Ultimile știri 4

Concurs de selectare de consultanți-formatori pentru dezvoltarea capacităților profesioniștilor din sectorul educație în vederea sprijinirii incluziunii copiilor refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova

TERMENI DE REFERINȚĂ

1. CONTEXT

Facilitarea accesului la educație și incluziunea copiilor refugiați, este deopotrivă un drept în sine și un mijloc indispensabil pentru exercitarea altor drepturi ale copilului. Educația constituie factorul de bază în crearea și transmiterea de noi cunoștințe și valori, contribuie la dezvoltarea personală și profesională, la creșterea calității vieții și la participarea la viața socială și economică a țării gazdă. Activitățile educaționale au, inclusiv rolul de a readuce starea de normalitate și rutină în viața copiilor și adolescenților refugiați.

Conștientizând necesitatea acordării de sprijin specializat și orientat copiilor refugiați şi familiile lor către soluționarea nevoilor educaționale, psihologice, recreative și a altor nevoi specifice, Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) sprijină profesioniștii din sectorul educație (cadre didactice și manageriale din învățământul preșcolar, primar și secundar general) să integreze copiii refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova prin:

‒ dezvoltarea/consolidarea capacităților profesioniștilor din educație de a aborda tema războiului cu copiii și de a le gestiona emoțiile;

‒ dezvoltarea/consolidarea capacităților profesioniștilor din educație de a preveni și răspunde la discriminarea și bullying-ul copiilor refugiați și a altor copii;

‒ dezvoltarea/consolidarea capacităților profesioniștilor din educație de a sprijini emoțional părinții, inclusiv pe cei refugiați, și de a le consolida abilitățile parentale prin sesiuni tematice de parenting.

Activitățile se realizează în parteneriat cu Organele Locale de Specialitate în Domeniul Învățământului din raioanele Călărași, Fălești și Hâncești în cadrul proiectului ”Incluziunea sigură și participativă a copiilor refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova”, finanțat de Ministerul Federal al Afacerilor Externe al Germaniei prin intermediul Diakonie Katastrophenhilfe, implementat de APSCF, în parteneriat cu mai multe ONG-uri, inclusiv de CIDDC.

CIDDC este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md .

2. SARCINI ȘI LIVRABILE

Consultantul-formator va avea următoarele sarcini și responsabilități:

- Elaborarea conceptului și a agendei pentru instruiri (8 ateliere online);

- Pregătirea materialelor care urmează a fi utilizate în cadrul cursurilor;

- Elaborarea și aplicarea unui chestionar de evaluare inițială și finală;

- Evaluarea nevoilor de formare a specialiștilor care urmează să fie instruiți (în primul atelier);

- Facilitarea atelierelor de formare și de follow-up cu durata de 3-4 ore, în format online (utilizând aplicația Zoom), pentru cca 80 persoane per atelier;

- Participarea la ședințele de lucru privind organizarea atelierelor de formare;

- Menținerea comunicării cu beneficiarii instruiți între sesiuni;

- Elaborarea rapoartelor în urma desfășurării atelierelor de formare şi a celor de follow-up, conform modelului oferit de CIDDC;

- Respectarea cerințelor menționate în acești Termeni de Referință în timp util și la cele mai înalte standarde.

Notă: Materialele și atelierele vor fi livrate în limba română și limba rusă.

3.TERMENUL DE REALIZARE ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ

Serviciile urmează să fie realizate în perioada martie 2025 - martie 2026.

Consultantul-formator va prezenta oferta financiară conform modelului: I. Date despre aplicant/ofertant:nume/ prenume, telefon, email,documente anexate la această ofertă, care confirmă eligibilitatea ofertantului (a se vedea dosarul aplicantului). II. Oferta financiară în lei moldovenești, incluzând suma brută (din aceasta vor fi reținute contribuțiile şi impozitele achitate de aplicant conform legislației în vigoare. Suplimentar se va calcula și achita fondul social – 24%), cu specificarea unui preț fix total pentru livrabile (atelier, agendă, raport) însoțită de o defalcare a costurilor .

