar a contribui financiar, ci și a fi acolo pentru teme, a pregăti cina sau a asculta poveștile de la școală.”

Beneficiile implicării egale

Victor a observat cum comunicarea și relația cu copiii săi s-au îmbunătățit considerabil. „Când un tată se implică cot la cot cu mama, copilul simte asta. Copiii mei vin la mine să-mi povestească despre ziua lor, se simt ascultați și protejați, și asta le oferă siguranță.” Participarea activă a părinților contribuie la un mediu familial mai armonios și la dezvoltarea sănătoasă a copiilor.

„Când soția mea este plecată, copiii știu că pot conta pe mine. Fie că e vorba de a pregăti masa, a-i ajuta cu temele sau a discuta despre ziua lor, eu sunt acolo pentru ei,” adaugă el. Victor speră că și copiii lui, când vor deveni părinți, vor adopta aceeași abordare: „Să fie implicați, să colaboreze și să construiască o familie bazată pe respect și egalitate.”

Clubul Taților – O schimbare de perspectivă

Participarea la #ClubulTaților a transformat perspectiva lui Victor asupra paternității, ajutându-l să realizeze că implicarea activă nu este doar o responsabilitate, ci și o oportunitate de a crea amintiri durabile și de a modela viitorul copiilor săi. „Fiecare interacțiune cu copiii mei este o șansă de a le oferi nu doar sprijin, ci și un model de comportament. Mă simt responsabil nu doar pentru a le satisface nevoile, ci și pentru a-i învăța să devină oameni echilibrați și empatici.”

În discuțiile din club, Victor a auzit povești ale altor tați care s-au confruntat cu provocări similare, oferindu-i nu doar o nouă perspectivă, ci și curajul de a-și explora emoțiile și vulnerabilitățile. „Înțelegerea că nu sunt singur în acest parcurs m-a ajutat să mă simt mai încrezător în abordările mele. A fi tată înseamnă să te adaptezi, să înveți și să crești împreună cu copiii.”

Victor a conștientizat că rolul său de tată nu se limitează la activitățile de zi cu zi, ci și la a fi un mentor, un ghid, un partener de dialog.„Vreau să cultiv un mediu în care copiii se simt liberi să-și exprime emoțiile și să abordeze subiecte sensibile, fără frica de a fi judecați,”subliniază el.

Această transformare în gândire și acțiune îl determină să aspire nu doar să fie un tată bun, ci și un model de implicare și colaborare pentru generația următoare. „Sper că prin exemplul meu, copiii mei vor învăța importanța egalității și a sprijinului reciproc în cadrul familiei. A fi un tată activ este o alegere care le va influența pozitiv viața,” concluzionează Victor.

#ClubulTaților oferă un spațiu în care tații și viitorii tați primesc resurse și sprijin pentru a se implica activ nu doar în creșterea și educarea copiilor, ci și în sarcinile casnice, promovând egalitatea în familie și prevenind violența. Cluburile Taților sunt organizate în raioanele Fălești, Ștefan Vodă, Ialoveni, Căușeni și în municipiul Chișinău.

Clubul Taților este un proiect dezvoltat în cadrul programului regional „EU4Gender Equality: Împreună împotriva stereotipurilor de gen și a violenței pe bază de gen”, finanțat de Uniunea Europeană, implementat de UNFPA Moldova și UN Women Moldova cu suportul CIDDC.

Read more... 

Ziua Internațională a Drepturilor Copilului – un prilej de reflecție și acțiune!

Pe 20 noiembrie 2024, de Ziua Internațională a Drepturilor Copilului, Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) în colaborare cu Facultatea de Științe ale Educației, Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău și cu suportul financiar oferit de ERIKS Development Partner, a organizat o masa rotundă cu genericul „Educația privind drepturile copilului”. Evenimentul a reunit profesori, studenți, masteranzi și experți într-un dialog deschis despre protecția copilului față de orice formă de violență și importanța educației în domeniul drepturilor copilului.

