CIDDC - Centrul de Informare şi Documentare privind Drepturile Copilului din Moldova

Ultimile știri 1

15 tineri și tinere au absolvit programul de formare de formatori în domeniul participării copilului

Timp de 7 luni, 15 tineri și tinere din Republica Moldova și-au consolidat capacitățile de înțelegere a drepturilor copiilor care acționează în calitate de Apărători ai Drepturilor Omului în Republica Moldova și împuternicirea acestora.

Formarea tinerilor s-a desfășurat în perioada iunie - decembrie 2024, în cadrul Programului Formare de Formatori în domeniul participării copilului. Acest program face parte din proiectul „Consolidarea și Protejarea Drepturilor Copilului în Republica Moldova”, implementat de CIDDC în parteneriat cu Ambasada Germaniei, cu sprijinul financiar al Ministerului Federal al Afacerilor Externe al Germaniei.

Totodată, s-au depus eforturi pentru consolidarea capacităților cadrelor didactice de Educație pentru societate de a sprijini copiii apărători ai drepturilor omului, inclusiv pe cei refugiați, de a-și monitoriza drepturile și a le apăra în fața autorităților.

Formare de formatori în domeniul participării copilului - lecții învățate

Participanții și participantele la program au beneficiat de 6 ateliere de formare și un eveniment final cu tinerii formatorii din domeniul participării copiilor și grupul de copii CADO pentru drepturile copilului. Acestea s-au concentrat pe înțelegerea conceptelor fundamentale ale Convenției ONU privind Drepturile Copilului, înțelegerea drepturilor copilului și modului în care pot pleda pentru propriile drepturi, precum și identificarea adulților responsabili de respectarea acestor drepturi.

„Pentru ca toți copiii din Moldova să se bucure de drepturile lor, acest proiect, a avut o abordare holistică: am lucrat cu cadrele didactice, le-am susținut să înțeleagă ce sunt drepturile copilului și cum pot împuternici copiii și crea un spațiu sigur în care aceștia pot acționa în calitate de apărători ai drepturilor omului.

De asemnea, am lucrat cu un grup de copiii/ tinerii pentru ca să înțeleagă de la cine își pot revendica drepturile și cum se pot bucura de aceștia și cu publicul larg pentru a dezvolta o cultură de respect pentru drepturile copilului. Doar prin abordări sistemice și cuprinzătoare putem promova și asigura înțelegerea și respectarea drepturilor omului/ copilului”, a spus Arina Zîcu, Directoarea executivă a CIDDC.

„Fiind participantă în cadrul programului, m-am simțit entuziasmată, pentru că la fiecare atelier învățam ceva nou. Am învățat care sunt documentele normative care protejează drepturile copilului, ce înseamnă drepturile copilului, cine sunt titularii de obligații și titularii de drepturi, care sunt instituțiile care asigură respectarea drepturilor copilului, am învățat cum să analizez un chestionar, cum să-mi setez obiective și scopuri. ”, a împărtășit Irina, participantă la Program.

„În acest program am învățat o nouă tehnică: obiectivele SMART pentru elaborarea unui chestionar, pentru a afla opinia copilului”, a spus Maxim, participant la Program.

„Cel mai valoros lucru învățat în cadrul acestor ateliere a fost tehnicile de facilitare.Pentru prima dată am aplicat aceste tehnici și am încercat să facilitez un atelier pentru copii”, a spus Cristina, participantă la Program.

Un grup funcțional al Platformei Copiilor contribuie la promovarea respectării drepturilor copiilor, inclusiv a celor refugiați, prin participarea la elaborarea campaniei „Înțelegem drepturile copilului”

În luna iulie 2024, Platforma Copiilor, susținută de CIDDC, a creat grupul de inițiativă CADO pentru drepturile copilului. Din iulie până în decembrie, grupul a participat la 5 ateliere de lucru, cu activități de învățare non-formale, prin care copiii au explorat subiecte esențiale despre drepturile omului, în special drepturile copilului, precum ce este Convenția cu privire la Drepturile Copilului și de ce este importantă, cine sunt titularii de obligații și titularii de drepturi, cine asigură drepturile copilului la nivel local, raional, național și internațional, standardele de participare a copilului.