Consultantul-facilitator va fi plătit prin virament bancar în MDL după livrarea serviciilor solicitate. Detaliile cu referire la plată vor fi stipulate în contractul de prestări servicii semnat între părți.

4. CALIFICĂRI ȘI ABILITĂȚI

· Competențe de valorizare a demnității umane, drepturilor omului și diversității;

· Studii universitare în domenii relevante;

· Cunoașterea cadrului legal în domeniul educației și a drepturilor copilului;

· Cunoștințe și experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului;

· Experiență în elaborarea și facilitarea cursurilor de instruire;

· Abilități analitice, capacitatea de a sintetiza și de a prezenta cu claritate procese și aspecte complexe abordate în cadrul cursului și în documentele scrise (agende, rapoarte);

· Bune abilități de organizare a timpului și sarcinilor, capacitate de a respecta termene limită;

· Abilități de lucru în echipă;

· Cunoașterea limbilor română (excelent) și rusă (excelent pentru formatorii grupurilor de profesioniștii din instituțiile de învățământ cu predare în rusă; mediu pentru formatorii grupurilor de profesioniștii din instituțiile de învățământ cu predare în română).

5. DOSARUL APLICANTULUI ȘI PROCEDURA DE SELECTARE

Toate ofertele trebuie să conțină:

  • CV-ul actualizat incluzând date privind experiența în domeniu;
  • Copia documentelor ce atestă studiile/ expertiza în domeniu;
  • Viziunea conceptuală a consultantului asupra executării sarcinilor propuse;
  • Oferta financiară.

Selecția consultanților-formatori se bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecția copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor și activităților CIDDC, precum și în afara organizației. CIDDC are o politică de protecție a copilului; formatorii selectați vor semna o declarație prin care se vor angaja să respecte prevederile acesteia.

Selecția se va realiza în două etape:

Într-o primă etapă, eliminatorie, CIDDC va evalua, pe baza documentației transmise, admisibilitatea candidaturilor sub aspectul îndeplinirii următoarelor cerințe:

  • respectarea termenului limită pentru depunerea dosarului;

· respectarea documentației de înscriere indicate în termenii de referință.

În a doua etapă se vor examina candidații preselectați din prima etapa, urmărind îndeplinirea de către aceștia a calificărilor și abilitaților solicitate. Aplicațiile vor fi evaluate în baza următoarelor criterii:

  • Experiența consultantului-formator în prestarea serviciilor solicitate

· Experiență de aplicare a abordării bazate pe drepturile copilului

  • Viziunea consultantului asupra executării sarcinilor propuse
  • Oferta financiară

Dosarul va fi prezentat în format electronic la adresa de email This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. cu mențiunea „Consultant-formator privind incluziunea copiilor refugiați” până la data de 30 ianuarie 2025, ora 18:00.

Dosarele incomplete sau expediate după termenul limită nu vor fi evaluate.

Pentru informații adiționale, nu ezitați să ne scrieți la adresa This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord că datele dvs. personale vor fi utilizate în procesul de recrutare.

Read more... 

Achiziționare de servicii de consiliere psihologică/ psihoterapie pentru copiii și părinții/îngrijitorii refugiați care își fac studiile în instituțiile de învățământ din Republica Moldova

TERMENI DE REFERINȚĂ

1. CONTEXT

Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md .

CIDDC oferă sprijină psiho-emoțional copiilor refugiați pentru a se integra în instituțiile de învățământ din Republica Moldova prin:

‒ ședințe de consiliere/ terapie acordate copiilor refugiați/părinților sau îngrijitorilor acestora;

Serviciile de consiliere psihologică/ psihoterapie vor fi prestate în cadrul proiectului ”Incluziunea sigură și participativă a copiilor refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova”, finanțat de Ministerul Federal al Afacerilor Externe al Germaniei prin intermediul Diakonie Katastrophenhilfe, implementat de APSCF, în parteneriat cu mai multe ONG-uri, inclusiv de CIDDC.