Evenimentul a subliniat faptul că fiecare copil are dreptul să fie protejat, ascultat și respectat, iar adulții joacă un rol cheie în promovarea și protejarea acestor drepturi fundamentale. În cadrul evenimentului au avut loc trei ateliere interactive în timpul cărora participanții și participantele au învățat despre:

- Aplicația interactivă „Provocările lui Dragoș”

În cadrul atelierului Diana Postu-Blajinu, psihologă și formatoare CIDDC , a subliniat importanța metodei „Provocările lui Dragoș” în prevenirea abuzului față de copii și a demonstrat cum tehnologia poate sprijini educația.
„Metoda „Provocările lui Dragoș” reprezintă o oportunitate extraordinară de a le oferi copiilor un spațiu sigur, unde să înțeleagă și să discute despre drepturile lor, precum și despre modalitățile de a recunoaște și reacționa la situațiile de abuz. Este esențial să îi ascultăm și să observăm cu atenție ceea ce ne transmit, pentru a le asigura un mediu în care să se simtă în siguranță și să fie protejați. Respectarea confidențialității este, de asemenea, un principiu fundamental în acest proces, deoarece încrederea copiilor în adulți este cheia pentru a le oferi sprijinul de care au nevoie.” a spus Diana Postu-Blajinu.

„Este o metodă interesantă de predare, care elimină barierele dintre adulți și copii. Atunci când nu vorbesc despre ei înșiși, ci despre personaje, copiii găsesc mai multe soluții și devin mai deschiși să împărtășească și să își exploreze propriile experiențe.” a menționat o participantă.

Aplicația interactivă „Provocările lui Dragoș” este un instrument educațional care sprijină prevenirea abuzului față de copii prin utilizarea videourilor și a unui ghid metodologic. Aceasta este organizată astfel:

1. Videourile „Provocările lui Dragoș” - filme animate scurte care scot în evidență cazuri de intimidare, tachinare, abuz fizic, emoțional, sexual față de copii. Secvențele video reprezintă situații din viața personajului principal și a semenilor săi în diverse circumstanțe sau locuri: la școală, în stradă sau acasă, atât în relație cu alți copii cât și cu adulții. Animațiile pot fi accesate pe site-ul www.drepturilecopilului.md - Provocările lui Dragoş

2. Ghidul metodologic - Un document care oferă îndrumări detaliate pentru profesori, părinți și alți adulți implicați în procesul educațional, explicând cum să utilizeze videourile în cadrul programului. Accesează ghidul aici
- https://www.drepturilecopilului.md/files/ghid_dragos.pdf , [AZ1] secțiunea Resurse pentru profesioniști.
Aceste două resurse sunt complementare.

 - Programul de prevenire a violenței în familie „Fir de nisip”

Viorica Adăscăliță, dr. conf. univ. la UPSC, a facilitat atelierul și a subliniat importanța dezvoltării competențelor emoționale la copii, menționând necesitatea ca aceștia să învețe cum să-și gestioneze emoțiile prin autoreglare emoțională. Ea a explicat că este esențial ca fiecare copil să poată vorbi clar despre emoțiile și nevoile sale în diverse contexte, să le înțeleagă. De asemenea, este important ca copii să învețe să identifice o persoană de încredere, să știe cum să se autoîncurajeze în momente dificile și să fie capabili să ceară ajutor atunci când este necesar. Viorica Adăscăliță a subliniat, totodată, importanța formării și menținerii unor relații sociale sănătoase.

Ea a menționat eficiența metodei „Fir de nisip” în sprijinul adolescenților cu vârste între 12 și 18 ani, oferind un cadru sigur în care aceștia pot discuta și învăța cum să recunoască și să reacționeze în fața situațiilor de violență. „Este esențial ca fiecare cadru didactic să fie pregătit nu doar să identifice semnele abuzului, dar și să știe cum să intervină eficient. Metoda „Fir de nisip” oferă un cadru de discuție sigur, unde adolescenții pot învăța să recunoască și să abordeze situațiile de violență, iar legislația în vigoare ne sprijină în acest demers, protejând drepturile celor afectați.” a declarat Viorica Adăscăliță.