„Majoritatea copiilor participanți ai proiectului au menționat că au înțeles, în cadrul atelierelor, care sunt drepturile lor și au răsfoit pentru prima dată Convenția pentru Drepturile Copilului, deși au mai auzit despre aceasta la orele de Educație pentru Societate. Acest lucru ne arată cât de importante sunt astfel de ateliere cu copiii apărători ai drepturile omului (CADO). Deși majoritatea apără drepturile copiilor prin participarea în consiliile elevilor, în campanii de informare, alte evenimente, aceștia nu erau conștienți despre faptul că sunt CADO.

De asemenea, atelierele au fost un spațiu în care fiecare a împărtășit în siguranță experiențele sale de respectare a drepturilor și le-au transpus într-o campanie de informare despre drepturile copilului”, a explicat Elvira Drangoi, coordonatoare Program Platforma Copiilor.

Un rezultat important al muncii grupului a fost dezvoltarea campaniei „Înțelegem Drepturile Copilului”. Membrii au identificat aspecte esențiale care trebuie cunoscute deopotrivă de copii și adulți. Campania include opt videoclipuri și mai multe postări informative, abordând subiecte relevante despre drepturile copilului. Conținutul poate fi urmărit pe paginile de Instagram și Facebook ale Platformei Copiilor, dar și pe Instagramul CIDDC și pagina de Facebook a organizației.

Grupul a fost activ implicat în toate etapele campaniei, de la generarea ideilor pentru conținut până la oferirea de feedback pentru materialele produse: „Mi-a plăcut când deja am decis ce videoclipuri vor fi, că am dat idei pentru scenarii. E interesant să vedem cum campania prinde formă.” - a declarat o membră a grupului.

Cadrele didactice recunosc, împuternicesc și protejează Copiii Apărători ai Drepturilor Omului

În cadrul proiectului, am dezvoltat nou program de formare: Cadrele didactice recunosc, împuternicesc și protejează Copiii Apărători ai Drepturilor Omului (CADO). Programul a oferit profesioniștilor și profesionistelor din educație un spațiu de reflecție și dezvoltare a competențelor necesare pentru a susține și proteja drepturile CADO.

„Drepturile copiilor trebuie valorificate nu doar la orele de Educație pentru societate, ci întreaga comunitate educațională trebuie să participe la protejarea acestora!", a spus o profesoară.

„Am conștientizat că în orice activitate este nevoie de a oferi timp pentru a aduna gândurile și pentru a lua decizii corecte" a împărtășit o altă participantă.

Programul de formare a fost facilitat de de Iosif Moldovanu și Petru Golba și a avut 4 ateliere de formare online.

CIDDC se numără printre primele organizații care au promovat principiile Convenției ONU privind drepturile copilului. De-a lungul timpului, a monitorizat modul în care statul implementează aceste principii, a sprijinit copiii să-și înțeleagă drepturile și i-a încurajat să își exprime opiniile legate de respectarea acestora sau să devină portavoce a altor copii.

GALERIE FOTO:

Read more... 

Transformând stereotipurile de gen: Impactul și perspectivele clubului taților

Aproximativ 290 de tați și tineri participă activ la Cluburile Taților, unde au ocazia să-și dezvolte atitudini pozitive cu referire la egalitatea de gen și implicarea activă în creșterea copiilor. Activitățile sunt desfășurate de 18 facilitatori și facilitatoare locale care au fost instruiți și susținuți de către Centrul de Informare si Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) și încurajați să faciliteze Cluburile taților în localitățile lor, în cadrul instituțiilor educaționale sau altor instituții care prestează servicii sociale în comunitate.

Cluburile taților sunt o rețea de grupuri de tați care promovează paternitatea activă și abordează normele sociale discriminatorii împotriva femeilor, un spațiu prietenos în care tații și tinerii învăță despre rolurile în familie, în îngrijirea copiilor și crearea relațiilor sănătoase.

În total, în perioada 2020 – 2024, au fost create 28 de Cluburi în 8 localități din raioanele Fălești, Strășeni, Drochia, Glodeni, Căușeni, Fălești, Ialoveni, Ștefan-Vodă și municipiul Chișinău.