2. SARCINI ȘI RESPONSABILITĂȚI

Psihologul selectat va avea următoarele sarcini și responsabilități:

- să ofere asistență psihologică (ședințe de consiliere psihologică/ psihoterapie), sensibilă la nevoile copilului;

- să informeze beneficiarul cu privire la condițiile prestării serviciilor psihologice (scop, durată, beneficii, riscuri, limite);

- să organizeze spațiul în care se află în momentul realizării ședinței de consiliere psihologice/ psihoterapie, astfel încât să asigure respectare a confidențialității și secretului profesional;

- să anunțe CIDDC și autoritățile competente în cazul în care beneficiarul a semnalizat intenția clară de a-și produce o vătămare gravă sie (suicid) sau altor persoane, pentru a le implica în rezolvarea situației (confidențialitatea în aceste situații, conform legislației Republicii Moldova, nu este aplicabilă);

- să participe la ședințele de lucru/ sesiunile de supervizare referitoare la serviciile de consiliere psihologică;

- să completeze și expedieze CIDDC documentația de proiect (acordul de prestare a serviciilor psihologice încheiat cu părintele/ cadrul didactic; jurnalul de evidență a serviciilor psihologice prestate, raportul în urma ședințelor de consiliere/terapie, chestionarul de satisfacție), conform modelului expediat de CIDDC.

3.TERMENUL DE REALIZARE ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ

Serviciile urmează să fie realizate în perioada martie 2025 - martie 2026.

Psihologul va prezenta oferta financiară conform modelului: I. Date despre ofertant: nume/ prenume, telefon, email,documente anexate la această ofertă, care confirmă eligibilitatea ofertantului (a se vedea dosarul aplicantului). II. Oferta financiarăîn lei moldovenești, incluzând suma brută (din aceasta vor fi reținute contribuțiile şi impozitele achitate de aplicant conform legislației în vigoare. Suplimentar se va calcula și achita fondul social – 24%), cu specificarea prețului pentru 1 ședințăde consiliere psihologică (indicând durata ședinței) .

Psihologul va fi plătit prin virament bancar în MDL după livrarea serviciilor solicitate. Detaliile cu referire la plată vor fi stipulate în contractul de prestări servicii semnat între părți.

4. CERINȚE FAȚĂ DE APLICANȚI

· Competențe de valorizare a demnității umane, drepturilor omului și diversității;

· Studii superioare în domeniul psihologiei;

· Cunoștințe sau experiență de lucru cu copiii/ adulții aflați în situație de criză sau care au trecut prin evenimente traumatice, constituie un avantaj;

· Experiență de prestare a serviciilor de consiliere psihologică/ psihoterapie, minim 3 ani;

· Cunoașterea limbilor română (excelent), rusă (excelent), ucraineană (constituie un avantaj).

5. DOSARUL APLICANTULUI ȘI PROCEDURA DE SELECTARE

Toate ofertele trebuie să conțină:

  • CV-ul actualizat incluzând date privind experiența în domeniu;
  • Copia documentelor ce atestă studiile/ expertiza în domeniu;
  • Oferta financiară.

Selecția aplicantului (psihologului) se bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecția copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor și activităților CIDDC, precum și în afara organizației. CIDDC are o politică de protecție a copilului; Psihologii selectați vor semna o declarație prin care se vor angaja să respecte prevederile acesteia.

Selecția se va realiza în două etape:

Într-o primă etapă, eliminatorie, CIDDC va evalua, pe baza documentației transmise, admisibilitatea candidaturilor sub aspectul îndeplinirii următoarelor cerințe:

  • respectarea termenului limită pentru depunerea dosarului;

· respectarea documentației de înscriere indicate în termenii de referință.