Un alt subiect abordat de aceasta a fost structura mesajului asertiv, despre care a spus că este o abilitate esențială pentru a comunica clar și respectuos, atât despre propriile nevoi, cât și despre limitele personale. Prin aplicarea acestei tehnici, atât copiii cât și adulții învață să își exprime opiniile și să rezolve conflictele într-un mod care promovează respectul reciproc și înțelegerea.

- „Educația prin, pentru și despre drepturile copilului”

Facilitat de către Iosif Moldovanu, coach și facilitator sistemic, atelierul online a fost un prilej valoros pentru reflecții asupra diverselor experiențe pedagogice legate de respectarea, protejarea și promovarea drepturilor copilului. Participanții au analizat progresele, dificultățile și oportunitățile întâlnite în proiectarea, facilitarea și evaluarea procesului educațional despre drepturile copilului.

Discuțiile au adus în prim-plan întrebări esențiale: cum ar trebui să acționeze un educator atunci când observă că drepturile unui copil nu sunt respectate? Ce înseamnă să realizezi conștient educația prin, pentru și despre drepturile copilului?

Aceste teme și multe altele au fost abordate cu interes și angajament, oferind un spațiu de învățare și reflecție în cadrul atelierului desfășurat pentru cadrele din instituții de educație timpurie.

Un participant a mărturisit: „Am realizat cât de important este să oferim copiilor nu doar sprijin, ci și un loc la masa deciziilor.”

Cele trei ateliere tematice au evidențiat metode inovatoare și strategii eficiente pentru prevenirea abuzului, dezvoltarea competențelor emoționale și promovarea unui climat educațional bazat pe respect reciproc și colaborare în rândul copiilor și adulților. Dialogurile deschise au facilitat schimbul de experiențe și au generat idei valoroase pentru viitoare cooperări între instituțiile de învățământ.

„Ziua Internațională a Drepturilor Copilului este mai mult decât un prilej de celebrare – este un angajament constant de a construi o societate unde fiecare copil se bucură de respect, protecție și oportunități egale de dezvoltare. Mulțumim partenerilor noștri – ERIKS Development Partner, Facultatea de Științe ale Educației a Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” și tuturor participanților și participantelor, experților și expertelor – pentru implicare și susținere. CIDDC reiterează deschiderea spre colaborare cu instituțiile educaționale și susținerea cadrelor didactice pentru o mai bună înțelegere a rolului lor în satisfacerea nevoilor copiilor. Scopul nostru este de a contribui la crearea unui mediu educațional favorabil, în care fiecare copil să aibă ocazia să își exploreze și să își dezvolte potențialul maxim. Suntem aici pentru a sprijini adulții din educație în acest proces, deoarece credem că un cadru educațional sănătos și incluziv începe cu o înțelegere profundă a nevoilor fiecărui copil și a rolului esențial al adulților în acest sens.”, a declarat Arina Zîcu, directoare executiva a CIDDC.

Continuăm să dezvoltăm inițiative și să creăm contexte educaționale în care fiecare copil să fie protejat, ascultat și valorizat. Drepturile copilului sunt fundamentul unei societăți echitabile și prospere.

____________
Această activitate este realizată în cadrul proiectului„ABC - ACTIONS for the Rights of the Children; BUILDING relationships based on respect and cooperation; COMMUNICATION and documentation”, implementat de Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC), în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova , cu suportul financiar oferit de ERIKS Development Partner, Eastern Europe Office .

#DrepturileCopilului #ZiuaDrepturilorCopilului #Diversitate #Cooperare #Inovare

Read more... 

Contacte

Adresa: Strada Eugen Coca nr. 15, Chișinău,
Republica Moldova, MD-2008

Tel./Fax: (+373 22) 747813, 716598, 744600

Email: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

Ambasadorul 2%

Sustin 2%! Sustin 2%! 

Partener media:

Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente

Top of Page