„Cazurile de violență se întâlnesc atât de des, încât au devenit o obişnuinţă și nu se prea lucrează cu ele”
Care sunt formele violenţei, cum pot fi identificate cazurile de abuz şi ce ar trebui să facă învăţătorii atunci când observă violenţă asupra copiilor. Acestea sunt subiectele de lucru în cadrul celui de-al doilea seminar pentru învăţătorii implicaţi în stagiul de formare de lungă durată.
În cadrul sesiunii de lucru, care are loc în perioada 22-29 octombrie, la Chişinău, Hâncești și Strășeni, se pune accent pe prevenirea violenței și pe implicarea cadrelor didactice în identificarea şi raportarea cazurilor de violență.
Citește mai departe...

S-a demonstrat că oamenii care sunt importanţi pentru copil au un impact semnificativ în dezvoltarea stimei lor de sine. Familia și învățătorii sunt persoanele alături de care copiii își petrec cea mai mare parte a timpului. Pentru buna dezvolatare a copilului, colaborarea dintre părinţi şi cadrele didactice este esenţială.
Adulţii recurg deseori la compararea reuşitelor copiilor cu ale altor colegi sau fraţi. De cele mai multe ori, intenţiile lor sunt de a-i încuraja pe copii să tindă spre rezultate mai bune. Doar că, în condiţiile în care vrem să dezvoltăm personalităţi unice, originale, diverse, dacă continuăm cu această metodă, s-ar putea să stingem unicitatea copilului, să stingem procesul de căutare a sinelui, să stingem formarea încrederii şi stimei de sine, menţionează psihologul Tatiana Turchină.
Încă de la vârsta de doi ani, un copil poate trăi cu aceeaşi intensitate toată gama de emoții, la fel ca un adult. Furia, frica, tristeţea, fericirea sunt primele emoții care apar şi sunt uşor de explicat. Cu cât copilul va fi obişnuit de la o vârstă mică să-şi exprime stările, cu atât baza copilăriei și a adolescenței lui va fi mai sănătoasă.