Prin aceste activități, participanții învață să înțeleagă ce nevoi are copilul și ce responsabilități au ei în legătură cu realizarea acestora în familie, la școală sau în alte contexte, promovând un mediu familial echilibrat, sănătos și educativ care are un impact major în formarea și dezvoltarea copiilor și îi ajută să-și atingă potențialul maxim. Tații și tinerii sunt încurajați să adopte o comunicare non-violentă, să creeze relații armonioase bazate pe respect și grijă și să sprijine dezvoltarea emoțională a copiilor. O componentă importantă a proiectului este promovarea partajării echitabile a responsabilităților casnice, reducând astfel presiunea asupra femeilor și contribuind la consolidarea de drepturi și oportunități egale pentru femei și bărbați. De asemenea, o serie de activități din cadrul proiectului au fost dedicate sprijinirii autorităților locale, precum și instituțiilor de educație formală și non-formală, pentru a implementa Cluburile Taților la nivel local. Aceste intervenții au contribuit la dezvoltarea competențelor profesioniștilor și profesionistelor din mediul educațional cu referire la reducerea stereotipurilor de gen, având un impact semnificativ asupra comunităților implicate.

“Relațiile bazate pe respect, egalitate, parteneriat și non-violență crează un cadru familial protectiv și sigur pentru fiecare copil. Din păcate, stereotipurile de gen limitează drepturile femeilor și ghidează normele culturale, în special cu privire la problemele legate de dinamica relațiilor de gen în familii. Transformarea percepțiilor sociale tradiționale cu privire la rolurile femeilor și bărbaților în ocuparea forței de muncă, familie și îngrijirea copiilor, combaterea violenței în bază de gen și promovarea egalității de gen este misunea noastră în cadrul acestui program. Ne-am dorit ca prin Cluburile taților, grupurile țintă: prezenții și viitorii tați să fie conștienți de beneficiile implicării în creșterea și educarea copiilor, partajarea sarcinilor în familie; autoritățile și profesioniștii/e implicați/e în program să fie conștienți/e de beneficiile implicării durabile a bărbaților în programele pentru tați, viitori și actuali și să preia bunele practici implementate pe durata proiecului în activitatea lor de zi cu zi.a declarat Arina Zîcu,Directoare executivă CIDDC

Pe 19 decembrie curent, peste 40 de participanți și participante, inclusiv parteneri de implementare, facilitatori/e locali/e, tați, reprezentanți ai centrelor de tineret și autorități publice locale (APL) s-au reunit pentru a împărtăși experiențele în cadrul evenimentului de totalizare a proiectului „Transformând Stereotipurile de Gen: Impactul și Perspectivele Clubului Taților”.

Evenimentul a reunit oficiali de rang înalt din domeniul drepturilor omului și educației, care au discutat despre rolul esențial al bărbaților în promovarea unui mediu familial echilibrat și incluziv, subliniind importanța colaborării între instituțiile publice și actorii internaționali pentru schimbarea normelor sociale, promovarea accesului egal la oportunități și susținerea echității de gen.

E.S. Jānis Mažeiks, Ambasadorul Uniunii Europene în Republica Moldova a menționat importanța implicării active a taților în creșterea copiilor, evidențiind beneficiile atât pentru familie, cât și pentru societate, și a accentuat necesitatea schimbării normelor sociale pentru a sprijini egalitatea de gen și progresul în Republica Moldova, în contextul aderării la Uniunea Europeană:
„Schimbarea începe acasă, prin propriul exemplu. Prin abilitatea taților, abilităm familiile, prin abilitarea familiilor, abilităm Moldova. Tații trebuie recunoscuți ca parteneri egali în activitatea parentală. Pentru Moldova aceste schimbări devin și mai importante pe măsură ce țara progresează spre aderarea la UE. Alinierea la valorile Europene de egalitate și incluziune este o cerință importantă pentru aderare. Atunci când tații sunt implicați mai activ în creșterea propriilor copii, beneficiile se extind cu mult dincolo de limitele propriilor familii.”

Despre viziunea și angajamentul UNFPA Moldova în privința schimbării normelor sociale și promovării egalității de gen a vorbit Dr. Karina A. Nersesyan, Reprezentantă de țară UNFPA Moldova:
„Noi trebuie să schimbăm normele sociale împreună cu bărbații. Munca pe care o desfășurăm împreună cu partenerii noștri – UN Women, UE și CIDDC – generează schimbări și implică tot mai multe aspecte. Datorită sprijinului UE, reușim să finanțăm acest vis de a transforma Moldova într-un loc incluziv, care oferă oportunități egale pentru toată lumea, un loc în care băieții și fetele cresc și devin membri ai societății care se respectă reciproc.”