În a doua etapă se vor examina candidații preselectați din prima etapa, urmărind îndeplinirea de către aceștia a calificărilor și abilitaților solicitate. Aplicațiile vor fi evaluate în baza următoarelor criterii:

  • Experiența psihologului în prestarea serviciilor solicitate

· Cunoștințe sau experiență de lucru cu copiii/ adulții aflați în situație de criză sau care au trecut prin evenimente traumatice

  • Oferta financiară

Dosarul va fi prezentat în format electronic la adresa de email This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. cu mențiunea „Servicii psihologice pentru copii și părinții/îngrijitorii refugiați” până la data de 30 ianuarie 2025, ora 18:00.

Dosarele incomplete sau expediate după termenul limită nu vor fi evaluate.

Pentru informații adiționale, nu ezitați să ne scrieți la adresa: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord că datele dvs. personale vor fi utilizate în procesul de recrutare.

Read more... 

Educație și umanitate în sprijinul copiilor refugiați

Potrivit datelor furnizate de UNHCR, în 2022, Republica Moldova a găzduit peste 100.000 de refugiați ucraineni, dintre care aproximativ 40% erau copii. Incluziunea acestora în sistemul educațional moldovenesc a reprezentat o provocare majoră pentru autorități, cadrele didactice și comunitățile locale. Studiile arată că trauma războiului, migrația forțată și dificultățile de adaptare la un mediu nou pot afecta profund procesul de învățare și dezvoltare emoțională a copiilor.

Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC), în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării (MEC), a implementat un program de formare pentru cadre manageriale și didactice la toate treptele de școlaritate, destinat să sprijine incluziunea copiilor refugiați în sistemul educațional din Republica Moldova. Acest program a fost dezvoltat în cadrul proiectului: „Răspuns de urgență pentru satisfacerea necesităților de bază ale refugiaților și comunităților gazdă afectate de criza din Ucraina în Moldova prin realizarea nevoilor de bază, educație, protecție și servicii MHPSS”, implementat de CIDDC cu suportul financiar oferit de World Vision International și Aktion Deutschland Hilft (ADH), în perioada februarie 2024 – martie 2025. Scopul principal al proiectului fiind crearea unui mediu educațional sigur, protectiv și accesibil pentru toți copiii, indiferent de originea sa, naționalitate și limba vorbită.

Programul a fost implementat în mai multe raioane din Republica Moldova: Basarabeasca, Bălți, Căușeni, Cimișlia, Criuleni, Leova și UTA Găgăuzia, incluzând peste 800 de cadre didactice și manageriale de la toate treptele de școlaritate. Cadrele didactice au participat la o serie de opt ateliere de formare, menite să consolideze abilitățile cadrelor didactice pentru a crea medii prietenoase și competențe necesare pentru promovarea incluziunii a copiilor, cu un accent particular pe copiii refugiați.

Printre instituțiile implicate se numără și Liceul „A. Pușkin” din Căușeni, care este un exemplu de bună practică în incluziunea copiilor refugiați și demonstrează cum implicarea profesorilor și cadrelor manageriale pot transforma spațiul educațional într-un mediu sigur și incluziv pentru fiecare copil, în special copiii în situații de risc.

„Primele interacțiuni cu acești copii au fost profund emoționante, dar și dificile. Mulți dintre ei și familiile lor trăiau încă sub șocul experiențelor traumatizante: pierderea locuințelor, despărțirea de cei dragi și adaptarea la o țară nouă.” explică Natalia Bichir, director adjunct pentru relații educaționale la Liceul „A. Pușkin” din Căușeni.

În primăvara anului 2022, odată cu declanșarea războiului din Ucraina, liceul a susținut 44 de copii refugiați. Natalia descrie cum, „Atmosfera caldă și primitoare creată de colectivul liceului, atât la ore, cât și în timpul pauzelor, a contribuit semnificativ la diminuarea anxietății și la crearea unui mediu stabil pentru acești copii.”