Dr. Dominika Stojanoska, Reprezentantă de țară UN Women Moldova, a subliniat importanța responsabilităților împărțite în familie și necesitatea accesului egal la oportunități pentru toți : „ Prin acest proiect, contribuim la construirea unei societăți mai bune, în care fetele și băieții beneficiază de drepturi și oportunități egale. Suntem mândri de progresul realizat. În această fază a proiectului, creăm conexiuni între inițiative diverse și facem pași importanți către un viitor mai echitabil.”

Sesiunile interactive, prezentările de bune practici și discuțiile în grupuri mici au fost elemente cheie ale evenimentului, promovând un dialog deschis și participativ. Concluziile și propunerile generate vor ghida extinderea inițiativei la nivel național, consolidând impactul acesteia.

“Cluburile taților reprezintă un instrument eficient în prevenirea violenței în bază de gen și ne dorim includerea acestui model în programul de prevenire începând cu 2025. Copiii trebuie să crească într-un mediu sănătos și agenția noastră este deschisă spre colaborare în elaborarea de politici eficiente pentru că experiența voastră este valoroasă pentru noi. Împreună putem crea o schimbare” a subliniat Viorica Țîmbalari, șefa Agenției Naționale de Prevenire și Combatere a Violenței împotriva Femeilor și a Violenței în Familie.

“Vrem să extindem Cluburile taților în fiecare școală, să implicăm tații, tinerii, adolescenții din școli. Să informăm toate cadrele didactice, la nivel de raion, despre activitatea Cluburilor și să includem această inițiativă în planurile noastre de activitate.” a declarat Eugenia Macarenco, specialistă la Direcția Educație, Cultură, Tineret, Sport și Turism Căușeni.

Evenimentul de totalizare a oferit un spațiu de reflecție asupra rezultatelor obținute și a lecțiilor învățate. Participanții au împărtășit experiențe valoroase, evidențiind schimbările pozitive aduse în viața familială și comunitară.

“Cluburile taților - sunt o necesitate a societății. Inițial, a fost o noutate pentru noi să lucrăm cu tații pentru că și noi venim din timpurile cu stereotipuri și am lucrat asupra propriilor percepții cu suportul CIDDC. Acum am observat că avem un echilibru de interes pentru creșterea și educarea copiilor din partea ambilor părinți. Și tații au emoții, sunt sufletiști și își doresc să producă o schimbare în relațiile cu copiii și partenerele lor, dar au nevoie de suport și încurajare din partea profesioniștilor. Pentru noi Clubul taților nu se oprește aici. Ne asumăm să continuăm activitatea CLuburilor pentru că ele motivează și alți tați și tineri să se implice.” a declarat Eugenia Bordeianu, facilitatoare Clubul taților s. Costești, Ialoveni.

“Timpul petrecut cu fetele mele a devenit un timp calitativ. Clubul taților m-a învățat să devin creativ în comunicarea cu copiii mei, prin jocuri interactive am creat o relație bazată pe responsabilitate, respect și multă grijă. Asemenea Cluburi ale taților ar trebui să existe în fiecare casă.” a declarat Gheorghe Rogate, Clubul taților Cecefel, Chișinău.

În perioada următoare, CIDDC va lansa campania online „Împreună Împotriva Violenței și Discriminării de Gen”, care își propune să schimbe percepțiile sociale despre rolurile de gen tradiționale și să promoveze modele de paternitate activă. În cadrul campaniei sunt dezvoltate materiale educaționale și de vizibilitate, precum articole, interviuri de tip vox, imagini și postări de sensibilizare în care sunt redate experiențele participanților de la Cluburile Taților. Campania va fi distribuită pe pagina de Facebook, Instagram și pagina web a CIDDC.

Proiectul „Clubul Taților”, desfășurat în perioada aprilie și decembrie 2024, este parte a programului regional „EU4Gender Equality: Împreună împotriva stereotipurilor de gen și a violenței în bază de gen” (etapa a doua), finanțat de Uniunea Europeană și implementat în comun de UNFPA și UN Women. Acesta are drept scop principal promovarea schimbării pozitive a stereotipurilor de gen și încurajarea implicării active a taților în viața familială.

GALERIE FOTO:

Read more... 

Incluziunea copiilor refugiați în școlile din Republica Moldova – un angajament ferm pentru educația incluzivă

În perioada martie – noiembrie 2024, Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC), în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării (MEC), a implementat un program destinat să sprijine incluziunea copiilor refugiați în sistemul educațional din Republica Moldova. Acest proiect a fost susținut financiar de organizațiile internaționale World Vision și Aktion Deutschland Hilft (ADH), având ca scop principal crearea unui mediu educațional sigur, protectiv și accesibil pentru toți copiii, indiferent de statutul lor migrațional.

Programul a fost implementat în mai multe raioane din Republica Moldova, respectiv Basarabeasca, Bălți, Căușeni, Cimișlia, Criuleni, Leova și UTA Găgăuzia, incluzând peste 800 de cadre didactice și manageriale de la toate treptele de școlaritate. Acestea au participat la o serie de opt ateliere interactive, menite să le dezvolte competențele necesare pentru a răspunde nevoilor elevilor, cu un accent particular pe copiii refugiați.

Facilitatoarele programului, Grosu Liliana, Diana Postu-Blăjinu și Victoria Adăscăliță, au ghidat participanții/participantele prin sesiuni interactive și au oferit suport practic esențial în gestionarea conflictelor interculturale și promovarea unui climat educațional incluziv.

Formările au abordat aspecte fundamentale ale educației incluzive, printre care dezvoltarea abilităților de comunicare interculturală, crearea unui climat de încredere și respect reciproc în școli, și asigurarea unui suport emoțional adecvat pentru elevii care provin din medii diferite. Participanții au identificat mai multe surse de conflicte, precum diferențele culturale (etnie, religie, statut material) și grupurile profesionale, și au subliniat importanța utilizării comunicării, empatiei și toleranței pentru a soluționa neînțelegerile care pot apărea.

Formările au oferit tehnici pentru gestionarea conflictelor, iar utilizarea acestora într-un mod constructiv și empatic este esențială pentru un mediu educațional sănătos.

Feedback-ul participanților

Programul a fost apreciat pe larg de către participanți, care au subliniat atât utilitatea informațiilor oferite, cât și abordările practice aplicabile în activitatea didactică de zi cu zi. Printre aprecieri, am remarcat următoarele opinii:

„Mulțumim pentru oportunitatea creată. Programul a fost foarte util, am înțeles mai bine cum să abordez diferitele situații care pot apărea în relația cu elevii și cum să adaptez metodele de predare pentru a răspunde nevoilor fiecărui copil în parte.”

„Instruirea a fost extrem de bine structurată și adaptată. Am apreciat în mod special deschiderea formatoarelor de a ne răspunde la toate întrebările și de a ne ghida în soluționarea provocărilor întâmpinate.”

„Am găsit această formare extrem de utilă, cu exemple din realitate și studii de caz care ne-au ajutat să înțelegem mai bine comportamentele elevilor și cum putem să oferim un suport adecvat, bazat pe nevoile lor individuale.”


Programul „Incluziunea copiilor refugiați în școlile din Republica Moldova” este un exemplu clar al angajamentului ferm al CIDDC și al Ministerului Educației și Cercetării de a promova o educație de calitate, accesibilă tuturor copiilor, indiferent de statutul lor. Prin această inițiativă, se subliniază importanța unui sistem educațional care răspunde diversității și asigură incluziunea cu succes a elevilor refugiați, contribuind astfel la coeziunea socială și dezvoltarea unei societăți mai echitabile.

CIDDC susține dezvoltarea continuă a cadrelor didactice, consolidându-le capacitățile de a crea un spațiu sigur, protectiv și prietenos pentru toți copiii, inclusiv pentru cei refugiați.

Programul este realizat în cadrul proiectului „Răspuns de urgență pentru satisfacerea necesităților de bază ale refugiaților și comunităților gazdă afectate de criza din Ucraina în Moldova prin realizarea nevoilor de bază, educație, protecție și servicii MHPSS”, implementat de CIDDC cu suportul financiar oferit de World Vision International și Aktion Deutschland Hilft (ADH), în perioada februarie 2024 – martie 2025.

Read more... 

Forum CADO: Unde fiecare copil își face vocea auzită

În perioada 28 noiembrie - 10 decembrie 2024, Forumul Copiilor Apărători ai Drepturilor Omului (CADO) a oferit un cadru de învățare interactiv pentru 800 de elevi din întreaga țară, contribuind la dezvoltarea competențelor necesare pentru promovarea culturii democratice și apărarea drepturilor fundamentale ale omului.