Adaptarea la un curriculum diferit a fost o provocare majoră „Materii precum limba română, literatura română sau istoria românilor nu erau incluse în programa ucraineană. În plus, mulți copii refugiați au continuat să studieze online în școlile lor din Ucraina, ceea ce le-a limitat participarea regulată la cursurile din liceu.” explică Natalia.

Pentru a face față acestor dificultăți, echipa liceului a dezvoltat o strategie complexă. „Profesorii au dedicat timp suplimentar pentru a lucra individual cu ei, completând lacunele și adaptând materialele didactice. În unele cazuri, au inclus elemente din cultura ucraineană, cum ar fi studiul poeziilor sau tradițiilor ucrainene, pentru a-i ajuta să se simtă conectați cu rădăcinile lor”, adaugă Natalia.

Au fost organizate cursuri speciale de limba română și ucraineană pentru a reduce barierele lingvistice, iar prin sprijinul partenerilor internaționali, liceul a creat un laborator digital modern. Acesta a devenit un spațiu accesibil tuturor elevilor, oferindu-le noi oportunități de învățare și cooperare.

Copiii refugiați au fost implicați activ în viața comunității școlare. „Excursiile, programele culturale și cercurile educative i-au ajutat să se integreze și să formeze relații cu colegii din Republica Moldova.” povestește Natalia.

Abordările individualizate a permis copiilor să asimileze materia într-un ritm adaptat nevoilor lor. În timpul verii, mulți dintre acești elevi au mers în tabere, unde au interacționat cu colegii moldoveni și au format prietenii.

„Deși provocările nu au lipsit, copii refugiați au fost primiți cu deschidere și empatie, iar aceste relații au contribuit semnificativ la procesul lor de adaptare. Fiecare pas făcut împreună cu acești copii a fost un exemplu de solidaritate și speranță,” concluzionează Natalia.

Natalia a subliniat că experiența lucrului cu copiii refugiați i-a învățat pe toți din liceu lecții valoroase despre compasiune, toleranță și cooperare. Liceul „A. Pușkin” din Căușeni nu a fost doar un loc de învățare pentru acești copii, ci și un refugiu, o comunitate în care au găsit sprijinul și siguranța de care aveau nevoie.
Referință: UNHCR Moldova, raport anual 2022, disponibil la unhcr.org.
_________________
Programul este realizat în cadrul proiectului „Răspuns de urgență pentru satisfacerea necesităților de bază ale refugiaților și comunităților gazdă afectate de criza din Ucraina în Moldova prin realizarea nevoilor de bază, educație, protecție și servicii MHPSS”, implementat de CIDDC cu suportul financiar oferit de World Vision International și Aktion Deutschland Hilft (ADH), în perioada februarie 2024 – martie 2025.

Read more... 

Activitatea grupului CADO pentru drepturile copilului: iulie – decebrie 2024

În a doua jumătate a anului 2024, grupul CADO pentru Drepturile Copilului a desfășurat activități care s-au concentrat pe învățarea, reflecția și promovarea drepturilor copilului. Grupul, format din 23 de membri cu vârste între 12 și 16 ani, provenind din 21 de raioane diferite ale Republicii Moldova, a fost constituit în urma unor aplicări deschise ce au avut loc în vara acestui an. Procesul de selecție a membrilor a implicat și copii dintr-o componență anterioară a Platformei Copiilor, CADO pentru ESC (educație sexuală comprehensivă), pentru a asigura diversitatea membrilor și dar și obiectivitate în proces.

Activitățile desfășurate

Din iulie până în decembrie, grupul a participat la 5 ateliere de lucru , cu activități de învățare non-formale, prin care copiii au explorat subiecte esențiale despre drepturile omului, în special drepturile copilului:

  • Ce este Convenția cu privire la Drepturile Copilului și de ce este importantă.
  • Cine sunt titularii de obligații și titularii de drepturi , precum și relația dintre aceștia.
  • Cine asigură drepturile copilului la nivel local, raional, național și internațional.
  • Standardele de participare a copilului.

· Cum drepturile sunt universale, indivizibile, inalienabile, interdependente și interconectate.

Un accent deosebit a fost pus pe patru subiecte alese de membri, în urma votării celor mai actuale subiecte pe care urma să le abordăm:

  • Dreptul la protecție față de abuz și neglijare.
  • Dreptul la opinie.
  • Scopul educației.
  • Dreptul la protecția vieții private.

În timpul activităților, copiii au reflectat asupra propriilor experiențe și ale semenilor lor, legate de respectarea sau nerespectarea drepturilor.

„Mi-a plăcut cum la unul dintre ateliere, am lucrat cu articolele în baza studiilor de caz, să vedem ce drepturi sunt încălcate. Nu știam că unele organe, precum consiliul din primărie, răspund de drepturile noastre. ” - menționează un membru.

Un alt membru împărtășește că „Ce m-a impresionat a fost să aflu că, deși copiii pot avea responsabilități, ei nu au obligații. Acest lucru mi-a oferit o perspectivă nouă despre rolul adulților și cum aceștia trebuie să ne protejeze.”

Campania „Înțelegem Drepturile Copilului”

Unul dintre rezultatele principale ale activității grupului a fost conceperea campaniei „Înțelegem Drepturile Copilului”. Membrii au identificat puncte cheie esențiale care ar trebui să fie cunoscute atât de copii, cât și de adulți. Campania include o serie de 8 videoclipuri și mi multe postări informative, care abordează tematici relevante pentru drepturile copilului. Conținutul campaniei poate fi urmărit pe pagina de Instagram și Facebook a Platformei Copiilor , dar și Instagramul CIDDC și pagina de Facebook a organizației.

Grupul a fost implicat în toate etapele de implementare a campaniei: de la conceperea și crearea ideilor conținutului, până la oferirea de feedback pentru materialele realizate: „Mi-a plăcut când deja am decis ce videoclipuri vor fi, că am dat idei pentru scenarii. E interesant să vedem cum campania prinde formă.” - ne spune o membră a grupului.

Participarea la Forumul Național al Drepturilor Copilului

Un alt moment semnificativ din activitatea grupului a fost participarea la Forumul Național al Drepturilor Copilului pe 20 noiembrie. Evenimentul, organizat de Avocatul Poporului pentru Drepturile Copilului, a oferit un spațiu de dialog între copii și autorități.

În cadrul forumului, membrii grupului au prezentat experiențele lor și ale semenilor legate de cele patru drepturi discutate și în campanie. De asemenea, au vorbit despre activitatea grupului și despre rezultatele obținute până la acel moment.

Pentru a se pregăti, grupul a avut un atelier special cu o săptămână înainte, unde au discutat despre prezentările lor și posibilele riscuri. Un participant a spus despre experiența la forum: „M-am simțit liber și nu m-am temut să spun nimic. Nimeni nu m-a întrerupt, iar asta m-a ajutat să am curajul să-mi exprim opinia.”

Activitatea grupului CADO pentru Drepturile Copilului a oferit membrilor ocazia de a învăța despre drepturile copilului, de a-și împărtăși propriile experiențe cu semenii și de a contribui la promovarea drepturilor copilului.

„A fost un proces foarte confortabil și deschis. M-am simțit ascultat, liber și am colaborat bine cu ceilalți.” - membru a grupului.

Activitatea grupului este realizată în cadrul proiectului „Consolidarea și Protejarea Drepturilor Copilului în Republica Moldova” , implementat, în perioada 1 iunie – 31 decembrie 2024, de Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului ( @ciddc.moldova), în cooperare cu Ambasada Germaniei în Republica Moldova și cu suportul financiar oferit de Ministerul Federal al Afacerilor Externe al Germaniei .

GALERIE FOTO:

Read more... 

Contacts

Adresa: Eugen Coca Street no. 15, Chisinau,
Republic of Moldova, MD-2008

Tel./Fax: (+373 22) 747813, 716598, 744600

Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Ambasador 2%

Sustin 2%! Support 2%! 

Media partner:

Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente

Top of Page