Realizat cu scopul să ofere elevilor oportunitatea de a învăța despre drepturile omului și de a discuta despre provocările cu care se confruntă în contextul educațional actual, forumul a fost construit pe un model de învățare prin proiect, care a permis tinerelor generații să își exprime opiniile cu privire la respectarea și protecția drepturilor lor. Împărțit în 9 ateliere, forumul a fost un proces de învățare dinamic, în cadrul căruia elevii au explorat teme esențiale precum libertatea de exprimare, discriminarea, bullyingul și impactul tehnologiei în educație.


În cadrul ultimului atelier al forumului, desfășurat pe 10 decembrie, cu ocazia Zilei Internaționale a Drepturilor Omului, Corina Lungu, Șefa Direcției Politici în Învățământul General la Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova, a purtat un dialog cu elevii și a răspuns la întrebările lor.

„Vă mulțumesc pentru implicarea activă, curajul și dedicarea în promovarea drepturilor fundamentale. Ministerul Educației și Cercetării a ascultat cu atenție opiniile voastre, a înțeles provocările cu care vă confruntați și apreciază recomandările valoroase pe care le-ați oferit. Ne angajăm să ținem cont de aceste perspective în dialogul nostru cu instituțiile de învățământ și în procesul de luare a deciziilor, astfel încât să construim împreună un mediu educațional mai incluziv și mai echitabil.” a declarat doamna Lungu.

Forumul a fost un spațiu de învățare și reflecție, în care elevii au împărtășit experiențe și propuneri pentru îmbunătățirea mediului educațional. Acestea au fost comunicate MEC și cadrelor didactice care au participat la alte sesiuni organizate în contextul forumului

  • Libertatea de exprimare și incluziunea: Elevii apreciază un mediu educațional în care diversitatea este respectată, iar discriminarea este minimizată. Ei subliniază necesitatea unui climat în care să se simtă în siguranță și acceptați, indiferent de diferențe.
  • Impactul tehnologiei: Deși tehnologia facilitează accesul la informații și comunicare, elevii își exprimă îngrijorarea cu privire la utilizarea excesivă a telefoanelor mobile în timpul orelor, care afectează atenția și interacțiunile umane.
  • Bullyingul și discriminarea: Acestea sunt probleme persistente în școli care afectează siguranța emoțională a elevilor. Elevii solicită măsuri mai clare pentru combaterea acestor fenomene și crearea unui mediu mai incluziv.
  • Rolul profesorilor: Elevii recunosc că profesorii îi pot inspira și motiva să exceleze și să-și dezvolte calități precum responsabilitatea, respectul și empatia prin comportamentul/ exemplul lor propriu. Iar dezvoltarea emoțională și socială a elevilor depinde de relația dintre profesor și elev.
  • Conștientizarea drepturilor: Este necesar ca școlile să includă în mod regulat lecții despre drepturi fundamentale, bullying și valoarea umană.
  • Vocea elevilor: Mulți elevi își exprimă dificultatea de a vorbi deschis din cauza fricii de ridiculizare, subliniind importanța empatiei, sprijinului din partea profesorilor și colegilor, precum și a implicării părinților pentru crearea unui mediu educațional mai incluziv.

Participanții au subliniat cât de important este ca adulții să asculte opiniile copiilor fără a-i judeca, ceea ce contribuie la creșterea încrederii acestora și la motivarea lor de a veni cu propuneri, apreciind în același timp schimbul de experiență și dialogul constructiv cu adulții.

În continuare, cadrele didactice și elevii interesați de inițiativele CADO pot solicita suport informațional și metodologic din partea Ministerului Educației și Cercetării și a CIDDC, pentru a contribui la promovarea drepturilor omului în școli.

Forumul CADO 2024 demonstrează angajamentul nostru comun pentru o educație bazată pe respect, colaborare și inovare, creând spații sigure unde fiecare copil este ascultat și sprijinit. CIDDC susține dezvoltarea unei societăți atente la nevoile fiecărui copil, cu mai multă grijă, înțelegere și respect pentru ființa umană.

Această activitate este realizată în cadrul proiectului „ABC - ACTIONS for the Rights of the Children; BUILDING relationships based on respect and cooperation; COMMUNICATION and documentation”, implementat de Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC), în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova , cu suportul financiar oferit de ERIKS Development Partner, Eastern Europe Office .

Galerie foto:

Read more... 

Contacte

Adresa: Strada Eugen Coca nr. 15, Chișinău,
Republica Moldova, MD-2008

Tel./Fax: (+373 22) 747813, 716598, 744600

Email: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

Ambasadorul 2%

Sustin 2%! Sustin 2%! 

Partener media:

Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente

Top of Page